واکنش ژائو به شایعات مدیریت بایننس توسط چین

1401/06/13
واکنش ژائو به شایعات مدیریت بایننس توسط چین

بایننس با حدود 28.6 میلیون عضو در پلتفرم خود، یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان است. از زمان راه اندازی آن در سال 2017، یک بازیگر کلیدی در صنعت ارزهای دیجیتال بوده است. در سال 2020 بایننس درآمدی معادل 1 میلیارد دلار گزارش کرده است.

علاوه بر این، این شرکت دارای توکن های خاصی از جمله بایننس کوین و استیبل کوین BUSD است که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت شده است و استیبل کوین BUSD، ارز ثابتی است که ارزش آن به دلار ایالات متحده گره خورده است.

پیشنهاد می کنیم: جهت اطلاع از قیمت بایننس کوین به صفحه خرید این ارز در صرافی اینانس مراجعه فرمایید.

با این وجود، بایننس با وجود تسلط بر تجارت صرافی ارزهای دیجیتال، خالی از انتقاد نبوده است و اخیرا متهم به پولشویی از ایالات متحده به ژاپن شده است و همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه شرکت توسط دولت چین کنترل می شود، وجود داشته است.

این شایعات از طریق گوانگیینگ چن، شهروند چینی و یکی از آشنایان ژائو ذکر شده است. به گفته وی، این شرکت تحت کنترل دولت چین است. ScamBinance، وب‌ سایتی که به افشای بایننس اختصاص دارد، ادعا کرد که گوانگیینگ چن سهامدار عمده این شرکت در دوره ‌ای از فعالیتش بوده است. به همین دلیل این فرد و خانواده وی مورد توجه رسانه ها و حتی آزار و اذیت سایبری از طرف بایننس قرار گرفته اند.

رد اتهامات توسط مدیر عامل بایننس

مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو نسبت به این شایعات بشدت انتقاد کرده و اظهار داشته است با در نظر گرفتن این داستان، نگرش چین در برابر ارزهای دیجیتال نیز بسیار مهم است. دولت موضع سختی علیه ارز دیجیتال اتخاذ کرده است و استفاده و مالکیت آن در چین غیرقانونی است.

مدیر عامل بایننس همچنین اتهامات مربوط به ارتباط شرکت او با دولت چین یا خود مردم چین را به شدت رد کرده است. او حتی تا آنجا پیش رفت که برخی از تجربیات وحشتناک خود را از برخورد با مقامات چینی هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه ای اش به اشتراک گذاشت.

به گفته وی، بزرگترین مشکل بایننس از نظر مخالفان انطباق مقررات شرکت با قوانین است و از هر طریقی سعی در بدنام کردن این صرافی ارز دیجیتال دارند. بایننس در چین به عنوان یک سازمان مجرمانه شناخته شده و در عین حال رقبای بایننس در غرب تلاش می کنند تا صرافی را به عنوان یک شرکت چینی معرفی کنند.

طبق اظهارات وی از آنجایی که او و اکثر کارکنان بایننس چینی می باشند احتمالا انگیزه پشت این حمله می باشند. بایننس یک سازمان بزرگ دیجیتال است و تنها زمان راستی یا نادرستی این ادعاها را مشخص خواهد کرد.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد واکنش ژائو به شایعات مدیریت بایننس توسط چین
سوال امنیتی :7+41 = ?