هک اینستاگرام سیاستمدار پاکستانی برای تبلیغات کلاهبرداری Crypto Giveaway

1401/05/11
هک اینستاگرام سیاستمدار پاکستانی برای تبلیغات کلاهبرداری Crypto Giveaway

عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس فعلی بزرگترین حزب سیاسی کشور، اظهار داشته است که حساب اینستاگرام وی در روز دوشنبه 1 آگوست هک شده و هکرها از حساب وی برای تبلیغ یک کلاهبرداری اعطای ارزهای دیجیتال استفاده کرده اند.

عمران خان در مصاحبه با نشریه داون اظهار داشت که هم اکنون حساب کاربری وی با کمک متا بازیابی شده است. طبق توضیحات، وی شخصا حساب اینستاگرام خود را با 7.4 میلیون دنبال کننده مدیریت می کند و هکرها پیش از هک یک لینک ارز دیجیتال و تصویری از توییت ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا به این حساب ارسال کرده اند که با کلیک روی لینک هکرها موفق به هک اکانت وی شده اند.

کلاهبرداران ادعا کرده اند که عمران خان با حمایت و همکاری ایلان ماسک چندین هزار بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و لایت کوین به صورت رایگان و تنها با کلیک روی لینک ارسالی به فالور های وی اهدا می کند.

افزایش کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال

کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال در پلتفرم های رسانه های اجتماعی محبوب از جمله یوتیوب و توییتر و اینستاگرام بسیار رایج است. در بسیاری از آنها افراد و شرکت های مشهوری مانند ایلان ماسک، تسلا، اسپیس ایکس، اپل، تیم کوک، استیو وازنیک ، وارن بافت و بیل گیتس حضور دارند. هکرها گاهی اوقات نیز از مدیران شرکت های دیجیتال، از جمله مدیر عامل کوین بیس، برایان آرمسترانگ برای تبلیغات خود استفاده می کنند.

در جولای 2020، استیو وازنیک، سرمایه گذار فن آوری و بنیانگذار اپل از یوتیوب و گوگل به دلیل تبلیغ کلاهبرداری های اهدای بیت کوین با استفاده از تصویر و نام خود شکایت کرد.

با این حال، از آنجایی که قاضی پرونده اظهار داشت که یوتیوب و گوگل توسط قانون فدرال محافظت می‌ شوند و این پلتفرم ‌ها در برابر محتوای ارسال شده توسط کاربران مسئول نیستند، شکایت وی با شکست روبرو شد.

در اوایل ماه جولای نیز حساب ‌های رسمی ارتش بریتانیا در یوتیوب و توییتر هک شد و هکرها به طور مشابه از آن‌ ها برای تبلیغ کلاهبرداری ‌های ارز دیجیتال خود استفاده نمودند.

در تلاش برای مبارزه با کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال، چندین شرکت دیجیتال، از جمله صرافی بایننس و پلتفرم Circle، یک پلتفرم گزارش کلاهبرداری دیجیتال را در ماه می راه اندازی کردند تا از طریق آن جامعه دیجیتال در صورت مواجهه با کلاهبرداری، هک یا سایر فعالیت های کلاهبرداری به دیگران هشدار دهند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد هک اینستاگرام سیاستمدار پاکستانی برای تبلیغات کلاهبرداری Crypto Giveaway
سوال امنیتی :5+69 = ?