هشدار بانک ملی قرقیزستان درخصوص ارزهای دیجیتال

1401/03/30
هشدار بانک ملی قرقیزستان درخصوص ارزهای دیجیتال

قرقیزستان جامعه بیت کوین رو به رشدی دارد و مکانی محبوب برای خرید بیت کوین و سایر دارایی دیجیتال می باشد. با محبوبیت ارزهای دیجیتال در قرقیزستان، بانک مرکزی این کشور خطرات مرتبط با دارایی های دیجیتال را به شهروندان یادآوری کرده است. بر همین اساس مقام پولی قرقیزستان اظهار داشته که پرداخت های دیجیتال در جمهوری قرقیزستان غیرقانونی می باشد.
به نقل از رسانه های محلی، مقام پولی قرقیزستان همچنین بیانیه ای در خصوص خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز صادر کرده است. براساس بیانیه منتشر شده در 16 ژوئن؛ دولت قرقیزستان مسئول ریسک های احتمالی ارزهای دیجیتال نیست و از آنجایی که ارزهای دیجیتال به ارزهای فیات وابسته نیست؛ دولت از ضررهای احتمالی حمایت نخواهد کرد.
طبق توضیحات بانک ملی قرقیزستان NBK، با وجود غیر قانونی بودن ارزهای دیجیتال و ریسک های احتمالی، شهروندان باید در مقابله با ارزهای دیجیتال احتیاط کرده و از استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت و تسویه حساب خودداری کنند. کاربران هنگام تسویه حساب با استفاده از ارزهای دیجیتال و دارایی های مجازی، تمام خطرات و پیامدهای منفی احتمالی را متحمل خواهند شد و هیچگونه حمایت دولتی دریافت نخواهند کرد.
قرقیزستان پیش از این، مبادلات دیجیتال و صنعت ماینینگ ارزهای دیجیتال را در سال 2020 بر اساس رژیم مالیاتی تنظیم کرده است، با این حال، هیچ قانونی بر گردش ارزهای دیجیتال در این کشور وجود ندارد که باعث ایجاد ابهاماتی در اجرای قوانین مربوطه شده است.
بیانیه مقام مالی قرقیزستان پس از اعلام رسمی بانک مرکزی قزاقستان، همسایه شمال غربی کشور منتشر شده است. هفته گذشته بانک مرکزی کشور قزاقستان اعلام کرد که در حال بررسی وتنظیم قوانین مربوط به بازار ارزهای دیجیتال می باشد.

گسترش ارزهای دیجیتال در آسیای مرکزی

پس از ممنوعیت تجارت و ماینینگ ارزهای دیجیتال در چین، گسترش تجارت دیجیتال در آسیای مرکزی، جایی که این دو کشور در آن واقع شده اند، افزایش یافته است.
نمایندگان پارلمان قرقیزستان در جلسه ماه گذشته پارلمان برای ایجاد نظام مالی یکپارچه و مبارزه با فساد خواستار قانونی شدن ارز دیجیتال در کشور شده اند. یکی از نمایندگان پارلمان در طول جلسه پیشنهاداتی در خصوص ایجاد چارچوب قانونی مارکت دیجیتال ارائه کرده است.
طبق اظهارات وی؛ از آنجایی که قرقیزستان در موقعیتی عالی برای استفاده از محبوبیت ارزهای دیجیتال قرار دارد، راه اندازی ارز دیجیتال ملی بانک مرکزی می تواند گزینه بهتری برای شروع باشد. به گفته وی، دولت باید روی توسعه یک ارز دیجیتال ملی مستقل تمرکز کند که توسط بانک ملی نادیده گرفته شده است.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد هشدار بانک ملی قرقیزستان درخصوص ارزهای دیجیتال
سوال امنیتی :6+32 = ?