پایین ترین حد سودآوری دو ساله بیت کوین

1401/03/12
پایین ترین حد سودآوری دو ساله بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال اخیرا نوسانات بسیاری داشته و در نتیجه روند طولانی نوسانات قیمتی سودآوری دارایی ‌های دیجیتال کاهش یافته است. بیت کوین، ارز دیجیتال پیشرو به ویژه آسیب بیشتری دیده و سودآوری آن در حال حاضر به پایین ترین حد در دو سال گذشته رسیده است. حتی با بهبود اخیر قیمتی، ترکیبی از کاهش قیمت بیت کوین طی چند ماه گذشته و ورود سرمایه گذاران جدیدتر با قیمت های بالاتر اکنون سودآوری بیت کوین را به سطوحی رسانده که پایین ترین سطح از ماه می 2020 بوده است.
در حال حاضر تنها حدود 54 درصد از کل سرمایه گذاران بیت کوین در سود می باشند و این بدان معنی ست که اکثر دارندگان بیت کوین هنوز در سود هستند، اما در مقایسه با میزان این درصد در چند ماه گذشته، بدیهی است که کاهش زیادی اتفاق افتاده است.
در مجموع، تنها 24.77 میلیون آدرس بیت کوین وجود دارد که در حال محاسبه سود می باشند. 20.04 میلیون آدرس دیگر در حال حاضر در منطقه قرمز می باشند، یعنی 44 درصد از دارندگان بیت کوین که اکنون در منطقه نزولی هستند. تنها 2.49 درصد از دارندگان بیت کوین اکنون در سطح خنثی قرار گرفته اند، همچنین 1.14 میلیون آدرس بیت کوین با قیمت هایی معادل ارزش بازار فعلی خریداری شده اند.

افزایش فعالیت نهنگ ها

حتی با وجود سودآوری در پایین ترین سطح دو ساله، فعالیت نهنگ ها در شبکه متوقف نشده است. تعداد معاملات بزرگ در دو روز گذشته رشد قابل توجهی داشته و نسبت به یکشنبه، 29 می بیش از 40 درصد افزایش یافته و به 19.62 هزار تراکنش بزرگی که در 24 ساعت گذشته انجام شده است، رسیده است.
براساس داده های کوین مارکت گپ فعالیت نهنگ ها بار دیگر در بازار افزایش یافته و در آغاز هفته، فعالیت اخیر نهنگ ها باعث بهبود قیمت شده و با رسیدن بیت کوین به بالای 31000 دلار، انتظار می رود این فعالیت همچنان به رشد خود ادامه دهد.
از نظر سودآوری، بازار همچنان به نفع دارندگان بلندمدت می باشد. براساس داده ‌های ارائه شده، 61 درصد هولدر های بیت کوین بیش از یک سال است که بیت کوین را خریده و نگهداری کرده اند. هم اکنون، با توجه به رشد بازار در سال 2021 می توان حدس زد که کسانی که تا پایان سال 2021 بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را خریده اند  اکنون در ضرر می باشند. با این حال، کسانی که قبل از شروع رالی‌ های گاوی خرید کرده اند، همچنان در سود خود باقی مانده اند و حتی اگر بیت ‌کوین 50 درصد دیگر کاهش پیدا کند، همچنان در سود خواهند بود.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پایین ترین حد سودآوری دو ساله بیت کوین
سوال امنیتی :9+42 = ?