صرافی ارز دیجیتال کوینکس coinex چیست؟ (صفر تا صد صرافی کوینکس)

1401/06/15
صرافی ارز دیجیتال کوینکس coinex چیست؟ (صفر تا صد صرافی کوینکس)


صرافی ارزدیجیتال کوینکس coinex چیست؟ سوالیه که در این مقاله بهش میپردازیم و صفر تا صد صرافی کوینکس رو براتون توضیح میدیم. با رونق حوزه ارز دیجیتال کاربران ایرانی دغدغه خرید از صرافی دارن و نمیتونن صرافی مناسب رو برای خرید و فروش انتخاب کنن. دلیل این امر هم محدودیت کاربران ایرانی هست. یعنی کاربران ایرانی از صرافی هایی مانند بایننس تحریم شدن و صرافی مناسب باید انتخاب کنن.

یکی از ویژگی هایی که کاربران برای انتخاب صرافی دارن زبان فارسی هست. یکی از این صرافی ها که زبان فارسی داره و برای کاربران ایرانی مناسبه صرافی ارزدیجیتال کوینکس هست. پس از تحریم کاربران ایرانی از صرافی بایننس خیلی از افراد به سمت کار با صرافی کوینکس رو اوردن. به همین دلیل در این مقاله به طور کامل صرافی ارز دیجیتال کوینکس رو بررسی میکنیم و تا بینیم که چه بخش هایی رو داره و مزایا و معایبش چیه؟

صرافی های ایرانی نیز مناسب خرید و فروش هستن اما افرادی هستن که از معاملات اهرم دار یا فیوچرز استفاده میکنن برای همین باید در صرافی خارجی که قسمت فیوچرز داره باید ثبت نام کنن.

صرافی ارزدیجیتال کوینکس چیست؟

ارز دیجیتال کوینکس چیست؟

صرافی کوینکس در سال 2017 ایجاد شد و این صرافی استفاده کاربران تحریم شده مثل ایران و عراق رو هم فراهم کرده بود. این صرافی در کشور خودمون هم محبوبیت زیادی رو داره. شاید براتون وسال پیش بیاد که صرافی کوینکس coinex کجاست؟ یا صرافی کوینکس در کدام کشور قرار دارد؟ دفتراین صرافی نیز در هنگ کنگ هست و رابط کاربری مناسبی رو برای استفاده داره. برای کاربران ایرانی توصیه میشه تا از ای پی ایران استفاده نکن و با vpn به این سایت وارد بشن.
امنیت این صرافی نیز پایدار و امن هست. حتی کوینکس پشتیبانی فارسی داره و 30 درصد از کل کاربران این صرافی رو کاربران ایرانی تشکیل میدن. صرافی کوینکس ارزدیجیتال مخصوص خودش رو هم داره که در بخش های بعدی مقاله قراره در موردش توضیحاتی رو بدیم. صرافی کوینکس بخش های مختلفی مانند فیوچرز، اسپات، استیک و ... در حال ارائه خدمات به کاربران هست. برنامه صرافی coinex در نسخه های وب، اندروید و ios عرضه شده که نشان دهنده اینه همه افراد میتونن با دستگاه های خودشون دراین صرافی به خرید ارز دیجیتال یا فروش آن بپردازن.

مسلما هر صرافی ارزدیجیتالی بخش های مختلفی رو داره و در این بخش از مقاله صرافی ارزدیجیتال کوینکس چیست؟ میخوایم به مزایا و معایب coinex بپردازیم. در انتخاب صرافی باید به مزایا و معایبش دقت کرد که پس از ثبت نام و خرید به مشکل برنخوریم.

مزایای کوینکس:

  • قسمت فیوچرز:

در سال 2019 صرافی کوینکس شروع به خدمات دهی در قسمت فیوچرز کرد و در ابتدا نیز فقط رمز ارز بیت کوین رو پشتیبانی میکرد که در حال حاضر این صرافی اکثر ارز های دیجیتال رو در قسمت فیوچرز پشتیبانی میکنه.

  • رفرال گیری:

صرافی کوینکس بخشی رو برای دعوت دوستان طراحی کرده که با دعوت دوستان و آشنایان با کد رفرال میتونید 20 درصد از هزینه معاملات رو کسب کنین. این بخش میتونه روش مناسبی برای کسب درامد باشه. 
روش های پرداخت:

بااینکه کابران ایرانی از ویزا کارت یا مستر کارت استفاده نمیکنن اما وقتی صرافی این روش پرداخت رو هم داره نشان از مناسب بودن صرافی هست. 

  • کارمزد پایین:

یکی دیگه از مزایای این صرافی کارمزد پایین هست. این صرافی 0.1 درصد تراکنش کارمزد داره که یک ویژگی خیلی خوب در انتخاب صرافی می تونه باشه و حتی با توکن cet که توکن مخصوص این صرافی هست میتونید این کارمزد رو به 0.05 هم کاهش بدین.

صرافی کوینکس چیست؟

امنیت صرافی: در مورد امنیت صرافی coinex هم باید گفت که این صرافی از سیستم امنیتی full dimention protection و پروتکل های امنیتی مختلف استفاده میکنه و خیال کاربران در رابطه با امنیت این صرافی میتونه راحت باشه. 

معایب کوینکس

  • حجم معاملات:

حجم معاملات صرافی کوینکس پایین هست اما این صرافی روز به روز در حال جذب کاربر هست که میتونه باعث تبدیل این گزینه از معایب به مزایا بشه. 

  • اختلال در حد سود و حد ضرر:

بعضی مواقع وقتی در این صرافی اردر یا حد سود و ضرر تنظیم میشه این صرافی با قیمت دقیق ارز رو خرید و فروش نمیکنه و حتی دیده شده که در حساب بعضی از کاربران در نقطه ذکر شده کاربر لیکویید نشده و کمی زودتر لیکویید شده این مورد میتونه جز مشکل فیوچرز کوینکس یا معاملات اسپاتش باشه.

رنک صرافی کوینکس coinex

طبق اطلاعات سایت کوین مارکت کپ صرافی coinex در بین صرافی های ارزدیجیتال رده 49 رو به خودش اختصاص داده که رتبه ی خوبی هم هست. حجم معاملات 24 ساعته نیز 74 میلیون دلار هست که روز به روز میتونه افزایش پیدا کنه تا به رده های بالاتر هم برسه. این صرافی 471 توکن رو لیست کرده که تنوع زیادی داره. 

کوینکس یا بایننس

یکی از متعدد ترین سوال ها در این مورد مقایسه دو صرافی کوینکس و صرافی بایننس هست. باید بگیم که صرافی کوینکس هنوز کاربران ایرانی رو تحریم نکرده اما در صرافی بایننس که ایرانی ها تحریم هستن نمیتونید معامله انجام بدید و در صورتی که این صرافی از ایرانی شدن شما با خبر بشه حساب شما مسدود میشه. اما اگه میتونید در این صرافی بصورت غیر ایرانی احراز هویت کنید بایننس میتونه گزینه مناسبی نسبت به coinex باشه.

حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی

در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی کوینکس نقش پررنگی داره و میتونید در تلگرام یا پیام رسان ها این صرافی رو دنبال کنید. یکی دیگه از ویژگی های coinex در شبکه های اجتماعی ایجاد گروه برای هر کشور هست تا اگه به زبان انگلیسی مسلط نیستین در گروه فارسی کوینکس سوالتونو مطرح کنید.

مشکل کوینکس با ایرانی ها

در مهر ماه سال 1400 برخی کاربران با آی پی ایران نمیتونستن وارد این صرافی بشن و باید vpn روشن میکردن. اما این قضیه فقط در همینجا خاتمه نیافت و به مرور زمان تمام کاربران ایرانی با ای پی ایران نمیتونستن وارد این صرافی بشن. اما این تحریم از سوی ایران صورت گرفته بود و در بیانیه ای کوینکس اعلام کرد که با کاربران ایرانی هیچ مشکلی نداره و میتونید با استفاده از vpn به معامله در این صرافی بدون نگرانی ادامه بدین. پس مشکل coinex با ایرانی ها وجو نداره و فقط از طرف ایران این صرافی فیلتر شده.

اموزش ثبت نام در کوینکس coinex

پس از ورود به سایت کوینکس و کلیک بر روی قسمت ثبت نام به قسمتی وارد میشین که فرم داره. فرم ثبت نام کوینکس به شکل زیر هست.

آموزش ثبت نام در صرافی کوینکس

در این فرم که سه قسمت برا پر کردن داره در قسمت قرمز باید ایمیل رو وارد کنید. در قسمت ابی نیز رمز عبور و در قسمت طوسی که اختیاری هست کد معرف رو باید وارد کنید. ثبت نام در این صرافی کاملا رایگان هست و پس از ثبت نام نیازی به احراز هویت وجود نداره. پس از ثبت نام به ایمیل کاربر کد یا لینک افتتاح حساب ارسال میشه که اگه کد 6 رقمی ارسال شد باید در فیلد مشخص شده سایت وارد کنید. پس از ورد به حساب قسمت های مختلفی ارائه میشه، اما در بخش بعدی میخوایم اموزش واریز تتر رو توضیح بدیم.

تغییر زبان در کوینکس coinex

پس از اموزش ثبت نام در coinex و قبل از اینکه به قسمت واریز ورود کنیم میخوایم بدونیم چطوری میتونیم زبان سایت کوینکس رو به فارسی تبدیل کنیم. همونطور که پیشتر هم گفتیم کوینکس از زبان فارسی پشتیبانی میکنه و برای تغییر زبان به فارسی باید روی قسمت قرمز مشخص شده در عکس زیر کلیک کنیم.

آموزش صرافی کوینکس

پس از کلیک بر روی قسمت قرمز حالا باید زبان رو انتخاب کنیم و می تونیم گزینه فارسی رو انتخاب کنیم.

آموزش واریز رمز ارز به حساب کوینکس coinex

پس از اینکه به حساب coinex وارد شدید بر روی زبانه دارایی کلیک کنید و بر روی واریز کلیک کنید. در قسمت کوین باید ارز مورد نظر برای مثال ارز دیجیتال تتر رو انتخاب کنید و در قسمت پایین نیز شبکه مورد نظر رو انتخاب کنید و واریز رو انجام بدید. دقت کنید که شبکه های واریزی و دریافتی باید یکسان باشد و در غیر اینصورت امکان برگشت وجه وجود ندارد.
حداقل واریز تتر 1 تتر و بیت کوین 0.001 هست که این موارد رو باید در قسمت مورد توجه ای یا همون attention مطالعه کنید و پس از اون واریزتون رو انجام بدید.

آموزش برداشت رمز ارز از حساب کوینکس

آموزش صرافی کوینکس

برای تبدیل قسمت واریز به برداشت بر روی قسمت قرمز رنگ مشخص شده کلیک کنید تا به قسمت برداشت وارد شوید. 
پس از ورود به برداشت در قسمت کوین باید ارز مورد نظرتون رو انتخاب کنید که ارز مورد نظر ما تتر هست. پس از انتخاب ارز باید شبکه ای که میخواین از طریق اون برداشتتون رو انجام بدین رو انتخاب کنید. در جلوی هر شبکه کارمزد هم نوشته شده برای مثال در تتر شبکه trc20 1 تتر کارمزد و شبکه erc20 نیز 7.5 تتر کارمزد داره. پس از انتخاب شبکه باید در قسمت بعدی ادرسی که میخواین ارز هاتون رو واریز کنین رو وارد کنید. پس از این قسمت نیز باید مقدار مورد نظرتون رو وارد کنید. در صورتی که گزینه همه رو کلیک کنید تمام دارایی خودتون رو برای برداشت انتخاب میکنید. و در اخر نیز با کلیک بر روی برداشت عملیات شما انجام میشه و باید منتظر برداشت باشید. سقف برداشت نیز 10 هزار تتر هست و برای افزایش این سقف باید احراز هویت انجام بدید.

خرید و فروش اسپات

صرافی کوینکس

برای ورد به قسمت خرید و فروش اسپات باید بر روی قسمت مشخص شده قرمز رنگ کلیک کنید و به صفحه ای که در تصویر هست ورود کنید. در این قسمت میتونید قیمت ها رو مشاهده کنید و از طریق قسمت سبز رنگ مشخص شده میتونید ارز مورد نظرتون رو جستجو کنید. در قسمت صورتی رنگ نیز میتونید اردر های خرید و فروش و قیمت فعلی و میزان خرید و فروش رو بصورت درصدی مشاهده کنید. به دلیل اینکه زبان این صرافی فارسی هست این قسمت ها رو میتونید خودتون هم تشخیص بدید. قسمت مشکی رنگ نیز اطلاعات ارز رو مثل حجم معاملات روزانه و تغییر 24 ساعته نشون میده. 

قسمت فیوچرز صرافی کوینکس coinex

 فیوچرز صرافی کوینکس coinex

در این بخش میخواهیم اموزش فیوچرز coinex رو ارائه بدیم. برای ورود به قسمت فیوچرز مثل آموزش قبلی باید بر روی فیوچرز که مشخص شده کلیک کنید. پس از ورود به قسمت فیوچرز به عنوان اولین ورود شما به فیوچرز coinex یک کارت تعهد مانند نشون میده که هشدار ریسک هست و شما این متن رو مطالعه کنید و بر روی شرایط را میپذیرم کلیک کنید. قسمت فیوچرز کوینکس خیلی شبیه به قسمت اسپات هست اما تفاوت این دو در عکس زیر مشخص خواهد شد. 

 فیوچرز صرافی کوینکس coinex

اگه صفحه فیوچرز رو به پایین اسکرول کنید میبنید که در قسمت پایین گزینه هایی وجود داره که مربوط به معامله اهرم دار هست و این بخش در قسمت اسپات وجود نداره. این قسمت تنها فرق صفحه معامله اسپات و فیوچرز هست. با کلیک بر قسمت قرمز رنگ میتونید اهرم یا لوریج خودتون رو انتخاب کنید و در قسمت زرد رنگ نیز میتونید مقدار خرید و قیمت خرید خودتون رو مشخص کنید. پس از اینکه معامله خودتون رو انجام دادین اطلاعات و میزان سود و ضرر و لیکویید شما در قسمت مشکی رنگ نشون داده میشه. همچنین در این قسمت میتونید معامله خودتون رو ببندید. قبلا هم مشکل فیوچرز کوینکس رو در قسمت مزایا گفتیم و احتمال داره این مشکل برای شما پیش بیاد.

تنظیمات حساب کاربری در کوینکس

پس از اموزش فیوچرز coinex در قسمت قبل حالا میخوایم به بحث حساب کاربری بپردازیم و ببینیم صفحه حساب کاربری چه قسمت هایی داره و این قسمت ها به چه دردی میخوره. با نگه داشتن موس بر روی قسمت حساب در بالای صفحه و انتخاب تنظیمات حساب به قسمتی که در عکس زیر قرار داره وارد میشید. 

آموزش صرافی کوینکس

 در این قسمت هم میتونید اطلاعات مختلف حساب خودتون رو مثل ایمیل یا وضعیت احراز هویت رو ببینید. حتی در قسمت ایمیل نیز میتونین ایمیل خودتون و یا لقبی که دارین رو تغییر بدین. در فیلد سوم هم وضعیت احراز هویت رو نوشته و اگه قصد احراز هویت دارین میتونید با کلیک بر روی احراز موسسه یا احراز شخصی این کار رو انجان بدین. 
این قسمت که به اطلاعات حساب معروفه رو هم توضیح دادیم و حالا میخوایم به قسمت بعدی یعنی تنظیمات امنیتی که قسمت مهمی هم هست اشاره کنیم و افزایش امنیت حساب کوینکس رو انجام بدیم.

تنظیمات امنیتی در کوینکس

تنظیمات صرافی کوینکس

در این بخش از مقاله صرافی ارزدیجیتال coinex چیست؟ میخوایم به بخش مهم تنظیمات امنیتی بپردازیم و ببنیم چطوری میتونیم افزایش امنیت حساب کوینکس رو اونجام بدیم. اگر صفحه تنظیمات حساب رو به پایین اسکرول کنید به قسمت تنظیمات امنیتی میرسید. در این قسمت بخش های مختلفی وجود داره. قسمت رمز عبور اولین بخش از این پارت هست. در مقابل کلمه رمز عبور میزان سختی رمز عبور حساب شما نشون داده شده که پیشنهاد میشه به اخر برسونین تا چراغ سبز رنگ بشه. برای انجام این کار باید رمز عبور شما خیلی سخت باشه و متشکل از حروف بزرگ و کوچیک انگلیسی و علائم و اعداد باشه و حداقل 8 کاراکتر باشه.
در قسمت باز تنظیم نیز میتونید رمز عبور حسابتون رو تغییر بدید. گزینه دوم شماره موبایل هست که پیشنهاد میشه وارد نکنید چون اگه روزی کوینکس بخواد کاربران ایرانی رو تحریم کنه اول اونایی که شما موبایل ایران رو وارد کردن مسدود میشن. برای فعال کردن این گزینه هم باید دکمه فعال رو بزنید. اما بریم سراغ سومین قسمت از این پارت که خیلی مهمه. تنظیم کد دو مرحله ای. برای تنظیم این گزینه باید بر روی تنظیم بزنید و مراحل رو گام به گام پیش برید.
در اخرین قسمت از این بخش هم کد زد فیشینگ رو مشاهده میکنید که برای فعال کردن این گزینه باید بر روی تنظیمات بزنید و در مراحل ابتدا کد تایید ایمیل و سپس کد زد فیشینگ رو بزنید و در اخر هم این گزینه برای شما فعال میشه. کد زد فیشینگ صرفا برای اینه که بدونید این سایت اصلی کوینکس هست یا نه.

رفرال گیری در کوینکس coinex

در زبانه حساب یا قسمت تنظیمات حساب گزینه رفرال رو مشاهده میکنید. اگه بر روی این گزینه کلیک کنید صفحه ای که در عکس زیر هست رو مشاهده میکنید. 

آموزش صرافی کوینکس

در این صفحه کد رفرال خودتونو میتونید کپی کنید که کد رفرال این حساب رو به رنگ ابی مشخص کردم. این کد رو میتونید به دوستان یا اشنایان بدین و با این کد ثبت نام کنن و این کار موجب میشه پاداشی هم برای شما واریز بشه. همچنین از گزینه های پوستر رفرال و لینک رفرال برای تبلیغات استفاده کنید. در اخر این صفحه هم میتونید رتبه بندی افراد رو در رفرال گیری ببینید.

اطلاعیه های کوینکس

آموزش صرافی کوینکس

برای اینکه از اطلاعیه های کوینکس coinex خبر دار بشین در صفحه اصلی بر روی قسمت ابی رنگ نگه دارین و اخبار و اطلاعیه ها رو میتونین از قسمت ابی رنگ بخونین و اگه میخواین اطلاعیه های قدیمی رو هم بررسی کنید بر روی کلمه بیشتر کلیک کنید. 

سفارشات در کوینکس

آموزش صرافی کوینکس

اگه میخواین از تاریخچه و سفارشات کنونی خودتون با خبر بشین باید بر روی قسمت قرمز رنگ نگه دارین موس رو تا قسمت ابی رنگ نمایش داده بشه. حالا در این قسمت باید نوع سفارشات خودتون رو مثل سفارشات اسپات و فیوچرز و فیات انتخاب کنید. اگر هر یک از گزینه ها رو باز کنید صفحه سفارشات برای شما باز میشه. همچنین میتونید از قسمت فیلتر، بازه زمانی مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید.

ارزدیجیتال کوینکس coinex چیست؟

ارزدیجیتال کوینکس یا همون CET ارز مخصوص صرافی coinex هستش که در زمان انتشار این مقاله در رتبه 200 بازار ارزدیجیتال قرار گرفته این توکن در بستر اتریوم قرار داره. حتی اگه تراکنش هایی از CET در کوینکس داشته باشید میتونید حساب کاربری خودتون رو ارتقا بدین. این توکن رو میتونید از داخل خود سایت کوینکس هم خرید و فروش کنید. قیمت این توکن نیز در زمان انتشار این مقاله 0.06 دلار هست. خرید این توکن توصیه قطعی نمیشه چون وابسته به صرافی هست و اگه صرافی coinex روزی به دلایلی بسته بشه این توکن به شدت ریزش خواهد کرد اما این قضیه بالعکس نیز میتونه باشه. 

درخواست لیست کردن توکن

اگه صاحب توکنی هستید یا هولدر یک توکن هست و میخواین این ارز با لیست شدن رشد قیمتی داشته باشید میتونید به لیست شدن اون در صرافی کوینکس کمک کنید. این گزینه در اخر صفحه اصلی و در قسمت درخواست وجود داره که از این طریق میتونید به صفحه درخواست اضافه کردن توکن منتقل بشید.

آموزش صرافی کوینکس

پس از ورد به این صفحه باید اطلاعات توکن مورد نظرتون از جمله نام توکن نماد توکن یا وایت پیپیر و سایت توکن رو وارد کنید. اکثر این اطلاعات رو میتونید از سایت کوین مارکت کپ دریافت کنید یا از کوین مارکت کپ به سایت توکن وارد بشید و اطلاعات رو از سایت دریافت کنید. دقت کنید که در صفحه درخواست اضافه کردن توکن قسمت هایی که ستاره قرمز دارن مهم هستن و باید پر بشن.

کلام پایانی

در این مقاله سعی داشتیم به سوال صرافی ارزدیجیتال coinex چیست؟ جواب بدیم و نحوه کار در این صرافی رو براتون آموزش دادیم و در مورد ارز دیجیتال این صرافی هم صحبت کردیم و در مورد مزایا و معایب اون بحث کردیم، امیدواریم براتون مفید واقع شده باشه. در پایان باید بگیم که برای استفاده از هر صرافی باید در حجم معاملات و رتبه ی اون دقت کرد. صرافی هایی بودن که با مبالغ بالا بسته شدن و کاربرانش هنوز هم به دارایی خودشون دسترسی ندارن.

پس بهتر هست فقط به کار با صرافی و نگهداری دارایی در صرافی بسنده نکرد و در کنار خرید و فروش در این صرافی استفاده از کیف پول برای نگهداری ارز ای دیجیتال رو هم در نظر گرفت. کوینکس یکی از بهترین صرافی های حال حاضر برای کاربران ایرانی هست اما مواقعی که این صرافی اپدیت میشه ممکنه تا چند ساعت به دارایی دسترسی نداشته باشین. 


نظرات کاربران در مورد صرافی ارز دیجیتال کوینکس coinex چیست؟ (صفر تا صد صرافی کوینکس)
سوال امنیتی :6+89 = ?