پاسخ رئیس جمهور السالوادور به انتقاد بانک مرکزی انگلستان درباره پذیرش بیت کوین

1401/01/03
پاسخ رئیس جمهور السالوادور به انتقاد بانک مرکزی انگلستان درباره پذیرش بیت کوین

پاسخ رئیس جمهور السالوادور به انتقاد بانک مرکزی انگلستان درباره پذیرش بیت کوین ! یکی از اتفاق های تاریخی برای بیت کوین سال 2021، پذیرش آن به عنوان پول رسمی در کشور السالوادور است. السالوادور کشوری کوچک در آمریکای مرکزی قرار دارد. رئیس جمهور 40 ساله السالوادور، در ژوئن سال 2021 طی اتفاق بحث انگیز اعلام کرد که قصد دارد طرح پذیرش بیت کوین به عنوان پول رسمی را به نهاد های قانون گذار ارائه کند.
طرح پذیرش بیت کوین به عنوان پول ملی در مجلس پذیرفته شد و بیت کوین را به عنوان پول رسمی الساوادور اعلام کردند. السالوادور اولین کشور جهان بود که رسما بیت کوین را پذیرفت. بد یا خوب بودن این اتفاق مشخص نیست و پذیرش بیت کوین توسط السالوادور مانند تیغ دو لبه ای است که میتواند برای السالوادور خوب یا بد باشد.
پذیرش بیت کوین از سوی کشور های جهان اتفاقی است که اعضای جامعه رمزارزها همیشه منتظر آن بودند. آینده پذیرش بیت کوین در السالوادور به عنوان اولین کشور که دارای اقتصاد قوی و پایداری نیست ممکن است با مشکلاتی روبرو باشد.

انتقاد بانک مرکزی انگلستان

رئیس بانک مرکزی لنگلستان

بانک مرکزی انگلستان (BOE) موافق بیت کوین و پذیرش آن در کشور السالوادور نیست. بعد از اعلام رسمی بیت کوین به عنوان ارز قانونی، بسیاری از سازمان های مالی جهان سعی کردند به این کشور هشدار دهند که از پذیرش بیت کوین به عنوان پول رسمی کشور دست بردارد.
این موسسات مالی از هر فرصتی استفاده می کردند تا انتقاد خود را مبنی بر اینکه، السالوادور باید از پول فیات استفاده کند را دو چندان کنند. آخرین انتقاد پس از اعلام نجیب ابوکیله ( رئیس جمهور السالوادور) برای ساخت اولین شهر بیت کوین، رخ داد
بلومبرگ به نوسانات  شدید بازار های ارزدیجیتال بخصوص بیت کوین اشاره کرد و گفت چیزی که من را بیشتر نگران میکند این است که آیا شهروندان السالوادور، ماهیت و نوسانات دارایی که دارند را درک میکنند؟

پاسخ رئیس جمهور السالوادور

نجیب ابوکیله گفته است که آزمایش پذیرش بیت کوین در کشور با گذشت چند ماه به خوبی پیش رفته و مردم السالوادور از این اتفاق راضی هستند. به عنوان مثال، کشور از نوسانات قیمتی بیت کوین استفاده کرده و در هنگام ریزش قیمت اقدام به خرید بیت کوین کرده و هنگام افزایش قیمت، از سود کسب کرده برای ساختن بیمارستان و مدارس و سایر مراکزی ضروری استفاده کرده است. 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پاسخ رئیس جمهور السالوادور به انتقاد بانک مرکزی انگلستان درباره پذیرش بیت کوین
سوال امنیتی :3+58 = ?