معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال سولانا(بررسی کیف پول SOL)

1401/06/20
معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال سولانا(بررسی کیف پول SOL)


ما سعی می کنیم در مقاله معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال سولانا، اطلاعاتی در مورد کیف پول سولانا برای شما ارائه کنیم. اکثر ما زمانی که اسم کیف پول رو می شنویم، همون کیف های چرمی به یادمون میاد که از اون برای نگهداری و جابجایی پول، کارت های اعتباری، عکس های خانوادگی، مدارک و... ازشون استفاده می کنیم. در اصل ما باید دارایی های خودمون رو در مکانی که امنیت داره، ذخیره و نگهداری کنیم. همچنین برخلاف کیف پول فیزیکی که برای نگهداری و حمل دارایی های فیزیکی مثل اسکناس و سکه مورد استفاده قرار می گیره، کیف پول ارز دیجیتال یا همون والت نیز، دارایی ها و ارزهای دیجیتال شما رو ذخیره می کنه.
هر روزه تعداد بیشتری افراد برای کارهای روزمره خودشون از تلفن های هوشمندشون استفاده می کنند که استفاده از کیف پول ها یا والت های دیجیتالی نیز از جمله از اون هاست. کیف پول های دیجیتالی شما رو از حمل پول نقد راحت می کنن و با استفاده از اون ها می تونین در هر مکان و هر زمانی خرید کنین. همچنین با حرکت به سمت معامله های انلاین برای خرید و فروش بسیاری از چیزها، پیشرفت تکنولوژی نیز در این مسیر قرار گرفته. همچنین امروزه شما می تونین بسیاری از پرداخت های خودتون رو با استفاده از کارت ها یا کیف پول های دیجیتالی انجام بدین.
امروزه افراد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند و با چالشی که رو به رو هستن این هست که جایی امن برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال خودتون پیدا کنند. همچنین همونطور که می دونین نگه داشتن رمز ارزها در صرافی ارز دیجیتال کار درستی نیست و باید دارایی های خودتون رو به والت دیجیتال یا کیف پول دیجیتال انتقال بدین. شما همچنین اگه قصد دارین تو روی ارز دیجیتال سولانا سرمایه گذاری کنین، باید والتی پیدا کنین که از این ارز پشتیبانی می کنه. به همین منظور ما در مقاله معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال دیجیتال، به معرفی کیف پول سولانا می پردازیم تا مشکلی در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال سولانا برای شما پیش نیاد.

کیف پول یا والت دیجیتالی چیست؟

کیف پول یا والت دیجیتالی چیست؟

بهتره قبل از اینکه به معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال سولانا بپردازیم، توضیحاتی در مورد کیف پول یا والت دیجیتالی برای شما ارائه کنیم. بهتره بدونین که کیف پول یا والت دیجیتال نوعی نرم افزار هست که کلیدهای خصوصی، عمومی و دارایی دیجیتال مبتنی بر بلاک چین شما رو در خودش ذخیره می کنه. کلیدهای خصوصی نیز در اصل شکل رمزنگاری شده از کاراکترها و اعداد هست که باعث میشه تا افراد بتونن به ارزهای دیجیتال خودشون دسترسی داشته باشن، به عبارتی هر فردی که ارز دیجیتال داشته باشه، یه کلید خصوصی و یه کلید عمومی هم داره که کاربرد این کلیدها نیز در ارسال و دریافت ارزها هست.
به عبارت دیگه یه کیف پول یا والتت ارز دیجیتال در واقع نرم افزاری هست که به صورت مستقیم به شبکه بلاک چین متصل هست. همونطور که می دونین کوین ها وجود فیزیکی ندارن و ماهیت اون ها دیجیتالی هست و فقط سابقه اون ها بر روی بلاک چین ذخیره میشه. همچنین کاری که این نرم افزار برای شما انجام میده این هست که کلیدهای عمومی و خصوصی شما رو در خودش ذخیره می کنه و برای شما امکان راحت تر انجام شدن تراکنش ها رو به وسیله ارزهای دیجیتال رو فراهم می کنه.
در کیف پول ارز دیجیتال در واقع کلیدهای عمومی و خصوصی نگهداری و ذخیره میشن. به عبارتی در این والت های دیجیتالی ما هیچ ارز و رمز ارزی رو به صورت حقیقی نداریم، بلکه اطلاعات این ارزهاست که در والت ها ذخیره میشن. به عبارت دیگه آدرس کیف پول مثل شماره حساب بانکی کار می کنه که در دنیای دیجیتال دسترسی به این والت ها رو برای ما امکان پذیر می کنه. همچنین این ادرس فقط در اختیار شما نیست و بقیه افراد نیز می تونن به اون دسترسی داشته باشن، چون برای انتقال ارز دیجیتال به والت شما، به ادرس کیف پول شما نیاز دارن.

ارز دیجیتال سولانا چیست؟

ارز دیجیتال سولانا چیست؟

قبل از اینکه به معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال سولانا یا کیف پول SOL بپردازیم، بهتره تعریفی از ارز دیجیتال سولانا داشته باشیم. بهتره بدونین که ارز دیجیتال SOL نوعی ارز دیجیتال با کاربردهای زیادی هست که بر روی بلاک چین راه اندازی شده و همزمان از امنیت بالا و اپلیکیشن های غیر متمرکز برخوردار هست. همچنین نکته قابل توجه این هست که ارز دیجیتال سولانا بر مبنای گواه اثبات سهام و یا POH طراحی و ساخته شده. علاوه بر این، شبکه سولانا دارای یه توکن بومی و اختصاصی به نام SOL هست که از الگوریتم اثبات سهام استفاده می کنه و به کاربرانی که از اون نگهداری می کنن، پاداش میده.
اگه بخواهیم به زبان ساده تر تعریفی از ارز دیجیتال سولانا داشته باشیم، می تونیم بگیم که ارز دیجیتال سولانا از جمله بلاک چین هایی هست که کارایی زیادی داره و برای فعالیت خودش از قراردادهای هوشمند و برنامه های غیر متمرکز استفاده می کنه. همچنین بهتره بدونین که ارز دیجیتال سولانا توسط شخصی به نام آناتولی پاکونکو در سال 2017 راه اندازی شد و ایده ایجاد این رمز ارز، زمانی به وجود اومد که تابع هش بیت کوین می تونست به عنوان یه روش زمان سنجی غیر متمرکز در بلاک چین مورد استفاده قرار بگیره.
عملمرد ارز دیجیتال سولانا نیز یکم پیچیده هست و به جای الگوریتم سازوکار از الگوریتم اثبات سهام استفاده می کنه. مکانیسم اثبات سهام نیز شامل تراکنش های زمان سنجی هست که یه بلاک به سولانا اضافی می کنه. البته بهتره بدونین که هر بلاک سولانا در حدود 400 میلی ثاینه طول می کشه. همچنین عملکرد شبکه ارز دیجیتال سولانا جوری هست که از همه نودهای اون برای فعالیت استفاده میشه و برخلاف یقیه رمز ارز که اساس کار اون ها بر الگوریتم اثبات سهام هست، برای تبدیل شدن به نود ننیازی به حداقل استیک نداره.

کیف پول ارز دیجیتال سولانا:

کیف پول ارز دیجیتال سولانا

احتمالا بعد از به دست اوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال سولانا، قصد سرمایه گذاری و خرید سولانا رو دارین، ولی بهتره قبل از اینکه اقدام به خرید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال سولانا بکنین، با کیف پول ارز دیجیتال سولانا اشنایی داشته باشین تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال سولانا دچار مشکل نشین و به راحتی بتونین اقدام به ذخیره ارز دیجیتال سولانا بکنین، چون همونطور که گفتیم، نگهداری ارز دیجیتال در صرافی کار درستی نیست و باید ارزهای دیجیتال خودتون رو بعد خریداری، در جایی امن مثل والت یا کیف پول ارز دیجیتال نگهداری کنین. به همین منظور ما در مقاله معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال سولانا، به بررسی و معرفی کیف پول SOL بپردازیم.
با گسترش بازار کریپتوکارنسی و رشد چشمگیر قیمت رمز ارزها، افراد زیادی کنجکاو شدن تا در این بازار سرمایه گذاری کنند، ولی همواره یکی از دغدغه هایی که داشرن این هست که برای نگهداری از ارزهای دیجیتال خودشون، دنبال جایی امن هستن تا بتونن با خیال راحت، ارزهای خودشون رو نگهداری کنند. به همین منظور، والت ها و کیف پول های دیجیتالی عرضه بازار شدن تا به سرمایه گذذاران و معامله گران در حوزه بازار ارزهای دیجیتال این امکان رو بدن تا ارزهای دیجیتال خودشون رو در اون ها ذخیره کنند.
کیف پول های سخت افزاری نمونه هایی از والت های دیجیتالی هستن که سطح امنیت زیادی دارن، ولی به دلیل هزینه بالایی که دارن زیادی مورد استقبال قرار نمی گیرن. والت های سخت افزاری برای افرادی مناسب هستن که مقدار زیادی ارز دیجیتال در اختیار دارن. همچنین والت های نرم افزاری نیز نمونه هایی از کیف پول های ارز دیجیتال هستن که امنیت زیادی دارن و هزینه تهیه اون ها رایگانه و به دلیل داشتن رابط کاربری راحت، مورد استقبال قرار می گیرن. این والت ها نیز برای افرادی مناسب هست که تعداد ارز دیجیتال کمی در اختیار دارن. در ادامه انواع کیف پول ارز دیجیتال سولانا رو برای شما معرفی و بررسی می کنیم.

کیف پول سخت افزاری لجر(Ledger):

کیف پول ارز دیجیتال سولانا:

یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال سولانا، والت سخت افزاری لجر هست. Ledger نوعی کیف پول سخت افزاری هست که توسط کمپانی لجر ساخته شده. همچنین این والت در دو نسخه لجر نانو اس و لجر نانو ایکس وجود داره. بهتره بدونین که کیف پول سخت افزاری لجر به صورت افلاین فعالیت می کنه و از این رو جزو کیف پول های سرد شناخته میشه. به این ترتیب، کیف پول سخت افزاری لججر به دلیل اینکه به صورت افلاین فعالیت می کنه و در معرض هک قرار نمی گیره، سطح امنیت بالایی داره و محبوبیت زیادی داره.
در کیف پول سخت افزاری لجر، امنیت به صورت دو لایه تامین شده و استافده از تراشه st باعث شده تا ذخیره کلیدهای خصوصی به صورت کامل امن انجام بشه. همچنین بهتره بدونین در در بخش جانبی کیف پول لجر دو دکمه فیزیکی وجود داره که برای تاید پرداخت هایی که از کیف پول انجام میشه، باید همزمان دو دکمه رو فشار بدین. نکته قابل توجه این هست که داشتن دکمه فیزیکی برای تایید انجام تراکنش، مقاومت بالایی به این والت داده تا در مقابل حمله های هکرها اسیب پذیر باشه. بنابراین، با توجه به ویژگی هایی که گفتیم، کیف پول Ledger امنیت زیادی داره و گزینه مناسبی برای ذخیره و نگهداری از ارزهای دیجیتال هست و توصیه میشه اگه ارز دیجیتال زیادی در اختیار دارین، از والت سخت افزاری لجر استفاده کنین.
کیف پول سخت افزاری لجر از تعداد زیادی ارزهای دیجیتال و توکن های مختلف پشتیبانی می کنه. به این ترتیب شما می تونین همه کوین های شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال رو در این والت ذخیره کنین. همچنین شما می تونین از کیف پول لجر نسخه پشتیبان تهیه کنین. منظور از تهیه نسخه پشتیبان این هست که کلمات بازیابی رو که هنگام نصب به شما داده میشه رو یادداشت کنین. بهتره بدونین که این والت با استفاده کابل USB به کامپیوتر و با استفاده از کابل OTG به گوشی همراهتون متصل میشه.

کیف پول سخت افزاری ترزور(Trezor):

کیف پول ارز دیجیتال سولانا

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال سولانا، والت سخت افزاری تروزر هست. Trezor یکی از اصلی ترین و محبوب ترین کیف پول های سخت افزاری ارزهای دیجیتال هست که در بازار وجود داره و کاربران می تونن از این والت برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال خودشون استفاده کنند. همچنین والت سخت افزاری ترزور به شما این امکان رو میده تا با خیال راحت تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال خودتون رو ذخیره، ارسال و دریافت کنین. بهتره بدونین که والت سخت افزاری Trezor برای اولین بار در سال 2014 توسط شرکتی به اسم SatoshiLabs راه اندازی شد.
کیف پول سخت افزاری ترزور امنیت زیادتری نسب به کیف پول های نرم افزاری داره چون کلیدهای خصوصی به جای اینکه در رایانه های همراه یا دسک تاپ ها ذخیره بشن، در دستگاه فیزیکی ذخیره و نگهداری میشن. همچنین کیف پول سخت افزاری ترزور هیچ وقت به یه سرور اینترنت متصل نمیشه و به این ترتیب دسترسی هکرها به بودجه شما تقریبا غیر ممکن میشه. علاوه بر این، همونطور که گفتیم کیف پول های سخت افزاری هزینه زیادی در تهیه دارن و کیف پول ترزور نیز رایگان نیست و باید اون رو خریداری کنین. به این ترتیب اگه تعداد زیادی ارز دیجیتال دارین، توصیه میشه تا این والت رو خریداری کنین. برای خرید کیف پول سخت افزاری ترزور می تونین با جستجو در گوگل، بهترین منابع رو برای خرید این والت پیدا کنین.
کیف پول سخت افزاری ترزور مزیت های زیادی داره. یکی از مزیت های خریدن والت سخت افزاری trezor این هست که امنیت زیادی داره و یکی از ایمن ترین روش برای ذخیره ارزهای دیجیتال شما هست. همچنین وقتی می خواهین به کیف پول ترزور خودتون دسترسی داشته باشین، باید برای ورود شدن رمز عبور خودتون رو وارد کنین. بهتره بدونین در والت سخت افزاری ترزور نیز مثل کیف پول لجر، می تونین نسخه پشتیبان تهیه کنین تا در مواقعی که کیف پولتون شکست یا گم شد، دارایی ها و کیف پولتون رو بازیابی کنین.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت(Trust Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال سولانا

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال سولانا، والت نرم افزاری تراست ولت هست. Trust Wallet نوعی کیف پول نرم افزاری هست که توسط شخصی به نام ویکتور رادچنکو ساخته شده. این والت یکی از بهترین نرم افزاری های موبایلی یا کیف پول ارز دیجیتال هست که با رابط کاربری راحتی که داره تونسته محبوبیت زیادی به دست بیاره که به دلیل داشتن این محبوبیت، صرافی بایننس که یکی از صرافی های معتبر و فعال در زمنیه ارزهای دیجیتال هست، این والت رو در سال 2018 خریداری کرد و اکنون این والت، کیف پول رسمی صرافی بایننس محسوب میشه. همچنین بهتره بدونین که کیف پول تراست ولت امنیت زیادی داره.
کیف پول تراست والت دارای چندین شبکه پرداخت مثل Simplex، MoonPay، Wyre و Mercuryo هست.نکته قابل توجه این هست که تراست والت با ادغام با این شبکه ها، امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو هم برای کاربران فراهم کرده. بنابراین کاربران تراست ولت می تونن با استفاده از کارت های اعتباری بیت کوین، اتریوم و خیلی از ارزهای دیجیتال دیکه رو خریداری کنند. علاوه بر این، یکی دیگه از ویژگی های تراست ولت این هست که امکام مشاهده قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال رو برای کاربران میده.
تراست ولت ویژگی های امنیتی زیادی رو برای افزایش سطح امنیتی کاربران داره که یکی از این ویژگی ها استفاده از سنسور شناسایی چهره و استفاده از الگو برای ورود به این والت هست. همچنین در هنگام راه اندازی تراست ولت برای شما کلمات بازیابی داده میشه که باید این کلمات رو در جایی امن و افلاین یادداشت کنین تا زمانی که گوشیتون شکست یا تراست ولت از روی گوشیتون پاک شد، بتونین والت و دارایی های درون کیف پولتون رو بازیابی کنین. مقاله اموزش نصب و راه اندازی تراست ولت در سایت ایران بایننس قرار داره و می تونین در صورت لزوم رو اون مطالعه کنین.

کیف پول نرم افزاری مث ولت(MathWallet):

کیف پول ارز دیجیتال سولانا

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال SOL، والت نرم افزاری مث ولت هست و می تونین در این والت اقدام به ذخیره ارز دیجیتال سولانا بکنین. MathWallet یکی از محبوب ترین والت های نرم افزاری هست که شما می تونین این والت رو بر روی سیستم عامل های اندروید، ios و همچنین ویندوز نصب کنین و ازش استفاده کنین. همچنین کیف پول مث ولت این امکان رو به شما میده تا بیش از 70 نوع ارز دیجیتال رو در این والت ذخیره کنین. به این ترتیب شما می تونین علاوه بر ارز دیجیتال سولانا، بقیه ارزهای دیجیتال دیگه رو هم در این والت ذخیره کنین. بهتره بدونین که والت نرم افزاری مث ولت رابط کاربری راحتی داره و شما می تونین به راحتی از اون استفاده کنین و رمز ارزهاتون رو در این والت ذخیره کنین.
به عبارت دیگه، کیف پول نرم افزاری مث ولت که یکی از محبوب ترین کیف پول ارز دیجیتال SOL هست، یه کیف پول رمز ارز امن و قدرتمند هست که به دلیل داشتن محبوبیت زیادی، تونسته کاربران زیادی رو به سمت خودش جذب کنه. همچنین مث ولت تاکنون تونسته با 96 شبکه بلاک چین ارتباط برقرار کنه و از تبادلات بین زنجیره ای نیز پشتیبانی می کنه. علاوه بر این، در کیف پول نرم افزاری MathWallet یه فروشگاه برای انواع اپلیکیشن های غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین های مختلف و مرورگری برای جستجوی Dapp ها وجود داره.
کیف پول نرم افزاری مث ولت توسط اسم های بزرگی در صنعت ارزهای دیجیتال مثل بایننس لب پشتیبانی میشه. همچنین بهتره بدونین که مثل ولت امنیت زیادی رو برای دارایی ها و کلیدهای خصوصی کاربران فراهم می کنه و در این والت نیز مثل تراست ولت می تونین نسخه پشتیبان تهیه کنین. علاوه بر این، کیف پول نرم افزاری مث ولت رو می تونین از سایت رسمی این والت نیز دانلود و نصب کنین.

کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت(Atomic Wallet):

کیف پول ارز دیجیتال سولانا

یکی دیگه از انواع کیف پول ارز دیجیتال SOL، والت نرم افزاری اتمیک ولت هست و می تونین  در این والت اقدام به ذخیره ارز دیجیتال سولانا بکنین. Atomic Wallet نوعی والت نرم افزاری هست که با داشتن سطح امنیت بالا تونسته محبوبیت زیادی به دست بیاره. همچنین به عبارت دیگه کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت نوعی والت غیر متمرکز رمزنگاری شده همراه با صرافی داخلی و پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال معتبر هست. همچنین کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت رو یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Changelly یعنی شخصی به نام Konstantin Gladych در سال 2017 تاسیس و راه اندازی کرده.
به عبارت دیگه کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت نوعی والت هست که به صورت انلاین فعالیت می کنه و جزو دسته کیف پول های گرم محسوب میشه که برای استفاده از کاربران موبایلی و دسکتاپ طراحی شده. همچنین بهتره بدونین که در طراحی کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت امنیت و حریم شخصی کاربران در نظر گرفته شده و هنگام ثبت نام و راه اندازی کیف پول جدید هیچ اطلاعات هویتی از کاربر دریافت نمیشه. علاوه بر این، برای افزایش سطح امنیت ارزهای دیجیتال و کلیدهای خصوصی کاربران، دارایی ها رمزنگاری شده و در دستگاه ذخیره میشن.

کیف پول Atomic Wallet یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین کیف پول های نرم افزار هست که قابلیت سواپ کردن و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگه رو هم داره. همچنین کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت با بلاک چین کوین هایی که ذخیره می کنین ارتباط داره. برای مقال اگه بخواهین تراکنشی رو پیگری کنین، با وارد کردن کد اون، کیف پول اطلاعات تراکنش رو از بلاک چین دانلود کرده و به شما نشون میده. علاوه بر این، برای اینکه بتونین از بخش سواپ اتمیک ولت استفاده کنین، از توکن Atomic Wallet Coin استفاده کنین. مقاله اموزش نصب و راه اندازی اتمیک ولت در سایت ایران بایننس وجود داره و می تونین در صورت لزوم اون رو مطالعه کنین.

 

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال SOL، شما رو با انواع کیف پول SOL اشنا کنیم. همونطور که گفتیم، ارز دیجیتال سولانا یکی از ارزهای دیجیتال محبوب هست که توسنته با محبوبیت و سرمایه ای که به دست اورده، جزو 10 ارز برتر مارکت قرار بگیره. همچنین گفتیم که اگه قصد سرمایه گذاری و خرید سولانا رو دارین، قبل از خرید و سرمایه گذاری، با کیف پول SOL اشنا بشین تا در ذخیره و نگهداری از ارز دیجیتال سولانا دچار مشکل نشین و بتونین به راحتی اقدام به ذخیره ارز دیجیتال سولانا بکنین. علاوه بر این، شما می تونین برای خرید SOL، از صرافی ایران بایننس استفاده کنین.


نظرات کاربران در مورد معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال سولانا(بررسی کیف پول SOL)
سوال امنیتی :8+61 = ?