معاملات اسکالپینگ چیست؟

1401/07/04


در این مقاله می خواییم در مورد معاملات اسکالپینگ با شما صحبت کنیم. اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی هستش که در اون یک تریدر، از تغییرات قیمت ها در بازه های زمانی کوتاه تر استفاده میکنه.. اسکالپینگ نوع مهمی از معاملاتی هست که در اون معامله گران موقعیت های خود در بازارهای متعلق به طبقات مختلف دارایی مانند بورس و فارکس باز و بسته میکنن تا از معاملات خود سود کمی داشته باشن.

 در واقع استراتژی معاملاتی اسکالپینگ، نوعی استراتژی معاملاتی هستش که یک معامله گر از تغییرات کم در قیمت ارز دیجیتال، در بازه های زمانی کم، بهره میبره. این روش سود رو تضمین میکنه حتی در شرایطی که قیمت پیشنهادی تغییر نکنه، مگه اینکه برخی از معامله گران به گرفتن قیمت های بازار علاقه مند باشن.

مقاله پیشنهادی: آموزش کامل استراتژی های معاملاتی

معاملات اسکالپینگ چیست؟

اسکالپینگ شامل تبدیل و ایجاد یک سهم به پول نقد، بدون اینکه بر قیمت واقعی بازار اثر بزاره. به طور واضح، اسکالپینک یک استراتژی معاملاتی مهم هستش که در اون یک اسکالپر دارایی های دیجیتال رو با قیمت پایین خرید و با فروش مجدد ، سود ناگهانی کسب کنه. بنابراین، در خرید و فروش دارایی دیجیتال در طول یک روز، اسکالپینگ افزایش فعالیت های خرید و فروش برای سود، ناچیز هستش. 

همچنین توجه داشته باشین که سود حاصل از هر تراکنش بر اساس چند نقطه پایه هستش و معمولاً اسکالپینگ زمانی انجام میشه که مقدار زیادی سرمایه درگیر باشه و اهرم اون بالا باشه. 

اسکالپینگ (scalping)چیست؟ 

اسکالپینگ  به نوعی از معاملات در طول روز گفته میشه که هدف معامله گر به دست آوردن سود حتی خیلی کم در حد چند دهم درصد باشه. بیشترین هدف یک اسکالپر کسب سود های کوچک در بازار هست و استراتژی های زیادی هستن که میتونن از اونها برای اسکالپ استفاده کنن.

اسکالپینگ چگونه کار می کند؟

اسکالپینگ تمامی دارایی های دیجیتال پس از تجربه کاهش قیمت، حرکتی روبه بالا انجام میدن اما پیش بینی دقیق غیر ممکن هست. یک اسکالپر سعی میکنه تا حد امکان سود کوچیکی رو به دست بیاره که برخلاف مفهوم رایج هولد هستش و در این حرکت استراتژیک با افزایش تعداد دستاورها، نتایج مثبتی به دست میاره.

این روش غیر معمولی هستش و یک سرمایه گذار داریی های دیجیتال خودش رو برای مدت طولانی نگه میداره تا با برنده شدن حتی کمتر از معاملات خودش، سود کسب کنه و از این ایده پیروی کنه تا تعداد معاملات موفق بیشتر از ضرر باشه. یک اسکالپر ماهر و موفق در حالی که سود خود رو کمی بالاتر از ضرر نگه میداره، تلاش می کنه تعداد معاملات برنده خودش رو حفظ کنه.

مزایا و معایب استراتژی معاملاتی اسکالپینگ 

اسکالپینگ از جمله استراتژی های هست که میتونه سود بالایی به همراه داشته باشه و ضرر در بازار های مالی ارز دیجیتال رو به حداقل برسونه. از مزایای دیگه که این روش معاملاتی داره، به موارد زیر اشاره کنیم:

• اسکالپینک یک فرصت معاملاتی مناسب برای افرادیه که به نگهداری بلند مدت دارایی های دیجیتال خودشون تمایلی ندارن. 

• معامله گران مبتدی می تونن بعد از کسب دانش لازم در مورد استراتژی اسکالپ و نوسان گیری، برای افزایش مهارت و به دست اوردن سود های کوچیک، اسکالپینگ رو انتخاب کنن. 

• از اونجایی که زمان معاملات بسیار کوتاه هست، ریسک کمتری رو به همراه داره. 

معایب اسکالپینگ:

اسکالپینگ معایبی داره که معامله گران باید در معاملات خود اونها رو در نظر داشته باشن، شامل:

• این روش برای افرادی که مهارت ریاضی و سرعت عمل بالایی ندارن، مناسب نیست و به احتمال زیاد در صورتی که این افراد با اسکالپینگ اقدام به معامله کنن، شکست می خورن.

• استفاده از استراتژی اسکالپ برای انجام معامله، استرس برانگیز هستش جونکه کاربر باید به صورت لحظه ای قیمت هارو دنبال کنه. 

ویژگی های اسکالپرها 

یک اسکالپر باید از مهارت و دانش کافی برخوردار باشه.

معاملات اسکالپینگ چیست؟

در غیر این صورت، ممکنه که ضرر کنه. از طرف دیگه کسی که شیوه معاملاتی اسکالپینگ رو برای ترید کردن انتخاب کنه، باید زمانی کافی برای ارزیابی و بررسی تغییرات بازار ارزهای دیجیتال داشته باشه. چون زمان زیادی برای تحلیل نمودارها لازم داره. افرادی که علاقه مند به هیجان نیستن و توانایی تصمیم گیری سریع ندارن، بهتره به سراغ سایر روش های ترید کردن برن.

مقاله پیشنهادی: چرا در معاملات باید استراتژی داشت؟

نحوه کار scalping چگونه است؟

اسکالپینگ این فرض رو در نظر می گیره که بیشتر سهم ها در بازار مرحله ی اول حرکت ابتدایی داشته. اما این که چه زمانی و در کجا این اتفاق می افته، مشخص نیست و بعد از حرکت ابتدایی، اون ها رشدشون متوقف میشه و برخی به رشد کردن و بالا رفتن ادامه میدن. 

یک اسکالپر، کمترین سود ممکن رو از یک معامله مطالعه میکنه که این خواسته خلاف تصور عامه پسند به دنبال سود بیشتر هستن که معمولاً به دنبال بیشتر کردن سایر تریدرهای افزایش سود و پیروزمندانه اند و تعداد موفقیت های شما رو زیاد میکنه.

اما یک اسکالپر موفق، تریدهاشو از تایم فریم های بزرگ تر استفاده میکنه و معمولاً نسبت سودشون به حد ضررشون بزرگ تره ولی اسکالپرها در تایم فریم های کوچیک تر معاملاتشون رو انجام میدن و نسبت حد سودشون به حد ضررشون کوچیک و یا حتی برابر هستش. 

نکات مهم موفقیت در اسکالپینگ 

برای کسب موفقیت در هر مسیر باید تمامی نکات مربوط به اون رو فرا گرفت تا با استفاده از هر کدومشون به مسیر سودآور دست یافت، روش معاملاتی اسکالپینگ هم از این قضیه جدا نیست و باید نکات اساسی و پایه اون رو در نظر داشته باشین.

معاملات اسکالپینگ چیست؟

پس از بررسی این نکات اساسی و مهم لازم هست که به شما یادآوری کنیم، روش معاملاتی اسکالپینگ به هیچ عنوان برای تریدرهای تازه کار مناسب نیست و ممکنه که در این روش معاملات، به صورت کامل دارایی های دیجیتال یا سرمایه خودش رو به صورت قابل توجهی از دست بده.

نکاتی که برای تبدیل شدن به یک اسکالپر لازم هستن رو می تونیم به صورت زیر لیست کنیم:

• روش معاملات اسکالپینگ در بازار ارزهای دیجیتال به انجام معاملات کوچیک و متعدد شکل بگیره، چرا که در هر بازار معاملاتی، تحرکات قیمت کوچیک نسبت به تحرکات و تغییرات قیمت های بزرگ تر و مراتب آسون تر هستن. 

• یک اسکالپر موفق به خوبی می دونه که روش معاملاتی اسکالپینگ به سود های کوچیک و مداوم ساخته شده. 

• استفاده از روش اسکالپینگ در بازارهای با ثبات بسیار آسون و قابل پیش بینی هست که تغییرات قیمت در ارز های دیجیتال بسیار آروم هستش و می تونه معاملات متعدد با سود های کم رو با موفقیت رقم بزنه. 

• یکی از مزایای روش معاملاتی اسکالپینگ اینه که با توجه به معاملات کوچیک، سود و ریسک سرمایه گذاری به یک اندازه هستن. 

• هر چه مدت زمان سرمایه گذاری و معاملات کوتاه تر باشن، احتمال از دست رفتن سرمایه هم کمتره. اسکالپر می تونه با در نظر گرفتن این نکات مهم در روش های معاملاتی اسکالپینگ موفق بشه.

مقاله پیشنهادی: استراتژی چیست؟

جمع بندی

در این مقاله به معرفی معاملات اسکالپینگ چیست؟ اشاره کردیم که اسکالپینگ به عنوان یکی از استراتژی های مهم در بازارهای ارز دیجیتال محسوب میشه اما معامله گرانی که از این استراتژی معاملاتی استفاده میکنن، باید دانش و مهارت کافی در این زمینه داشته باشن و همچنین می تونیم استراتژی اسکالپینگ رو یک روش معاملاتی مناسب برای افرادی در نظر داشته باشیم که تازه وارد بازار های مالی شدن. 


نظرات کاربران در مورد معاملات اسکالپینگ چیست؟
سوال امنیتی :3+36 = ?