فن توکن یا توکن هواداری چیست؟

1401/07/30
فن توکن یا توکن هواداری چیست؟

فن توکن یا توکن هواداری چیست؟ موضوعی که در این مقاله بررسی خواهیم کرد. در گذشته برای بسیاری از کار ها راه حل سریع و کاربردی در حوزه اینترنت و فناوری وجود نداشت و مردم برای رسیدن به اهدافشون باید وقت و زمان زیادی رو صرف میکردن؛ برای مثال برای ورود به استادیوم ورزشی باید از قبل بلیط از سایت مربوطه تهیه میکردین در بعضی مواقع نیز ممکن بود مراحل با موفقیت به پایان نمیرسید. اما امروزه با اومدن ارزهای دیجیتال و فن توکن ها یا توکن های هواداری این مراحل به راحتی امکان پذیر شده و حتی میتونین با داشتن توکن های هواداری در بعضی از تصمیمات تیم نیز مشارکت داشته باشین. ما امروز میخوایم فن توکن یا توکن هواداری چیست؟ و نمونه ای از باشگاه های ورزشی معروف دارای فن توکن رو برای شما بیان کنیم یک ارز دیجیتال مربوط به این حوزه رو معرفی کنیم اگه که قصد خرید ارز دیجیتال در این حوزه رو دارین می تونه برای شما مفید باشه.

فن توکن یا توکن هواداری چیست؟

فن توکن یا توکن هواداری چیست؟

فن توکن ها نوعی ارز دیجیتال هستن که برای ارائه مزایای عضویت به طرفداران تیم‌های ورزشی، گروه‌های موسیقی و سایر گروه‌ها طراحی شدن. دارندگان توکن‌های هوادار اغلب دارای مزایای عضویت هستن، مانند دسترسی به محتوای انحصاری، جوایز، تجربیات و حق رای دادن در مورد تصمیمات باشگاه. این فرصتی برای افرادی هست که میخوان آینده تیم ورزشی یا ستاره پاپ مورد علاقه خود رو تعیین کنن و در مورد موفقیت اونا در بازارهای وب 3 به حدس و گمان بپردازن. این توکن ها در همه جا وجود دارند، در ورزش های مختلف از فوتبال گرفته تا NFL و کریکت. گروه هایی مثل پرتغال مرد نیز با آنها آزمایش می کند. اقتصاد توکن‌های فن به همان اندازه که عجیب و غریب است و فرار است، اما برای برخی افراد یا سازمان‌های مشهور، جریان درآمدی پرسودی را ثابت کرده است که طرفداران را در جمع نگه می‌دارد.

مقاله پیشنهادی: انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟

توکن‌های فن معمولاً حقوق حاکمیت محدودی رو به دارندگان اعطا میکنن. برای مثال،نماد هواداران پاریس سنت ژرمن به دارندگان این امکانو میده تا به تجربیات VIP اختصاصی دسترسی داشته باشن و روی جلد نسخه هواداران بازی فوتبال FIFA 22 رای بدن. طرفداران همچنین پیامی برای نمایش در رختکن تیم برای مسابقه می 2021 انتخاب کردن. همچنین پلتفرمی به نام Socios که توسط شرکتی به نام Chiliz ایجاد شده تا بر بازار توکن های طرفداران تسلط داشته باشه. این به این دلیله که بیشتر اونا حول محور فوتبال هستن، ورزشی که در اون پلتفرم معاملاتی رو با تیم های برتر تضمین کرده از جمله:

Barcelona:

هواداران تصمیم گرفته اند یک نقاشی دیواری اتاق رختکن و یک بازوبند کاپیتانی را انتخاب کنند (که روی آن نوشته شده بود: «بدون آفساید بچه»). در آگوست 2022، چیلیز 100 میلیون دلار از سهام استودیوی دیجیتال باشگاه بارسلونا را خریداری کرد.

Inter Milan:

هواداران به اولین آهنگ جدید جشن گل پس از 8 سال رای دادن و اتوبوس رسمی تیم رو انتخاب کردن.

Manchester City:

طرفداران تصویری رو انتخاب کردن که در محوطه بازیکن در ورزشگاه ومبلی آویزان شده بود و به سرمقاله ای درباره فصل به یاد ماندنی من سیتی رای دادن.

مقاله پیشنهادی: رتبه بندی ارزهای دیجیتال چگونه است؟

شرکت در بسیاری از این نظرسنجی‌ها، طرفداران رو وارد قرعه‌کشی میکنه تا جوایزی مانند دسترسی VIP به تیم‌ها، به علاوه تبلیغات انحصاری رو به دست بیارن. همچنین صرافی کریپتو بایننس پلتفرم توکن‌های طرفداران خود رو که در سایت بایننس فن توکن‌ها شناخته میشه، در اکتبر 2021 راه‌اندازی کرد. این صرافی میزبان توکن‌هایی از تیم Alpine F1، S.S. Lazio، FC Porto و Santos FC هست. از سپتامبر 2022، S.S. Lazio دارای ارزش بازار 66 میلیون دلاری بود، تیم Alpine F1 دارای ارزش بازار 50 میلیون دلاری و PSG با ارزش بازار 29 میلیون دلاری در بین ارزهای دیجیتال دیگه قرار دارن. توکن های طرفداران فقط به دنیای ورزش محدود نمیشن. پلتفرم‌هایی مانند Rally and Roll مدت‌هاست که سعی کرده‌ ایده یک نشانه اجتماعی رو رایج کنه، جایی که طرفداران ستاره‌های پاپ و اینفلوئنسرها نیز میتونن بر زندگی اونا تأثیر بزارن. توکن‌های حاکمیتی برای پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) به دارندگان این امکان رو میده که نقشی پیشرو در اداره پروتکل‌های مربوطه خود ایفا کنن.

ارز دیجیتال چیلیز

فن توکن یا توکن هواداری چیست؟

ارز دییجتال چیلیز یکی از ارز های برتر در حوزه فن توکن ها میباشد و خودش رو به عنوان پیشرو ترین ارائه دهنده فن توکن بلاک چین در جهان برای ورزش و سرگرمی توصیف میکنه. Chiliz تا حد زیادی پلتفرم فن توکن ترجیحی هست و بلاک چین شخصی خودش روداره. Chiliz علاوه بر این پلتفرم Socios را توسعه داده، جایی که دنبال کنندگان میتونن با گروه های مورد علاقه خود در تعامل باشن.

CHZ یک توکن ابزار ERC20 در جامعه Chiliz هست که به عنوان پول دیجیتال خارجی برای پلتفرم های Chiliz و Socios.com عمل میکنه. این ارز یک نوع کاملاً جدید از ارزهای رمزنگاری شده به نام فن توکن رو به وجود آورده. مالکیت به دنبال‌کنندگان این امکان رو میده که روی پلتفرم های مختلف رای بدن.

نمونه ای از باشگاه های ورزشی معروف دارای فن توکن

اگه میخواین با خرید توکن‌های هوادار، شناخت فوق‌العاده طرفداران رو به دست بیارین و جوایز VIP انحصاری به دست بیارین در ادامه به لیستی از باشگاه‌های فوتبال پر طرفدار میپردازیم که در اینده پتانسیل رشد بالایی رو دارن.

• Barcelona

 FC Barcelonaتوکن کاربردی باشگاه فوتبال FC Barcelona هست که عمدتاً برای حکمرانی، پاداش و شرط بندی استفاده میشه. مجموع عرضه اون 40,000,00 BAR هست که 600,000 BAR قبلاً از طریق پیشنهاد فن توکن بین هواداران باشگاه توزیع شده. همچنین شما میتونین این توکن رو از صرافی های لیست شده خریداری کنین و از مزایا و امکانات اون بهره ببرین.

• PSG

فن توکن یا توکن هواداری چیست؟

PSG Fan Token از نظر ارزش بازار در رتبه 396 قرار داره. محدودیت عرضه 20,000,000 PSG با 2,906,330 PSG در گردش وجود داره. داشتن توکن‌های هوادار پاری سن ژرمن به شما امکان میده از بلیط‌های مسابقه رایگان برای مسابقات لیگ 1 و کوپه دو فرانسه لذت ببرین، با تیم‌ها و بازیکنان ملاقات کنید و کالاهای امضا شده رسمی رو دریافت کنین.شما میتونین توکن های طرفداران PSG رو در صرافی های مختلف به صورت آنلاین خریداری کنین.

مقاله پیشنهادی: تفاوت کوین و توکن

• Manchester City

نماد هواداران باشگاه فوتبال منچستر سیتی، سیتی نام داره و دارای حداکثر عرضه 20,000,000 CITY با 2,678,004 سکه در گردش میباشد. مالکیت CITY به شما امکان میده بخشی از جامعه ای از طرفداران پرشور باشید، از تخفیف های انحصاری بر روی کالاهای رسمی بهره مند بشین و در نظرسنجی های اختصاصی برنامه در طول فصل رای بدین. توکن‌های هواداران CITY در صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین در دسترس میباشد.

• AC Milan

ACM نماد هواداران باشگاه فوتبال میلان هست. عرضه در گردش 2,000,157 ACM داره و از نظر ارزش بازار در رتبه 791 قرار داره.هنگامی که دارای توکن‌های هوادار ACM هستین، میتونین از تجربه VIP در سن سیرو، بلیط های رایگان بازی برای مسابقات خانگی سری A و لیگ قهرمانان اروپا لذت ببرین. همچنین میتونین این سکه رو در صرافی های مختلف رمزنگاری به صورت آنلاین خریداری کنین.

تیم‌هایی که در بالا به اونا اشاره کردیم، تنها تعدادی از بسیاری از باشگاه‌های فوتبال هستن که نشانه‌های هوادار رو ارائه میکنن. شایان ذکر هست که نمادهای بیشتری از طرفداران از باشگاه های مختلف فوتبال در حال حاضر در دست ساخت هستن. برخی از اونا عبارتند از استون ویلا ($AVL)، لیدز یونایتد ($LUFC)، اورتون ($EFC)، دینامو زاگرب ($DZG)، اینترمیلان ($INTER)، و...

جمع بندی

به طور خلاص بازار کریپتو بسیار بی ثبات هست و خرید چنین دارایی هایی همیشه یک استراتژی سرمایه گذاری با ریسک بالا تلقی میشه. با این حال، این دارایی‌ها به آرامی در حال تبدیل شدن به بخشی از فرهنگ مدرن هستن و قانون‌گذاران نیز اکنون به اونا نگاه دقیق‌تری میکنن. با این حال، طرفداران ورزش باید بدونند که FTs به اونا فرصتی میده تا با تیم های مورد علاقه خود بیشتر تعامل داشته باشن و بخشی از یک جامعه انحصاری باشن. هرچه تعداد ژتون‌های هواداری بیشتری داشته باشین، تأثیرگذاری بیشتری نیز بر سرمایه شما خواهد گذاشت. در این مقاله به موضوع فن توکن یا توکن هواداری چیست؟ پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله لذت برده باشین.


نظرات کاربران در مورد فن توکن یا توکن هواداری چیست؟
سوال امنیتی :8+92 = ?