شروع کاهش ترازنامه 9 تریلیون دلاری فدرال رزرو

1401/03/25
شروع کاهش ترازنامه 9 تریلیون دلاری فدرال رزرو

اقدام فدرال رزرو ایالات متحده برای کاهش ترازنامه 9 تریلیون دلاری در کنار افزایش شدید نرخ بهره برای مقابله با تورم مداوم بوده و روز چهارشنبه 15 ژوئن، فدرال رزرو ایالات متحده انتقال درآمدهای 15 میلیارد دلاری از اوراق خزانه سررسید را به بازار 23 تریلیون دلاری برای بدهی دولت ایالات متحده متوقف خواهد کرد.
فدرال رزرو از قبل برنامه های خود را برای سیاست انقباض کمّی مشخص کرده است، سرمایه گذاران نمی دانند تاثیر فرآیندی که قبلا هرگز در چنین مقیاسی انجام نشده است، چیست. این اقدام می ‌تواند بازار اوراق قرضه را همزمان با افزایش نرخ بهره ناآرام کند.
ریک ریدر، مدیر ارشد سرمایه گذاری بلک راک، اظهار داشت که فدرال رزرو برای چند سال یک خریدار بزرگ، موثر و تثبیت کننده بزرگ در بازارها بوده است و از دست دادن آن، با عدم اطمینان در مورد تورم و رشد، به این معنی است که نوسانات در بازار نرخ ‌ها بسیار بالاتر از دو سال گذشته خواهد بود.
زمانی که میزان سررسید اوراق خزانه به زیر آستانه می ‌رسد، فدرال رزرو با کاهش دارایی‌ های خود در خزانه داری، تفاوت را جبران می‌ کند. اعضای کمیته بازار آزاد فدرال در ماه می رسما اعلام کردند که دور دوم را با سرعت اولیه 30 میلیارد دلار در ماه برای اوراق خزانه داری و 17.5 میلیارد دلار برای اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن آژانس محدود خواهند کرد. این طرح بسیار تهاجمی تر از آخرین ترازنامه سال 19-2017 است که تقریباً دو سال پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای اولین بار از زمان بحران مالی جهانی آغاز شد.
طبق پیش بینی کارشناسان اقتصادی و براساس مقاله منتشر شده فدرال رزرو در اوایل ماه ژوئن، کاهش حجم ترازنامه به میزان تقریبی 2.5 تریلیون دلار در چند سال آینده تقریباً معادل افزایش نرخ وجوه فدرال به میزان کمّی بیش از نیم درصد می باشد.

بازار اوراق قرضه ایالات متحده

بازار اوراق قرضه ایالات متحده به اندازه فدرال رزرو به آینده خوش ‌بین نیست. انتظارات تورمی پس از انتشار شاخص بهای مصرف کننده یا CPI در بازار اوراق قرضه افزایش یافته است. CPI به 8.5 درصد رسیده که بیش از پیش بینی ها بوده است.
همزمان با رکورد نرخ تورم ایالات متحده، تفاوت بازدهی اوراق خزانه ‌داری ایالات متحده هم در حال معکوس شدن است. معکوس شدن منحنی بازدهی به معنی رکود اقتصادی است؛ این بدان معنی است که از نظر بازار اوراق قرضه ، اقتصاد ایالات متحده در حال حرکت به سمت رکود اقتصادی می باشد.
از سوی دیگر افزایش نرخ بهره به معنی تقویت ارز بومی است. اما اخیراً انتظارات نرخ بهره ای بازار تضعیف شده اما دلار همچنان به روند صعودی خود ادامه داده و این یعنی بازار تمامی مراحل افزایش نرخ بهره در قیمت ‌ها را پیش ‌خور کرده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد شروع کاهش ترازنامه 9 تریلیون دلاری فدرال رزرو
سوال امنیتی :8+60 = ?