فرار از تحریم ها با ارزهای دیجیتال توسط روسیه

1401/01/02
فرار از تحریم ها با ارزهای دیجیتال توسط روسیه

FinCEN، یکی از آژانس های وزارت خزانه داری ایالات متحده، به همه موسسات مالی اطلاع داده است که روسیه احتمالاً برای فرار از تحریم های مرتبط با فعالیت های نظامی خود در اوکراین ممکن است از ارز دیجیتال استفاده کند. براساس گزارش مدیر فعلی FinCEN، هیم داس، اقدامات محتاطانه بخشی از تلاش های ایالات متحده برای حمایت از اوکراین در جنگ جاری است.
روز دوشنبه، FinCEN از همه شرکت ‌های مالی مستقر در ایالات متحده مرتبط با ارزهای دیجیتال یا CVC یا ارز مجازی قابل تبدیل خواست تا هرگونه فعالیت کاربران و مقامات روسی در خصوص فرار از تحریم ‌های اعمال ‌شده توسط ایالات متحده و اروپا را گزارش کنند.
اگرچه آژانس ایالات متحده معتقد است که دولت روسیه نمی تواند از CVCها برای فرار از تحریم های گسترده استفاده کند، همه موسسات مالی در این کشور موظف هستند فعالیت های مشکوک روسیه را فعالانه گزارش کنند. همچنین، این آژانس اضافه کرد که موسسات باید اقدامات مرتبط با ارزهای دیجیتال نهادهای بلاروس را نیز گزارش دهند.

نظر قانونگذاران آمریکایی در خصوص استفاده روس ها از ارزهای دیجیتال برای فرار از تحریم ها

چندین قانونگذار در ایالات متحده در خصوص اقدامات بانک ها و نهادهای مستقر در روسیه در جهت استفاده از ارز دیجیتال برای فرار از تحریم های اعمال شده توسط آمریکا و اروپا در 24 فوریه، اظهار نظر کرده اند. دفتر مسئول اعمال و اجرای تحریم ‌های ایالات متحده و دفتر دارایی ‌های خارجی از وزارت خزانه ‌داری اتباع در 28 فوریه به شهروندان آمریکایی اطلاع داد که از ارزهای دیجیتال برای کمک به بانک مرکزی یا دولت روسیه استفاده نکنند. در اطلاعیه OFAC، تراکنش های ارزهای دیجیتال به عنوان تراکنش های ساختاریافته یا فریبنده توصیف شده است.
قانون ‌گذاران در ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز احتمال استفاده دولت روسیه از ارزهای دیجیتال را به اطلاع عموم رسانده اند. همچنین با تحریم های علیه روسیه و محرومیت بانک های روسی از پرداخت سوئیفت، عملا معاملات بانکی روسیه بیش از 70 درصد کاهش یافته است.
براساس گزارش بلومبرگ در روز دوشنبه 22 مارس، جو بایدن، رئیس جمهورایالات متحده، فرمان اجرایی در خصوص قواانین ارزهای دیجیتال را تصویب و یک نهاد نظارتی گسترده در مورد ارزهای دیجیتال در این هفته آنرا اجرا خواهند کرد و این اقدام به تشدید فعالیت های نظامی که در حال حاضر در اوکراین رخ می دهد پاسخ خواهد داد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد فرار از تحریم ها با ارزهای دیجیتال توسط روسیه
سوال امنیتی :9+64 = ?