لایحه بیت کوینِ سناتور لومیس

1401/04/07
لایحه بیت کوینِ سناتور لومیس

قانون بیت کوین دو حزبی توسط سناتور دموکرات کریستن گیلیبراند و سناتور جمهوری خواه سینتیا لومیس معرفی شده است. این قانون که «قانون نوآوری مالی مسئول» نیز نامیده می‌شود، به دنبال تشویق «نوآوری مسئولانه» با ادغام دارایی ‌های دیجیتال در قوانین موجود و ارائه شفافیت بیشتر به صنعتی است که عمدتاً تنظیم ‌نشده و فاقد استانداردهای مشترک و اقدامات تعریف ‌کننده است.
بنا به گزارش Politico، لایحه بیت کوین اولین لایحه ایست که با هدف ادغام دارایی دیجیتال در سیستم مالی ایالات متحده نوشته شده است. این لایحه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC و کمیسیون معاملات آتی کالا CFTC را موظف به تنظیم قوانین مرتبط کرده است تا فضای گسترده ارزهای دیجیتال را یک بار برای همیشه زیر چتر تنظیم کننده های خاص قرار دهند.
 پس از معرفی لایحه ارزهای دیجیتال در اوایل ماه ژوئن، واکنش ‌های متفاوتی درخصوص تاثیرات درازمدت لایحه به نفع ارزهای دیجیتال وجود داشته است. سناتورها در 23 ژوئن رویکردهای جدیدی در خصوص دارایی های دیجیتال و تصمیم گیری در مورد نحوه تقسیم مسئولیت های نظارتی ارائه کرده اند.

تبادل نظر جامعه دیجیتال در خصوص لایحه بیت کوینِ سناتور لومیس

این لایحه باعث نگرانی هایی در مورد احتمال قرار گرفتن اکثر آلت کوین ها در حوزه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحدهSEC  شده است. با این حال، سناتورها خواستار نظرات جامعه دیجیتال بوده اند. سناتور لومیس روز چهارشنبه 22 ژوئن در توییتی از جامعه دیجیتال خواست تا افکار سازنده خود در خصوص قانون ارزهای دیجیتال را به اشتراک بگذارند.
وی اظهار داشت که صنعت دیجیتال توسط توسعه دهندگان و جامعه ساخته شده و همچنان توسط آنها حفظ خواهد شد، از این رو با اشتراک افکار ونظرات خود در GitHub قانونگذاران را در این امر یاری کنید. تعداد کمی از پاسخ دهندگان تاکنون به دنبال متمایز کردن قوانین بیت کوین از بقیه دارایی های دیجیتال بوده اند.
براساس توضیحات یکی از کاربران، تمام ارزها یا دارایی های دیگر دارای ریسک مرتبط با بیت کوین می باشند که نیاز به تنظیم قوانین جداگانه برای بیت کوین را الزامی می کند. همچنین وی افزود که علیرغم ارتباط نزدیک بیت کوین با آلت کوین ها، بیت کوین عاری از عامل خطر و آسیب پذیری است در حالی که نمودارهای نزولی، آلت کوین ها را تحت تاثیر قرار می دهند.
باتوجه به اظهارات تدوین کنندگان لایحه و شواهد دیگری همچون نقش اساسی مدیرعامل میکرواستراتژی و سرمایه گذار مشهور بیت کوین به نظر می‌ رسد که بیت کوین و اتریوم از نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار خارج شوند، با این حال وضعیت آلت کوین ‌ها تا کنون مشخص نشده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد لایحه بیت کوینِ سناتور لومیس
سوال امنیتی :2+32 = ?