معرفی ارزهای برتر حوزه DAO (معرفی 10 ارز برتر دائو)

1401/07/20

در این مقاله ارز های برتر دائو (Dao) مطالبی رو با عنوان ارزهای برتر حوزه دائو با شما در میان میزاریم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین اگر قصد خرید ارز دیجیتال دارین. در اصل DAO مخفف عبارت Decentralized Autonomous Organization به‌معنای سازمان خودگردان غیرمتمرکز است. به طور ساده اگه بخوایم این سازمان رو بگیم که چی هست باید بگیم دائو کارش شبیه بانک های مرکزی سنتی بوده با این تفاوت که بصورت اینترنتی اداره شده و رئیس خاصی نداره و برای هر تصمیم مالی که در این سازمان صورت بگیره کلیه افرادی که توکن حاکمیتی اون پروژه رو دارن می تونن در این تصمیم گیری ها دخالت داشته باشن.

دائو (Dao) چیست؟

Dao)) دائو روشی موثر برای کار با افراد هم فکر در سراسر جهان هستش. دائو، یک سازمان اینترنتی، بدون رهبریت مرکزی هستش. تصمیم گیری ها در این سازمان از پایین به بالاست. دائو ها توسط اعضای جامعه سازمان دهی شده و اطراف مجموعه ای از قوانین خاصی بر روی یک شبکه بلاک چین اشاره می شن. سازمان های دائو Dao))، دارای خزانه های داخلی هستن که فقط با تایید تمامی اعضای سازمان قابل دسترسی هستش و هیچ عاملی وجود نداره که بخواد مسئول مالی که با سند سازی به دنبال قایم کردن داده ها باشه. 

مدیریت سلسله مراتبی در دائو وجود نداره واین مسئله باعث می شه که اعضای سازمان بتونن اهداف مختلفی رو برای خودشون تعرف کنند. دائو فرصت های بسیار زیادی رو برای همکاران در سطح جهان ایجاد کرده که شما درحالت عادی برای راه اندازی یک سازمان با سرمایه گذاری با اهداف مختلف، به نیروهای متخصص و مورد اعتماد نیاز دارین. در دائو نیازی نیستش که افراد گروه خودتون اعتماد کنین، فقط کافیه به کد های صد در صد امن و شفاف دائو که بر بستربلاکچین نوشته شدن، باور داشته باشین . 

مقاله پیشنهادی: آموزش شناسایی ارزهای دیجیتال مستعد رشد

معرفی ارزهای برتر دائو DAO

معرفی ارزهای برتر DAO

• یونی سوآپ(uniswap): 

محبوب ترین صرافی غیر متمرکز کریپتو در جهان بزرگ ترین دائو رو در فضای کریپتو معرفی کرده. یونی سواپ توکن حکومتی خودش رو در سمپتامبر 2020 راه اندازی کرد و هویت خودش رو به عنوان یک دائو برتر معرفی کرد. قابلیت های اولیه یونی سوآپ به عنوان بهترین پروژه dao به ابزار defi کنترل شده توسط جامعه تمرکز داره. برای مثال، رای یونی سوآپ برای کاهش کارمزد معاملات در بعضی از مبادلات استیبل کوین باعث افزایش حجم تراکنش ها شده. 

• بیت دائو (bitdao): 

بیت دائو بزرگترین پروتکل defi در جهان هستش و شهرت بیت دائو در اکوسیستم دائو کاملا منحصر به فرد هستش و تا حد زیادی به قابلیت های نوآورانه اون استوار هست. این خزانه با موفقیت بیش از 2.5 میلیارد دلار جمع آوره کرده و ارزش بازاراون 504 میلیون دلاره. از همه مهم تر، بیت دائو یکی از نمونه های برتر دائو هستش که سرمایه گذاران بزرگ علاقه نشون دادن. برای مثال، یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در سنگاپور، bybit، تقریباً 0.025 از کل حجم معاملات رو به بیت دائو اختصاص داده. 

• میکردائو (makerdao): 

یکی دیگه از نام های برتر در فهرست توکن های دائو به میکر اشاره داره. تمرکز اون بر معرفی دارایی های دنیای واقعی در حوزه کریپتو هستش. در واقع، توکن میکردائو قصد داره به بزرگترین بانک مرکزی برای دیفای defi تبدیل شه. همچنین، به ایجاد بزرگ ترین dai استیل کوین غیرمتمرکز تمرکز داره. میکر پتانسیل بالایی رو به عنوان بزرگ ترین بانک مرکزی در defi با استیبل کوین الگوریتمی dai نشون داده. جالب اینجاست که توکن میکردائو در حال بررسی حوزه های جدید درصنعت کریپتو با تسهیل ورود دارایی های دنیای واقعی هستش. 

مقاله پیشنهادی: بهترین ارزهای متاورس مستعد رشد

• آراگون(aragon): 

یکی دیگه از سازمان های خودگردان غیر متمرکز با تمرکز به اجازه دادن به بقیه برای معرفی دائو های شخصی هستش. آراگون به توانمند سازی مشتریان برای ارتباط با هر کسی از هر مکانی در زیر ساخت دائو تمرکز داره. اکنون آراگون تقریبا 1500 دائو داره که تقریبا 350 میلیون دلار در همه اون ها قفل شده. 

آراگون یکی از بهترین توکن های دائو رو ارائه می کنه که به دارندگان توکن این اجازه رو می ده تا دائو هایی بر اساس آراگون رو ایجاد کنن یا به اون افزوده بشن. تقریباً 371 میلیون دلار از نظر ارزش بازار، ant یکی از بهترین پروژه ها در بین توکن های دائو هستش. 

• دش(dash):

دش نمونه دیگه از پروژه های دائو هستش که می تونه به یک عامل محرک برای آینده defi تبدیل بشه. دش یک پروژه ارزا دیجیتال غیر متمرکز هسش که به ارائه تراکنش های سریعتر در مقایسه با بیت کوین متمرکز هست. توکن ابزار dao dash هستش که در وقت اخیر رشد خوبی داشته. 

تقریبا 11میلیون توکن DASH در گردش هستن. از همه مهم تر، ارزش بازار 466 میلیون دلاری دش، توکن Dao)) دائو خودش رو به خوبی نشون می ده. علاوه براین ها، دش از چشم انداز های استثنایی برای رشد، به ویژه تقاضای بالا برای تراکنش های ناشناس برخوردار هستش. 

معرفی ارزهای برتر دائو DAO

• کامپوند(compound):

زمانی که به دنبال پروژه های Dao)) دائو هستین، احتمالا اسم کامپوند رو شنیدین که کامپوند در پروژه های دیفای بسیار شناخته شده. این پروژه دیفای به دلیل ارائه راه حل های وام دهی به کاربران شناخته شده. توکن کامپوند، در بین توکن های دائو با افزایش قیمت، شهرت بسیار خوبی به دست اورده.

ارزش بازار کامپوند 405میلیون دلار هستش که نشون دهنده پایه قوی برای رشد اون هستش. 

• کرودائو(curve dao): 

کرو دائو یک پلتفرم معاملاتی استیبل کوین با توکن بومی crv هستش. کاربران می تونن توکن های شبکه رو از طریق بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال خریداری بکنند. استفاده روزافزون از معاملات اسیبل کوین، دربین عوامل دیگه، باعث افزایش ارزش این توکن شده و بازار این توکن تقریباً 356میلیون دلار هستش. 

کرو دائو به عنوان سیستم سازنده بازار ساز خودکار، نقدینگی رو مدیریت می کنه و بر مبادله دارایی ها با همون ارزش تمرکز می کنه. اگه دقت کنین، توکن CURVE DAO به طور کلی پلتفرم مالی curve رو تقویت می کنه. قابلیت های کرودائو به عنوان یک ابزار ساز خودکار و ارائه دهنده نقدینگی، چشم اندازجدیدی رو برای کاربرد های اون در آینده defi باز می کنه. 

• آوه (aave):

آوه یکی دیگه از نام های برتر در بخش دائو با برنامه های امیدوار کننده هستش. آوه یک پلتفرم بازار پول متن باز هستش که طیف گسترده از محصولات بر اساس وام گیری رو به صورت غیر متمرکز ارائه می ده. آوه که به روی بلاکچین اتریوم توسعه یافته از اتر، توکن های erc-20 استیبل کوین ها پشتیبانی می کنه. آوه به کاربران این اجازه رو می ده تا با قفل کردن دارایی های دیجیتال خودشون در استخر های نقدینگی، درآمد غیر فعالی کسب کنند. پروتکل آوه مدل حاکمیت دائو رو پذیرفته و یکی از بهترین پروژه های دائو برای مدیریت بازار پولی نوآرانه هست. 

• زیرو ایکس 0x: 

یکی دیگه از نام هی برتر در بین پروژه های محبوب دائو، 0x هستش. 0x یک پروتکل باز برای فعال کردن مبادله همتا به همتای دارایی ها از طریق بلاک چین اتریوم هستش. در آوریل 20210x تصمیم گرفت به سمت مدل حاکمیت Dao)) دائو حرکت کنه و بعد به شکل dao ox اومد. دائو در درجه اول بر کنترل خزانه داری جامعه متمرکز هستش تا ارتقا پروتکل اصلی، دارندگان توکن دائو برای ایجاد تاثیر مثبت برای سایر دارندگان توکن و اکوسیستم، کنترل کامل به وجود خزانه داره. 

مقاله پیشنهادی: تاثیر شبکه های اجتماعی در ترند کردن یک ارز دیجیتال

• Decred: 

decred یکی از پلتفرم های برتر دیگه هستش که هنگام جستجوی بهترین پروژه دائو به توجه به نیاز های خودشون به ذهن خطور می کنه. توکن اصلی این پلتفرم، dcr، نوعی ارز دیجیتال برای حل مشکل مقیاس پذیری بیت کوین طراحی شده. Decred از مفهوم DAO با اجرای توکن اصلی خودش برای توامند سازی جامعه برای رای دادن به آینده پروژه استفاده می کنه. مهم تر از همه، DCR کاملاً غیر متمرکز هست و باعث می شه جای کمتری برای هارد فورک باقی بزاره.

نتیجه 

Dao)) دائو نشون میده که چجوری توکن ها دائو می تونن آینده دیفای(DEFI) رو شکل بدن. شما شاهد پلتفرم های سرمایه گذاری و وام دهی کریپتو، صرافی های ارز دیجیتال و ارائه دهندگان نقدینگی در طرح کلی بهترین پروژه هایdao بودین. توکن های بومی اون ها به اطمینان از رای دادن جامعه به سمت پروژه کمک می کنه. 

ارز های برتر دائو دارای عملکرد های منحصر به فرد هستن و نقش متفاوتی در پذیرش دیفای در مدت طولاتی دارن. با ویژگی های استقلال و کنترل، توکن های دائو می تونن مشارکت کاربران رو در پروژ های DEFI تشویق کنن. با این حال، درک پویایی روند کریپتو و به طور کلی بازار برای سنجش پناسیل واقعی توکن دائو مهم هستش. 

امیدواریم از این مقاله ارز هلی برتر Dao)) دائو به خوبی استفاده کنین و نهایت بهره از اون برده باشین. 

در آخر خوشحال میشیم نظراتتون رو با ما به اشتراک بزارین. 


نظرات کاربران در مورد معرفی ارزهای برتر حوزه DAO (معرفی 10 ارز برتر دائو)
سوال امنیتی :1+96 = ?