طرح شکایت از مارک کوبان به دلیل تبلیغ طرح پانزی وویجر دیجیتال

1401/05/23
طرح شکایت از مارک کوبان به دلیل تبلیغ طرح پانزی وویجر دیجیتال

ستاره شوی اقتصادی شارک تانک و مالک تیم NBA دالاس ماوریکس، مارک کوبان، به دلیل تبلیغ محصولات دیجیتال Voyager Digital با یک شکایت جمعی مواجه شده است. براساس ادعای شاکیان، وویجر دیجیتال یک طرح عظیم پانزی است و مارک کوبان میلیون ها سرمایه گذار را با حمایت از این طرح فریب داده است.
این شکایت جمعی ثبت شده در دادگاه منطقه فلوریدای ایالات متحده علیه مارک کوبان و مدیر عامل شرکت وویجر دیجیتال، استیون ارلیش تنظیم شده است. 12 شاکی اصلی پرونده با اشاره به پرونده دسامبر گذشته علیه وویجر دیجیتال اظهار داشتند که کوبان وارلیش با استفاده از تجربیات پیشین خود در کلاهبرداری به عنوان سرمایه گذار برای فریب میلیون ها شهروند آمریکایی تلاش کرده اند.

براساس شکایتنامه؛ بسیاری از دارایی های پلتفرم Voyager فریبنده و حساب های برنامهVoyager Earn, EPAs اوراق بهادار ثبت نشده بوده اند. بدین ترتیب بیش از 3.5 میلیون سرمایه گذار آمریکایی بدلیل سرمایه گذاری در این پلتفرم بیش از 5 میلیارد دلار از دارایی های دیجیتال خود را از دست داده اند.

طبق دادخواست ارائه شده، مارک کوبان با سخنرانی در کنفرانس مطبوعاتی دالاس ماوریکس، به شدت از همکاری بین شرکت خود و متهمان وویجر حمایت کرده و شخصا به افزایش دامنه و حضور در پلتفرم Voyager برای افرادی با بودجه و تجربه محدود کمک کرده است.

مسئولیت حامیان و مدیرعامل شرکت وویجر دیجیتال در قبال سرمایه گذاران

طبق توضیحات شاکیان؛ اظهارات نادرست مارک کوبان و مدیرعامل شرکت وویجر از طریق اینترنت پخش شده که آنها را در مقابل شاکیان به دلیل درخواست خرید EPAهای ثبت نشده از سوی آنها مسئول می کند. براساس دادخواست، مارک کوبان سرمایه گذاری در پلتفرم ویجر دیجیتال را بی خطر خوانده و از سرمایه گذاران نهادی خواسته تا در این پلتفرم سرمایه گذاری کرده و مسیر را برای سرمایه گذاران خرد دیگر هموار نمایند.

به ادعای شاکیان؛ سکوی فریبنده وویجر دیجیتال برای سوء استفاده از سرمایه گذاران طراحی شده و وویجر دیجیتال با استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه برای سرمایه گذاری به شیوه ای ناعادلانه، نامطلوب و فریبنده استفاده کرده است. در واقع، پلتفرم فریبنده وویجر دیجیتال از ابتدا یک طرح کلاهبرداری پانزی عظیم بوده و با حمایت مارک کوبان به گسترش خود ادامه داده است.

شرکت سرمایه گذاری وویجر دیجیتال ماه گذشته با استناد به نوسانات مارکت دیجیتال و ورشکستگی شرکت تری اروز کپیتال اعلام ورشکستگی کرده است. شرکت بیمه سپرده فدرال ،FDIC و فدرال رزرو نیز اخیرا به وویجر دستور دادند تا از اظهارات نادرست و گمراه ‌کننده در مورد وضعیت بیمه سپرده FDIC شرکت خودداری نماید.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد طرح شکایت از مارک کوبان به دلیل تبلیغ طرح پانزی وویجر دیجیتال
سوال امنیتی :5+72 = ?