نشست دو روزه 23-22 ژوئن کنگره و فدرال رزو

1401/04/02
نشست دو روزه 23-22 ژوئن کنگره و فدرال رزو

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اولین روز از دو روز شهادت خود در کنگره، در روز چهارشنبه 22 ژوئن بار دیگر تاکید کرد که فدرال رزرو سختی ناشی از افزایش قیمت ها را درک می کند و متعهد به کاهش تورمی ست که به بالاترین حد در 40 سال گذشته رسیده است.

کاهش تورم توسط ابزارهای سیاست پولی فدرال رزرو انجام خواهد شد، در اولین قدم برای مهار تورم بانک مرکزی آمریکا طی چند مرحله نرخ بهره را افزایش داده است، فدرال رزو هفته گذشته شدیدترین افزایش نرخ بهره را در 20 سال اخیر اعلام کرده است.

با افزایش نگرانی ها مبنی بر سخت شدن شرایط مالی و احتمال رکود اقتصادی بزرگترین اقتصاد جهان، پاول اظهار داشت که اقتصاد ایالات متحده بسیار قوی است و موقعیت خوبی برای مدیریت سیاست های پولی سخت تر خواهد داشت و رکود اقتصادی تنها یک احتمال خواهد بود.

رئیس فدرال رزرو در جلسه ششم سالانه خود به کمیته بانکداری سنا گفت: تورم به وضوح در سال گذشته تا حد زیادی افزایش یافته است و احتمالا افزایش بیشتری خواهد یافت. افزایش فوق العاده 0.75 درصدی در هفته گذشته در نرخ معیار سومین افزایش از ماه مارس بوده که نرخ بهره را در مجموع 1.5 واحد افزایش داده است و احتمالا افزایش دیگری در جولای اتفاق خواهد افتاد.

انتقادات حزب جمهوری خواه از فدرال رزرو

فدرال رزرو با انتقادات شدیدی به ویژه از سوی حزب جمهوری خواه مواجه است که نشان می دهد در خصوص مهار چالش های اقتصادی بسیار کند عمل کرده است. از این میان سناتور الیزابت وارن از ایالت ماساچوست به پاول در نشست کنگره هشدار داد که ادامه افزایش نرخ بهره می تواند بدون مهار تورم، اقتصاد را دچار رکود کند.

پاول در پاسخ به سناتور وارن اظهار داشت که پیش بینی رکود تنها یک احتمال 30 درصدی است، اما با این حال فدرال رزرو در تلاش برای پیشگیری و کنترل عواقب آن است. همچنین وقایع چند ماه اخیر در سراسر جهان، دستیابی به اهداف تورم 2 درصدی و کاهش بیکاری توسط فدرال رزرو را دشوارتر کرده است.

وی افزود: با توجه به ادامه جنگ، افزایش قیمت کالا و انرژی و مشکلات بیشتر در زنجیره تامین کنترل وضعیت موجود سخت تر شده است، تعطیلی ‌های مرتبط با کووید در چین نیز بر فشارهای تورمی افزوده است و این مشکل منحصر به ایالات متحده نیست بلکه بسیاری از اقتصادهای جهانی را تحت تأثیر قرار داده است، با این حال هدف فدرال رزرو مهار تورم و کاهش شاخص قیمت مصرف کننده می باشد.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نشست دو روزه 23-22 ژوئن کنگره و فدرال رزو
سوال امنیتی :6+64 = ?