مزایای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

1401/06/08


ما سعی می کنیم در مقاله مزایای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، اطلاعاتی در مورد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بپردازیم و آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال رو برای شما داشته باشیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. امروزه روش های زیادی برای سرمایه گذاری، کسب سود و درآمد وجود داره که هر کسی با روشی بر دارایی های خودش اضافه می کنه. 

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یکی از این روش ها هست که به خاطر ویژگی های منحصربفردش توجهات زیادی رو از سراسر جهان به خودش جذب کرده و افراد زیادی در بازار کریپتوکارنسی سرمایه گذاری کردن. سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند سایر موارد سرمایه گذاری مزایایی داره که سبب خاص شدن سرمایه گذاری شده.

بنابراین قصد داریم در مقاله مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به بررسی و معرفی مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بپردازیم. اما قبل از شروع موضوع اصلی مقدمه ای در مورد ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و... خدمتتون ارائه می کنیم که جزو مفاهیم پایه هستن و کمک تون می کنن تا بهتر با مطالب مقاله ارتباط برقرار کنین.

ارز دیجیتال (کریپتوکارنسی):

 ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال، نوعی پول دیجیتالی و غیر متمرکز هستن که وجود فیزیکی ندارن و فقط به صورت دیجیتال و الکتریکی در دسترس هستن. تراکنش های مربوط به ارزهای دیجیتال با استفاده از رایانه یا کیف پول الکترونیکی متصل به اینترنت یا شبکه های تعیین شده انجام میشه. در مقابل، ارزهای فیزیکی، مانند اسکناس‌ها و سکه‌های ضرب شده، قابل لمس هستن، به این معنی که ویژگی‌ها و ویژگی‌های فیزیکی مشخصی دارن.

تراکنش‌های مربوط به چنین ارزهایی تنها زمانی امکان‌پذیر هست که دارندگان اونها این ارزها رو در اختیار داشته باشن. ارزهای دیجیتال دارای کاربرد مشابه ارزهای فیزیکی هستن. قابلیت استفاده برای خرید کالا و پرداخت هزینه خدمات رو دارن. ارزهای دیجیتال در کیف پول های مختص خودشون که هر کدوم ویژگی های مخصوص خودشون رو دارن، ذخیره و نگه داری میشن. از کیف پول های معروفی که اکثر ارزهای دیجیتال رو ساپرت می کنن، میشه به Ledger، Trezor، Trust wallet، Atomic wallet، و... اشاره کرد.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال:

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

همونطور که می دونین برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید اطلاعات و مهارت های لازم در رابطه با تحلیل های تکنیکال رو کامل داشته باشین و شرایط قیمتی ارزها رو برای روز های آینده پیش بینی کنین و علاوه بر این، تحلیل نمودارها و فالو کردن اخبار بازار ارزهای دیجیتال قابل اهمیت هست.

برای شروع سرمایه گذاری بهتره ابتدا ارز کمتری بخرین و موانع و مشکلات کسب و کار و مزایا و معایب ارز دیجیتال ها رو بررسی کنین و ارزهای دیجیتال تون در ولت های امن نگه داری کنین و کلید های خصوصی تون رو در اختیار سایر افراد قرار ندین و امنیت نگهداری از ارزهای دیجیتال و نحوه بالابردن این امنیت رو یاد بگیرین.

چرا روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

احتمالا این سوال براتون پیش اومده که چرا روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم، یا اینکه ویژگی های سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال چیست؟ برای پاسخ به این سوال، در این پارت از مقاله مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالبه این سوال پاسخ می دیم. دلایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال وجود داره، اما هدف اصلی هر سرمایه‌گذاری ایجاد بازده هست. با این حال، بازده نتیجه ارزش افزوده هست.

به طور خلاصه، هر سرمایه گذاری تنها در صورتی رشد خواهد کرد که ارزش افزوده داشته باشه. ارزهای دیجیتال بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شدن و از این رو سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مزایایی داره که در ادامه به بررسی مزایای سرایه گذاری در ارزهای دیجیتال می پردازیم.

مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال:

مزایای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

دراین پارت از مقاله مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، به ارائه توضیحاتی در رابطه با موضوع اصلی می پردازیم و برخی از مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رو مورد بررسی قرار می دیم تا بتونین پی ببرین افراد سرمایه گذار چه دلایل مهم برای سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال دارند. 

1. پتانسیل برای بازده بالا

 یکی از مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این است که رشد بالایی دارن و در نتیجه پتانسیل بازدهی بالایی دارن.ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته دارایی با عملکرد برتر بودن. به عنوان مثال، بیت کوین و اتریوم به ترتیب در پنج سال گذشته تقریبا 1000٪ و 500٪ رشد کردن. با این حال، مانند هر سرمایه‌گذاری دیگه ای، سرمایه‌گذاری‌های کریپتو نیز خطراتی دراه که باید از اون‌ها آگاه باشین و بعد از کسب مهارت های لازم، شروع به سرمایه گذاری کنین. 

2. بازار جهانی 

 برخلاف بازارهای سهام، بازار کریپتو جهانی هست. دو راه برای بررسی این موضوع وجود داره:
ابتدا مفهوم بازار سهام در مقاطع زمانی مختلف به جغرافیاهای مختلف معرفی شد. بورس نیویورک در سال 1792 راه اندازی شد، در حالی که بورس اوراق بهادار بمبئی در سال 1875 راه اندازی شد. به طور موثر، سرمایه گذاران در بازار سابق نیز در معرض فرصت های سرمایه گذاری اولیه قرار گرفتن. از طرف دیگه، جهانی بودن کریپتو به طور کلی به دنیا معرفی شد و نه در جغرافیای خاص، و فرصتی برابر برای سرمایه گذاری مردم در سراسر جهان فراهم کرد.
 ثانیا هنوز سرمایه‌گذاری در بازارهای خارجی برای مردم پیچیده هست و در نتیجه فرصت‌های سرمایه‌گذاری رو بر اساس مناطق جغرافیایی محدود می‌کنه. با این حال، هر کسی می‌تونه در پروژه‌ها در هر نقطه از جهان با ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنه. 

3. کاهش قیمت

تورم به کاهش ارزش پول اشاره داره. به عنوان مثال، 1 دلار می تونه در دهه 1900 بسیار بیشتر از امروز به شما کمک کنه، زیرا تورم، ارزش اون رو کاهش داده. این به دلایل اقتصادی زیادی اتفاق می افته، رایج ترین اونها چاپ پول بیشتر هست.

بنابراین پول کاغذی تورم زا هست. با این حال، برخی از کریپتوها کاهش دهنده هستن. با گذشت زمان، ارزش اونها افزایش می یابد. مثلا بیت کوین. 1 بیت کوین در سال 2017، 2000 دلار ارزش داشت و اکنون ارزش اون 19000 دلار هست. این امکان وجود داره، زیرا بیت کوین برخلاف پول کاغذی عرضه محدودی معادل 21 میلیون داره.

4. خرید و فروش آسان تر

خرید و فروش آسان

یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این هست که با ظهور بسیاری از پلتفرم های رمزنگاری، خرید و فروش ارزهای دیجیتال خیلی آسون شده. برخی از پلتفرم ها به شما این امکان رو میدن که ارزهای دیجیتال رو تنها با چند کلیک خریداری کنین. مفاهیمی مانند سهامداری و ییلد فارمینگ نیز ایجاد شدن که به سرمایه گذاران رمزارز کمک می کنه تا از دارایی های خودشون بهره ببرن.

 5. قابلیت دسترسی 24 ساعته

 یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، دسترسی 24 ساعته به رمز ارزهاست. بازارهای سهام و بانک ها فقط 8 ساعت در روز باز هستن و در تعطیلات آخر هفته بسته میشن. اگه در نیمه‌شب یک وضعیت اضطراری داشته باشین و به بودجه نیاز داشته باشین، چیکار می کنین؟ اگه خانواده شما تو کشور دیگه ای باشن و آخر هفته ناگهان به بودجه نیاز داشته باشن، چی؟ شما نمی تونین به بازارهای سهام برای انحلال سرمایه گذاری های خودتون یا بانک ها برای انتقال پول در چنین استنادی اعتماد کنین.

اما می تونین به ارزهای دیجیتال اعتماد کنین. ارزهای دیجیتال 24×7، 365 روز سال در دسترس هستن. شما می‌تونین رمزارزها رو در هر زمان خریداری کنین یا بفروشین، زیرا صرافی‌ها 7×24 باز هستن، از جمله آخر هفته‌ها. همچنین می تونین بدون اتکا به بانک ها یا سایر واسطه ها در یک ساعت نیاز به دوستان و خانواده خودتون پول انتقال بدین. این یکی از مزایای مهم سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هست.

 6. درجه امنیت بالا هنگام انجام معاملات

 یکی دیگه از مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این هست که تراکنش های ارزهای دیجیتال با استفاده از رمزنگاری رمزگذاری میشن. این تضمین می کنه که فقط افراد مجاز به داده های شما دسترسی دارن. با ایجاد فناوری بلاک چین، انجام تراکنش های تقلبی با ارزهای دیجیتال نیز خیلی دشوار هست.

همه افراد در شبکه بلاک چین یک کپی از تمام تراکنش های شبکه دارن. تراکنش های ارزهای دیجیتال نیز تغییرناپذیر هستن. هنگامی که یک تراکنش ثبت میشه، نمی توان اون رو ویرایش کرد، بنابراین از دستکاری سوابق جلوگیری میشه.

 7. سریع و کارآمد

سریع و کارآمد

شما می تونین ارزهای دیجیتال رو در عرض چند دقیقه و با کسری از هزینه در مقایسه با نقل و انتقالات بانکی معمولی به صورت جهانی انتقال بدین. از این رو، اون رو سریعتر و کارآمدتر می کنه. این یک مزیت بزرگ برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هست، زیرا برنامه های کاربردی اون برای پرداخت های جهانی ممکن هست پتانسیل زیادی داشته باشه.

8. خصوصی

 اگرچه تراکنش های بلاک چین عمومی هستن، اما نام مستعار دارن. هر کاربر دارای یک آدرس عمومی و خصوصی هست که کاربران رو شناسایی می کنه. آدرس ها یک متن الفبایی 26-35 کاراکتری هستن.

آدرس عمومی هویت نام مستعار شما هست که از طریق اون تمام تراکنش‌های شما شناسایی میشه و می‌توان آدرس عمومی رو با دیگران به اشتراک گذاشت تا رمزارزها رو به شما منتقل کنن. در حالی که یک آدرس خصوصی، آدرسی هست که از طریق اون به رمزارزهای خودتون دسترسی دارین. آدرس های خصوصی و عمومی از محرمانه بودن تراکنش ها اطمینان میدن.

9. کنترل بر دارایی های خود

کنترل دارایی ها

 دو کلید وجود داره: یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی که برای دسترسی به کیف پول دیجیتال شما (درست مثل یک قفسه در بانک) مورد نیاز هست. این کیف پول دیجیتال تمام دارایی های رمزنگاری شما رو داره. کلید عمومی توسط صرافی رمزنگاری شما نگهداری میشه.

به عنوان مثال، اگه از طریق Mudrex سرمایه گذاری می کنین، Mudrex کلید عمومی رو داره. تنها چیزی که نیاز دارین رمز عبور یا کلید خصوصی کیف پول دیجیتال خودتون هست تا از هر کجا و هر زمان به دارایی های رمزنگاری خودتون دسترسی داشته باشین.

هیچ کس نمی تونه با هر یک از کلیدها به حساب شما دسترسی پیدا کنه. بنابراین حتی اگه شخصی بتونه کلید عمومی رو نقض کنه، بدون کلید خصوصی شما نمی تونه به دارایی های رمزنگاری شما دسترسی داشته باشه. این رو به عنوان یک قفل ترکیبی در نظر بگیرین که امکان کنترل کامل بر دارایی های خودتون رو میده.

10. دیجیتال هستن

شما می دونین که لازم نیست نگران جیب بران در بازار کریپتوکارنسی باشین. همونطور که در بالا ذکر شد، حریم خصوصی بالای بلاک چین باعث میشه کسی نتونه ارز دیجیتال شما رو بدزده و از اونجایی که کاملا دیجیتالی هست، لازم نیست کیف پول رو با خودتو حمل کنین، نگران افتادن اون یا جیب بری باشین. تا زمانی که پسورد ورود به کیف پول دیجیتال خودتون به خاطر دارین، می تونین از هر جایی به پول خودتون دسترسی داشته باشین.

11. زمان پردازش کوتاه

فناوری بلاک چین همه تراکنش های رمزنگاری رو به صورت همتا به همتا انجام میده. این بدان معنی هست که شما لازم نیست نگران زمان انتظار طولانی باشین یا موسسات مالی مانع ارسال یا دریافت پول شما بشن. بیشتر زمان پردازش در عرض چند ثانیه اتفاق می افته.

12. عدم تمرکز

در حالی که بازار کریپتو مطمئنا نوسانات صعودی و نزولی خودش رو میبینه، به هیچ نهاد مالی یا سازمان سیاسی وابسته نیست. قدرت در دست کاربر هست، بنابراین لازم نیست نگران چیزهایی مانند سیاست مالی یا رکود اقتصادی باشین که بر ارزها تأثیر میذاره.

چگونه ارز دیجیتال و بستر مناسبی رو برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

عدم تمرکز

 هر کس با سرمایه گذاری خود، دارای سطوح متفاوتی از ریسک پذیری و اهداف هست. از این رو انتخاب ارز دیجیتال مناسب از فردی به فرد دیگه متفاوت هست. کپی پیست کاری که دیگران انجام میدن، عاقلانه نیست. بنابراین درباره مبانی ارزهای دیجیتال و فهرست کوتاه ارزهای دیجیتال بر اساس میزان تحمل ریسک و اهداف خودتون اطلاعات کسب کنین و مهارت های تئوری و عملی لازم رو فرا بگیرین.

آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال قانونی است؟

در حال حاضر به خاطر نوپا بودن بازار رمز ارزها، اکثر کشورها برای اون سازوکار و قانونی تدوین نکردن. به طور کلی می توان گفت که فعالیت صرافی های ارز دیجیتال و خرید و فروش رمز ارزها در ایران نه قانونی هست و نه غیر قانونی! برخی کشورها نظیر چین مقررات سختی در خصوص خرید و فروش ارزهای دیجیتال ایجاد کردن.

اما در خصوص استخراج ارز دیجیتال دارای مکانیزم مشخص تری هستن و بعضی از ماینرهای بزرگ در این کشور حضور دارن. نبود قانون مدون یک ریسک سیستماتیک برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ایجاد می کنه. اگه به هر دلیل یک صرافی آنلاین یا یک شخص طرف معامله، کلاه برداری کنه، امکان مراجعه و پیگیری قضایی وجود نداره و یا روال اون پیچده خواهد بود.

نتیجه و جمع بندی:
تلاش کردیم در مقاله مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به بررسی مزایای ارزهای دیجیتال بپردازیم و توضیحات کاملی در مورد هر کدوم از مزایا خدمتتون ارائه کنیم تا با دونستن مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاری راحت و عالی داشته باشین. همون طور که گفتیم بهتره قبل از سرمایه گذاری، دانش و مهارت های لازم رو یاد بگیرین و با مشخص کردن هدف تون سرمایه گذاری رو شروع کنین.


نظرات کاربران در مورد مزایای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
سوال امنیتی :5+81 = ?