ماکسیمالیسم و ارتباط آن با بیت کوین

1401/06/07


اگه برای مدت زیادی هست که در ارزهای دیجیتال فعالیت میکنین، احتمالا اسم ماکسیمالیسم به گوشتون خورده و شنیدین که به یکسری از افراد، ماکسیمالیسم میگن. در واقع ماکسیمالیسم ها افراد افراطی در حوزه ارزهای دیجیتال هستن که فقط به بیت کوین اعتقاد دارن و بر این موضوع باورن که در آینده تمام ارزهای دیجیتال نابود میشه و فقط بیت کوین باقی میمونه. در واقع به آینده بیت کوین خیلی بیشتر از بقیه ارز های دیجیتال امیدوار هستن.

اونا همچنین میگن که هر آنچه که جامعه و سرمایه گذاران بهش نیاز دارن، در بیت کوین گنجانده شده و نیازی به سایر ارزهای دیجیتال ساخته شده نیست. ما امروز میخوایم بیشتر به این موضوع بپردازیم و همچنین درباره ماکسیمالیسم و ارتباط آن با بیت کوین و مینیمالیسم ها و نگرانی هایی که ماکسیمالیسم ها به بیت کوین دارن رو برای شما شفاف کنیم.

ماکسیمالیسم بیت کوین چیست؟

ممکنه که بیت کوین اولین تلاش بشر برای ایجاد یک فضای غیر متمرکز و حذف شخص ثالث نباشه، اما بدون شک بهترین و موفق ترین در این حوزه بوده. ماکسیمالیسم های بیت کوین بر این موضوع باورن که بلاکچین بیت کوین هر آنچه که یک سرمایه گذار ارزدیجیتال معیار های مناسب یک ارزدیجیتال خوب و با اصالت رو میخواد، داره.

ماکسیمالیسم های بیت کوین بر این باورن که بیت کوین که محبوب ترین ارز دیجیتال و تنها دارایی دیجیتالی که در آینده مورد نیاز خواهد بود. ماکسیمالیسم ها معتقدن که سایر ارزهای دیجیتال از بیت کوین پایین تر هستن. ایدئولوژی حداکثری براین عقیده هست که سایر ارزهای دیجیتال با آرمان هایی که توسط ساتوشی ناکاموتو با نام مستعار که بیت کوین را در سال 2009 ایجاد کرد، همخوانی نداره.

ماکسیمالیسم

بیت کوین برخلاف ارزهای صادر شده توسط دولت به نام ارزهای فیات که توسط یک مرجع متمرکز مدیریت میشه، هست. در عوض، بیت کوین غیرمتمرکز هست و بلاکچین اون یک دفتر کل توزیع شده عمومی میباشد، به این معنی که تراکنش ها با شرکت کنندگان به اشتراک گذاشته میشه و فعالیت در این حوزه کاملا شفاف هست.

ویتالیک بوترین در سال 2014 درباره ماکسیمالیسم بیت کوین اینگونه اظهار نظر کرد: ایده ماکسیمالیست ها اینه که محیطی از چند ارز دیجیتال رقیب نامطلوب هست و راه اندازی یک رمز ارز دیگر اشتباهه!

همچنین ماکسیمالیست‌های بیت کوین، معتقدن که آلت کوین‌ ها (سایر رمز ارز‌ها به غیر از بیت کوین) دارای نقص اخلاقی و فنی هستن. اونا فراتر از ارزش اقتصادی، بیت کوین رو میبینن، اونا دنیایی رو میبینن که در اون از بیت کوین به عنوان بزرگترین رمز ارز جهان استفاده خواهد شد. 

اگرچه مسائل مقیاس پذیری، باعث ایجاد مشکلاتی برای بیت کوین شده، اما طرفداران سرسخت اون معتقدن با گذشت زمان این مسئله بهبود پیدا میکنه. بیشتر حمایت های اینگونه افراد، بیت کوین رو برتر از طلا میدونن و دلیل این حرفشون هم این که همانطور که طلا استانداردی رو برای سیستم فیات فعلی تعیین میکنه، بیت کوین نیز تعیین کننده استاندارد جهانی ارز دیجیتال هست. توصیه میکنیم مقاله بیت کوین چگونه مدیریت می شود رو هم مطالعه کنین.

ماکسیمالیسم و ارتباط آن با بیت کوین

1. اثبات بیت کوین

استدلال دیگه برای دیدگاه ماکسیمالیست ها و برتری بیت کوین نسبت به سایر رمز ارز ها اینه که ابزارهای مالی جدید باید با مانع بالایی برای ایجاد اعتماد سرمایه گذاران روبرو بشن. با وجود اینکه ارزهای دیجیتال به طور تصاعدی و در طول زمان بسیار کمی محبوب شدن، اما هنوز هم بسیاری از موسسات مالی بزرگ و سرمایه گذاران فردی وجود دارن که ترجیح میدن از بازار های مالی دیگه برای سرمایه گذاری استفاده کنن و ارزها دیجیتال رو یک سرمایه گذاری پر خطر میدونن.

ماکسیمالیسم و ارتباط آن با بیت کوین

 ماکسیمالیسم های بیت کوین بر این باورن که روند ادغام ارزهای دیجیتال به طور کامل در دنیای جریان اصلی مالی و سرمایه گذاری روندی کند خواهد بود. در نتیجه، افراد احتمالاً بیشترین توجه رو به قدیمی‌ترین، محبوب‌ترین و معتبرترین شبکه‌ها خواهند داشت. در مورد ارزهای دیجیتال، معتبرترین و قدیمی ترین ارز، بیت کوین میباشد.

با ظهور ده‌ها ارز دیجیتال جدید و ناشناخته، بیت‌کوین دارای یک مزیت قوی میباشد که قابلیت اطمینان و موفقیت رو به اثبات رسانده. هنگامی که سایر شبکه‌های ارزهای دیجیتال از هک یا سایر تبلیغات منفی رنج می‌برن، ماکسیمالیسم ها از بیت‌کوین به عنوان امن ترین شبکه در بین بلاک چین های موجود یاد میبرن و از شبکه بیت کوین حمایت میکنن.

2. شبکه بیت کوین

امروزه بسیاری از ماکسیمالیست‌های بیت‌کوین از این ایده حمایت میکنن که موفقیت یک ارز دیجیتال به شبکه بلاکچین زیربنایی اون وابسته هست. اگرچه سایر ارزهای دیجیتال ممکنه تغییراتی رو بر اساس شبکه اصلی بیت کوین ارائه بدن که برای رسیدگی به مسائل ذاتی در شبکه بیت کوین طراحی شده، اما نشانگر نهایی موفقیت و قدرت بیت کوین هست.

 از اونجایی که شبکه زیربنایی بیت کوین به همون اندازه قوی و امن هست و ویژگی‌های هر ارز دیجیتال خاص میتونه آزادانه توسط ارز دیجیتال دیگه انتخاب بشه، خود شبکه مهم‌ترین عامل برای موفقیت در یک ارزدیجیتال میباشد. که شبکه بلاک چین بیت کوین تا به اینجا به بهترین نحو عمل کرده.

ماکسیمالیست ها ممکنه به تسلط بیت کوین و بیت کوین کش در تابلوی امتیازات ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار به عنوان شاهدی بر این اصل اشاره کنن.

 بیت کوین کش و بیت کوین گلد در مقایسه با بسیاری از آلت کوین های جدید دارای ویژگی های محدودی هستن؛ با این حال، آلت کوین ها به دلیل اتصال به شبکه بیت کوین ارزش بالاتری رو حفظ میکنن. مارکت کپ، اندازه پایگاه کاربر و تاریخچه موفقیت، ویژگی هایی هستن که شبکه بیت کوین رو از سایر بلاک چین ها متمایز میکنه.

3. تاثیر معاملات بیت کوین

آخرین موضوعی که در ماکسیمالیسم و ارتباط آن با بیت کوین بهش میپردازیم، تنوع در یک ارز دیجیتال یا سبد گسترده تر هستش.

تاثیر معاملات بیت کوین

 از اونجایی که قیمت بیت‌کوین به طور گسترده‌تری بر قیمت آلت‌کوین‌های جهان تأثیر میزاره، سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها ممکنه راهی ناامن برای تنوع بخشیدن به دارایی‌های ارز دیجیتال شخص باشه. 

این استدلال این معنی رو داره که که سرمایه گذاران بهتره به جای ریسک کردن پول خود با سرمایه گذاری در سکه ها یا توکن های دیگر، در بهترین دارایی مانند بیت کوین سرمایه گذاری کنن. با این حال، افزایش قیمت بیت کوین همیشه روی آلت کوین ها تاثیر مثبت نمیزاره و ماکسیمالیسم ها بر این باورن که این موضوع به دلیل کیفیت پایین آلت کوین ها میباشد. در این بخش از مقاله توصیه میکنیم مقاله تاثیر بیت کوین بر آینده بشریت رو هم مطالعه کنید.

نگرانی های ماکسیمالیسم های بیت کوین

اگه بیت کوین به تنها ارز دیجیتال تبدیل بشه، ماکسیمالیسم های بیت کوین با مشکلاتی مواجه میشن که باید بر اونا غلبه کنن. بسیاری از آلت کوین ها و تغییرات بعدی شبکه های بلاک چین به دلیل محدودیت های شبکه بیت کوین و ارز دیجیتال اون به وجود اومدن. برخی از چالش ها و محدودیت های بیت کوین شامل موارد زیر می باشد:

1. بلاک چین های جایگزین

طی چند سال گذشته، شبکه های بلاک چین توسط مشاغل و صنایع ایجاد شده؛ این شبکه‌های بلاک چین جایگزین، لزوماً به ارزهای دیجیتالی که امروزه معمولاً معامله میشن نیاز نداره. در عوض، این کسب ‌و کارها شبکه‌ها و ارزهای رمزنگاری شده خودشون رو ایجاد میکنن تا توسط گروه خاصی از شرکت‌کنندگان به‌طور خصوصی استفاده بشن.

بلاک چین های جایگزین

به عنوان مثال، یک گروه بانکی به رهبری اتحادیه بانک سوئیسUBS) ) یک جعبه شنی ایجاد کرده که به اونا این امکان رو میده که کاربردهای فناوری بلاک چین رو برای پرداخت در بخش مالی کشف کنن. با انجام این کار UBS با مشارکت سایر بانک‌های بزرگ، ارز دیجیتال خود را به نام Utility Settlement Coin (USC) و به نام پروژه Fnality ایجاد کردن.

USC به روشی مشابه پول نقد عمل میکنه زیرا میتونه به صورت یک به یک به یک ارز فیات مانند دلار آمریکا تبدیل بشه. USC همچنین توسط یک بانک مرکزی پشتیبانی میشه که کاملاً در تضاد با ارز دیجیتال بیت کوین هستش. به عبارت دیگه، بخش مالی با ایجاد شبکه اختصاصی خود، بلاکچین و ارز دیجیتال بیت کوین رو دور زده که میتونه برای پرداخت بین مشتریان، مشاغل و نقل و انتقالات بانک به بانک مورد استفاده قرار بگیره.

2. نوسانات معاملاتی

چالش دیگر برای تبدیل شدن بیت کوین به یک روش پرداخت پرکاربرد اینه که قیمت ارز دیجیتال به شدت پر نوسان هست. اگر قیمت به شدت نوسان کنه، استفاده شرکت‌ها و افراد از رمزنگاری به‌عنوان وسیله مبادله برای تراکنش‌های تجاری روزانه دشوار میشه.

3. مقیاس پذیری

ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین از فرآیند اثبات کار (PoW) برای تأیید تراکنش های انجام شده در بلاک چین استفاده میکنن. کسانی که مسئول تایید تراکنش ها و اطمینان از صحت اونا هستن، ماینر نامیده میشه. ماینرها با تایید مشروعیت تراکنش ها به عنوان حسابرسان شبکه عمل می کنن و به جلوگیری از تقلب در این حوزه کمک میکنن.

مقیاس پذیری

همانطور که تراکنش های جدید به بلاک چین اضافه میشه، یک نسخه به تمام گره ها یا نود ها که شرکت کنندگان و رایانه های موجود در شبکه هستن ارسال میشه. با این حال، با افزایش محبوبیت بیت کوین، حجم تراکنش ها نیز افزایش می یابد.

 اگر شبکه بلاک چین رو به عنوان یک پایگاه داده مشترک در نظر بگیریم، هرچه داده های بیشتری اضافه بشه، سیستم بیشتر درگیر میشه و منجر به تاخیر در شبکه میشه. در نتیجه، مقدار زیادی انرژی برای پردازش حجم رو به رشد تراکنش ها مورد نیازه. به عنوان مثال، میزان انرژی مورد نیاز برای ایمن سازی بلاک چین بیت کوین به قدری زیاد میشه که تا سال 2021، از کل میزان مصرف انرژی کشور پاکستان بالا تر میره.

تاخیر یا کندی در بلاک چین بیت کوین از مقیاس پذیری ارز دیجیتال جلوگیری می کنه. به عبارت دیگر، مشکل مقیاس پذیری بیت کوین از پذیرفته شدن اون برای استفاده گسترده برای تراکنش های مالی جلوگیری میکنه زیرا نمیتونه اون رو مدیریت کنه. در نتیجه، دیگر شبکه‌های بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده اونا مورد نیازه که حفره‌ای در ایدئولوژی حداکثری بیت‌کوین ایجاد می‌کنه.

4. قرارداد های هوشمند

در سال‌های اولیه، بیت کوین برای استفاده عموم محدود بود و مکانیسم‌هایی برای ساخت قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز ارائه نمی‌کرد که سایر بلاک چین‌ها به طور خاص برای پشتیبانی از اونا مورد استفاده قرار بگیرن.قرارداد هوشمند یک قرارداد خوداجرا هستش که شامل شرایط توافق بین خریدار و فروشنده میباشد که با کد کامپیوتری نوشته شده.

قراردادهای هوشمند

این کد شرایط و اجرای تراکنش رو کنترل میکنه. قراردادهای هوشمند به کاربرد اجازه میده تا معاملات بین دو طرف انجام بشه، مانند خرید یا فروش یک خودرو. در نتیجه، هیچ مرجع متمرکزی مورد نیاز نیست زیرا قرارداد تنها زمانی قابل اجرا هست که هر دو طرف وظایف مورد نیاز در قرارداد رو انجام بدن.

قراردادهای هوشمند، که در شبکه بلاکچین اتریوم استفاده میشن، دربخش مالی محبوبن.اگرچه شبکه بلاکچین بیتکوین با ارائه قراردادهای هوشمند توانایی خود را افزایش داده، اما از نظر تراکنش های مالی از اتریوم عقب مانده.

آینده ماکسیمالیسم بیت کوین

ماکسیمالیسم های بیت کوین ادعا می کنن که هر گونه مشکل با بلاک چین بیت کوین قابل حل هست و در حال حاضر در حال توسعه میباشد.

اینکه دولت‌ها، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بلاک چین بیت‌کوین رو در مقابل بسیاری از گزینه‌های دیگر انتخاب کنن، به احتمال زیاد تعیین میکنه که آیا ماکسیمالیسم های بیت‌کوین در نهایت برنده خواهند شد یا خیر.

 با این حال، با توجه به سرمایه‌گذاری در شبکه‌ها و رمزارزهای دیگر، به نظر میرسه که ارزهای دیجیتال بسیاری برای سال‌های آینده وجود خواهند داشت و مشکلات متعددی رو با به کارگیری این ارزها میتونیم حل کنیم.

مینیمالیسم های بیت کوین به چه کسانی گفته میشوند؟

در طرف کاملامخالف این طیف، گروه بزرگی وجود دارن که احساس میکنن در حالی که بیت‌کوین جرقه‌ای بود که آتش کریپتوکارنسی رو شعله‌ور کرد، اما به عقیده مینیمالیسم ها بازار فقط مختص بیت کوین نیست. اگه باور داشته باشین که بیت کوین تنها نوک کوه یخ برای صنعت ارزهای دیجیتال هست، شما یک مینیمالیسم بیت کوین هستین.

تاریخ نشان داده که اولین محرک ها در فناوری های جدید همیشه دوام نمیارن. در روزهای اولیه اینترنت، America Online (AOL) ابزاری بود که عموم مردم برای دسترسی به وب در سال‌های اولیه‌اش استفاده میکردن. در اون زمان، AOL به عنوان یک نوآوری فراتر از باور، و برای همیشه ماندگار تلقی می شد. اما AOL به آرامی توسط ابزارها و فناوری های بهتر تسخیر شد و امروزه از این فناوری هیچ استفاده کاربردی نمیشه. مهم ترین سوال اینه که آیا بیت کوین نیز به این سرنوشت دچار میشه یا نه؟

آینده ماکسیمالیسم بیت کوین

ساتوشی ناکاموتو ایده ارز دیجیتال رو در وایت پیپر بیت کوین خود منتشر کرد و به دنیا نشان داد که یک ارز دیجیتال میتونه چه کارهایی انجام بده. اما کاربردهای این فناوری اکنون بسیار فراتر از اون چیزی هست که ساتوشی میتونست تصور کنه. ارزهای دیجیتال رو میشه در مدیریت زنجیره تامین، مالکیت معنوی، حاکمیت سازمانی و موارد دیگر استفاده کرد. با این حال، بیت کوین برای این اهداف ساخته نشده و اکنون صنعت خودش از اون پیشی گرفته.

همچنین مسائلی وجود داره که بیت کوین اونا رو حل نمی کنه، مانند پرداخت های خرد و مقیاس پذیری. چشم انداز ساتوشی نیازمند یک معماری بلاک چین کاملاً غیرمتمرکز بود که بدون اندیشیدن در مورد راه هایی که بلاک چین میتونه در بسیاری از موارد سودمند باشه. مینیمالیست‌ها استدلال میکنن که در حالی که بیت‌کوین هنوز یک ذخیره‌کننده ارزش خوب (مشابه طلا) هست، چیزی بیش از این نیست، و اون رو در صنعت پر از ایده‌های نوآورانه‌تر دیگر به یک اسباب بازی ساده تبدیل میکنن.

جمع بندی

همونطور که در این مقاله بهش اشاره کردیم، کسانی که بیش از اندازه به بیت کوین وابسته هستن و اونو قبول دارن و ارزهای دیجیتال دیگه رو اسکم میدونن، ماکسیمالیسم نامیده میشن. ماکسیمالیسم ها دقیقا بر خلاف مینیمالیسم ها، تنها وجود بیت کوین رو برای این دنیا کافی میدونن و معتقدن سایر ارزهای دیجیتال در آینده نابود میشن. ما در این مقاله به ماکسیمالیسم و ارتباط آن با بیت کوین پرداختیم و نگرانی های ماکسیمالیسم های بیت کوین رو در این حوزه بیان کردیم تا شما واژه ماکسیمالیسم و مینیمالیسم رو به طور کامل درک کنین. راستی شما جزو کدوم دسته از افراد هستین؟ ماکسیمالیسم یا مینیمالیسم؟


نظرات کاربران در مورد ماکسیمالیسم و ارتباط آن با بیت کوین
سوال امنیتی :2+71 = ?