هشدار بانک جهانی درباره تورم و رکود جهانی

1401/03/19
هشدار بانک جهانی درباره تورم و رکود جهانی

بانک جهانی نسبت به رکود اقتصادی جهانی هشدار داده است. براساس اظهارات دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی، رکود پیش بینی شده شدیدترین و طولانی ترین رکود در 80 سال گذشته خواهد بود و برای بسیاری از کشورها اجتناب از اثرات این رکود اقتصادی دشوار خواهد بود.
رئیس بانک جهانی، دیوید مالپاس؛ روز پنج شنبه 9 ژوئن، در مورد خطر افزایش رکود تورمی و رکود جهانی هشدار داد و اظهار داشت: جنگ در اوکراین، قرنطینه در چین، اختلال در زنجیره تامین و خطر افزایش تورم؛ در رکود اقتصادی پیش بینی شده تاثیرگذار بوده است.
طبق اظهارات رئیس بانک جهانی، برای کنترل حداکثری رکود اقتصادی پیش بینی شده، تشویق بازارها به تولید و اجتناب از محدودیت های تجاری ضروری خواهد بود. وی افزود: برای مقابله با تخصیص نادرست سرمایه و نابرابری، تغییراتی در سیاست های مالی، پولی، آب و هوا و بدهی مورد نیاز است.

اظهارات رئیس بانک جهانی در مصاحبه با بلومبرگ

رئیس بانک جهانی پیش از این در روز سه شنبه 7 ژوئن در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشته است که رکود جهانی پیش بینی شده فرا نرسیده با این حال وضعیت نزولی بازار می تواند مرحله اولیه یک رکود جهانی باشد. وی در ادامه افزود: در شرایط کنونی تامین عرضه کشورها باید به منظور افزایش رشد و کاهش نرخ تورم آنلاین عرضه گردد.
براساس توضیحات وی؛ میزان نرخ تورم در سال 2021 به دلیل بهبودی نسبی از همه گیری کووید بالاتر از اکنون بوده است. میزان نرخ تورم از آغاز سال 2022 تا کنون براساس داده های جهانی 2.9 درصد بوده است که احتمالا شروع یک رکود 2.5 تا 3 ساله خواهد بود که به کشورهای فقیرتر ضربه سختی خواهد زد.
همچنین در گزارش روز سه‌ شنبه 7 ژوئن، بانک اظهار داشت پیش ‌بینی می ‌شود رشد جهانی از 5.7 درصد در سال 2021 به 2.9 درصد تا پایان سال 2022 کاهش یابد که بسیار کمتر از 4.1 درصدی است که در ژانویه پیش ‌بینی شده است.
بانک همچنین نسبت به رکود تورمی هشدار داده و اعلام کرد که اثرات تورم و رشد آهسته اقتصاد احتمالا برای سال ها ادامه خواهد داشت که کشورهای در حال توسعه بیشترین آسیب را خواهند دید. همچنین با آغاز رکود اقتصادی و کاهش رشد اقتصادی قیمت ها همچنان افزایش خواهد یافت و عدم رشد اقتصادی در طول زمان منجر به افزایش بیکاری خواهد شد.
به طور کلی سیاست پولی جهانی با کاهش تورم و افزایش نرخ بهره یا افزایش رشد اقتصادی یا کاهش نرخ بهره بصورت متداوم می تواند تاثیر مثبتی بر اقتصاد داشته باشد، یکی از راه ‌حل‌های مهمی که اقتصاد را کمتر در برابر رکود تورمی آسیب‌ پذیر می‌ کند، کاهش وابستگی اقتصادها به نفت است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد هشدار بانک جهانی درباره تورم و رکود جهانی
سوال امنیتی :8+96 = ?