وزیر خزانه داری ایالات متحده مخالف ذخیره بیت کوین برای پس انداز بازنشستگی

1401/03/22
وزیر خزانه داری ایالات متحده مخالف ذخیره بیت کوین برای پس انداز بازنشستگی

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده روز پنجشنبه 9 ژوئن نسبت به گنجاندن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در برنامه های بازنشستگی هشدار داده است و آنرا سرمایه گذاری پرخطر نامیده است. براساس اظهارات وی ذخیره دارایی های دیجیتال برای پس انداز بازنشستگی بسیار ریسکی است.
اظهارات جانت یلن در یکی از رویدادهای نیویورک تایمز در واشنگتن، در پاسخ به سوالی درباره اعلامیه ماه آوریل Fidelity مبنی بر اینکه به کارگران اجازه می دهد تا 20 درصد از وجوه بازنشستگی خود را در بیت کوین پس انداز کنند، بیان شده است.
وزارت کار ایالات متحده قبلاً مخالفت خود را با فیدلیتی که اجازه بیت کوین در حساب های بازنشستگی را صادر کرده، اعلام نموده و اظهار داشته که نگرانی های جدی نسبت به این تصمیم دارد. اما جمهوری ‌خواهان مجلس نمایندگان ماه گذشته در پی تصویب لایحه ای با عنوان محافظت از این طرح بوده اند تا از ممنوعیت فدرال برای پس ‌اندازهای بازنشستگی در ارزهای دیجیتال جلوگیری نمایند.
در نشست روز پنجشنبه 9 ژوئن، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده اضافه کرد که اگر کنگره تصمیم به اجرای طرح پس انداز بازنشستگی در ارزهای دیجیتال بگیرد با توجه به اینکه طرح مورد نظر از تمامی جهات بررسی خواهد شد و قوانین موثر و مطابق شرایط مالیاتی در خصوص آن اعمال خواهد شد، مشروع و قابل قبول این وزارت خانه خواهد بود.
وزیر خزانه داری ایالات متحده در ادامه توضیح داد که قوانین مالیاتی فرصتی را برای پس انداز به روش های سودمند مالیاتی ایجاد خواهند نمود. تنظیم قوانین مربوط در کنگره و ارائه مشوق های مالیاتی به طرح 401 (k)پس انداز بازنشستگی Fidelity مشروعیت خواهد بخشید و می تواند از طریق وزارت خزانه داری نیز توصیه شود.

جانت یلن و ارزهای دیجیتال

نگرش خود جانت یلن به ارزهای دیجیتال در طول سال‌ ها متفاوت بوده است. وزیر خزانه داری ایالات متحده، جانت یلن در سال 2018 اظهار داشت که طرفدار بیت کوین نیست و ارزهای دیجیتال بیشتر برای تامین مالی غیرقانونی استفاده می شود، وی اخیراً اعلام کرده است که فن آوری نو ظهور ارزهای دیجیتال نو آوری را به سیستم اضافه خواهند نمود.
با این حال پس از فروپاشیUST، استیبل کوین الگوریتمی اکوسیستم ترا او اظهار داشت که ارزهای دیجیتال هیچ ریسک سیستماتیکی برای نظام مالی ایالات متحده به‌ همراه نخواهد داشت. با این  همچنین از کنگره خواست تا قانون استیبل کوین ها را تا پایان سال جاری تصویب نماید.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد وزیر خزانه داری ایالات متحده مخالف ذخیره بیت کوین برای پس انداز بازنشستگی
سوال امنیتی :5+41 = ?