نیاز به ایجاد قوانین استیبل کوین ها پس از سقوط استیبل کوین UST

1401/02/25
نیاز به ایجاد قوانین استیبل کوین ها پس از سقوط استیبل کوین UST

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC، کمیسیونر هستر پیرس، در یک مصاحبه آنلاین با رویترز اظهار داشت SEC به زودی قوانین سختگیرانه تری را در مورد استیبل کوین های دیجیتال به دلیل حادثه سقوط UST در Terra ایجاد خواهد کرد.
استیبل کوین TerraUSD یا UST در هفته گذشته تقریباً به طور کامل سقوط کرده و پیوند خود با دلار را از دست داده و به 0.26 دلار رسیده است. ترا پیش از این در بین 10 ارز دیجیتال با ارزش قرار گرفته و در ماه گذشته به 120 دلار رسیده بود.
بر اساس گزارش رویتر، هنگامی که از کمیسیونر هستر پیرس در مورد نظارت بر ارزهای دیجیتال پرسیده شد، پیرس گفت که با توجه به سقوط UST احتمالاً استیبل کوین ها اولین بخشی هستند که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تنظیم خواهند شد وی اظهار داشت؛ استیبل کوین ها حوزه ای ست که در هفته گذشته توجه زیادی را به خود جلب کرده است، پس اتخاذ استراتژی سازنده تر در قبال مقررات آنها ضروری خواهد بود و با توجه به فرصت SEC برای جذب ارزهای مجازی و پلتفرم ‌های فن آوری، می‌ توان آنها را تحت اختیارات قانون‌ گذاری گسترده آژانس معامله کرد.

اجرا و توسعه مقررات استیبل کوین ها

براساس پیش بینی کارشناسان، مقررات سخت گیرانه ارزهای دیجیتال همچنان دلیل بازار نزولی ارزهای دیجیتال خواهد بود. به عنوان مثال، گری جنسلر، رئیسSEC، بارها ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ها را برای بازار اوراق قرضه و صنعت مالی خطرناک دانسته است؛ در یکی از اظهارات سال گذشته در مورد ارزهای دیجیتال، جنسلر استیبل کوین ها را با ابزارهای قمار در کازینوهای قدیمی مقایسه کرده است.
همچنین جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در هفته ای گذشت، در خصوص ایجاد چارچوب نظارتی مناسب به دلیل سقوط USTپشنهاداتی به سنا ارائه کرده است. براساس اظهارات وی، با توجه به وضعیت فعلی ارزهای دیجیتال نیاز به مقررات ثابت ضروری خواهد بود.
رئیس جمهور جو بایدن نیز در ماه مارس دستوری صادر کرده که به دولت دستور می دهد تا تمام جوانب ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار داده و پیشنهادات خود را به سنا برای بررسی وتصویب ارائه نماید.
اشلی آلدر، رئیس سازمان بین ‌المللی کمیسیون ‌های اوراق بهادار،IOSCO  و صندوق بین ‌المللی پول،IMF  نیز در این راستا بوده اند و ایجاد قوانین ارز دیجیتال را ضروری می ‌سازند. آنها فکر می کنند که نیاز به تنظیم یکنواخت صنعت دیجیتال در سراسر جهان ضروری است. بر همین اساس ایجاد یک رویکرد عملی آزمایش و خطا توسط هستر پیرس برای تنظیم استیبل کوین ها پیشنهاد شده است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد نیاز به ایجاد قوانین استیبل کوین ها پس از سقوط استیبل کوین UST
سوال امنیتی :5+46 = ?