صرافی ارزدیجیتال هات بیت Hotbit چیست؟ (صفر تا صد صرافی هات بیت)

1401/06/10
صرافی ارزدیجیتال هات بیت Hotbit چیست؟ (صفر تا صد صرافی هات بیت)


صرافی ارزدیجیتال هات بیت  Hotbit چیست؟ سوالیه که در این مقاله به جوابش میپردازیم و صفر تا صد صرافی هات بیت رو براتون توضیح میدیم. با رونق حوزه ارزدیجیتال کاربران این حوزه دیگه از روش های سنتی مثل خرید ار دیجیتال یا فروش بصورت حضوری یا بصورت مجازی استفاده نکردن. با اتمام شدن دوره این نوع خرید و فروش صرافی های ارزدیجیتال به وجود اومدن و شما میتونید 24 ساعته معامله انجام بدین. با افزایش صرافی ها نیز دغدغه های کاربران برای انتخاب صرافی بیشتر و بیشتر شد. مخصوصا کاربران ایرانی که از صرافی های مختلف جهانی تحریم شدن.

شاید نام ارزدیجیتال شیبا رو شنیده باشید یا حتی افرادی هستن که با شیبا به این حوزه وارد شدن. ابتدا که شیبا در هیچ صرافی وجود نداشت، صرافی هات بیت بود که این شت کوین رو لیست کرد و پس از رشد انفجاری کاربران زیادی در این صرافی شروع به خرید کردند. پس از اینکه شیبا به این صورت شناخته شد صرافی هات بیت اقدام به انجام کاری کرد که در بخش بعدی توضیحاتی رو در موردش میدیم. در این مقاله که صفر تا صد صرافی هات بیت هست مزایا و معایب این صرافی و اموزش ثبت نام در Hotbit و معامله در این صرافی رو توضیح خواهیم داد. قطعا شما هم به دنبال صرافی هستید که کاری با کاربران ایرانی نداشته باشه و صرافی باشه که رابط کاربری آسانی داره و راه های پیچیده ای برای خرید نداره. برای اینکه بدونید صرافی هات بیت این امکانات رو داره یا نه این مطلب رو تا آخر بخونید.

صرافی ارزدیجیتال هات بیت چیست؟

صرافی ارزدیجیتال هات بیت چیست؟

صرافی هات بیت Hotbit در سال 2018 توسط تسعه دهندگان مختلفی از کشور های مختلف مثل چین، تایوان، هنگ کنگ و استونی ساخته شد. در ادامه توضیحاتی که در بخش قبلی دادیم باید بگیم که پس از شناخته شدن ارز دیجیتال شیبا و ثبت نام افراد زیادی در این صرافی موجب شد این صرافی شروع به لیست کردن شت کوین های مختلفی کنه و در ابتدا هم این کار جواب داد و کاربران زیادی از این صرافی استفاده کردن؛ اما پس از مدتی این صرافی بیش از حد روی این موضوع کار کرد و موجب شد هر شت کوین خوب و بدی در این صرافی لیست بشه و استفاده از این صرافی کاهش یافت.

شاید سوال براتون پیش بیاد که صرافی هات بیت کجاست؟ دفتر این صرافی در شانگهای و تایپه قرار داره. یکی از مشکلاتی که در استفاده این صرافی برای کاربران ایرانی داره نداشتن زبان فارسی هست اما این صرافی از 13 زبان مختلف دنیا پشتیبانی میکنه. همچنین صرافی هات بیت از پلتفرم های مختلف به ویژه وب و اندروید و ios پشتیبانی میکنه و هر نوع کاربری از این صرافی میتونه استفاده کنه. جالبه که بدونید 90 درصد کل کاربران هات بیت رو غیر چینی تشکیل میده. در ادامه میخوایم اطلاعات مهم در مورد این صرافی رو توضیح بدیم. جالبه بدونید تا کنون صرافی Hotbit بیش از 1 میلیون کاربر رو داره که میتونه عدد خوبی برای این صرافی باشه.

مزایا و معایب صرافی هات بیت Hotbit

صرافی هات بیت

به طبع هر صرافی ارزدیجیتالی مزایا و معایبی داره که در مقاله صرافی ارزدیجیتال hotbit چیست؟ میخوایم به مزایا و معایب صرافی هات بپردازیم. قبل از ثبت نام و استفاده از صرافی هات بیت باید به این موارد دقت داشته باشید که پس از خرید و فروش به مشکل برنخورید.

مزایای صرافی هات بیت Hotbit

• رابط کاربری آسان و کاربر پسند

• این صرافی از امکان کیف پول آنلاین و کلید خصوصی آفلاین برخورداره

• در صرافی هات بیت میتوان با استفاده از جفت ارز های btc,usdt,eos,htb خرید و فروش انجام داد

• امکان سپرده گذاری ارز های مختلف

• استفاده از ارز htb برای کاهش کارمزد

• پلتفرم جهانی با بیش از 1.5 کاربر

معایب صرافی هات بیت

• هک صرافی هات بیت:

یکی از بزرگترین مشکل صرافی هات بیت هک شدن این صرافی در اوریل سال 2021 بود. هکر ها سعی داشتند به کیف پول های انلاین این صرافی نفوذ کنن اما امنیت این صرافی اجازه این کار رو نداد با این حال افراد هکر تونستن به اطلاعاتی مثل ایمیل و شماره تلفن دسترسی پیدا کردن. اما در حال حاضر این صرافی از امنیت سیستم فایروال چند سطحی و احراز هویت دو عاملی برای امنیت صرافی استفاده میکنه.

• از دسترس خارج شدن صرافی Hotbit در برخی مواقع:

یکی دیگه از مشکل صرافی هات بیت از دسترس خارج شدن بر برخی مواقع هست. یعنی پس از هک شدن این صرافی برخی مواقع این صرافی برای اپدیت یا به هر دلیلی به مدت چند ساعت از دسترس خارج میشه که باید به این مورد دقت کرد تا در اردر گذاری به مشکل برنخورد. این مشکل اپدیت در اکثر صرافی ها وجود داره اما برخی مواقع اطلاعیه ای از جانب هات بیت به کاربران داده نمیشه.

در مواقع خرید و فروش در این صرافی باید به این موارد که معایب و مزایای صرافی هات بیت هست دقت کرد و باید ملاحظه کرد که آیا این صرافی با وجود این مشکلات یا مزایا برای من مناسب است یا نه.

تحریم صرافی هات بیت و احراز هویت هات بیت

برای استفاده از صرافی هات بیت باید از vpn استفاده کرد اما شاید سوالی براتون پیش بیاد که در این صرافی نمیتونیم کار کنیم چون با احراز هویت متیونن ایرانی بودن کاربر رو تشخیص بدن. باید بگیم که صرافی هات بیت هیچ احراز هویتی نداره و میتونید با استفاده از فیلتر شکن و بدون احراز هویت به راحتی در این صرافی خرید و فروش انجام بدید.

رنک صرافی هات بیت

صرافی هات بیت

در زمان انتشار این مقاله صرافی هات بیت در رنک 145 بین انواع صرافی ارز دیجیتال جهان قرار داره و با نمره 3.4(قرمز/ضعیف) در سایت کوین مارکت کپ در این رده قرار داره. حجم معاملات این صرافی 208 میلیون دلار هست که عدد تقریبا قابل توجهی میتونه باشه.در اینجا پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین صرافی های خارجی رو هم مطالعه کنین.

هات بیت Hotbit به جای پنکیک سواپ و یونی سواپ

صرافی هات بیت بخاطر خرید شت کوین ها میتونه جایگزین مناسبی برای استفاده به جای سواپ ها باشه. اگه شما به هر دلیلی نمیخواین در صرافی های غیرمتمرکز از جمله یونی سواپ و پنکیک سواپ استفاده کنین میتونید از صرافی هات بیت استفاده کنین. چون بالاخره صرافی های غیرمتمرکز امکاناتی مثل اردر گذاری ندارن و اگه به این امکانات نیاز دارین بهتره از صرافی Hotbit استفاده کنین. بعضی از افراد این تنوع ارزی رو خوب و بعضی از افراد نیز نامناسب میدونن اما با اینکه این صرافی با صرافی های بزرگی مثل بایننس رقیب نمیشه ولی تنوع خوبی برای خرید و فروش داره. 

هات بیت توکن چیست؟

صرافی هات بیت

در این بخش میخواهیم به جواب هات بیت توکن چیست؟ بپردازیم. اکثر صرافی های ارزدیجیتال توکن مخصوص خودشونو دارن برای مثال صرافی بایننس bnb و busd صرافی کوینکس ارز cex و صرافی کوکوین ارز kcs؛ صرافی هات بیت نیز ارز مخصوص خودشو داره. هات بیت توکن ارزدیجیتال مخصوص صرافی هات بیت هست که با نماد اختصاری HTB در حال خرید و فروش هست. این توکن بر بستر شبکه اتریوم قرار داره و تاییدیه hacken رو داره. این توکن در زمان انتشار مقاله قیمت 0.04 دلاری رو داره و طبق سایت کوین مارکت کپ بر روی واچ لیست 7 هزار نفر هست. یعنی 7 هزار نفر این توکن رو زیر نظر دارن. اگه قصد خرید این توکن رو داشتین پیشنهاد میشه با مبلغ کمی خرید کنید چون این توکن وابسته به صرافی Hotbit هست و اگه روزی این صرافی هک بشه یا بسته بشه این ارز هم ریزش شدیدی رو تجربه میکنه و احتمال داره از بین بره. 

اموزش ثبت نام در صرافی هات بیت

در این بخش از مقاله اموزش صرافی ارزدیجیتال هات بیت چیست؟ میخوایم به اموزش ثبت نام در صرافی هات بیت بپردازیم. برای ثبت نام ابتدا وارد سایت Hotbit بشید. پس از ورود به سایت هات بیت در سمت راست صفحه گزینه ای به نام register میبینید. برای ثبت نام بر روی این گزینه کلیک کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه با صفحه زیر رو به رو میشید. 

صرافی ارزدیجیتال هات بیت چیست؟

به دلیل اینکه صرافی هات بیت زبان فارسی نداره و شاید برخی افراد به زبان انگلیسی مسلط نیستن تمام بخش ها و فیلد های این صرافی رو براتون توضیح خواهیم داد. در تصویر بالا فیلد مشخص شده قرمز برای ایمیل هست و شما باید ایمیل رو در این قسمت وارد کنید. پس از این قسمت ارسال کد به ایمیل هست که پیشنهاد میشه قسمت صورتی رو برای اخر نگهدارین و پس از پرد کردن فیلد های بعدی به این قسمت برگردید. در قسمت ابی باید رمز عبور و در قسمت سبز نیز تکرار رمز عبور رو وارد کنید. در قسمت زرد نیز باید کد رفرال رو بزنید که اجباری نیست و میتونید این فیلد رو خالی بگذارید. پس از اتمام این مراحل به قسمت صورتی برگردید و گزینه send رو بزنید. پس از اینکه این دکمه رو زدید کد تایید به ایمیل شما فرستاده میشه که باید اون رو در این قسمت وارد کنید. پس از اتمام تمام این فیلد ها باید بر روی تایید تعهد نامه کلیک کنید و گزینه register که براتون روشن میشه رو بزنید. پس از اتمام این مراحل حساب شما اماده خرید و فروش هست.

واریز دارایی به حساب هات بیت Hotbit

پس از اینکه به حساب خودتون وارد شدین با صفحه اصلی سایت Hotbit رو به رو میشید که برای ورود به قسمت واریز باید بر روی زبانه wallet نگهدارین و گزینه desposit رو بزنید. پس از کلیک بر روی desposit صفحه زیر رو مشاهده میکنید.

صرافی ارزدیجیتال هات بیت چیست؟

در این صفحه که مشاهده میکنید باید در قسمت قرمز مشخص شده ارز مورد نظرتون رو انتخاب کنین که در ارز مورد نظر ما تتر هست. پس از انتخاب ارز حالا نوبه به این رسیده که شبکه مورد نظرتون رو انتخاب کنین که ارز تتر از شبکه های مختلفی از جمله trc,erc,bsc,ftm برخورداره. حالا در قسمت سبز میتونید ادرس ولت خودتون رو مشاهده و دریافت کنید و برای واریز از این ادرس استفاده کنید.

برداشت دارایی از صرافی هات بیت 

برای واریز دارایی نیز مانند مراحل قبل اول بر روی زبانه wallet نگهدارین و گزینه withdraw رو انتخاب کنید. دقت کنید که اینبار باید گزینه withdraw رو باید انتخاب کنیم. پس از اینکه به بخش برداشت وارد شدید با صفحه زیر رو به رو میشید.

صرافی ارزدیجیتال هات بیت چیست؟

حالا طبق این عکس باید در قسمت قرمز ارز مورد نظر و در قسمت زرد رنگ شبکه انتقال و در قسمت سبز نیز ادرس ولت گیرنده و مقدار انتقال رو باید وارد کنید. پس از اتمام این مراحل باید submit رو بزنید. 

اموزش خرید و فروش در صرافی هات بیت Hotbit

پس از اموزش ثبت نام در صرافی Hotbit و اموزش واریز و برداشت حالا باید اموزش خرید و فروش رو توضیح بدیم. در صفحه اصلی صرافی و قسمت چپ و در بالای صفحه گزینه exchange رو مشاهده میکنید. پس از ورود به این قسمت صفحه زیر برای شما نمایش داده میشه.

اموزش خرید و فروش در صرافی هات بیت

در قسمت exchange این صفحه نمایش داده میشه که از نظر ظاهری پیچیده به نظر میاد اما کاملا ساده هست. در قسمت ابی میتونید ارز مورد نظرتون برای خرید یا فروش رو جستجو کنید یا از قسمت بنفش زیر اون انتخاب کنید. در قسمت سبز اردر های خرید و فروش رو مشاهده میکنید و در قسمت زرد رنگ نیز سابقه اردر های خرید و فروش به نمایش گذاشته شده. برای خرید و فروش هم باید به قسمت آبی رنگ رجوع کنید و هر اردری که میزارید در صفحه صورتی مشاهده میشه.

سپرده گذاری در هات بیت Hotbit

یکی دیگه از قسمت های مهم صرافی سپرده گذاری در Hotbit هست که به نوعی استیک محسوب میشه. برای استفاده از سپرده گذاری در hotbit باید به بخش investment در بالای صفحه مراجعه کنید. پس از ورود به این صفحه اگر قصد سپرده گذاری هر رمز ارزی رو دارین هر کدوم که شرایطش مناسبه رو انتخاب کنید و بر روی detail کلیک کنید و سپرده گذاری خودتونو شروع کنید.

بخش رویداد های هات بیت

بخش رویداد ها که برای کسب جایزه هست در بخش events قرار داره. بر روی بخش events که کلیک کنید به صفحه زیر وارد میشید.

اموزش صرافی هات بیت

در قسمت قرمز شرایط کسب جایزه رو مشاهده میکنید که اغلب با خرید و فروش ارز مثلا mr براتون از اون ارز جایزه داده میشه. در قسمت صورتی نیز رویداد های به اتمام رسیده و در جریان رو مشاهده میکنید که گزینه سمت چپ به رویداد های در جریان اشراه میکنه و گزینه سمت چپ نیز به رویداد های به پایان رسیده. این قسمت میتونه برای کسب درامد هم مناسب باشه.

اطلاعیه های هات بیت

یکی از بخش های اساسی صرافی برای کاربران و صاحبان صرافی اطلاعیه هاست. در صرافی هات بیت نیز این امکان وجود داره و از بخش Announcement & Support میتونین به اطلاعیه های صرافی هات بیت دسترسی داشته باشین. در این اطلاعیه ها لیست شدن توکن، اپدیت صرافی اطلاع داده میشه تا کاربران در هنگام کار با این صرافی از اخبار هم خبردار باشن.

بخش امنیتی صرافی هات بیت Hotbit

اگه میخواین به بخش امنیتی حسابتون دسترسی پیدا کنین باید به بخش عکس زیر مراجعه کنید.

اموزش صرافی هات بیت

پس از اینکه به بخش زیر وارد شدین قسمت های مختلفی برای شما نمایش داده میشه که هر کدوم به امنیت حساب شما مربوط میشه.

اموزش صرافی هات بیت

حالا این بخش قرمز برای احراز هویت شماست که در حال حاضر اختیاری هست و صرفا برای افزایش محدودیت برداشت هست. بخش بعدی صورتی رنگ قسمت رمز عبور حساب هست که با گزینه modify میتونید رمز عبور خودتونو تغییر بدین. قسمت مشکی رنگ تایید دو عاملی با برنامه گوگل اتنتیکیتور هست که حتما باید فعالش کنید. بخش اخر این صفحه که سبز هست هم برای تایید پیامکی هست و پیشنهاد نمیشه برای فعال کردنش چون ایران جز کشور های تحریم شده این صرافی هست. دو گزینه مانده هم طبق عکس زیر هستن.

صرافی هات بیت

 قسمت اول برای ایمیل هست و قسمت دوم برای فیشینگ که میتونید فعال کنید و فعال کردنش پیشنهاد میشه و مناسبه برای افزایش امنیت حساب.

رفرال گیری در هات بیت

اموزش صرافی هات بیت

برای ورود به بخش رفرال گیری صرافی Hotbit باید بر روی گزینه قرمز مشخص شده کلیک کنید. پس از اینکه رو این بخش زدید این صفحه براتون باز میشه و قسمت های سبز کد رفرال شما هست که میتونید اونو کپی کنید و به دوستان و آشنایان بدید تا استفاده کنن و کارمزد های شما کاهش پیدا کنه. 

تاریخچه اردر در Hotbit

در بالای صفحه و سمت راست گزینه orders وجود داره که اگه بخواین تاریخچه اردر هاتون رو مشاهده کنید باید به این بخش وارد بشید. در این صفحه تاریخچه اردر ها نمایش داده میشه و حتی میتونید این تاریخچه رو فیلتر کنین یعنی مثلا به اردر های دوسال پیش برگردین.

پشتیبانی صرافی هات بیت

اگه به هر دلیلی نیاز به ارتباط با پشتیبانی صرافی Hotbit دارین باید روی گزینه ای که در عکس زیر مشخص کردیم کلیک کنید.

 صرافی هات بیت

بعد از اینکه رو گزینه قرمز رنگ کلیک کردین صفحه ای برای ارتباط با پشتیبانی برای شما باز میشه. داخل این پشتیبانی موضوعاتی برای شما نمایش داده میشه که متن اماده دارن اگه مشکل شما با این متن ها حل شد چه بهتر اگه حل نشد بهتره به صرافی تیکت ارسال کنید. 

هات بیت در شبکه های اجتماعی

اگه به اخر صفحه اصلی صرافی دقت کنید میبینید که ادرس شبکه های اجتماعی هات بیت گذاشته شده. برای مثال تلگرام، دیسکورد، توییتر، اینستاگرام و فیسبوک. در پیام رسان ها میتونین گروه های این صرافی رو پیدا کنید و در صورتی که مشکلی دارین بپرسین. حضور صرافی در شبکه های اجتماعی و ارسال رویکرد ها میتونه مناسب باشه و برای انتخاب صرافی میتونه معیار مناسبی هم باشه.

کلام پایانی

در این مقاله سعی داشتیم به سوال صرافی ارزدیجیتال hotbit چیست؟ جواب بدیم و صفر تا صد صرافی هات بیت رو توضیح بدیم. امیدواریم این مقاله براتون مفید واقع شده باشه. برای استفاده از هر صرافی باید در حجم معاملات و رنک دقت کرد. صرافی هایی بودن که مبالغ بالا بسته شدن و هنوز هم کسی به دارایی خودش دسترسی نداره. پس برای استفاده از صرافی نیز باید از کیف پول در کنار اون استفاده کرد و فقط به کار با صرافی و نگهداری دارایی در صرافی قانع نبود. کوینکس نیز از بهترین صرافی های حال حاضر برای کاربران ایرانی هست اما مواقعی هست که این صرافی اپدیت میشه و تا چند ساعت به دارایی دسترسی ندارین و به همین دلیل در کنار خرید و فروش در این صرافی استفاده از کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری هم واجبه.


نظرات کاربران در مورد صرافی ارزدیجیتال هات بیت Hotbit چیست؟ (صفر تا صد صرافی هات بیت)
  • اگر مایل به ثبتنام در صرافی کوینکس بودید با کد معرف من به عنوان سفیر کوینکس ثبتنام کنید تا در معاملات خود تخفیف بگیرید. https://www.coinex.com/register?refer_code=7genk&lang=en_US کد معرف : 7genk

    سلام وقت بخیر خرید وفروش کامل توضیح ندادید. زمانی که سهم در حال ریزش چطور باید ارز خرید مثلا در فارکس گزینه سل که میزنیم سهم در حال ریزش خریده میشه واز ریزش سود میکنیم ولی درهات بیت چطوره

سوال امنیتی :8+69 = ?