صرافی ارز دیجیتال بای بیت ByBit چیست؟ (صفر تا صد صرافی بای بیت ByBit )

1401/06/10
صرافی ارز دیجیتال بای بیت ByBit چیست؟ (صفر تا صد صرافی بای بیت ByBit )


صرافی ارزدیجیتال بای بیت ByBit چیست؟ سوالیه که میخوایم در این مقاله جوابشو توضیح بدیم و صفر تا صد بای بیت رو اموزش بدیم. پس از اینکه ارز های دیجیتال به وجود اومدن روش هایی هم برای خرید رمز ارز ها بودن که به نسبت حال حاضر سنتی هستن. برای مثال خرید و فروش بصورت حضوری یا مجازی. پس از ناموفق بودن این روش ها صرافی های ارزدیجیتال به وجود اومدن که تا به حال موندگار هم بودن. اما دغدغه ای که برای صرافی های ارزدیجیتال وجود داره انتخاب صرافی مناسب هست. مخصوصا کاربران ایرانی که در اکثر صرافی ها تحریم شدن و نمیدونن کجا معامله انجام بدن.

بیشتر کاربران از صرافی بایننس برای معاملات فیوچرز استفاده میکردن اما بعد از تحریم این صرافی ایرانی ها بدنبال صرافی بودن که فیوچرزی به سرعت بایننس داشته باشه یا افرادی که معامله معمولی اسپات انجام میدن بدنبال صرافی مناسب بودن تا اینکه صرافی بای بیت معرفی شد. این صرافی سرعت خوبی برای استفاده داره و محیطی تقریبا شبیه به بایننس داره. این صرافی اغلب بخاطر معاملات فیوچرز انتخاب میشه اما فرقی نداره و برای معاملات اسپات هم مناسبه و سرعت خوبی داره. برای همین در این مقاله میخوایم صفر تا صد صرافی ارز دیجیتال بای بیت مثل اموزش ثبت نام در بای بیت و اموزش خرید و فروش در فیوچرز و اسپات رو براتون توضیح بدیم. 

صرافی ارزدیجیتال بای بیت چیست؟

صرافی ار زدیجیتال بای بیت چیست/

صرافی bybit در سال 2018 راه اندازی شد. این صرافی ابتدا برای معاملات فیوچرز بود و پس از مدتی معاملات اسپات نیز به این صرافی اضافه شد. بدلیل اینکه صرافی های ایرانی معاملات فیوچرز ندارن کاربران ایرانی قابل توجهی در این صرافی به معامله میپردازن. شاید سوال براتون پیش بیاد که صرافی بای بیت کجاست؟ طبق بررسی ها این صرافی در ویرجین بریتانیا ساخته شده.

صرافی بای بیت کشور هایی از جمله ایران رو تحریم کرده اما با استفاده از vpn ها میتونید در این صرافی معامله کنید. احتمال اینکه بای بیت بتونه رقیبی برای بایننس باشه هست و با سرعت و قسمت های مختلفی که داره دور از زهن نیست. طبق اعلام سایت بای بیت این صرافی بیش از 1.6 میلیون کاربر داره که عددی چشمگیر هست. صرافی بای بیت از پلتفرم های وب، اندروید و ios پشتیبانی میکنه که نشون دهنده قابلیت استفاده توسط همه افراد هست. همچنین پیشنهاد میکنیم در این رابطه مقاله بهترین صرافی های خارجی رو هم مطالعه کنین.

مزایا و معایب بای بیت

هر صرافی مزایا و معایب خودشو داره و قبل از کار با هر صرافی باید به این موارد دقت کرد تا بعد از خرید و فروش پشیمون نشید. مزایا و معایب بای بیت به شرح زیر هست.

مزایای صرافی بای بیت

• تنوع در لوریج معاملات فیوچرز

• سقف برداشت 2 بیت کوین روزانه بدون احراز هویت

• کسب درامد از رفرال گیری

• احراز هویت اختیاری

معایب صرافی بای بیت

صرافی بای بیت

• نیاز استفاده از vpn برای کاربران ایرانی

• محدودیت تعداد برداشت روزانه

• تنوع پایین کوین های قابل معامله

رنک صرافی بای بیت

طبق اطلاعات سایت کوین مارکت کپ صرافی bybit در رده 7 رنکینگ صرافی های ارزدیجیتال جهان بالاتر از بیت فینکس و پایین تر از هیوبی و صرافی کوکوین قرار داره. در زمان انتشار این مقاله امتیاز 7.4 توسط کوین مارکت کپ به بای بیت داده شده که امتیازی خوبی هم هست. حجم معاملات 24 ساعته بای بیت 508 میلیون دلار هست که عددی خوب برای همچین صرافی متیونه باشه. صرافی bybit از 6 ارز فیات هم پشتیبانی میکنه. این 6 فیات usd,eur,gbp,aud,cad,aed هستند.

بای بیت یا بایننس

به طبع صرافی بایننس هنوز هم که هنوزه در رده اول صرافی های ارزدیجیتال قرار داره و تصمیم نداره جای خودشو از دست بده؛ برای همین از نظر رنک و رده و شناخته بودن بایننس یک قدم از بای بیت جلوتره. اما چون صرافی بای بیت هنوز کاری با احراز هویت اجباری نداره و اطلاعات کاربر ها رو نمیشه استفاده از این صرافی توصیه میشه. اما اگه بتونید بصورت غیر ایرانی صرافی بایننس احراز هویت کنید بهتر هست.

سایت بای بیت

شاید با ورود به سایت bybit متوجه باشید که سایت این صرافی از رنگ های مناسبی برای طراحی استفاده کرده و این کار باعث میشه تا کار با این صرافی به ساده ترین حد ممکن برسه. در بخش بعدی میخواهیم اموزش ثبت نام در این صرافی رو یاد بدیم تا بتونید با ثبت نام شروع به کار کنید.

اموزش ثبت نام در صرافی بای بیت bybit

پس از ورود به سایت بای بیت در سمت راست بالای صفحه گزینه signup رو مشاهده میکنید که برای ثبت نام باید روی این گزینه کلیک کنید. گزینه signup رو میتونید در عکس زیر مشاهده کنید.

صرافی بای بیت چیست؟

پس از کلیک بر روی این گزینه فرم ثبت نام براتون باز میشه. در این فرم 2 کادر داره که باید پر بشن.

صرافی بای بیت چیست؟

در قسمت قرمز رنگ باید ایمیل رو وارد کنید و در قسمت آبی نیز رمز عبوری که میخواین رو حسابتون تنظیم بشه. پس از پر کردن این دو کادر دکمه سبز confirm رو بزنید. در صورتی که این دکمه برای شما فعال نشده باید تیک قسمت مشکی که برای تعهد نامه هست رو فعال کنید. پس از کلیک بر روی confirm کد 6 رقمی برای ایمیل فرستاده میشه که باید در قسمت مشخص شده وارد کنید. 

اموزش واریز و برداشت رمز ارز به حساب بای بیت bybit

صرافی بای بیت چیست؟

پس از ورود به حساب بای بیت نوبه اینه که شروع به واریز و برداشت دارایی کنیم. برای این کار طبق عکس برای باز کردن قسمت واریز و برداشت ابتدا در سمت راست assest رو باز کنید و در کشو باز شده گزینه spot account رو کلیک کنید. در صفحه ای که باز میشه قسمت های مختلفی وجود داره که این قسمت هارو در ادامه طبق عکس زیر توضیح خواهیم داد.

صرافی بای بیت

در قسمت قرمز رنگ میتونید ارز مورد نظرتون رو انتخاب کنید و اگه نمیتونید ارزتون رو پیدا کنید میتونید از کادر نارنجی رنگ جستجو استفاده کنید. اگه موقع باز کردن این صفحه دارایی شما به شکل ستاره بود میتونید از لوگوی چشمی که در بخش صروتی رنگ مشخص شده استفاده کنید تا دارایی شما از ستاره ای به عددی تغییر کنه یا بالعکس. حالا برای واریز و برداشت باید از desposit و withdraw که در کادر های سبز و زرد رنگ مشخص شده استفاده کنید. قسمت های زرد رنگ یعنی desposit برای واریز رمز ارز و قسمت سبز withdraw برای برداشت. 

اموزش واریز رمز ارز به حساب بای بیت bybit

پس از ورود به قسمت واریز که در بخش قبل توضیح دادیم با عکس زیر مواجه میشید که قراره کامل توضیح بدیم.

صرافی بای بیت چیست؟

اما قبل از اینکه این که این بخش براتون باز بشه اگه کد دو مرحله ای رو روشن نکردید براتون هشدار میاد که باید قبل از باز کردن واریز یا برداشت باید کد دو مرحله ای رو روشن کنید. در صورتی که روشن کردن کد دو مرحله رو بلد نیستید به قسمت فعال کردن کد دو مرحله ای حساب بای بیت مراجعه کنید. در قسمت واریز دارایی باید شبکه مورد نظرتون رو از قسمت سبز رنگ مشخص شده انتخاب کنید. دقت کنید که شبکه گیرنده و فرستنده باید یکسان باشه. بعد از انتخاب شبکه ادرس ولت و بارکد اون برای شما نمایش داده میشه. در صورتی که ادرس برای شما تار شد و نشون نداد بر روی دکمه knowledge کلیک کنید.

اموزش برداشت رمز ارز از حساب بای بیت bybit

برای برداشت نیز از withdraw ارز مورد نظرتون که در بخش های قبلی گفتیم وارد قسمت برداشت بشید. قسمت برداشت طبق عکس زیر هست.

صرافی ار دیجیتال بای بیت

در این قسمت باید شبکه مورد نظر برای انتقال رو از قسمت قرمز انتخاب کنید. در بخش سبز رنگ نیز باید ادرس ولت گیرنده رو وارد کنید. در بخش اخر یعنی قسمت زرد رنگ نیز باید مقداری که برای انتقال میخواید استفاده کنید رو وارد کنید. در صورتی که از all استفاده کنید تمام ارز مورد نظر شما برای برداشت استفاده میشه. 

اموزش خرید و فروش اسپات در صرافی بای بیت bybit

صرافی ارز دیجیتال بای بیت چیست؟

پس از اموزش واریز و برداشت رمز ارز در حساب bybit حالا نوبه رسیده به خرید و فروش بصورت اسپات در صرافی bybit. برای ورود به قسمت اسپات باید طبق عکس بر روی قسمت trade برید و به قسمت spot trading وارد شوید. پس از این مراحل قسمت معاملات اسپات براتون باز میشه. شاید این قسمت اولش براتون پیچیده در نظر بیاد اما پس از اموزش و توضیح این بخش میتونید خیلی راحت در این بخش خرید و فروش انجام بدید.

صرافی ارز دیجیتال بای بیت

در بخش معامله اسپات قسمت های مختلفی داره که مشاهده میکنید. در بخش زرد اطلاعات ارز مورد نظر رو مثل تغییر در 24 ساعت و حجم 24 ساعته نوشته. در قسمت قرمز رنگ میتونید ارز مورد نظر برای معامله رو انتخاب کنید. از بالای قسمت قرمز هم که search نام داره میتونید ارز رو جستجو کنید. در صورتی که قسمت قرمز برای شما باز نمیشه باید فلشی که در پشت btc/usdt قرار داره رو نگه دارین. در قسمت سبز رنگ هم اردر های خرید و فروش نمایش داده میشه. در بخش ابی نیز میتونید معامله خودتون رو ثبت کنید. قسمت buy برای خرید و sell برای فروش. همچنین از limit و market مییتونید برای خرید بصورت اردر و خرید در لحظه استفاده کنید. برای اینکه اردر های خودتون رو مشاهده کنید باید از قسمت بنفش رنگ استفاده کنید. 

اموزش خرید و فروش در فیوچرز صرافی بای بیت bybit

شاید خیلی از افراد دلیلشون برای یادگیری صرافی بای بیت فقط برای قسمت فیوچرز هست میخوان در فیوچرز صرافی bybit معامله کنن. برای باز کردن قسمت فیوچرز بای بیت طبق عکس زیر عمل کنید.

صرافی ارز دیجیتال بای بیت

برای باز کردن قسمت فیوچرز طبق عکس باید بر روی قسمت قرمز رنگ derivatives رفت و usdt prpepertual که با رنگ سبز مشخص شده رو باز کنید. محوریت ما در این مقاله فقط قسمت usdt prepertual در بین گزینه های فیوچرز هست که مهم تر از گزینه های دیگه هست. پش از باز کردن این قسمت به صفحه فیوچرز وارد میشید اما شاید متوجه شده باشین که قسمت فیوچرز bybit با قسمت اسپات شباهت زیادی داره. اما تفاوت این دو صفحه رو براتون در ادامه توضیح خواهیم داد.

صرافی ارز دیجیتال بای بیت چیست؟

در بخش فیوچرز نیز قسمت قرمز اطلاعات توکن و انتخاب ارز مورد نظر هست. در بخش سبز رنگ میتونید اردر ها خرید و فروش رو مشاهده کنید و طبق اموزش قبلی قسمت صورتی برای معامله لانگ و سل هست. اما تفاوت صفحه فیوچرز و اسپات و تفاوت کلی اسپات و فیوچرز در قسمت زرد رنگ هست. بخشی که در اون میتونید لوریج خودتون رو انتخاب کنید و نوع معامله که بصورت کراس باشه یا ایزوله در این قسمت قابل تعویضه. در بخش ابی رنگ هم که میتونید معامله ای که باز کردین رو مشاهده و کنترل کنید. اموزش کلی قسمت فیوچرز صرافی bybit طبق توضیحات ذکر شده هست و با دانش در تحلیل تکنیکال میتونید در این بخش شروع به معامله کنید.

اموزش انتقال دارایی از حساب اسپات به فیوچرز در bybit

برای انتقال رمز ارز از حساب اسپات به فیوچرز باید ابتدا صفحه ای که در بخش اموزش واریز و برداشت رمز ارز بود رو باز کنید.

صرافی ارز دیجیتال بای بیت

 در این صفحه گزینه transfer رو بزنید تا صفحه انتقال رمز ارز از اسپات به فیوچرز براتون باز بشه.

صرافی ارز دیجیتال بای بیت

 در این بخش باید ارز مورد نظرتون رو از قسمت قرمز رنگ انتخاب کنید. در بخش زرد رنگ نیز باید مقدار ارزی که میخواین انتقال داده بشه رو وارد کنید و در اخر دکمه confirm رو بزنید.

تنظیمات امنیتی حساب bybit

برای ورود به قسمت تنظیمات امنیتی حساب بای بیت ابتدا باید بر روی لوگو حساب کاربری که در سمت راست صفحه قرار داره کلیک کنید و گزینه Account & security رو باز کنید. در این صفحه بخش های مختلفی وجو داره که قراره همه اونهارو اموزش بدیم.

• قسمت اطلاعات اکانت 

در قسمت اطلاعات اکانت گزینه های مختلفی وجود داره که در عکس زیر مشاهده میکنید.

صرافی ارز دیجیتال بای بیت

 در ابتدای این گزینه ها uid رو مشاهده میکنید که uid حساب شما نوشته شده. در بخش بعدی نام حساب شما که اکثرا ایمیل شما نوشته شده رو نشون میده. در قسمت بعدی رمز عبور و سپس شرایط احراز هویت شما نوشته میشه که برای کاربران ایرانی احراز هویت صورت نمیگیره. در قسمت بعدی دیوایس ها یا دستگاه های متصل به حساب رو نشون میدن و در بخش بعدی فیشینگ کد هست که پیشنهاد میشه روشن کنید.

• قسمت امنیت اکانت

صرافی ارز دیجیتال بای بیت چیست؟

 در بخش امنیتی 3 گزینه میبینید که هر سه در امنیت حساب bybit شما نقش دارن. در بخش اول ایمیل شما نمایش داده میشه و قسمت دوم پیامک هست که کاربران ایرانی نمیتونن فعالش کنن. بخش اخری نیز برای کد دو مرحله ای هست که قراره بهتون در بخش بعدی اموزش فعال کردنشو توضیح بدیم.

اموزش فعال کردن کد دو مرحله ای برای حساب bybit

در این بخش از مقاله صرافی ارزدیجیتال بای بیت چیست؟ میخواهیم اموزش فعال کردن کد دو مرحله ای برای حساب بای بیت رو توضیح بدیم. گزینه کد دو مرحله ای برای امنیت حساب خیلی مهمه و به همین دلیل صرافی bybit این گزینه رو اجباری کرده و شما باید قبل از واریز و برداشت این امکان رو باید فعال کنید. برای فعال کردن کد دو مرحله ای در قسمت امنیت حساب بای بیت باید گزینه google two factor رو به صورت enable کنید. پس از کلیک روی enable برای شما کدی ارسال میشه داخل ایمیل که باید وارد کنید. پس از وارد کردنن کد ایمیل لینک نصب گوگل اتنتیکیتور نمایش داده میشه که باید نصب کنید. در مرحله بعدی یک بارکد و زیرش یک کد نمایش داده میشه که هر کدوم مایل بودین میتونین استفاده کنین در گوگل اتنتیکیتور تا کد 6 رقمی برای شما فعال بشه. پس از اینکه کد دو مرحله ای فعال شد باید همون کد 6 رقمی رو در کادر مشخص شده قرمز زیر وارد کنید و بدین ترتیب تایید کد دو مرحله ای برای شما فعال میشه.

صرافی ارز دیجیتال بای بیت چیست؟

 رفرال گیری در صرافی بای بیت bybit

صرافی بای بیت هم از قسمت رفرال گیری پشتیبانی میکنه و افرادی که سرمایه ورود به این بازار رو ندارن میتونن از این طریق کسب درامد داشته باشن. برای باز کردن صفحه رفرال باید بر روی لوگو حساب کاربری برید و گزینه referral program رو انتخاب کنید. در قسمت رفرال صفحه زیر رو مشاهده میکنید.

صرافی ارز دیجیتال بای بیت چیست؟

 قسمت قرمز رنگ کد رفرال شمارو به صورت کد و لینک نشون میده که با هر کدوم میتونید تبلیغات خودتون رو انجام بدید و کسب در امد کنید. طبق ادعای صرافی بای بیت با افرادی که دعوت میکنید شانس برنده شدن هزار دلار رو دارید.

هشدار در استفاده از صرافی بای بیت

صرافی ارز دیجیتال بای بیت چیست؟

در اخر نیز باید بگیم که حتما از فیلتر شکن برای صرافی bybit استفاده کنید و در صورتی که نوار قرمز رنگ زیر رو در هنگام باز کردن سایت بای بیت مشاهده کردید بدونید که فیلتر شکن کار نمیکنه و با ip ایران وارد این صرافی شدین.

 کلام پایانی

در این مقاله سعی داشتیم به سوال صرافی ارزدیجیتال bybit چیست؟ جواب بدیم و نحوه کار در این صرافی رو براتون اموزش دادیم و در مورد مزایا و معایب این صرافی بحث کردیم. امیدواریم این مقاله براتون مفید واقع شده باشه. در پایان باید بگیم که برای استفاده از هر صرافی باید در حجم معاملات و رتبه ی اون دقت کرد. صرافی هایی بودن که با مبالغ بالایی بسته شدن و کاربرانش هنوز هم به دارایی خودشون دسترسی پیدا نکردن. پس بهتره در کنار استفاده از صرافی برای خرید ارز دیجیتال و فروش از یک کیف پول مطمعن برای نگهداری دارایی استفاده کرد.


نظرات کاربران در مورد صرافی ارز دیجیتال بای بیت ByBit چیست؟ (صفر تا صد صرافی بای بیت ByBit )
  • سلام من می‌خوام برداشت بزنم اما نمیشه لطفاً راهنماییم کنید لطفا

    سلام صرافی بای بیت بدون احراز هویت تو سقف ولت محدودیتی ایجاد میکنه ؟

    سلام اگر حین وارد شدن یا معامله کردن در صرافی بای بیت vpn قطع شود و با آی پی ایران بده حسابمون بلوکه میشه یا بازم میتونیم vpn رو وصل کنیم و ادامه بدیم شنیدم میگن که وقتی آی پی ایران وصل میشه حساب بسته میشه و از معامله خارج میشه و باید زود برداشت زد

    • از وی پی انی استفاده کنین که در صورت قط شدن اینترنت تون رو هم قط کنه

    پشتیبانی بای بیت لطفا

سوال امنیتی :2+38 = ?