همکاری نیجریه و بایننس برای ساخت شهر بلاک چینی

1401/06/15
همکاری نیجریه و بایننس برای ساخت شهر بلاک چینی

 براساس بیانیه آژانس دولتی نیجریه NEPZA؛ این آژانس دولتی در حال مذاکره با صرافی ارز دیجیتال بایننس برای ایجاد یک "منطقه آزاد مجازی" است که به فن آوری بلاک چین و اقتصاد دیجیتال اختصاص دارد. هدف اصلی آژانس رقابت با منطقه آزاد آنلاین دبی می باشد.

صرافی ارز دیجیتال بایننس با هدف تقویت رشد اقتصادی پایدار و جذب طیف گسترده ای از شرکت های دیجیتال برای دریافت مجوز در امارت در دسامبر سال گذشته متعهد شد که به دبی در ایجاد یک قطب صنعتی برای دارایی های دیجیتال جهانی کمک کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نتایج مثبت مذاکرات دولت نیجریه با شرکت بزرگ ارز دیجیتال، بایننس می تواند موهبتی برای رشد فین تک و دارایی های دیجیتال در آفریقا باشد. طبق گزارش، این طرح شامل ارائه زیرساخت های یک مرکز دیجیتالی  همانند دبی است.

این ابتکار پس از راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی نیجریه در اکتبر سال گذشته انجام شده است. تا ماه آگوست سال جاری، eNaira برای انجام معاملات به ارزش 4 میلیارد نایرا معادل 9.2 میلیون دلار مورد استفاده قرار گرفته است.

نیجریه، پرجمعیت ‌ترین کشور آفریقا و غنی‌ از لحاظ نفت، برای رونق و تنوع اقتصادی خود بر دارایی ‌های دیجیتال و بلاک چین متمرکز شده است. همچنین موفقیت شرکت ‌های فن آوری نیجریه از جمله Interswitch و Flutterwave نشان از حمایت دولت از بخش فن آوری است.

طبق آخرین داده‌ های Chainalysis ، با وجود مارکت نزولی تجارت ارز دیجیتال در کشور افزایش یافته و نیجریه هم اکنون ششمین کشور پذیرنده ارزهای دیجیتال در سراسر جهان است.

تجارت بیت کوین در نیجریه

تجارت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در نیجریه پس از اعلام ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی غیرقانونی بوده، با این حال شهروندان نیجریه ای صرف نظر از هشدار بانک مرکزی به معاملات خود ادامه داده اند. طبق گزارش اخیر Chainalysis؛ مارکت دیجیتال در نیجریه و سایر کشورهای آفریقایی در یک سال 1200 درصد رشد کرده و آفریقا به سومین اقتصاد دیجیتال جهان تبدیل شده است.

در آوریل 2022، جمهوری آفریقای مرکزی اولین کشور آفریقایی بود که علارغم کاهش قیمت بیت کوین این دارایی دیجیتال را به عنوان ارز قانونی کشور پذیرفت. از آن زمان تا کنون روند پذیرش ارزهای دیجیتال در کشور های آفریقایی افزایش یافته است.

در سال 2021، نیجریه ای ها حداقل 316.9 میلیارد دلار بیت کوین را با بیش از شش میلیون تراکنش دیجیتال و رکورد 16هزار تراکنش در روز را در پلتفرم همتا به همتای  Paxfulانجام داده اند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد همکاری نیجریه و بایننس برای ساخت شهر بلاک چینی
سوال امنیتی :9+36 = ?