مقایسه تتر و پکسوس

1401/08/15


ما سعی می کنیم در مقاله مقایسه تتر و پکسوس، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر و رمز ارز پکسوس برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های استیبل کوین تتر بپردازیم و تفاوت تتر و پکسوس رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای خرید تتر و پکسوس بگیرین.

همانطور که میدونید پکسوس هم یکی از استیبل کوین هایی هستش که خیلی سرو صدا کرد و دلیلش هم برای این هستش که در کنار استیبل کوینی که زد پکس گلد رو هم زد و سرمایه گذاری طلا رو هم وارد ارزهای دیجیتال کرد. در کنار اون شاید مقایسه تتر و پکسوس از لحاظ حجم معاملات کار ساده ای نباشه چون تتر محبوبیت خیلی بالاتری داره و همچنین قدمت بیشتری هم در این بازار داره. ولی از جهات دیگه ای میشه به راحتی این دو استیبل کوین رو با هم مقایسه کرد و به برتری های هر کدوم اشاره کرد. بنابراین تو این مقاله بهتر می تونین به مقایسه شون پی ببرین.

همچنین بازار ارزهای دیجیتال همانند سایر بازارهای مالی نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو در اختیار معامله گران و تریدرهای بازار قرار میده. به این ترتیب شما نیز می تونین از این فرصت ها استفاده کرده و سودهای زیادی به دست بیارین. البته به شرطی که بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو پیدا کرده و در این نقاط معامله انجام بدین.

امروزه با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، استیبل کوین های زیادی به وجود اومدن که شما می تونین با استتفاده از اون ها سرمایه خودتون رو از نوسانات شدید بازار حفظ کنین. از جمله از این استیبل کوین ها می تونیم به USDT و PAXOS اشاره کنیم.

به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله تفاوت تتر و پکسوس، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر و رمز ارز پکسوس برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های ارز دیجیتال تتر بپردازیم و تفاوت تتر و پکسوس رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

استیبل کوین تتر چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، قطعا اسم استیبل کوین تتر یا USDT رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که استیبل کوین تتر چیست؟

ما می تونیم در پاسخ به این سوال بگیم که استیبل کوین تتر یکی از بزرگترین و مهم ترین استیبل کوین های موجود در بازار کریپتوکارنسی هاست و شما می تونین با استفاده از این رمز ارز سایر ارزهای دیجیتال رو خریداری کنین.

همچنین قیمت استیبل کوین تتر همیشه یک دلار ثابت هست. البته توجه داشته باشین که در بعضی مواقع و شرایط قیمت استیبل کوین تتر نیز دچار نوساناتی قرار میگیره و ممکنه قیمتش تغییر کنه.

استیبل کوین تتر

جالب اینجاست که بدونین بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای باثبات زیادی هست که هر کدوم از اون ها برای خود پشتوانه ای برای ثابت موندن قیمت دارن. بنابراین، ارز دیجیتال تتر نیز برای خود پشتوانه داره و پشتوانه اون دلار آمریکا هست.

به عبارت دیگه، به ازای هر واحد ارز دیجیتال تتر که در بازار کریپتوکارنسی ها در گردش هست، یک دلار آمریکا در موسسه تتر و بانک مرکزی آمریکا نگهداری میشه.

این موضوع باعث میشه تا قیمت ارز دیجیتال تتر همیشه ثابت بمونه و نوسانات قیمتی زیادی نداشته باشه. همچنین از اونجایی که قیمت تتر و دلار با هم یکی هست و به دلیل نوسانات قیمتی دلار در کشور ایران، سرمایه گذاری در تتر همانند سرمایه گذاری در دلار برای کاربران ایرانی محسوب میشه.

ارز دیجیتال تتر نوعی رمز ارز متمرکز هست که تراکنش ها و فعالیت های اون تحت نظارت و کنترل سازمان و بانک مرکزی آمریکا هست. همچنین ارز دیجیتال تتر توسط موسسه Tether راه اندازی شده و توسط این موسسه مدیریت میشه.

نکته قابل توجه این هست از اونجایی که قیمت استیبل کوین تتر ثابت هست، شما می تونین با تبدیل ارزهای دیجیتال خود به تتر، سرمایه خودتون رو از نوسانات بازار حفظ کنین.شما می تونین در سایت صرافی اینانس مقاله ای در مورد مقایسه تتر و استیبل کوین دای رو هم مطالعه کنین. 

ویژگی های استیبل کوین تتر چیست؟

ویژگی های استیبل کوین تتر

همونطور که گفتیم، بازار کریپتوکارنسی شامل استیبل کوین های زیادی هست و هر کدوم از اون ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن. استیبل کوین تتر نیز ویژگی های زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله مقایسه تتر و پکسوس، به بررسی ویژگی های استیبل کوین تتر بپردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این ویژگی ها اشنا بشین.

• متمرکز بودن

یکی از ویژگی های استیبل کوین تتر که باعث میشه تا به یکی از منحصر به فردترین رمز ارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی ها تبدیل بشه این هست که به صورت متمرکز فعالیت می کنه. بهتره بدونین ارز دیجیتال تتر توسط موسسه Tether راه اندازی شده و همه تراکنش ها و فعالیت های این رمز ارز تحت نظارت و کنترل این موسسه قرار داره و پشتوانه این رمز ارز نیز دلار آمریکا هست.

• دارای پشتوانه دلار آمریکا

یکی دیگه از ویژگی های استیبل کوین تتر این هست که برای اینکه قیمت ثابت بمونه، پشتوانه مالی داره. جالب اینجاست که بدونین پشتوانه ارز دیجیتال تتر، دلار آمریکا هست و به ازای هر واحد ارز دیجیتال تتر که در بازار در گردش هست، یک دلار آمریکا در بانک مرکزی نگهداری میشه.

• قیمت ثابت

یکی دیگه از ویژگی های ارز دیجیتال تتر که از ویژگی ها و خصوصیات اصلی این رمز ارز محسوب میشه این هست که قیمت اون همیشه ثابت و یک دلار آمریکا هست. به این ترتیب شما می تونین ارزهای دیجیتال خودتون رو به تتر تبدیل کرده و سرمایه خودتون رو از نوسانات بازار حفظ کنین.

استیبل کوین پکسوس چیست؟

یکی دیگه از استیبل کوین های موجود در بازار کریپتوکارنسی ها، ارز دیجیتال پکسوس هست که با نماد PAXOS نیز شناخته میشه. بهتره بدونین ارز دیجیتال پکسوس که نوعی استیبل کوین محسوب میشه، در سال 2018 راه اندازی شده و از اونجایی که هدف استیبل کوین ها مقابله با نوسانات بازار کریپتوکارنسی هاست، همه استیبل کوین های در گردش پکسوس هم با سرممایه های نگهداری شده پشتیبانی میشن.

استیبل کوین پکسوس

به عبارت دیگه، استیبل کوین پکسوس نیز پشتوانه مالی داره تا قیمت اون همیشه ثابت بمونه. به این ترتیب، شما می تونین ارزهای دیجیتال خودتون رو به جای تبدیل به استیبل کوین تتر، به استیبل کوین پکسوس تبدیل کرده و سرمایه خودتون رو از نوسانات بازار حفظ کنین.

جالب اینجاست که بدونین استیبل کوین های موجود در بازار کریپتوکارنسی ها این امکان رو دارن تا برابر با یه رمز ارز یا پول فیات مثل دلار باشن تا ارزش اون ها همیشه ثابت بمونه. همچنین ارز دیجیتال پکسوس نوعی رمز ارز مبتنی بر بلاک چین اتریوم محسوب میشه و با استفاده از قراردادهای هوشمند ایجاد شده و ارزش اون برابر با یک دلار آمریکا هست.

برای افزایش سطح امنیت با دقت یه ساختار ساخته شده استیبل کوین ها برابر با مقدار ارائه شده ارز دیجیتال پکسوس در حساب بانکی مربوط به اون دلار آمریکا ذخیره میشه و به این واسطه پشتوانه شده هست. به عبارت دیگه، اگه استیبل کوینی هیچ پشتوانه ای نداشته باشه، قیمتش ثابت نمی مونه.

استیبل کوین پکسوس رو میشه در بلاک چین اتریوم همانند توکن های اتر یا اتریوم 2 مبادله کرد. در این صورت اگه شخصی بخواد توکن های پکسوس خودش رو بفروشه، اول اون ها رو به آدرسی که برای این کار مشخص شده واریز می کنه و در ممرحله بعد اون توکن ها سوزونده میشه و در عوض اون ها با نسبت 1 به 1 دلار آمریکا به حساب بانکی اون شخص واریز میشه.

ویژگی های استیبل کوین پکسوس چیست؟

ویژگی های استیبل کوین پکسوس

استیبل کوین پکسوس ویژگی های زیادی که باعث میشه تا این رمز ارز منحصر به فرد بشه. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله مقایسه تتر و پکسوس، به بررسی ویژگی های استیبل کوین پکسوس بپرددازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و با این ویژگی ها اشنا بشین.

• دارای پشتوانه طلا

یکی از ویژگی های استیبل کوین پکسوس که باعث میشه تا قیمت اون همیشه ثابت بمونه این هست که پشتوانه مالی داره. بهتره بدونین استیبل کوین پکسوس با پشتوانه طلا وارد بازار شده و همین موضوع باعث میشه که ارز باثباتی بشه. همچنین این استیبل کوین توسط دپارتمان خدمات مالی نیویورک به رسمیت شناخته شده و گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری و خرید محسوب میشه.

• غیر متمرکز

یکی دیگه از ویژگی های استیبل کوین پکسوس این هست که برخلاف ارز دیجیتال تتر، به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنه و همه تراکنش های این رمز ارز در بلاک چین ثبت و ذخیره میشه. همچنین این رمز ارز بر اساس استاندارد اتریوم 20 راه اندازی و عرضه بازار شده هست.

• معاملات سریع

یکی دیگه از ویژگی های استیبل کوین پکسوس که باعث محبوبیت این رمز ارز میشه این هست که معاملات و تراکنش های این رمز ارز به صورت سریع انجام میشه. بهتره بدونین از اونجایی که ارز دیجیتال پکسوس مبتنی بر بلاک چین اتریوم هست، تراکنش های اون سرعت بالایی دارن.

مقایسه تتر و پکسوس:

مقایسه تتر و پکسوس

نوبه این رسیده تا در این قسمت از مقاله مقایسه تتر و پکسوس، تفاوت تتر و پکسوس رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین با وجود شباهت ها و ویژگی هایی که در بخش های قبلی برای شما ارائه کردیم، یه تفاوت کلیدی بین دو استیبل کوین تتر و پکسوس وجود داره و اون نیز از نحوه پیدایش و اکوسیستم این دو ارز دیجیتال سرچشمه می گیره. نکته قابل توجه این هست که ارز دیجیتال تتر با پشتوانه دلار آمریکا وارد بازار شده و به ازای هر واحد ارز دیجیتال تتر که در بازار کریپتوکارنسی ها در عرضه هست، یک دلار آمریکا در بانک مرکزی و موسسه Tether نگهداری میشه تا قیمت اون همیشه ثابت بمونه.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال تتر توسط چندین صرافی و شرکت مالی بزرگ در دنیا اداره و کنترل میشه و میشه گفت پشتوانه فیات اون یعنی دلار آمریکا کمک زیادی به محبوبیت و رسمی بودن این ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی ها کرده. در نقطه مقابل نیز استیبل کوین پکسوس با پشتوانه طلا وارد بازار ارزهای دیجیتال شده. طلا در طی مدت همواره ارزش خودش رو حفظ کرده. در حالی که ارزهای فیات مثل دلار تاثیرپذری از تورم و اقتصاد چهانی هستن، به این ترتیب، ارز دیجیتال پکسوس از این مشکل در امان هست. یکی دیگه از تفاوت تتر و پکسوس این هست که تتر در سال 2014 و پکسوس در سال 2018 راه اندازی شده. همچنین مالکیت اصلی پکسوس متعلق به Paxos Trust و مالکیت اصلی تتر نیز متعلق به چندین صرافی و نهاد مالی بزرگ هست.

یکی دیگه از تفاوت تتر و پکسوس مربوط به استفاده عمومی این رمز ارزها در بازار کریپتوکارنسی هست. بهتره بدونین استیبل کوین پکسوس برای سرمایه گذاری و تتر نیز برای ترید و معاملات مشابه دلار مورد استفاده قرار می گیره. همچنین پلتفرم رمز ارز پکسوس اتریوم و پلتفرم تتر نیز بلاک چین بیت کوین اومنی هست. نکته قابل توجه این هست که شفافیت مالی هر دو رمز ارز نیز متوسط هست.

پکسوس بهتر است یا تتر؟

پکسوس بهتر است یا تتر

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که پکسوس بهتر است یا تتر؟ بهتره بدونین دلایل زیادی برای انتخاب بیت ارز دیجیتال تتر و استیبل کوین Paxos وجود داره. تتر بیشتر مناسب کاربران و معامله گرانی هست که به دنبال یه استیبل کوین برای ترید و معاملات کوتاه مدت هستن.

همچنین رمز ارز تتر ارزش خودش رو در طول زمان حفظ کرده و نوسانات سایر ارزهای دیجیتال رو نداره. بنابراین، شما می تونین با تبدیل سایر ارزهای دیجیتال خود به استیبل کوین تتر، سرمایه خودتون رو از نوسانات شدید بازار حفظ کنین.

در نقظه مقابل نیز ارز دیجیتال پکسوس یا همون Paxos برای کاربران و افرادی مناسب هست که دوست دارن روی طلا و ارزش اون سرمایه گذاری انجام بدن. چون از اونجایی که پشتوانه ارز دیجیتال پکسوس، طلا هست، قیمت اون نیز همواره تحت تاثیر نوسانات قیمت طلا قرار داره. با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که کارایی این دو استیبل کوین با همدیگه تفاوت داره.

ارز دیجیتال تتر مناسب تر برای سرمایه گذاران و معامله گران معمولی در بازار هست که به دنبال جفت ارز سریع در بازار هستن. ولی اگه کاربری به دنبال سرمایه گذاری روی طلا باشه، قطعا رمز ارز پکسوس یه گزینه امن محسوب میشه. در پایان توصیه می کنیم برای مطالعه بیشتر در مورد استیبل کوین ها و مقایسه اونها با تتر مقاله ی مقایسه تتر و یو اس دی کوین رو هم مطالعه کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله مقایسه تتر و پکسوس، اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر و استیبل کوین پکسوس برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های استیبل کوین پکسوس بپردازیم و تفاوت تتر و پکسوس رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

همونطور که گفتیم، تتر و پکسوس هر دو از استیبل کوین های موجود در بازار هستن که هر کدوم ویژگی ها خاص خودشون رو دارن و در موارد مختلفی مورد استفاده کاربران قرار می گیرن.


نظرات کاربران در مورد مقایسه تتر و پکسوس
سوال امنیتی :5+56 = ?