وضع قانون پرداخت مالیات برای ارزهای دیجیتال در غنا

1401/01/23
وضع قانون پرداخت مالیات برای ارزهای دیجیتال در غنا

غنا یکی از کشورهایی است که در حال بررسی مالیات پرداخت های دیجیتال است. از ماه آینده، تراکنش های تلفن همراه با ارزش بیش از 100 سدی (واحد پول غنا) یا تقریباً 13 دلار، با نرخ 1.5 درصد مشمول مالیات خواهند شد که می تواند در سطوح مختلف مشکل ساز باشد.
بررسی قوانین مالیات مضاعف باعث نگرانی های امنیتی برای فروشندگان بازارهای مالی شده است. این قوانین مالیاتی، مالیات قهقرایی است که بیشتر به افراد فقیر آسیب می رساند اما در یک دیدگاه کلان، این یک سیاست نامطلوب می باشد.
دیجیتالی شدن صنعت در غنا گسترده تر شده است و طی نیم دهه گذشته، غنا به سرعت در فهرست کشورهای آفریقایی مشتاق به گسترش فن آوری صعود کرده است. بسیاری از شرکت های فن آوری دیجیتال تصمیم گرفته اند آکرا‎‎ پایتخت جمهوری غنا را به عنوان محل فعالیت های آفریقایی خود انتخاب کنند. میلیون ها دلار در استارت آپ های غنا در راستای رشد فن آوری دیجیتال سرمایه گذاری شده است.
پس از استقبال مردم از حرکت به سمت دیجیتالی شدن، کشور اکنون قصد دارد مالیاتی بر پرداخت های دارایی های دیجیتال اعمال کند. دلایل اجتماعی زیادی برای وارد کردن بخش ‌های بزرگی از جمعیت غنا به سیستم مالی وجود دارد، مهم ‌ترین آن ورود افراد به سیستم دیجیتال و امکان دسترسی آسان ‌تر به خدمات بانکی ست.

واکنش مردم به برنامه مالیات دیجیتال جمهوری غنا

به طور کلی، با گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال توسط مردم، دولت برنامه ای در جهت تنظیم اولین CBDCنیز تنظیم کرده است. با این حال از زمانی که دولت اعلام کرده که به پرداخت های دیجیتال مالیات تعلق می گیرد، بسیاری از مردم تصمیم گرفته اند که از دنیای دیجیتال فاصله گرفته و به اقتصاد مبتنی بر پول نقد بازگردند.
درک انگیزه دولت آسان است. دولت انتظار دارد که 900 میلیون دلار اضافی از مالیات در خزانه دولت غنا جمع آوری کند تا از درخواست وام دیگری از صندوق بین المللی پول اجتناب کند. هر چقدر هم که افزایش درآمد دولت ضروری باشد، مالیات بر دیجیتالی شدن، پس از گذشت سالها آموزش و سوق دادن مردم به سمت دیجیتالی شدن ابتکار نادرستی است.
فن آوری های مالی بر خلاف هر زمانی در تاریخ در حال افزایش هستند. فن آوری بلاک چین، از جمله ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال نحوه تعامل جهان با پول را متحول خواهد کرد. هزینه اقتصادی چنین حرکتی بسیار بیشتر از مزیت کوتاه مدت افزایش بودجه می باشد.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد وضع قانون پرداخت مالیات برای ارزهای دیجیتال در غنا
سوال امنیتی :9+58 = ?