فلیپنینگ چیست؟آیا بیت کوین کاخ پادشاهی را ترک می کند؟!

1401/06/29

ما سعی می کنیم در مقاله فلیپنینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد مفهوم فلیپنینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر فلیپنینگ بر قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم و عوامل موثر بر پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا عوامل تاثیرگذار بر پیش گرفتن اتریوم از بیت کوین رو بشناسین.

بهتره بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار مالی هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با مارکت کپ بالا تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و تریدرها فراهم میکنه. به این ترتیب شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی از نوسانات بازار به دست بیارین.

البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین و در این نقاط معامله انجام بدین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کرده و بتونین قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنین. به این ترتیب، هرچقدر پیش بینی های شما درست از آب در بیاد، سود زیادی کسب می کنین.

بازار ارزهای دیجیتال شامل مفاهیم و اصطلاحات زیادی هست که شما باید آموزش های لازم رو فرا گرفته و با انواع اصطلاحات و مفاهیم رایج بازار آشنا بشین. یکی از این مفاهیم نیز پدیده Flippening یا فلیپنینگ هست.

به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله فلیپنینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد مفهوم فلیپنینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر فلیپنینگ بر قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم و عوامل موثر بر پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

مقاله پیشنهادی: آینده بیت کوین چیست؟

فلیپنینگ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم فلیپنینگ رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که فلیپنینگ چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که فلیپنینگ یا Flippening اصطلاحی کاملا متفاوت با اصطلاح فلیپینگ یا Flipping هست.

فلیپنینگ نشون دهنده میزان افزایش قدرت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال هست و شما می تونین با استفاده از این مفهوم میزان سلطه بیت کوین در بازار کریپتوکارنسی ها رو مورد بررسی قرار بدین و با استفاده از داده های به دست اومده تحلیل های خودتون رو انجام بدین.

فلیپنینگ چیست؟آیا بیت کوین کاخ پادشاهی را ترک می کند؟!

جالب اینجاست که بدونین این افزایش قدرت تا زمانی که ارز دیجیتال بیت کوین جایگاه خودش رو برای سنجش ارزش بقیه ارزهای دیجیتال از دست بده، صورت می گیره. در مقابل نیز اصطلاح یا مفهوم فلیپینگ وجود داره که نوعی استراتژی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیره. همچنین در فلیپینگ معامله گران یا تریدرها در عرضه اولیه یه ارز دیجیتال و قبل از قرار گرفتن اسم اون ارز دیجیتال در صرافی های آنلاین، توکن های مربوطه رو خریداری می کنند. بعد از اینکه ارز دیجیتال مورد نظر در صرافی ارز دیجیتالی لیست شد، معامله گران توکن های خودشون رو با سود بالاتری به فروش می رسونن.

فلیپنینگ یکی از اصطلاحاتی هست که هر چه به زمان بهره برداری از اتریوم 2 نزدیک می شویم، بیشتر در مورد اون صحبت میشه. بهتره بدونین فلیپنینگ پدیده ای هست که آینده بازار ارزهای دیجیتال رو پیش بینی میکنه. این پدیده ارز دیجیتال اتریوم رو شایسته نشستن بر جای بیت کوین به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال می دونه و این رویداد رو چندان دور از تصور نمی بینه. به این ترتیب، شما می تونین با استفاده از این اصطلاح میزان سلطه بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار بدین.

تاثیر فلیپنینگ بر قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله فلیپنینگ چیست؟ تاثیر فلیپنینگ بر قیمت ارزهای دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین صحبت از چیزی که در آینده قراره اتفاق بیفته، در هر موضوعی که می خواد باشه کاری سخت و پُر ریسک هست.

با این حال نقش پیش بینی ها و تحلیل های اقتصاددانان در این زمینه رو به هیچ عنوان نمیشه نادیده گرفت. برای درک بهتر این موضوع می تونین نمودار شاخص فلیپنینگ رو از ابتدای سال 2019 تاکنون مشاهده کنین. نکته قابل توجه این هست که هر چیزی که در این نمودار دیده میشه و شما اونها رو مشاهده می کنین، روند رو به رشد شاخص فلیپنینگ هست.

فلیپنینگ چیست؟آیا بیت کوین کاخ پادشاهی را ترک می کند؟!

جالب اینجاست که بدونین بر طبق این نمودار احتمال داره به زودی سرمایه گذاری در بیت کوین از حاشیه امن خودش خارج شده و به احتمال زیاد تا چند سال آینده دیگه خبری از برتری بی چون و چرای بیت کوین نسبت به آلت کوین ها در عرصه سرمایه گذاری نیست. در این عرصه بزرگترین رقیب بیت کوین اتریوم میشه. این اتفاق در طولانی مدت می تونه تاثیرات بسیار زیادی بر قیمت ارزهای دیجیتال در بازار بذاره، چون با نزدیک شدن قیمت ارزهای دیجیتال به همدیگه و کاهش ارزش و محبوبیت بیت کوین، شاهد شروع یه مسابقه بین ارزهای دیجیتال خواهیم بود. این میتینگ باعث رشد سایر الت کوین ها شده و در نتیجه با افزایش کیفیت خدمات در عرصه ارزهای دیجیتال روبرو خواهیم شد.

البته در حال حاضر شواهدی وجود داره که از برتری ارز دیجیتال اتریوم نسبت به ارز دیجیتال بیت کوین خبر میدن. برای مثال ارزهای دیجیتال مختلفی بر بستر فناوری بلاک چین اتریوم به وجود اومدن و این در حالی هست که بلاک چین بیت کوین به دلیل ساختار ذاتی خودش کمتر می تونه پذیرای کوین های دیگه باشه و همین موضوع نیز تمایل زیادی رو برای خرید ارز دیجیتال اتریوم افزایش داده. همچنین با پیشرفت پروژه های دیفای شبکه بلاک چین اتریوم روز به روز قدرتمندتر از قبل میشه.

 

عوامل موثر بر پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین چیست؟

همونطور که گفتیم، این احتمال وجود داره که ارز دیجیتال اتریوم از ارز دیجیتال بیت کوین سبقت بگیره و بیت کوین کاخ پادشاهی رو ترک کنه. همچنین عوامل مختلفی بر پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین تاثیرگذار هستن. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، به بررسی عوامل موثر بر پیش گرفتن اتریوم از بیت کوین بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

فلیپنینگ چیست؟آیا بیت کوین کاخ پادشاهی را ترک می کند؟!

• میزان سرمایه موجود در بازار

یکی از عوامل موثر بر پیش گرفتن اتریوم از بیت کوین که باید اون رو مورد توجه قرار بدین، میزان سرمایه موجود در بازار ارزهای دیجیتال هست. بهتره بدونین هرچقدر میزان سرمایه موجود در ارز دیجیتالی بیشتر باشه، رتبه اون رمز ارز بالاتر میره. بنابراین، این احتمال وجود داره که بعد از ادغام اتریوم، میزان سرمایه موجود در بازار اتریوم بیشتر از بیت کوین بشه و اتریوم از بیت کوین سبقت بگیره.

• حجم و میزان معاملات انجام شده

یکی دیگه از عوامل موثر بر پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین، حجم و میزان معاملات انجام شده هر ارز دیجیتال هست. جالب اینجاست که بدونین یکی از معیارهای رتبه بندی ارزهای دیجیتال، میزان معاملات انجام شده هر رمز ارز هست. بنابراین اگه حجم معاملات اتریوم از بیت کوین سبقت بگیره، می تونه باعث بشه تا اتریوم از بیت کوین پیش بگیره.

• میزان جستجوی کاربران

یکی دیگه از عوامل موثر بر پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین، میزان جستجوی کاربران هست. به این ترتیب، هرچقدر میزان جستجو یا سرچ ارز دیجیتال اتریوم بیشتر بشه، اتریوم ترند میشه و محبوبیت اون از بیت کوین بیشتر میشه و ممکنه از بیت کوین پیشی بگیره.

آیا فلیپنینگ مخصوص بیت کوین و اتریوم است؟

بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد مفهوم Flippening شاید این سوال برای شما پیش بیاد که آیا فلیپنینگ مخصوص بیت کوین و اتریوم است؟ همونطور که گفتیم، فلیپنینگ در لغت به معنی چرخش بوده و در اصطلاح نیز به تعویض جایگاه یه ارز دیجیتال در بازار اشاره داره. فلیپنینگ می تونه آینده ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت کوین رو به کلی دگرگون کرده و جایگاه اونها رو سلب کنه و به ارزهای دیجیتال دیگه ای مثل اتریوم بده.

توجه داشته باشین که با توجه به مثالی که در مورد بیت کوین و اتریوم و جنگ بین اونها بر سر تصاحب برتری و پادشاهی در قسمت های قبلی برای پاسخ به سوال فلیپنینگ چیست؟ زده شد، ممکنه تصور کنین که فلیپنینگ فقط یه اصطلاح اختصاصی برای بیان رقابت بین دو ارز دیجیتال اتریوم و بیت کوین هست.

فلیپنینگ چیست؟آیا بیت کوین کاخ پادشاهی را ترک می کند؟!

واقعیت این هست که فلیپنینگ به بررسی ارز دیجیتال خاصی اختصاص نداره و می تونه به همه ارزهای دیجیتالی که برای تصاحب یه جایگاه ویژه دائما در جدل هستن اختصاص داشته باشه. همین موضوع مدتی پیش دو ارز دیجیتال شیبا و دوج کوین رو تحت تاثیر قرار داد و به ایجاد رقابتی سرسخت میان این دو ارز دیجیتال شد. بهتره بدونین این رقابت به سبقت شیبا از ارز دیجیتال دوج کوین و تحقق شعار دوج کیلر شیبا منتهی شد.

ولی موضوع به همین جا ختم نشده و ارز دیجیتال دوج کوین تونست به سرعت به جایگاه اصلی خودش برگرده. بنابراین، با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم میشه گفت که فلیپنینگ مخصوص بیت کوین و اتریوم نیست.

فلیپینگ چیست؟

فلیپینگ یه استراتژی سرمایه گذاری هست که در اون چیزی رو با هدف فروش مجدد برای کسب سود، معمولا در مدت زمان کوتاهی خریداری می کنین. به عبارت دیگه، فلیپینگ به خرید دارایی با دوره نگهداری کوتاه و با هدف فروش اون برای کسب سود سریع به جای نگهداری برای افزایش ارزش بلند مدت اشاره داره. همچنین برای توصیف معامله های کوتاه مدت املاک و فعالیت های برخی از سرمایه گذاران در عرضه اولیه عمومی استفاده میشه.

کاربرد شاخص فلیپنینگ چیست؟

از شاخص فلیپنینگ برای پیش بینی خارج شدن بازار از سلطه بیت کوین استفاده میشه. اعداد در این شاخص به صورت درصد نشون داده میشه و هر چقدر درصدی که اندیکاتور فلیپنینگ نشون میده به 100 نزدیک تر باشه، احتمال جایگزین شدن اتریوم با بیت کوین در جدول ارزش بازار کریپتو بیشتر میشه. همچنین زمانی که این پدیده اتفاق میفته.

میشه گفت سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال دیگه به بیت کوین به عنوان یه سرمایه گذاری کم ریسک تر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال نگاه نمی کنند. علاوه بر این، این موضوع باعث میشه بازار ارزهای دیجیتال مسیر منطقی تر نسبت به حال حاضر خود داشته باشه و هر بار ریزش بیت کوین، روند نزولی سایر ارزهای دیجیتال رو به دنبال خود نداشته باشه.

فلیپنینگ چیست؟آیا بیت کوین کاخ پادشاهی را ترک می کند؟!

شاخص فلیپنینگ رو میشه برای سایر ارزهای دیجیتال نیز مورد استفاده قرار داد. برای مثال در سال های ابتدایی فورک بیت کوین از این شاخص برای مقایسه بیت کوین کش و بیت کوین استفاده میشد، ولی در حال حاضر و با توجه به پیش گرفتن اتریوم از بیت کوین کش و امکانات زیاد بلاک چین اتریوم، بیشتر تحلیلگران از این شاخص برای مقایسه اتریوم و بیت کوین استفاده می کنند. پیش بینی بازارهای مالی کار بسیار سخت و پیچیده ای هست و هیچ کسی نمی تونه آینده بازار رو به درستی پیش بینی کنه.

همچنین شاخص فلیپنینگ نیز یکی از ابزارها برای پیش بینی آینده بازار ارزهای دیجیتال هست و نمیشه به طور صدرصد در مورد درستی کارکرد اون اظهار نظر کرد.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چگونه مدیریت می شود؟ 

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم درمقاله فلیپنینگ چیست؟ اطلاعاتی در مورد مفهوم فلیپنینگ برای شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر فلیپنینگ بر قیمت ارزهای دیجیتال بپردازیم و عوامل موثر بر پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا عوامل تاثیرگذار بر پیش پرفتن اتریوم از بیت کوین بشناسین.

همونطور که گفتیم، فلیپنینگ نشون دهنده میزان افزایش قدرت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال هست و شما می تونین با استفاده از این مفهوم میزان سلطه بیت کوین در بازار کریپتوکارنسی ها رو مورد بررسی قرار بدین.


نظرات کاربران در مورد فلیپنینگ چیست؟آیا بیت کوین کاخ پادشاهی را ترک می کند؟!
  • سلام خدمت صرافی اینانس من هر روز تمام مقالات سایتتونو مطالعه میکنم واقعا سایت خوبی دارید مقاله تون در مورد فلیپینگ هم عالی و مفید بود سپاس از صرافی اینانس

سوال امنیتی :5+32 = ?