نوسانات قیمتی لونا، کاهش 50 درصدی قیمت لونا

1401/02/21
نوسانات قیمتی لونا، کاهش 50 درصدی قیمت لونا

Terra (LUNA) در سه ماه گذشته عملکرد خوبی داشته و قیمت آن علی رغم احساسات نزولی در بازار ارزهای دیجیتال رشد بسیاری کرده و به ده ارز دیجیتال برتر تبدیل شد. با این وجود، طبق داده های کوین مارکت کپ، پس از رکود اخیر، لونا در 10 می شاهد زیان بیش از 10 میلیارد دلار بوده که از ارزش 21.01 میلیارد دلار به 10.96 دلار در زمان انتشار کاهش یافته است.

قیمت ترا، براساس نمودار یک روزه کوین مارکت کپ به 8.41 میلیارد دلار کاهش یافته است. این ارز اکنون با 48.42 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته و 61.89 درصد کاهش در هفته گذشته با 31.71 دلار معامله می شود.

رکت کپیتال، کارشناس معاملات ارزهای دیجیتال، یک واگرایی نزولی را در نمودار لونا مشاهده کرده است که اکنون در حال وقوع می باشد. همچنین براساس داده های رکت کپیتال، لونا از زمان شکسته شدن از ساختار بازار قرمز بیش از 60 درصد کاهش یافته است.

دلایل کاهش قیمت لونا

قابل ذکر است در 10 می، پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال بایننس اعلام کرد که برداشت توکن های LUNA و UST (استیبل کوین اکوسیستم ترا) را به دلیل کندی شبکه و ازدحام به حالت تعلیق درآورده است. همچنین بایننس در بیانیه ‌ای اعلام کرد که پس از پایداری نسبی شبکه و کاهش حجم برداشت ‌های معلق، برداشت ‌های این توکن ‌ها را دوباره باز خواهد کرد.

بنیاد لونا،LFG اکنون 171.4 میلیون دلار در ذخایر خود دارد که 85 درصد نسبت به روز گذشته کاهش داشته است، همچنین 86.82 میلیون دلار در UST که 41 درصد نسبت به روز قبل کاهش داشته و 84.5 میلیون دلار در آوالانچ در حجم ذخایر خود کاهش یافته است. بنیاد لونا ذخایر خود در نتیجه لیکویید ذخایر بیت کوین برای حفظ پیوند تخلیه کرده است و پشتوانه بیت کوین را از دست داده و کاهش یافته است، با این حال در 6 می، بنیاد لونا از تسلا، دومین دارنده بزرگ بیت کوین پیشی گرفته بود.

همچنین UST محبوب ترین استیبل کوین الگوریتمی و سومین استیبل کوین بزرگ بر اساس ارزش بازار بوده است،UST پس از کاهش اکنون به تثبیت بازگشته است، با این حال اعضای اکوسیستم ترا همچنان در تلاشند تا ارزش دارایی را به 1 دلار برگردانند. همچنین با توجه به همبستگی عمیق آلت کوین ها با بیت کوین، افت بازار بیت کوین احتمالا لونا را تحت تاثیر بیشتری قرار خواهد داد. با این حال، با توجه به اینکه لونا در ماه گذشته تا 95 دلار معامله می شد، احتمالا برخی از معامله گران به این کاهش به عنوان یک فرصت خرید نگاه خواهند کرد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نوسانات قیمتی لونا، کاهش 50 درصدی قیمت لونا
سوال امنیتی :5+69 = ?