هشدار بانک آمریکا درباره شوک رکود اقتصادی

1401/01/20
هشدار بانک آمریکا درباره شوک رکود اقتصادی

استراتژیست های بانک آمریکا در یک یادداشت تحقیقاتی هفتگی اخیر هشدار دادند که اقتصاد ایالات متحده احتمالا به سمت رکود پیش می رود، زیرا فدرال رزرو سیاست های پولی خود را برای کمک به مهار آنچه تورم فزاینده می خواند را تشدید کرده است.
روز چهارشنبه، 6 آوریل فدرال رزرو اعلام کرد که احتمالاً دارایی های خود را با سرعتی دو برابر از تمرین انقباض قبلی خود کاهش خواهد داد و کاهش ترازنامه 9 تریلیون دلاری خود را از اوایل ماه می شروع خواهد کرد. همچنین به گفته منابع معتبر، اکثر جامعه سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی نرخ بهره اصلی خود را 50 واحد افزایش دهد.
براساس اظهارات مایکل هارتنت، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری BofA، با شروع افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو شوک تورمی بدتر شده و شوک رکود اقتصادی در راه می باشد.

بیت کوین محافظ تورم

طبق الگوی اوج تورم ثبت شده در سال گذشته، تحلیلگران جی پی مورگان افزایش قیمت ارزهای دیجیتال را به ترس از تورم در اکتبر 2021 نسبت داده اند. در صورتی که اقتصاد به سمت رکود دیگری پیش رود، انتظار می‌رود که ارزهای دیجیتال در کنار سبد دارایی جایگزین، از دارایی ‌های سنتی بهتر عمل کنند همچنین در میان نگرانی های تورمی، رکود ارزهای دیجیتال در نیمه دوم سال 2021 نیز یادآور خوبی در این خصوص می باشد.
یکی از نمایندگان جی پی مورگان اظهار داشت: ظهور مجدد نگرانی ‌های تورمی در میان سرمایه ‌گذاران، علاقه به استفاده از بیت‌ کوین به ‌عنوان یک محافظ تورم را افزایش داده است.

افزایش همبستگی سهام و ارزهای دیجیتال

از آنجایی که فدرال رزرو همچنان به تشدید سیاست های پولی خود و افزایش نرخ بهره ادامه می دهد، نمودار سهام نزولی است. از این رو چندین تحلیلگر، از جمله صندوق بین المللی پول، بر همبستگی بین بازار سهام و ارزهای دیجیتال تاکید کرده اند. براساس گزارش صندوق بین‌ المللی پول، افزایش همبستگی سهام دیجیتال، احتمال سرریز احساسات سرمایه‌ گذاران در این حوزه را افزایش خواهد داد.
براساس نظرسنجی اخیرeMoney Advisor، 65 درصد از شهروندان به طور فعال در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند که سهم سهام 48 درصد و 43 درصد دیگر نیز سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال هستند.
این بدان معناست که حتی موانع نظارتی نیز می ‌تواند برای بازدارندگی سرمایه‌ گذاران از نگه داشتن طبقه دارایی جدید کافی باشد. اخیراً، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) خطرات مربوط به ارزهای دیجیتال و فعالیت ‌های مرتبط با آن را برای بانک ‌های ایالات متحده اعلام کرده است. در واقع، با ادامه عدم قطعیت نظارتی در مورد ارزهای دیجیتال، تقاضای مخاطبان گسترده‌ تر محدود خواهد ماند.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد هشدار بانک آمریکا درباره شوک رکود اقتصادی
سوال امنیتی :6+69 = ?