ماینرهای قزاقستانی در آستانه ورشکستگی

1400/10/08
ماینرهای قزاقستانی در آستانه ورشکستگی

ماینرهای کریپتو در قزاقستان به دلیل قدیمی بودن زیرساخت های برق فرار می کنند.

صنعت ماینینگ کریپتو قزاقستان در ابتدا با کنترل سختگیرانه چین بر مقررات دارایی های دیجیتال تقویت شد. اما حدود هفت ماه بعد، مشخص شد که معدنچیان مستقر در قزاقستان از کمبود برق خسته شده اند. برخی از ماینرهای قزاقستانی به دلیل ناتوانی شبکه ملی در تامین برق ثابت، به ورشکستگی نزدیک می‌شوند. درست زمانی که این کشور به عنوان یک مرکز مهم استخراج ارز دیجیتال در حال ظهور بود، به نظر می رسد که با شروع خروج ماینرهای قزاقستانی همه چیز به سمت جنوب رفته است.

قزاقستان در ابتدا از ممنوعیت کریپتو چین بهره مند شد:

چین در ماه می سال جاری موسسات مالی را از معامله با تراکنش های رمزنگاری منع کرد. در ماه‌های بعد، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای نسبت به این موضوع سختگیر شده‌اند.

در ماه سپتامبر، بیانیه‌ای از بانک خلق چین (PBoC) اعلام کرد که تمام فعالیت‌های رمزارز اکنون غیرقانونی هستند. در پاسخ، PBoC متعهد شد که تمام نقاط ضعف، از جمله استفاده از صرافی های خارج از کشور به عنوان فعالیت مالی غیرقانونی را سرکوب کند. آنها می گویند که این امر موجه است زیرا ارز دیجیتال ایمنی دارایی های مردم را به خطر می اندازد.

اعمال ممنوعیت‌های مرتبط با استخراج بیت کوین در چین سبب شد قزاقستان به مکانی خاص برای ماینرها تبدیل شود. . اما با گذشت هفت ماه از این جابجایی، به نظر می‌رسد ماینرهای قزاقستانی از قطعی‌های مکرر برق در قزاقستان کلافه شده و در پی خروج از این کشور هستند. برخی از ماینرها هم اعلام کردند به دلیل این وضعیت در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

مشکل قدیمی بودن زیرساخت های برق، علت ورشکستگی:

به محض اینکه ماینرهای کریپتو پایگاه خود را در قزاقستان راه اندازی کردند، شبکه برق قدیمی این کشور فشار را احساس کرد. ساکنان قطع برق را مستقیماً به دلیل حضور کارگران معدن در کشور می دانند.

گفته می‌شود بعضی از شرکت ‌ها واحدهای استخراج خود را تعطیل کرده‌اند و در فکر انتقال تجهیزات خود به آمریکا هستند. علت اصلی این وضعیت فرسودگی زیرساخت‌های این کشور بوده که قدمت آنها مربوط به دوران شوروی است. در همین حال، مردم قزاقستان هم حضور ماینرها را عامل قطعی ‌های مکرر می‌دانند.

بنیانگذار Xive -یک شرکت استخراج ارز دیجیتال که در منطقه فعال است- در دیدار بکبائوف گفت که Xive یکی از مزارع معدنی خود را در جنوب قزاقستان پس از قطع برق در ماه نوامبر تعطیل کرد. در حالی که این شرکت هنوز تأسیسات دیگری در کشور دارد، او در فکر تعطیلی تمام عملیات و نقل مکان به ایالات متحده است.

جدیدترین اخبار ارز دیجیتال را در صرافی ایران بایننس دنبال کنید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ماینرهای قزاقستانی در آستانه ورشکستگی
سوال امنیتی :8+54 = ?