صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس چیست (صفر تا صد صرافی Bitfinex)

1401/06/10
صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس چیست (صفر تا صد صرافی Bitfinex)


در این مقاله قصد داریم بصورت کامل به جواب سوال صرافی ارزدیجیتال بیتفینکس چیست؟ پاسخ بدیم. اگه میخواین در صرافی بیتفینکس شروع به کار کنید این مقاله رو تا انتها بخونید تا صفر تا صد صرافی بیتفینکس رو یاد بگیرید. اوایل پیدایش رمز ارز ها راه های خرید و فروش با روش های امروزی متفاوت بود. برای مثال در سال های اول معاملات بصورت حضوری و مجازی صورت میگرفت. این کار تا مدتی مورد استفاده قرار گرفت اما پس از مدتی این روش ها گزینه های مناسبی نبودن و اغلب با کلاهبرداری مواجه میشدن. به محض پایان استفاده از این روش ها صرافی های ارزدیجیتال به وجود اومدن و با حل نقص های روش قبلی موندگار شدن. 

صرافی های ارزدیجیتال ویژگی های زیاد و خیلی خوبی داشتن. برای مثال خرید و فروش 24 ساعته بدون هیچ گونه کلاهبرداری و پشتیبانی در زمان های مختلف. اما با این وجود یکی از مشکلات صرافی ها دغدغه کاربران برای انتخاب صرافی بود که از همه نظر مناسب هست. یعنی هر صرافی قسمت های خاصی داره و به همین دلیل پراکندگی زیاده. بیشترین دغدغه و مشکل به کاربران ایرانی و کشور های تحریم شده برمیگرده که در استفاده از خیلی صرافی ها محدود هستن. برای مثال صرافی بایننس به کاربران ایرانی و بعضی کشور ها اجازه استفاده نمیده و بدلیل اینکه همه قسمت های لازم رو داره و نمیتونیم استفاده کنیم پراکندگی در استفاده از صرافی صورت میگیره.

انواع صرافی ارز دیجیتال داخلی برای استفاده خیلی مناسب هستن و میتونید بصورت زبان فارسی معامله انجام بدین. اما بعضی از کاربران ایرانی با معاملات اهرم دار فیوچرز خرید و فروش میکنن و چون صرافی های ایرانی این امکان رو ندارن باعث میشه از صرافی های خارجی استفاده بشه. به همین دلیل به دنبال صرافی هستیم که احراز هویت و تایید هویت اجباری نداشته باشه و قسمت های مهم از جمله فیوچرز رو هم پشتیبانی کنه.

 صرافی بیتفینکس یکی از صرافی هایی هست که ویژگی های گفته شده رو داره و میتونه برای معامله مناسب باشه. این صرافی قسمت های مختلف مثل فیوچرز رو داره. این صرافی جزو صرافی های قدیمی حوزه رمز ارز هستش. شاید استفاده کاربران ایرانی از این صرافی خیلی کم باشه و فعالان این حوزه کمتر اسم این صرافی رو شنیده باشن. در این مقاله قراره تمام قسمت های مهم این صرافی رو براتون توضیح بدیم تا اگه میخواین کار با این صرافی رو شروع کنین به راحتی طبق آموزش جلو برین. همچنین توصیه می کنیم مقاله بهترین صرافی های خارجی رو هم مطالعه کنین تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشین.

صرافی ارزدیجیتال بیتفینکس چیست؟

صرافی ارزدیجیتال بیتفینکس چیست؟

صرافی ارزدیجیتال بیتفینکس در اکتبر سال 2012 شروع به کار کرد و یکی از قدیمی ترین صرافی های ارزدیجیتال حال حاضر دنیاست؛ این صرافی در طی این سال ها فراز و نشیب هایی داشته که در ادامه به انها خواهیم پرداخت. این صرافی امکانات زیادی رو برای کاربرانش فراهم کرده که از جمله اونا میشه به رابط کاربری ساده و نمودار های تریدینگ ویو اشاره کرد. شاید براتون سوال باشه که صرافی بیتفینکس کجاست؟ این صرافی در هنگ کنگ قرار داره. 

همچنین صرافی Bitfinex در پلتفرم های مختلف مثل اندروید و وب و ios عرضه شده تا کاربران به راحتی بتونن استفاده کننن. کاربران ایرانی نمیتونن از این صرافی استفاده کن اما با استفاده از برنامه فیلتر شکن یا vpn میتونید در این صرافی شروع به معامله کنید. در این صرافی میتونید با قسمت leverage وام ارائه بدین. صرافی bifinex تصمیم به عدم قبولیت کاربران امریکایی کرده و در حال حاضر تریدر های این کشور از این صرافی اجازه استفاده ندارن.

رنک صرافی بیتفینکس Bitfinex

صرافی ارزدیجیتال بیتفینکس چیست؟

طبق داده های سایت کوین مارکت کپ صرافی Bitfinex در رده هشتم بین تمام صرافی های ارزدیجیتال قرار داره. در زمان انتشار این مقاله ححجم معاملات روزانه با رشد 7 درصدی 764 میلیون دلار هست. همچنین نمره 7.3 برای این صرافی تعلق گرفته که نمره سبز رنگ و نشانه مثبت برای کسانی که شک یا تردید دارن هست. علاوه بر این صرافی Bitfinex از 4 ارز فیات نیز پشتیبانی میکنه. این 4 ارز عبارتند از usd,eur,gbp و jpy . صرافی بیتفینکس در حالی در رده هشتم قرار داره که از صرافی کریپتو بالاتر و از صرافی گیت پایین تر هست. رتبه هشتم برای صرافی بیتفینکس رده خیلی خوبی هست. 

هک صرافی بیتفینکس Bitfinex

هک صرافی بیتفینکس

صرافی بیتفینکس تاریخچه هک شدن داره و همین امر باعث شده این صرافی از امنیت بالایی استفاده کنه. این صرافی از پلتفرم های امنیتی بروز زیادی در این حوزه برای امنیت استفاده کرده. مقدار قابل توجهی از دارایی ها در قسمت کیف پول سرد نگهداری شده و فقط تعداد کمی از کیف پول گرم استفاده میکنن. از ابزار های امنیتی این سایت میتونیم به ddos و 2fa و pgb اشاره کنیم. بنابراین با وجود سابقه هک این صرافی از امنیت بالایی برخورداره و همین باعث شده که دارایی Bitfinex ریزش نکنه و در رده های  بالاتری میبینیم. هک صرافی بیتفینکس در سال 2016 اتفاق افتاده بود.

مزایا و معایب صرافی بیتفینکس Bitfinex

استفاده از هر صرافی برای کاربران مزایا و معایبی داره که در این بخش از مقاله صرافی ارزدیجیتال Bitfinex چیست؟ میخوایم به مزایا و معایب صرافی بیتفینکس اشاره کنیم. دقت کنید که در استفاده از هر صرافی ابتدا باید به مزایا و معایب صرافی دقت کرد و با آگاهی کامل و قبول کردن معایب معامله انجام بدید تا بعدا پشیمان انتخاب خود نباشید. 

مزایای صرافی بیتفینکس Bitfinex

• پشتیبانی 4 زبان انگلیسی، کانتونی و روسی و چینی

• نقدینگی بالا

• رابط کاربری ساده

• پشتیبانی مناسب

• تنوع رمز ارزی

• لانچ شدن در پلتفرم های مختلف

• پشتیبانی از تمام روش های انتقال وجه جهت سپرده گذاری و برداشت

معایب صرافی بیتفینکس Bitfinex

• تحریم و عدم ارائه خدمات به کشور هایی مثل امریکا، بولیوی و اکوادور و بنگلادش

• عدم شفافیت در اقدامات امنیتی

پشتیبانی صرافی Bitfinex

در صورتی که در این صرافی به مشکل برخوردین میتونین از طریق تیک با پشتیبانی صرافی Bitfinex در ارتباط باشین. پشتیبانی این صرافی در 24 ساعت از 7 روز هفته اماده پاسخگویی برای شما هستن. همچنین بخش faq وجود داره که میتونید سوالات مهم و جواب هاشونو مطالعه کنید که احتمال داره پاسخ سوال شما در بین این ها باشه.

آموزش ثبت نام در صرافی بیتفینکس

برای ثبت نام در صرافی بیتفینکس ابتدا vpn خودتون رو روشن کنید و به سایت این صرافی www.bitfinex.com وارد بشید. پس از وارد شدن به وب سایت صرافی، بر روی گزینه sign up در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. پس از اینکه این گزینه رو کلیک کردین فرمی با 4 قسمت برای پر کردن برای شما نمایش داده میشه که در عکس زیر میتونید مشاهده کنید. 

آموزش ثبت نام در صرافی بیتفینکس

در عکسی که مشاهده میکنید باید در کادر قرمز رنگ نام کاربری خودتون رو بنویسید و در قسمت صورتی نیز ایمیل. در بخش زرد رنگ باید رمز عبور نوشته بشه که رمز عبور قدرتمند الزامی هست و باید شامل عدد و حروف و نشانه ها و حروف بزرگ باشه. در بخش اخر سبز رنگ نیز کشور رو باید انتخاب کنید که کشور ایران در بین لیست وجود داره اما اجازه ثبت نام نداره و دکمه ثبت نام براتون فعال نمیشه. در اخر هم دکمه sign up که در در کادر بنفش هست رو بزنید اما اگه این دکمه براتون فعال نبود یعنی یکی از گزینه هارو درست وارد نکردید که بیشترین احتمال در رمز عبور و کشور هست. پس از این مرحله باید کد دو مرحله ای اتنتیکیتور رو باید فعال کنید که ابتدا لینک دانلود این برنامه در پلتفرم های مختلف نمایش داده میشه.

در قدم بعدی کد و بارکد مخصوص حساب شما نمایش داده میشه که باید در برنامه اتنتیکتور وارد کنید و کد 6 رقمی رو در قسمت مشخص شده وارد کنید. پس از اتمام این مراحل به ایمیل شما لینک تایید فرستاده میشه که باید روی اون کلیک کنید تا ایمیل شما تایید بشه. پس از این مراحل با log in به حساب خودتون وارد شید. 

آموزش واریز رمز ارز به حساب بیتفینکس

پس از آموزش ثبت نام در صرافی Bitfinex حالا نوبه این رسیده که در حساب خودمون رمز ارز واریز کنیم. دقت داشته باشید که در این صرافی ارز دیجیتال تتر وجود نداره و فقط با بیت کوین و ارز های فیات میتونید خرید و فروش انجام بدید و به همین دلیل در این بخش آموزش واریز بیت کوین رو براتون توضیح خواهیم داد.

آموزش واریز رمز ارز به حساب بیتفینکس

برای باز کردن قسمت واریز رمز ارز باید اول روی گزینه قرمز رنگ wallet برید و گزینه desposit رو انتخاب کنید تا صفحه واریز براتون باز بشه. در صفحه ای که باز میشه قسمت های مختلفی داره که هر کدوم واریز مختص خودشونو دارن و هر یک از اینا بخش ها رو کامل براتون توضیح خواهیم داد پس به عکس زیر توجه کنید و آموزش اون رو مطالعه کنید. 

آموزش واریز رمز ارز به حساب بیتفینکس

در این صفحه راه های واریز مختلفی وجود داره. مثلا قسمت قرمز رنگ برای واریز با کارت ها اختصاص داده شده. یعنی با ویزا کارت و مستر کارت و... میتونید واریز کنید. بخش بعدی سبز رنگ نیز واریز فیاتی هست مثل واریز یورو و یوان و.... بخش زرد نیز به همین ترتیب هست. اما شاید این روش ها برای شما دشوار باشه و نتونید از این گزینه ها استفاده کنید. بدین ترتیب باید از قسمت صورتی رنگ که واریز رمز ارزی هست ارز دیجیتال مورد نظرتون رو انتخاب کنید. دقت کنید که اگه میخواین ارز رو در این صرافی بفروشید مشکلی نداره و میتونید با قسمت ابی رنگ جستحو کنید ارز مورد نظرتتون رو و بفروشید. اما اگه میخواین واریز انجام بدین تا ارزی رو خرید کنید باید ارز دیجیتال بیت کوین واریز کنید.

پس از انتخاب رمز ارز مورد نظرتون صفحه زیر براتون باز میشه که قراره کار با این صفحه رو آموزش بدیم.

آموزش واریز رمز ارز به حساب بیتفینکس

در این صفحه سه گزینه اکسچنج و مارجین و فاندینگ نمایش داده میشه که هر کدوم از این گزینه هارو میخواین باید روی گزینه click to generate کلیک کنید تا ادرس برای شما نمایش داده بشه. برای مثال در قسمت قرمز رنگ من این گزینه رو زدم و ادرس برای من نمایش داده میشه. اما قسمت صورتی رنگ طراحی شده تا شما بتونید این ادرس رو کپی کنید یا بارکد اون رو مشاهده کنید.

آموزش برداشت دارایی از حساب بیتفینکس Bitfinex

آموزش برداشت دارایی از حساب بیتفینکس

برای برداشت رمز ارز از حساب Bitfinex باید طبق عکس مثل مراحل واریز روی گزینه wallet کلیک کنید و گزینه withdraw رو انتخاب کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه صفحه ای براتون باز میشه که شباهت زیادی با قسمت واریز داره.

آموزش برداشت دارایی از حساب بیتفینکس

طبق عکس گزینه های قرمز رنگ برداشت ارز های فیات هستن و گزینه سبز رنگ برای برداشت رمز ارزی. دقت کنید که اگه ارزی نداشته باشین قسمت برداشت براتون باز نمیشه و غیر فعاله. بعد از اینکه روی ارزتون کلیک کردین عکس زیر براتون باز میشه که هر کدوم از این قسمت هارو براتون توضیح میدیم.

آموزش برداشت دارایی از حساب بیتفینکس

در این بخش باید در کادر قرمز رنگ ادرس گیرنده رو وارد کنید و در بخش صورتی مقدار که در ارزش دلاری هم نمایش داده میشه. در قسمت زرد رنگ باید نوع ولت انتخاب بشه و قسمت ابی رنگ نیز برای کارمزد تراکنش ها. پس از اتمام این فرم ها تیک های متن داخل کادر سبز رنگ رو فعال کنید و در اخر request withdraw رو کلیک کنید.

آموزش معامله اسپات در صرافی Bitfinex

برای باز کردن قسمت معامله اسپات ابتدا روی گزینه trading در سمت چپ صفحه کلیک کنید. پس از اینکه این صفحه رو باز کردید شاید اولش براتون پیچیده در نظر بیاد اما پس از آموزش خیلی راحت میتونید خرید و فروش کنید. قسمت معامله اسپات قسمت های مختلفی داره که در ادامه قراره همه اونها رو توضیح بدیم. 

آموزش معامله اسپات در صرافی Bitfinex

در صفحه معامله اسپات بخش های مختلفی وجود داره. در قسمت قرمز رنگ اطلاعات توکن نوشته میشه. برای مثال سقف 24 ساعت و کف 24 ساعت و یا حجم معاملات 24 ساعته. از قسمت زرد رنگ میتونید ارز مورد نظرتون رو انتخاب کنید. اما در پایین هر رمز ارز جفت ارز های فیات رو نوشته که اگه بیت کوین برای خرید دارین باید ارز ***/btc رو انتخاب کنید. 

از قسمت سبز رنگ خرید و فروش خودتون رو میتونید انجام بدین. در کادر بنفش هم میتونید اردر های خودتون رو مشاهده کنید. اگه صفحه رو به پایین اسکرول کنید عکس زیر رو مشاهده میکنید. 

آموزش معامله اسپات در صرافی Bitfinex

در این بخش اردر ها نمایش داده میشه. در قسمت قرمز رنگ ارد ها و در قسمت صورتی نیز تاریخچه اردرها به همراه ساعت و حجم نوشته شده. بخش زرد رنگ نیز اردربوک(عمق بازار) نمایش داده میشه. بعد از اتمام آموزش معاملات اسپات صرافی بیتفینکس نوبت رسید تا آموزش فیوچرز در صرافی بیتفینکس رو توضیح بدیم.

آموزش فیوچرز در صرافی بیتفینکس Bitfinex

برای آموزش فیوچرز در صرافی بیتفینکس باید گزینه derivatives رو باز کنید. شاید با باز کردن این صفحه متوجه شده باشین که این صفحه فیوچرز شباهت زیادی به صفحه اسپات داره؛ اما در ادامه قراره تفاوت این دو صفحه رو براتون توضیح بدیم. 

آموزش فیوچرز در صرافی Bitfinex

طبق قسمت اسپات کادر قرمز رنگ اطلاعات ارز رو نوشته و از قسمت سبز رنگ میتونید ارز مورد نظرتون رو پیدا کنید و حتی میتونید جستجو کنید. در قسمت صورتی رنگ میتونید معامله باز کنید. اما تفاوت این دو صفحه در بخش زرد رنگ یعنی لوریج هست که تقریبا تفاوت کلی اسپات و فیوچرز میشه. در قسمت ابی رنگ معامله و سابقه اردر ها نوشته میشه. بالاترین لوریج بیت کوین در این صرافی 100 هست. سایر ارز ها نیز تا ضریب 100 هستند. 

قسمت امنیت صرافی بیتفینکس

برای باز کردن قسمت امنیت حساب در صرافی Bitfinex باید روی گزینه اخر یعنی لوگوی حساب کاربری نگهدارین و گزینه  securityرو کلیک کنید. صفحه ای که براتون باز میشه طبق عکس زیر هست. 

امنیت صرافی بیتفینکس

در این صفحه چند گزینه نمایش داده میشه که در امنیت حساب شما نقش دارن. گزینه قرمز رنگ رمزنگاری ایمیل هست و گزینه سبز رنگ قسمت های امنیتی مثل رمز عبور و کد دو مرحله ای هست که توصیه میشه حتما 6 چراغ هم به صورت سبز رنگ روشن باشن. گزینه صورتی دستگاه ها رو نشون میده و تنظیمات مربوط به دستگاه رو. و دو گزینه اخر برای امنیت برداشت هستن.

کلام پایانی

در این مقاله سعی داشتیم به سوال صرافی ارزدیجیتال Bitfinex چیست؟ جواب بدیم و نحوه کار در این صرافی رو براتون آموزش دادیم  و در مورد مزایا و معایب اون بحث کردیم، امیدواریم براتون مفید واقع شده باشه. در پایان باید بگیم که برای استفاده از هر صرافی باید در حجم معاملات و رتبه ی اون دقت کرد. صرافی هایی بودن که با مبالغ بالا بسته شدن و کاربرانش هنوز هم به دارایی خودشون دسترسی ندارن. پس بهتر هست فقط به کار با صرافی و نگهداری دارایی در صرافی بسنده نکرد و در کنار خرید ارز دیجیتال و فروش در این صرافی استفاده از کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال رو هم در نظر گرفت. حتی با وجود سابقه هک در این صرافی احتمال خطر زیاد هست.


نظرات کاربران در مورد صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس چیست (صفر تا صد صرافی Bitfinex)
سوال امنیتی :7+31 = ?