ممنوعیت تراکنش های لایت کوین با ارتقای MimbleWimble در بایننس

1401/03/25
ممنوعیت تراکنش های لایت کوین با ارتقای MimbleWimble در بایننس

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم، روز سه شنبه 14 ژوئن با انتشار پست وبلاگی اظهار داشت که بدلیل ویژگی بلاک افزوده MimbleWimble (MWEB) برای واریز و برداشت لایت کوین، تراکنش های مربوط به آنرا متوقف کرده است، بایننس امنیت را دلیل اصلی این تصمیم عنوان کرده است.
بایننس در گذشته به دلایل امنیتی بسیاری از کوین های دیگر را از فهرست خارج کرده است. برای مثال، در 8 مارس 2022 بایننس بیت کوین دایموند، سیندیکاتور، مونتا، نیترو، شبکه NCASH و YOYOW را از فهرست خود خارج کرده است.
MWEB صرفاً یک ویژگی انتخابی است که کاربران احتمالا در حین انجام معاملات در زنجیره اصلی به طور سنتی از آن استفاده می کنند. کیف پول‌ های دیجیتال نیز می ‌توانند آنرا به ‌عنوان یک ویژگی انتخاب کنند.
بایننس در 13 ژوئن اعلام کرد که اگر سرمایه گذاران لایت کوین را از طریق ویژگی MWEB واریز کنند، مسئولیتی در خصوص کلاهبرداری های احتمالی بر عهده نخواهد داشت. همچنین بایننس اظهار داشت هرگونه واریز لایت کوین که از طریق تابع MWEB به بایننس، بدلیل عدم تایید آدرس فرستنده دریافت یا برگردانده نمی شود.
علیرغم هک های اخیر چندین صرافی دیجیتال با مشخصات ذکر شده، هکرها هنوز راهکاری برای سرقت و برداشت وجوه پیدا نکرده اند. با این حال، بایننس نگران است که هکرها از ویژگی بنیادی لایت کوین برای سرقت پول استفاده نمایند.

ارتقاء MWEB در لایت کوین

بلاک های افزوده MimbleWimble اولین بار در سال 2016 توسط توسعه دهنده ای به نام تام الویس جدوسور پیشنهاد شد که هدف اصلی آن ارائه حریم خصوصی معاملات بوده است. در 19 می سال جاری شبکه لایت کوین MWEB را برای ارتقاء حریم خصوصی و مقیاس پذیری خود دریافت کرده است.
دارندگان لایت کوین احتمالا از این ویژگی برای تراکنش های ناشناس و انتقال پول از کیف پول خود به هر آدرسی بدون افشای اطلاعات شخصی خود استفاده کنند.علاوه بر آن این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا تعداد توکن های ارسالی یا دریافتی خود را کنترل کنند. 
لایت کوین پس از ارتقاء کمی بهبود یافته است. لایت کوین در 24 ساعت گذشته 1.6 درصد افزایش یافته در حال حاضر با 43.72 دلار معامله می شود.
پنج صرافی بزرگ دیجیتال کره جنوبی نیز  لایت کوین را در 8 ژوئن از فهرست خود خارج کرده اند. کره جنوبی مدت هاست که به دلیل قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی خود که تراکنش های مبادلات ارزهای دیجیتال ناشناس را ممنوع اعلام کرده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد ممنوعیت تراکنش های لایت کوین با ارتقای MimbleWimble در بایننس
سوال امنیتی :8+74 = ?