عرضه اولیه صرافی (IEO) چیست؟

1401/11/05
عرضه اولیه صرافی (IEO) چیست؟

عرضه اولیه صرافی یا IEO چیست؟ تفاون اون با ICO چیست؟ IEO یا عرضه اولیه صرافی ارز دیجیتال چه مزایا و معایبی به همراه داره؟ بهتره بدونین وقتی یه پروژه کریپتویی یا رمزنگاری شده برای ارائه محصول مبتنی بر بلاک چین یا ارز دیجیتال خود با مشکل کمبود سرمایه روبرو میشه، یه عرضه اولیه صرافی راه اندازی می کنه. IEO با ICO یا همون عرضه اولیه صرافی و عرضه اولیه کوین شباهت های زیادی با هم دارن. تفاوت اصلی در اینجا کمک گرفتن تیم ایده پرداز و توسعه دهنده های پروژه از یه صرافی ارز دیجیتال برای پیشی بردن فرایند محسوب میشه. کاربران اون صرافی در عرضه شرکت کرده و امکان خرید و فروش توکن مدتی بعد از تموم شدن روند امکان پذیر هست.

یکی از انواع خدمات صرافی ها، جمع آوری سرمایه برای راه اندازی پروژه های ارزهای دیجیتال از طریق فرایندی به اسم عرضه اولیه صرافی یا IEO هست. در زمان معرفی بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده در سال 2009 روش های مختلفی برای خرید این رمز ارز وجود نداشت و خرید هزاران بیت کوین با مبلغی کم وجود نداشت و خرید گسترده فقط از طریق وبسایت رسمی بیت کوین امکان پذیر بود. ما سعی می کنیم در مقاله عرضه اولیه صرافی چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه صرافی یا IEO به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های عرضه اولیه صرافی بپردازیم و عملکرد و میزان سود IEO ها رو مورد بررسی قرار می دیم.

عرضه اولیه صرافی چیست؟

عرضه اولیه صرافی چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم عرضه اولیه صرافی یا IEO رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واسه شما هم پیش اومده باشه که عرضه اولیه صرافی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که عرضه اولیه صرافی یا IEO روشی برای جمع آوری سرمایه برای یه استارت آپ از طریق فروش توکن های ارز دیجیتال اون استارت آپ هست. این عرضه های اولیه برخلاف عرضه اولین کوین یا ico به واسطه یه صرافی معتبر انجام میشه. در اصل صرافی ها پروژه های ارز دیجیتال رو اعتبارسنجی می کنند و در صورتی که اون ها رو تایید کنند، توکن های اون ها رو در رویدادی به اسم IEO می فروشن.

جالب اینجاست که بدونین عرضه اولیه صرافی به توزیع و فروش توکنی گفته میشه که توسط یه صرافی ارز دیجیتال نظارت میشه. IEO ها به طور انحصاری برای کاربران صرافی در دسترس هستن. با اینکه بعضی از عرضه های اولیه صرافی احتمال داره در چندین صرافی انجام بشن. درست مثل ico ها، IEO ها هم به سرمایه گذاران این امکان رو میدن تا ارزهای دیجیتال یا توکن های جدید دریافت کنند و در عین حال به جمع آوری سرمایه برای یه پروژه جدید ارز دیجیتال کمک کنند. عرضه اولیه صرافی به توزیع و فروش توکنی گفته میشه که توسط یه صرافی ارز دیجیتال نظارت میشه. شما هم می تونین در این رویدادها شرکت کنین و توکن به دست بیارین.

مقاله پیشنهادی: عرضه اولیه یا ICO چیست؟

ویژگی های عرضه اولیه صرافی

ویژگی های عرضه اولیه صرافی

همونطور که گفتیم، عرضه اولیه صرافی راهی برای شرکت های نوپا برای افزایش سرمایه از طریق فروش توکن ها در بستر یه صرافی ارز دیجیتال هست. صرافی های ارز دیجیتال با اطمینان از بررسی دقیق فرایند پروژه به نظارت و فروش توکن ها کمک می کنند. عرضه اولیه صرافی ویژگی های زیادی داره که باعث میشه تا منحصر به فرد بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی های عرضه اولیه صرافی بپردازیم.

• یکی از ویژگی های عرضه اولیه صرافی، تامین امنیت سرمایه گذار و توسعه دهنده هست. صرافی های برگزارکننده IEO مسائل مربوط به مقررات رو مدیریت می کنند. مثلا احراز هویت برای همه کاربران اجباری هست.

• آسون بودن فرایند شرکت در عرضه اولیه هست. صرافی های ارز دیجیتال برای بالا بردن میزان فعالیت کاربران، رابط کاربری ساده و سریعی رو فراهم می کنند.

• امکان مبادله سریع توکن یکی از ویژگی های عرضه اولیه صرافی هست. بعد از تموم شدن عرضه اولیه صرافی توکن مربوط به اون در فهرست دارایی ها قرار می گیره. این موضوع باعث میشه در مقایسه با زمان ارائه همین توکن در یه عرضه اولیه توکن لیکوییدیتی به شدت افزایش پیدا کنه.

• کوتاه شدن دست کلاهبرداران هم یکی دیگه از ویژگی های عرضه اولیه صرافی هست. دست کلاهبرداران و تیم های توسعه دهنده ناشناس کوتاه شده، چون صرافی ها احراز هویت کاملی انجام میدن. به همین دلیل توسعه دهنده در پایان کار نمی تونه با سرمایه کاربران فرار کنه.

مقاله پیشنهادی: عرضه اولیه دیفای(IDO) چیست؟

عملکرد و میزان سود IEO ها

عملکرد و میزان سود IEO ها

شرکت در عرضه اولیه صرافی، سود خیلی زیادی رو برای سرمایه گذاران اون تولید می کنه. در بین صرافی های مختلف پلتفرم IEO صرافی های بایننس، OKEx و هیوبی بالاترین سود رو به سرمایه گذاران هدیه دادن. صرافی های کوچیک تر نسبت به صرافی های درجه 1 در همه دوره ها عملکرد ضعیف تری داشتن. در نتیجه یکی از پارامترهای مهم در زمان شرکت در IEO ها صرافی هست که این عرضه اولیه در اون برگزار میشه. هرچند صرافی بایننس به تازگی تعداد ارزهایی رو که به صورت IEO بین کاربران خود توزیع می کنه خیلی کاهش پیدا کرده، با این حال سودآوری هر کدوم از این عرضه اولیه ها عدد قابل توجهی هست.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله عرضه اولیه صرافی چیست؟ اطلاعاتی در مورد عرضه اولیه صرافی یا IEO به شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های عرضه اولیه صرافی بپردازیم و عملکرد و میزان سود IEO ها رو مورد بررسی قرار می دیم. همونطور که گفتیم، عرضه اولیه صرافی یا IEO روشی برای جمع آوری سرمایه برای یه استارت آپ از طریق فروش توکن های ارز دیجیتال اون استارت آپ هست. این عرضه های اولیه برخلاف عرضه اولین کوین یا ico به واسطه یه صرافی معتبر انجام میشه.


نظرات کاربران در مورد عرضه اولیه صرافی (IEO) چیست؟
سوال امنیتی :7+31 = ?