لتنسی (Latency) چیست و تاثیری بر ترید ارزهای دیجیتال دارد؟

1401/12/01
لتنسی (Latency) چیست و تاثیری بر ترید ارزهای دیجیتال دارد؟

تاخیر یا لتنسی (Latency)؛ یکی از مفاهیم پرکاربرد برای کاربران اینترنت که برای معامله گران دنیای بازارهای مالی به ویژه ارزهای دیجیتال اهمیت زیادی داره! آیا چیزی در مورد این مفهوم شنیدین؟ اصلا می دونین لتنسی چیست؟ Latency چه تاثیری بر ترید ارزهای دیجیتال داره؟ آینده لتنسی برای ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟ آیا دوست دارین با این مفهوم آشنا بشین؟ تاخیر تا چه جد برای صرافی های ارز دیجیتال متفاوت هست؟ اهمیت لتنسی در ترید ارزهای دیجیتال چقدره؟

قطعا یکی از عواملی که برای شما به عنوان تریدر ارز دیجیتال اهمیت داره، سرعت ثابت و انتقال داده ها در صرافی هاست. علاوه بر شما، برای تریدرهای زیادی مهم هست که تراکنش ها و انتقال داده ها با سرعت خیلی بالایی انجام بشه. کلمه لتنسی به سرعت انتقال داده ها مربوط میشه و نشون دهنده این موضوع هست که کاربران با چه سرعتی می تونن سفارشات خرید ارز دیجیتال و فروش خودشون رو ثبت کنند. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله لتنسی چیست؟ اطلاعاتی در مورد تاخیر یا لتنسی (Latency) به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر لتنسی بر ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و دریافت کمترین لتنسی رو به شما یاد بدیم.

لتنسی یا Latency چیست؟

لتنسی یا Latency چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمالا اسم مفهوم تاخیر یا لتنسی (Latency) رو شنیدین و خواستین تا اطلاعاتی در مورد این مفهوم به دست بیارین و شاید این سوال واستون پیش اومده باشه که لتنسی چیست؟ ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که به زمانی که بین ارسال و درخواست کاربر و ارسال پاسخ از صرافی ارز دیجیتال صرف میشه، تاخیر یا لتنسی گفته میشه. وقتی تاخیر یا لتنسی کم باشه، سرعت انتقال داده ها زیاد هست، ولی وقتی تاخیر زیاد باشه، یعنی سرعت انتقال داده ها کم هست و این هیچ وقت به سود کاربران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال نیست. به همین دلیل تریدرها از تاخیر در شبکه دوری می کنند.

جالب اینجاست که بدونین در حوزه معامله گری و تریدر ارزهای دیجیتال تاخیر یا لتنسی مدت زمان میان کلیک کاربر برای ارسال سفارش و دریافت پاسخ از سمت صرافی هست. این مدت زمان برای تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار هست. لتنسی نشون دهنده این هست که داده های موجود بین سیستم های مختلف با چه سرعتی در حال جابجا شدن هستن. احتمالا اسم لتنسی پایین یا بالا رو شنیدین. لتنسی پایین به این معنی هست که داده های موجود خیلی سریع منتقل میشن و لتنسی بالا به این معنی هست که انتقال داده ها خیلی کمتر هست.

بیشتر بخوانید: انواع سفارشات در بازار ارزهای دیجیتال کدامند؟

تاثیر لتنسی بر ترید ارزهای دیجیتال

تاثیر لتنسی بر ترید ارزهای دیجیتال

همونطور که گفتیم، لتنسی تاثیرات زیادی بر ترید و معاملات ارزهای دیجیتال می ذاره! افراد زیادی باور دارن که عدم وجود لتنسی در بازار کریپتو می تونه به عملکرد بهتر و کارآمدی بازار باعث بشه. این در حالی هست که برخی دیگه فکر می کنند که این موضوع فقط به سود کسانی هست که از روش HTF استفاده می کنند و برای سایر افراد تاثیر خاصی نداره. با توجه به نکاتی که گفته شد، ممکنه افراد مبتدی از اینترنت پر سرعت و عوامل دیگه دخیل در این موضوع برخوردار نباشن. بنابراین، افراد حرفه ای سود زیادی از این شرایط به دست میارن.

داشتن لتنسی پایین یا تاخیر زمانی کم مخصوصا برای سیستم های آنلاین مثل سیستم های بازی های رقابتی و البته سیستم های معاملاتی که زمان بندی دقیق در اون ها لازم هست، از اهمیت ویژه ای برخوردار هست. تریدرها دوست دارن مطمئن بشن که سفارش های اون ها به محض فشردن دکمه Confirm ثبت بشه. هرچقدر تاخیر بین کلیک کاربر برای درخواست و ثبت سفارش و پاسخ دریافتی بیشتر باشه، احتمال اینکه قیمت ارز دیجیتال مورد نظر بیشتر نوسان کنه هست و این می تونه روند اجرای استراتژی مورد نظر تریدر رو تحت تاثیر قرار بده که زیادی مورد قبول معامله گران نیست.

پیشنهاد مطالعه: در زمان معامله ارزهای دیجیتال چه هزینه هایی باید بپردازید؟

چگونه می توان به کمترین لتنسی دست یافت؟

هم اکنون پلتفرم های معاملاتی و صرافی های ارز دیجیتال معتبر در بازار کریپتو از سرعت لازم برای ثبت سفارش ها و انتقال داده ها به کاربران معمولی برخوردار هستن. ولی میزان لتنسی یا تاخیر در این صرافی ها باید به حداقل ممکن برسه تا بتونن به کمک اون ها معامله گرهای باتجربه و حرفه ای روی به سمت خودشون جذب کنند. به طور کلی صرافی های کوچیک می تونن از برترین و بروزترین فناوری ها برای افزایش سرعت در عملکرد خود نیستن و این موضوع معمولا بر عملکرد اون ها تاثیر می ذارن. موضوع سرعت و مدت زمان انجام تراکنش ها برای بعضی از تریدرها مثل افرادی که به جمع آوری ارزهای دیجیتال می پردازن یا با دید هولد به معاملات وارد میشن، اهمیت زیادی نداره.

لتنسی و آینده آن برای ارزهای دیجیتال

لتنسی و آینده آن برای ارزهای دیجیتال

خیلی از معامله گران و تریدرها از خودشون می پرسن که لتنسی و آینده آن برای ارزهای دیجیتال چجوری خواهد بود؟! توجه داشته باشین که با قدم برداشتن صرافی ارز دیجیتال به سمت استفاده از فناوری های جدید و نوظهور انتظار میره که در آینده میزان تاخیر به حداقل خودش برسه. تریدرها باید در کنار استفاده از خطوط اینترنت مناسب، از روش های تحلیل و استراتژی های مناسبی هم استفاده کنند که در سریع ترین زمان اطلاعاتی در مورد رفتار قیمت ها به اون ها بدن. از اونجایی که حالا بیشتر معاملات دنیای ارزهای دیجیتال توسط ربات ها انجام میشه، هم بهتر هست که حتما استراتژی معاملاتی خود رو تنظیم کنیم و از خطوط پرسرعت اینترنت هم استفاده کنیم.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله لتنسی چیست؟ اطلاعاتی در مورد تاخیر یا لتنسی(Latency) به شما ارائه کنیم و به بررسی تاثیر لتنسی بر ترید ارزهای دیجیتال بپردازیم و دریافت کمترین لتنسی رو به شما یاد بدیم. همونطور که گفتیم، در حوزه معامله گری و تریدر ارزهای دیجیتال تاخیر یا لتنسی مدت زمان میان کلیک کاربر برای ارسال سفارش و دریافت پاسخ از سمت صرافی هست. این مدت زمان برای تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار هست. صرافی های ارز دیجیتال برای اینکه بتونن مورد استقبال سرمایه گذاران و تریدرهای حرفه ای قرار بگیرن، سعی می کنند تا کمترین میزان تاخیر یا لتنسی رو در زمان انجام تراکنش ها داشته باشن.

 


نظرات کاربران در مورد لتنسی (Latency) چیست و تاثیری بر ترید ارزهای دیجیتال دارد؟
سوال امنیتی :7+70 = ?