مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان

1402/07/06
مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان

مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان بهتون کمک میکنه که شبکه ای با کمترین میزان هزینه کارمزد رو انتخاب کنین. (همینطور که میدونین انجام معاملات بانکی و یا انتقال پول از کارت، مستلزم پرداخت مبلغی برای کارمزد تراکنش هستش، دنیای رمزارزها هم از این قاعده مستثنی نیست و افراد برای انتقال ارزهای دیجیتال در هر شبکه ای، باید مبلغی را به عنوان کارمزد و یا فی تراکنش پرداخت کنن.) وقتی که بعد از خرید ارز دیجیتال  و یا هر ارز دیگری مثل خرید اتریوم میخواین رمز ارزهای خریداری شده رو به کیف پولتون انتقال بدین و همچنین برای نقد کردن ارزهاتون لازمه که اون ها رو به یه صرافی ارزدیجیتال منتقل کنین، در صورتی که شبکه مناسبی رو برای اینکار انتخاب نکنید، ممکنه که  ازتون برای یه انتقال ساده هزینه زیادی گرفته بشه. اما آشنایی با شبکه های انتقال ارز دیجیتال میتونه از چنین اتفاقاتی جلوگیری کنه.

در مقاله ی مقایسه کارمزد شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان به طور تخصصی هزینه کارمزد شبکه های مختلف رو با هم بررسی میکنیم و اقتصادی ترین شبکه انتقال ارزهای دیجیتال رو بهتون معرفی میکنیم. امیدواریم که بعد از مطالعه ی این مطلب دیگه مشکلی با هزینه فی شبکه های مختلف نداشته باشین و تراکنش هاتون رو به سریع و ارزان ترین روش ممکن انجام بدین.

شبکه انتقال ارز دیجیتال چیست؟

مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان

اساس و پایه ارزهای دیجیتال تکنولوژی بلاک چین است. بعضی از رمز ارزها یک بلاک چین (BlockChain) اختصاصی دارن که تراکنش های مربوط به اون ارز با جزئیات کامل تو اون شبکه ثبت میشه. ارزهای دیجیتالی هم وجود دارن که روی شبکه بلاک چینی ارزهای دیگه توسعه پیدا کردن. فرقی نداره که کدوم یک از این نوع ارزها رو میخرید، در هر صورت باید جزئیات تراکنش روی بلاک چین مربوط به اون ارز ثبت بشه تا نقل و انتقال شما به طور کامل انجام بشه. به عبارت ساده تر شبکه انتقال همون بلاک چین و استاندارد های مربوط به اونه که باید تو آدرس های مبدا و مقصد یکسان باشه.

نکته مهمی که باید در مورد نحوه انتقال ارزهای دیجیتال از یک کیف پول به کیف پول دیگری بهش توجه کنین، اینه که نوع شبکه مبدا و مقصد یکسان باشه. اگه بخوایم شبکه های انتقال ارز دیجیتال رو به ساده ترین شکل ممکن بهتون توضیح بدیم، باید بگیم که این شبکه ها دقیقا مثل خطوط راه آهن هستن. برای اینکه بتونین به مقصد مورد نظرتون برسین باید سوار قطار درستی بشید. برای اینکه ارزهای شما به درستی انتقال داده بشه باید شبکه درستی رو انتخاب کنین. بنابراین در ادامه مقاله مقایسه کارمزد شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان به معرفی انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال میپردازیم.

انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال

قبل از اینکه به موضوع اصلی مقاله مون یعنی مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان بپردازیم، بهتره با انواع شبکه های انتقال آشنا بشیم. در حال حاضر 5 بلاک چین معروف و پرکاربرد وجود دارن که هر کدوم از اون ها شبکه اختصاصی خودشون رو برای انتقال کوین و توکن های مختلف دارن. این بلاک چین ها عبارتند از: بیت کوین (OMNI)، بایننس اسمارت چین (BEP2 و BEP20)، اتریوم (ERC20) و ترون (TRC20).

مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان

تو نگاه اول این شبکه ها شباهت های بسیار زیادی رو با هم دارن و به همین خاطر ممکنه که کمی گیج کننده به نظر بیان. اما در صورتی که به اشتباه شبکه ی نادرستی رو انتخاب کنین، باید هزینه نسبتا بالایی رو برای انتقال ارزهای دیجیتالتون پرداخت کنید. در ادامه این بخش توضیحات کامل تری رو در مورد هر کدوم از این شبکه ها بهتون ارائه دادیم. توجه داشته باشین که آشنایی بیشتر با این نوع شبکه ها میتونه به میزان قابل توجهی از خطا های شما جلوگیری کنه. البته شبکه های دیگری مثل ایاس (EOS)، دوج کوین (DogeCoin) و. . . هم وجود دارن که میتونین از اون ها رای تراکنش هاتون استفاده کنین.

بلاک چین بیت کوین و شبکه OMNI:

بیت‌کوین (Bitcoin) یک ارز دیجیتال اولیه است که به عنوان نخستین بلاک‌چین ایجاد شده است. از آنجا که بیت‌کوین از بلاک‌چین اصلی استفاده می‌کند و برای انتقال ارزهای دیجیتال (بیت‌کوین) به کار می‌رود، به عنوان بلاک‌چین اصلی معتبر و پایدار در دنیای کریپتوکارنسی شناخته می‌شود. ویژگی‌های بلاک‌چین بیت‌کوین عبارتند از:

1. امنیت: بلاک‌چین بیت‌کوین با استفاده از الگوریتم معدنی Proof of Work (PoW) امنیت بسیار بالایی فراهم می‌کند. این شبکه به عنوان یکی از پایدارترین بلاک‌چین‌ها در دنیای کریپتوشناخته می‌شود.

2. لایه انتقال: بلاک‌چین بیت‌کوین برای انتقال بیت‌کوین واحد ارزشی خود به عنوان یک ارز دیجیتال استفاده می‌شود. این بلاک‌چین اصلی برای انتقال ارز دیجیتال بیت‌کوین بیشتر به کار می‌رود.

3. متن‌باز و توسعه‌پذیری: بلاک‌چین بیت‌کوین یک پروژه متن‌باز است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا از آن برای ایجاد نرم‌افزارها و سرویس‌های متناسب با نیازهای خود استفاده کنند.

4. کنترل دسترسی متمرکز: بلاک‌چین بیت‌کوین توسط یک شبکه متمرکز از معدن‌کنندگان کنترل می‌شود که به آن اجازه می‌دهد تا برخی ویژگی‌های مدیریت دسترسی را انجام دهند.

5. سرعت تراکنش کم: زمان تأیید تراکنش‌ها در بیت‌کوین ممکن است زمان‌بر باشد، و این به معنای انجام تراکنش‌ها با سرعت پایین است.

بلاک چین بایننس اسمارت چین و شبکه های BEP2 و BEP20:

یکی دیگه از بلاک چین های بسیار محبوب اسمارت چین است که توسط تیم توسعه دهنده صرافی بایننس و ارز BNB توسعه پیدا کرده. تو این شبکه دو استاندارد مختلف وجود داره که با هم متفاوت هستن. اصلی ترین تفاوتی که بین این دو نوع استاندارد وجود داره، مربوط به آدرس کیف پول های اون هاست. تو شبکه BEP2 آدرس ها با عبارت bnb شروع میشن؛ اما آدرس ها BEP20 شباهت بسیار زیادی رو به اتریوم داره و با 0X شروع میشه.

بلاک چین اتریوم و شبکه ERC20:

ERC20 مخفف شده کلمه Ethereum Request for Comment هستش که بو وسیله ی یکی از مهندسین اتریوم بوجود اومده. این پروتکل رو میتونیم به عنوان نوعی قرارداد در نظر بگیریم که بهه توکن های دیگه اجازه فعالیت روی بلاک چین اتریوم رو میده. در حال حاضر اتریوم یکی از پرطرفدار ترین بلاک چین های دنیای ارزهای دیجیتال هستش و بیشتر پروژه های نوپا از اون استفاده میکنن. البته با توجه به افزایش ترافیک این بلاک چین تو سال های گذشته میزان کارمزد ها اتریوم به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کیده.

بلاک چین ترون و شبکه TRC20:

مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان

ترون یکی از ارزان ترین شبکه های بلاک چینی برای انجام تراکنش هاست. توسعه دهنده های مختلف میتونن با استفاده از قرارداد های هوشمند توکن های مربوط به پروژه شون رو روی این شبکه بسازن. تمامی توکن هایی ک تو بلاک چین ترون بوجود میان باید از استاندارد های TRC20 پیروی کنن. نکته حائز اهمیت اینه که با توجهه به شباهت بسیار زیادی که بین ERC20 و TRC20 وجود داره، نباید این شبکه ها رو با هم اشتباه بگیرین.

بلاک چین و شبکه پالیگان یا ماتیک (Polygon):

پالیگان هم یکی دیگه از شبکه های محبوب و مطرح بلاک چینی هستش که با ارائه ی راهکار های لایه دوم برای اتریوم، هزینه تراکنش ها رو تو این شبکه به میزان قابل توجهی کاهش داده. قبلا تو یه مقاله اختصاصی شبکه پالیگان رو بهتون توضیح دادیم که میتونین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پالیگان و ارز MATIC به اون مطلب مراجعه کنین.

چرا کارمزد پرداخت میکنیم؟

شاید برای شما هم سوال باشه که چرا باید هزینه ای رو به عنوان فی یا کارمزد پرداخت کنیم؟ پاسخ به این سوال برای مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان ضروریه. به همین خاطر این بخش از این مقاله رو به این مطلب اختصاص دادیم. کارمزد تراکنش ها در ابتدا تو شبکه ی بیت کوین به عنوان ابزاری برای مقابله با اسپم و تقلب بوجود اومده بود اما الان یکی از مهمترین ویژگی های هر بلاک چین هستش.

در ابتدا تنها هدفی که توسعه دهنده ها از تعیین کارمزد داشتن، مربوط به جلوگیری از بازیگران خرابکار مارکت بوده. در واقع برای جلوگیری از فشار آوردن به بیت کوین با انجام تراکنش های متعدد، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) سیستم هش کش (hashcash) رو بوجود آورده. تو این سیستم از الگوریتم اثبات کار (POW) برای پردازش تراکنش ها استفاده شده. کارمزدی که برای نقل و انتقال ارزهای دیجیتال پرداخت میکنیم به عنوان پاداش و یک محرک تشویق کننده به افرادی که تو اثبات کار شبکه نقش دارد، پرداخت میشه.

حدودا دو سال بعد یک توسعه دهنده ی بیت کوین متوجه شد که در قوانین BTC کدی وجود داره که حداقل کارمزد تراکنش بیت کوین رو 0.1 BTC مشخص کرده. در صورتی که این کد تا به الان باقی میموند، برای انجام هر تراکنش بیت کوین باید 500 دلار هزینه کارمزد پرداخت میکردید. البته این میزان تو سال 2010 چندان زیاد نبود و کسی به اون اهمیت نمیداد. با گذشت زمان و افزایش ارزش دلاری Bitcoin، تقاضا برای این رمز ارز هم افزایش پیدا کرد. به این ترتیب مقدار کارمزد های این شبکه به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد و دیگه ارسال مقادیر کم بیت کوین از نظر اقتصادی به صرفه نبود.

مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان

به هیمن دلیل توسعه دهنده های بیت کوین با حذف این قانون شبکه رو بروزرسانی کردن و با استفاده از سگویت 2 ایکس (SegWit2x) اندازه ی بلوک ها رو هم افزایش دادن. به این ترتیب میزان کارمزد ها کاهش پیدا کرد اما این کار یه راه حل موقتی بود و بعد ها مجددا مشکل افزایش هزینه تراکنش ها مطرح شد. آخرین بروزرسانی که برای مقابله با این مشکل تو بیت کوین مطرح شده، شبکه لایتنینگ (Lightning) نام داره.

البته بلاک چین های دیگه هم با مشکل مقیاس پذیری و افزایش کارمزد هاشون دست و پنجه نرم میکنن و از استراتژی های مشابهی برای مقابله با این مسئله استفاده میکنن. همچنین تو شبکه هایی که از الگوریتم های اثبات سهام (POS) استفاده میکنن مثل شبکه های انتقال کاردانو، هزینه ای که کاربر ها به عنوان کارمزد تراکنش پرداخت میکنن، به سهام گذار ها یا افرادی که رمز ارزهاشون رو تو شبکه استیک کردن، اختصاص پیدا میکنه.

در دنیای ارزهای دیجیتال چند نوع کارمزد داریم؟

 در ادامه مقاله ی مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان به بررسی انواع کارمزد در دنیای رمزارزها میپردازیم: البته همه ی کارمزدی که ما پرداخت میکنیم، مربوط به ماینر ها یا سهام گذار های یک ارز نیست. تو حوزه ارزهای دیجیتال چندین نوع کارمزد وجود داره که در ادامه اون ها رو بهتون توضیح میدیم.

کارمزد صرافی ها

مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان

این کارمزد همون کمیسیونی هستش که هر صرافی برای انجام معاملات خرید یا فروش از شما دریافت میکنه. تو بعضی از صرافی ها این نرخ یک عدد ثابت هستش ولی بعضی از صرافی ها با توجه به شرایط و موقعیت های مختلف این هزینه رو مشخص میکنن. توجه داشته باشین که انتخاب یک صرافی درست میتونه به میزان قابل توجهی از هزینه های شما رو کاهش بده. ایران بایننس یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال داخلی هستش که کمترین نرخ کارمزد رو داره. پیشنهاد میدیم که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با بهترین قیمت ممکن، این صرافی رو انتخاب کنین.

کارمزد شبکه انتقال

این کارمزد دقیقا همون هزینه ای هستش که تو قسمت قبلی مقاله مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان توضیح دادیم. این نوع کارمزد ها برای پوشش دادن هزینه های استخراج تو بلاک چین از شما گرفته و به ماینر ها داده میشه. هدف نهایی از پرداخت این نوع کارمزد اینه که امنیت شبکه تضمین بشه و تراکنش ها به شکل بی وقفه ای انجام بشن.

کارمزد کیف پول

این کارمزد رو باید به کیف پول ارز دیجیتالی که ازش استفاده میکنین، پرداخت کنید. البته همه ی کیف پول ها از شما کارمزد نمیگیرن. از هزینه ای که برای این منظور پرداخت میکنین، برای توسعه و مدیریت تراکنش ها استفاده میشه. همچنین کیف پول از این هزینه ها برای تامین امنیت دارایی های دیجیتالی شما استفاده میکنه.

مقایسه کارمزد انتقال در شبکه های مختلف

مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان

تو این بخش از مقاله ی مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان، میخوایم به اصلی ترین هدفمون از نوشتن این مطلب بپردازیم. به همین منظور هزینه فی در انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال رو با هم مقایسه میکنیم. توجه داشته باشین که تو این قسمت فی تراکنش ها رو تو فقط سه شبکه محبوب اتریوم، بایننس اسمارت چین و پالیگان مقایسه کردیم.

شبکه انتقال اتریوم (ERC20)

اولین شبکه ای که در مقاله ی مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان میخوایم هزینه های تراکنش های اون رو براتون بررسی کنیم، شبکه انتقال اتریوم هستش. میزان کارمزدی که برای هر تراکنش روی شبکه ERC20 باید پرداخت کنید، با توجه به دو عامل اندازه تراکنش و میزان تقاضای کاربر ها برای فضای بلوک متغییره. با توجه به این که تو بعضی از شبک ها هر بلاک فقط میتونه تعداد محدودی از اطلاعات رو ثبت کنه، ماینر ها نمیتونن همه تراکنش ها رو تو یه بلاک ثبت کنن. در نتیجه تراکنش ها در انتظار تایید میمونن و ممکنه که مدتی طول بکشه تا به طور کامل انجام بشن. همچنین برای انجام هر نوع تراکنشی روی شبکه اتریوم باید مقداری ارز ETH داشته بشین.

گاهی اوقات ممکنه که میزان فی تراکنش ها تو شبکه اتریوم تا چند صد دلار هم بالا بره. مخصوصا تو سال های اخیر که محبوبیت اتریوم بیشتر شده و اکثر برنامه های غیر متمرکز (Dapps) روی این شبکه توسعه پیدا کردن. برای اینکه از چنین کارمز های سرسام آوری جلوگیری کنید، میتونین از سایت ethgasstation.info استفاده کنین. تو این سایت میزان شلوغی شبکه و رنج کامزد ها نمایش داده شده.

شبکه بایننس اسمارت چین (BEP2 و BEP20)

شبکه بعدی که در مقاله ی مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان قصد بررسیشو داریم شبکه بایننس اسمارت چین هستش. این شبکه یکی از شبکه های بسیار محبوبه که یکی از بزرگترین رقیب های اتریوم هم به شمار میره. تو این شبکه دو استاندارد مختلف وجود داره که کاملا مجزا و متفاوت از هم هستن. انجام تراکنش ها شبکه بایننس اسمارت چین بسیار سریع و ارزان تر از اتریومه. با توجه به این که بیشتر توکن ها روی این شبکه وجود دارن، پیشنهاد میدیم که نقل و انتقالاتتون رو با استفاده از این شبکه انجام بدین. طبق داده هایی که در مورد این شبکه وجود داره، تراکنش های شما تو 3 ثانیه و با یه کارمزد 0.05 درصدی انجام میشه.

مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان

توجه داشته باشین که برای انتقال ارز هایی که روی یکی از شبکه های BEP2 یا BEP20 هستن، باید تو کیف پولتون مقداری ارز بایننس اسمارت چین داشته باشین. برای خرید بایننس اسمارت چین میتونین مقاله ای که در این رابطه براتون نوشتیم رو مطالعه کنید. همچنین لازم به ذکره که صرافی ایران بایننس یکی از بهترین منابع برای خرید این رمز ارز هستش.

شبکه پالیگان (Polygon)

و اما سومین شبکه که در مقاله ی مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان مورد بررسی قرار میگیره شبکه پالیگان هستش. پالیگان یه پلتفرم لایه دوم برای اتریوم که مقیاس پذیری اون رو به میزان قابل توجهی افزایش میده. همه ی تراکنش های اتریوم (چه برای انتقال ارز و چه برای قرارداد های هوشمند) با استفاده از پالیگان تو بیرون از زنجیره اصلی اتریوم انجام میشه. با استفاده از این شبکه دیگه نیازی نیست که هزینه های گزافی رو برای انتقال ازرهای دیجیتالتون پرداخت کنید. البته میزان تراکنش های این شبکه هم با توجه به شلوغی شبکه و حجم داده ها متغییره. برای اطلاع از این که میزان هزینه کارمزد ها تو این پلتفرم چقدر هستش، از سایت polygonscan.com استفاده میشه. البته معمولا هزینه ی تراکنش های این شبکه بیشتر از 2 ماتیک نیست. (حدودا 5 دلار) خرید ماتیک با استفاده از صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس امکان پذیره.

سوالات متداول

در ادامه مقاله ی مقایسه کارمزد شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان به چند مورد از متداول ترین سوالاتی که در مورد شبکه های انتقال ارز دیجیتال و کارمزد شبکه وجود داره، پاسخ میدیم. همچنین اگه سوالی در این مورد دارین، میتونین تو قسمت نظرات با ما در میون بذارین تا بهترین راه حل ممکن رو بهتون ارائه بدیم.

چگونه با کمترین کارمزد ارز دیجیتال بخریم؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال و مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان بهتون دادیم، وقتشه که بهترین و ارزان ترین روش خرید ارز دیجیتال رو با هم بررسی کنیم. برای اینکه بتونیم با کمترین کارمزد ارز دیجیتال بخریم، باید به دنبال صرافی باشیم که کارمزد کمتری رو داره. برای اینکه چنین صرافی رو پیدا کنید، باید قیمت عرضه رمز ارز مورد نظرتون رو تو صرافی های مختلف بررسی کنید.

البته با مقایسه قیمت صرافی های مختلف با ایران بایننس، متوجه میشین که تو این صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال با بهترین قیمت ممکن انجام میشه. البته باید به این نکته توجه کنید که هزینه کارمزد تنها ملاک برای انتخاب یه صرافی نیست و باید از امنیت و اعتبار اون صرافی هم اطمینان پیدا کنین. با توجه به سابقه 5 ساله ایران بایننس تو بازار کریپتوکارنسی ها و خدمات پشتیبانی این صرافی، میتونین به این پلتفرم اعتماد کنین.

چگونه با کمترین کارمزد ارز دیجیتال انتقال بدهیم؟

یکی از سوالات متداولی که بین کاربر های ما وجود داره اینه که از کدوم شبکه انتقال استفاده کنیم تا کمترین کارمزد رو بپردازیم؟ برای اینکه بتونین ارزهای دیجیتالتون رو با کمترین کارمزد ممکن منتقل کنین، باید سه فاکتور زیر رو مد نظر قرار بدین:

  • کارمزد انتقال هر شبکه
  • سرعت انتقال
  • پشتیبانی توسط کیف پول ها و صرافی های مختلف

تو این مقاله به طور کامل مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان رو انجام دادیم. با توجه به بررسی ها اسمارت چین بهترین شبکه برای انجام تراکنش های شماست. اما شبکه های معرفی شده رو از نظر سرعت با هم مقایسه نکردیم. طبق بررسی های انجام شده، ترتیب اتریوم ERC20، پالیگان Polygon، بایننس اسمارت چین BEP20، BEB2 کند ترین شبکه ها هستن.

در مورد پشتیبانی از شبکه های مختلف هم باید بگیم که ایران بایننس از همه ی شبکه هایی که تو این مقاله بهتون معرفی شد پشتیبانی میکنه. به این ترتیب با انتخاب این صرافی ارز دیجیتال دیگه مشکلی رو تو واریز یا برداشت هاتون ندارین. همچنین پیشنهاد میدیم که کیف پول تراست والت (Trust Wallet) رو برای نگهداری ارز های دیجیتالتون انتخاب کنین. این کیف پول تقریبا از همه ی شبکه های انتقال ارزهای دیجیتال پشتیبانی میکنه. برای آشنایی با تراست ولت و آموزش نصب کیف پول تراست ولت میتونین به مقاله ای که در این رابطه تهیه کردیم مراجعه کنین.

مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان

شبکه های انتقال کاردانو کدامند و کدامیک بهتر است؟

برای انتقال کاردانو از سه شبکه ی: Cardano (شبکه اصلی)، BEP20 و BEB2 متونین استفاده کنین. از بین این سه شبکه پیشنهاد ما اینه که از یکی از شبکه های بایننس اسمارت چی استفاده کنین. دلیل این انتخاب هم مربوط به هزینه و سرعت تراکنش هاست. با شبکه اصلی کاردانو کارمزدی برابر با یک ADA از شما دریافت میشه (1.3 دلار) ولی با BEP20 یا BEB2 فقط 0.087 دلار کارمزد پرداخت میکنین. همچنین تراکنش شما تو کمتر از چند ثانیه انجام میشه.

از کدام شبکه انتقال اتریوم به تراست والت استفاده کنیم؟

تو کیف پول تراست والت ارز دیجیتال اتریوم با دو شبکه ی ERC20 و BEP20 وجود داره که با توجه به هزینه پایین تراکنش ها تو اسمارت چین، پیشنهاد میدیم از این شبکه برای انتقال اتریوم استفاده کنین.

مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان

بهترین کیف پول BEP20 و BEB2 کدام است؟

تراست والت یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ستش که از هر دو شبکه BEP20 و BEB2 پشتیبانی میکنه. همچنین مالکیت این کیف پول در اختیار بایننس هستش و یه جورایی کیف پول رسمی این صرافی به حساب میاد.

جمع بندی

در مقاله ی "مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان" به طور کامل به مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان پرداختیم و شما رو بیشتر با شبکه های انتقال و انواع اون ها آشنا کردیم. همچنین تو انتهای این مقاله به برخی از متداول ترین سوالاتی که در این مورد وجود دارن پاسخ دادیم. امیدواریم که از این مطلب هم نهایت استفاده رو برده باشید. در صورتی که هر گونه سوالی رو در مورد شبکه های انتقال ارزهای دیجیتال داشتین، میتونین از قسمت نظرات بپرسید.


نظرات کاربران در مورد مقایسه فی شبکه های اتریوم و اسمارت چین و پالیگان
سوال امنیتی :5+68 = ?