پامپ و دامپ چیست؟

1401/07/11


ما سعی می کنیم در مقاله پامپ و دامپ چیست؟ اطلاعاتی در مورد پامپ و دامپ ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع پامپ و دامپ ها بپردازیم و نحوه تشخیص پامپ و دامپ رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این روش ها سود زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که داشته، مورد استقبال خیلی از سرمایه گذاران و معامله گران قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. به این ترتیب، شما نیز می تونین با خرید فروش در انواع صرافی ارز دیجیتال سود زیادی به دست بیارین. البته ابتدا باید آموزش های لازم رو فرا بگیرین و با انواع مفاهیم و اصطلاحات رایج بازار آشنا بشین.

بازار ارزهای دیجیتال شامل مفاهیم و اصطلاحات زیادی هست که برای فعالیت در این بازار باید با این مفاهیم و کاربرد هر کدوم از اونها آشنا بشین. یکی از این مفاهیم نیز پامپ و دامپ قیمت ارزهای دیجیتال هست که شاید تا الان شما نیز شاهد پامپ و دامپ های زیادی باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله پامپ و دامپ چیست؟ اطلاعاتی در مورد پامپ و دامپ ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع پامپ و دامپ ها بپردازیم و نحوه تشخیص پامپ و دامپ رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

پامپ و دامپ چیست؟

اگه در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشین، احتمال اسم پامپ و دامپ رو شنیدین و خواستین که اطلاعاتی در مورد این مفاهیم به دست بیارین و شاید این سوال برای شما نیز پیش اومده باشه که پامپ و دامپ چیست؟ بهتره بدونین مفهوم پامپ و دامپ در بازار ارزهای دیجیتال از معدود مفاهیمی هست که برای درک اون نیاز به داشتن تجربه زیاد در بازار کریپتوکارنسی ها ندارین.

بلکه شما می تونین با نگاه کردن به چارت های قیمت ارزهای دیجیتال به راحتی پامپ و دامپ رو ببینین. کندل استیک نیز متدوال ترین روش برای نمایش روند تغییر قیمت هست و هرچقدر ارتفاع یه کندل بیشتر باشه، تغییر قیمت بیشتر میشه.

 پامپ و دامپ ارز دیجیتال

پامپ و دامپ یکی از اصطلاحات مهم ارزهای دیجیتال هست و برای برخی معامله گران کابوس و برای برخی دیگه نیز رویایی شیرین هست. کابوس از این جهت که در کسری از ثانیه می تونه دارایی شما رو صفر کنه و رویایی شیرین به این دلیل که می تونه دارایی شما رو در کسری از ثانیه چند برابر کنه.

همچنین در الفبای تحلیل تکنیکال اومده که قیمت ها دوست دارن روند قبلی خودشون رو حفظ کرده و تغییر رویه ندن، مگه اینکه نیرویی خارجی باعث تغییر رویه اونها بشه. شبیه به این اتفاق رو می تونیم در قانون اول نیوتون یا قانون لختی مشاهده کنیم. بعضی وقت ها نیز اتفاق هایی می افته که باعث تغییر روند قیمت میشه.

مقاله پیشنهادی: تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن چیست؟

نحوه تشخیص پامپ و دامپ چگونه است؟

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال، دوست داشته باشین تا این موارد رو تشخیص بدین. به این ترتیب، شما می تونین با بررسی موارد ایجاد یه واقعه پرخبر، افزایش ناگهانی آمار خرید و فروش، تبلیغات گسترده درباره یه ارز دیجیتال ناشناخته و انتشار اخبار کذب درباره ارز دیجیتال مشخص، پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال رو تشخیص بدین.

انواع پامپ و دامپ ها کدامند؟

همونطور که گفتیم، پامپ به معنی افزایش ناگهانی قیمت یک ارز دیجیتال و دامپ نیز به معنی کاهش ناگهانی قیمت یک ارز دیجیتال هست. همچنین بهتره بدونین به صورت کلی ما دو نوع پامپ و دامپ داریم که در ادامه به بررسی انواع پامپ و دامپ ارزهای دیجیتال می پردازیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با شناسایی این پامپ و دامپ ها معامله های خودتون رو انجام بدین.

• کوتاه مدت

یکی از انواع پامپ و دامپ های موجود در بازار ارزهای دیجیتال، پامپ و دامپ کوتاه مدت هست. جالب اینجاست که بدونین پامپ و دامپ های کوتاه مدت به این شکل هست که در کسری از ثانیه ارزش اون ارز دیجیتال به بالاترین مقدار خودش میرسه. همچنین زمانی این اتفاق می افته که تعداد زیادی از معامله گران دور هم جمع میشن.

 پامپ و دامپ ارز دیجیتال

در این روش اصولا معامله گران با مشخص کردن یه زمان مشخص، شروع به معامله یا خرید و فروش می کنند و این کار نیز باعث میشه تا حجم بازار بالا بره و افراد زیادی به این سمت بیان. بنابراین، زمانی که قیمت ارز دیجیتال در کسری از ثانیه بالا یا پایین شد، بدونین که پامپ و دامپ کوتاه مدت اتفاق میافته.

مقاله پیشنهادی: مفهوم حجم در معاملات تحلیل تکنیکال

• بلند مدت

یکی دیگه از انواع پامپ و دامپ ها، بلند مدت هست. بهتره بدونین در این نوع از پامپ و دامپ ها تعدادی ارز دیجیتال مختلف اعلام میشه و مقدار زمانی که شما می تونین برای انجام پمپ و دامپ در نظر داشته باشین، چیزی بین چند ساعت تا یک روز هست. در پامپ و دامپ های بلند مدت بیشتر بر روی تبلیغات خبری کار میشن و این تبلیغات در همه مکان های عمومی منتشر میشه.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله پامپ و دامپ چیست؟ اطلاعاتی در مورد پامپ و دامپ ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع پامپ و دامپ ها بپردازیم و نحوه تشخیص پامپ و دامپ رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از این روش ها سود زیادی به دست بیارین.

همونطور که گفتیم، پامپ و دامپ یکی از اصطلاحات مهم ارزهای دیجیتال هست و برای برخی معامله گران کابوس و برای برخی دیگه نیز رویایی شیرین هست. کابوس از این جهت که در کسری از ثانیه می تونه دارایی شما رو صفر کنه و رویایی شیرین به این دلیل که می تونه دارایی شما رو در کسری از ثانیه چند برابر کنه.


نظرات کاربران در مورد پامپ و دامپ چیست؟
سوال امنیتی :5+63 = ?