موضع اخیر فدرال رزرو دلیل اصلی کاهش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا

1401/01/23
موضع اخیر فدرال رزرو دلیل اصلی کاهش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا

ین ژاپن JPY در مقابل دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از مارس 2020 کاهش یافت، زیرا بانک ژاپن BOJ ، برخلاف موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو آمریکا سیاست ‌های پولی خود را تسهیل کرده است. با ضعف جدید ین انتظار می رود که بانک ژاپن BOJ، نسبت به سایر بانک های مرکزی در مورد سیاست های پولی سخت گیرانه تر واکنش نشان دهد.
در ماه مارس، ارز ژاپن در برابر دلار آمریکا 5 درصد کاهش یافت، علیرغم این واقعیت که اکثر معامله گران ارز ین را به عنوان یک ارز امن می دانند. ایسوکه ساکاکیبارا، معاون سابق وزیر دارایی در امور بین‌ الملل، گفت که اگر ارزش ین به بیش از 130 در هر دلار برسد، بانک ژاپنBOJ، مداخله خواهد کرد.

واکنش مقامات ژاپن همزمان با سقوط ارز

قرار گرفتن در معرض قیمت های بالاتر نفت باعث می شود که این ارز بخشی از درخشش خود را از دست بدهد زیرا ژاپن واردکننده خالص نفت است. جدال با روسیه در اطراف جزایر کوریل و همچنین تجاوز روسیه به اوکراین همه مسائل را برای ژاپن و ین تشدید کرده است.
براساس اظهارات اولریش لوختمان، رئیس تحقیقات ارزی درCommerzbank AG ، سقوط سریع ین که از اوایل ماه مارس آغاز شده است، احتمالاً حتی برای بانک ژاپن BOJ بسیار سریع اتفاق افتاده است. هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، روز سه ‌شنبه، 12 آوریل گفت که کاهش اخیر ارزش ین در برابر دلار آمریکا تا حدودی سریع بوده است. وی نگرانی خود را در بحبوحه نگرانی از تأثیر منفی آن بر بهبود شکننده اقتصادی اعلام کرد.
این اظهارات که در جلسه پارلمان بیان شد، قوی ‌ترین اظهارات از زمان سقوط ین در ماه مارس به پایین‌ ترین حد در بیش از 7 سال گذشته بوده است که باعث افزایش شکاف سیاست ‌های پولی بین بانک مرکزی و فدرال رزرو آمریکا به دلیل افزایش نرخ تورم با سرعتی متفاوت خواهد شد. اینکه آیا تغییر سیاست توسط بانک مرکزی ژاپنBOJ  آغاز خواهد شد هنوز مورد سوال است، تورم باثبات معیاری است که می تواند فعالیت های BOJ را تحریک کند.
مداخله در خرید ین احتمالا دشوار و پرهزینه خواهد بود، ژاپن به رضایت همتایان خود در (گروه7)G-7  نیاز دارد، زیرا ایالات متحده  در مواردی بجز نوسان شدید بازار و فشار متحدان جامعه بین الملل با مداخلات ارزی مخالف است.
اینکه آیا ما در حال نزدیک شدن به این مقطع زمانی هستیم که ژاپن مانند سال 1998 وارد خرید ین خواهد شد یا خیر، پیش بینی دشواری است. ردیابی قیمت انرژی در سطح جهانی و تنش های ژئوپلیتیکی حول محور جنگ اوکراین امکان مداخله سفته بازان ارزی  در خرید ین را افزایش می دهد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد موضع اخیر فدرال رزرو دلیل اصلی کاهش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا
سوال امنیتی :7+64 = ?