عرضه اولیه بازی یا IGO چیست؟

1401/11/07
عرضه اولیه بازی یا IGO چیست؟

عرضه اولیه بازی یا IGO؛ مفهومی جدید در بازار ارزهای دیجیتال! چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین عرضه اولیه بازی چیست؟ نکات مهم سرمایه گذاری در IGO کدامند؟ چجوری میشه عرضه اولیه بازی ها رو پیدا کرد؟ هدف اصلی IGO چی می تونه باشه؟ بهتره بدونین در سال های اخیر فناوری بلاک چین محبوبیت زیادی بین کاربران و جوامع مختلف به دست اورده و در مدت زمان کوتاهی تونسته دگرگونی های مهمی رو در صنایع مختلف رقم بزنه. یکی از حوزه هایی که به لطف فناوری بلاک چین به تازگی شاهد پیشرفت خارق العاده ای بوده، صنعت بازی های رایانه ای یا بازی های کریپتویی هست.

بازی های کامپیوتری در سال های اخیر تغییرات زیادی رو تجربه کردن. دیگه بازی ها فقط برای سرگرمی نیستن و سازنده ها و بازیکنان می تونن از اونه ها درآمد به دست بیارن. این تغییرات همگی به دلیل وجود بلاک چین امکان پذیر شدن. امروزه خیلی از شرکت های فعال در حوزه بازی های بلاک چین طرفداران زیادی دارن. اگه تصمیم دارین در چنین پروژه هایی سرمایه گذاری کنین، می تونین در عرضه اولیه بازی ها شرکت کرده و توکن های اون ها رو با قیمت پایه بخرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله عرضه اولیه بازی چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه بازی یا IGO به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم سرمایه گذاری در IGO ها بپردازیم و نحوه پیدا کردن عرضه اولیه بازی ها رو به شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: عرضه اولیه یا ICO چیست؟

عرضه اولیه بازی چیست؟

عرضه اولیه بازی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم عرضه اولیه بازی یا IGO رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که عرضه اولیه بازی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که IGO مخفف عبارت Initial Game Offering به معنی عرضه اولیه توکن بازی هست. عرضه اولیه بازی رویداد تامین سرمایه برای استارت آپ های گیمینگ و پروژه های بازی های بلاک چینی هست. شرکت کننده ها در این رویداد می تونن توکن های پروژه رو به همراه مزایای دیگه مثل بهره مندی از تخفیف های درون بازی دریافت کنند.

مقاله پیشنهادی: عرضه اولیه دیفای(IDO) چیست؟

جالب اینجاست که بدونین عرضه اولیه بازی یا IGO یه رویداد جذب سرمایه هست که معمولا از طریق فروش جمعی برای پروژه های صنعت بازی و استارت آپ ها انجام میشه.IGO ها رو میشه به عنوان یه راه جایگزین برای ایجاد سرمایه برای پروژه های بازی و استارت آپ ها در نظر گرفت. اصطلاح پیش فروش در گذشته به عنوان هم معنی با IGO استفاده شده، ولی کاملا منطبق با مفهوم اون نیست، چون پیش فروش ممکنه به سایر فعالیت های فروش خصوصی یا تامین مالی جمعی هم اشاره داشته باشه. IGO ها بعضی وقت ها فروش توکن ها شناخته میشن. اون ها معمولا شامل سرمایه گذارانی میشن که توکن هایی رو می خرن که دسترسی به یه سرویس یا پلتفرم رو فراهم می کنه.

نکات مهم سرمایه گذاری در IGO ها

نکات مهم سرمایه گذاری در IGO ها

همونطور که گفتیم، عرضه اولیه بازی یا IGO به طور معمول در پلتفرم های لانچ پد سازماندهی و اجرا میشه و کاربران ملزم به وثیقه گذاشتن توکن بومی پلتفرم برای مدت زمانی مشخص هستن. بسته به پروژه و روند توسعه اون شرکت کننده ها در عرضه اولیه بازی به صورت ویژه و زودهنگام به توکن ها یا NFT های بازی دسترسی خواهند داشت. در زمان سرمایه گذاری در عرضه اولیه بازی ها باید به نکات مهمی توجه داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم سرمایه گذاری در IGO بپردازیم تا با این موارد آشنایی داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: عرضه اولیه صرافی (IEO) چیست؟

• یکی از نکات مهم سرمایه گذاری در IGO ها، شناخت سرمایه گذاران اصلی و شرکای این پروژه هست. قبل از سرمایه گذاری به اسم افراد و شرکت هایی که در این پروژه سرمایه گذاری کردن باید توجه کنین. مطمئنا وجود اسم سرمایه گذارهای بزرگ در بین سرمایه گذاران این پروژه به معنی آینده درخشان این پروژه و معمولا سود زیاد و چشمگیر در اون هست.

• یکی دیگه از نکات مهم سرمایه گذاری در IGO ها، تحقیق در مورد تیم توسعه دهنده پروژه هست. باید این پارامتر رو مورد بررسی قرار بدین که آیا اون ها تاکنون پروژه های معتبری رو توسعه دادن یا خیر؟! آیا تجربه کافی در زمینه بازی های کریپتویی دارن؟ با توجه به این نکات میشه به صورت حدودی آینده یه بازی در حال توسعه رو تصور کرد.

• پلتفرم انتخاب شده برای عرضه اولیه هم یکی دیگه از نکات مهم سرمایه گذاری در IGO هاست. بنابراین، باید در زمان انتخاب یه پروژه برای سرمایه گذاری توجه داشته باشین که تیم توسعه دهنده از چه بستر و پلتفرمی برای عرضه بهره برده.

• یکی دیگه از نکات مهم سرمایه گذاری در IGO ها توجه به این نکته هست که چه میزان از جامعه گیمرها منتظر و مشتاق انتشار این بازی هستن؟! هرچقدر میزان اشتیاق جامعه هدف به انتشار یه بازی بیشتر باشه، شانس اون پروژه برای موفقیت هم افزایش پیدا می کنه.

نحوه پیدا کردن عرضه اولیه بازی ها

نحوه پیدا کردن عرضه اولیه بازی ها

افراد می تونن پروژه های عرضه اولیه بازی یا IGO ها رو در اینترنت جستجو کنند. با جستجو هشتگ IGO یا #IGO در توییتر، پروژه های نوظهور زیادی رو میشه پیدا کرد. استفاده از خدمات ویژه ای مثل Play2Earn و یا GameFi Hunters یکی دیگه از روش های پیدا کردن پروژه های عرضه اولیه بازی هست. این دو بستر در رابطه با پروژه های جذاب، مطالبی رو منتشر می کنند. این معرفی ممکنه به صورت مداوم انجام نشه، ولی از اونجایی که مطالب منتشر شده مورد تایید اولیه کارشناسان این سایت ها هست. یه مزیت بزرگ برای این گزینه محسوب میشه. در لانچ پدها هم میشه پروژه های خوبی رو پیدا کرد.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله عرضه اولیه بازی چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه بازی یا IGO به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم سرمایه گذاری در IGO ها بپردازیم و نحوه پیدا کردن عرضه اولیه بازی ها رو به شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، عرضه اولیه بازی یا IGO یه رویداد جذب سرمایه هست که معمولا از طریق فروش جمعی برای پروژه های صنعت بازی و استارت آپ ها انجام میشه.IGO ها رو میشه به عنوان یه راه جایگزین برای ایجاد سرمایه برای پروژه های بازی و استارت آپ ها در نظر گرفت.


نظرات کاربران در مورد عرضه اولیه بازی یا IGO چیست؟
سوال امنیتی :5+42 = ?