پایین ترین نرخ مبادله پوند لبنان در برابر دلار امریکا

1401/03/10
پایین ترین نرخ مبادله پوند لبنان در برابر دلار امریکا

طبق گزارش اخیر الجزیره پس از چند ماه آرامش نسبی، نرخ مبادله پوند لبنان در بازار سیاه به پایین ترین سطح خود یعنی 35600 در برابر دلار رسیده است که یکی از نشانه های بدتر شدن بحران اقتصادی لبنان می باشد. به گفته این گزارش، نرخ مبادله پوند در بازار سیاه  طی دو هفته از 26800 به پایین ترین حد خود رسیده است.
کاهش سریع ارزش پوند، وضعیت اقتصادی لبنان را بدتر کرده است. همچنین براساس گزارش الجزیره، سقوط ارز با افزایش 25 درصدی قیمت بنزین همراه بوده است. انتظار می‌رود طرح لغو یارانه‌ های دولتی و افزایش قیمت ها وضعیت شهروندان لبنان را بدتر خواهد کرد.
مقامات دولت لبنان تورم فزاینده جهانی را مقصر این وضعیت می دانند، با این وجود برخی از کارشناسان معتقدند دلایل داخلی تا حد زیادی مقصر وخامت اوضاع این کشور می باشد. براساس توضیحات میشل کوزا، مشاور مالی با تغییر قیمت‌ های جهانی لبنان به دلیل وابستگی به تجارت جهانی و دلار به عنوان یک ارز فیات پایه آسیب می بیند و نمی تواند از ارزش پوند لبنان محافظت کند.

کمک مالی صندوق بین المللی پول

طبق اظهارات مارک داو، یکی از سیاستمداران کشور، لبنان تنها در صورتی می ‌تواند از شرایط اقتصادی کنونی رها شود که اصلاحات را انجام دهد. وی افزود که اصلاحات مالی مانند کنترل سرمایه، رازداری بانکی، استقلال قضایی و چند مورد دیگر برای بازیابی اعتماد و ثبات بازارها از نکات اساسی و مهم این اصلاحات می باشند. همچنین لبنان تنها در صورت اصلاحات می تواند واجد شرایط دریافت کمک مالی صندوق بین المللی پول،IMF  باشد.

افزایش معاملات ارزهای دیجیتال با وجود رکود جهانی

با این حال طبق اظهارات تحلیلگران با گسترش بازار سهام، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به دلیل همبستگی با بیت کوین در زمان وقوع رکود افزایش می یابد و افراد بیشتری تمایل دارند تا در دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری نمایند.
بمانند هر ارز دیگری، ارزهای دیجیتال ارزش خود را بر اساس مقیاس مشارکت جامعه به دست می آورند. ارز دیجیتال زمانی ارزش پیدا می کند که تقاضا برای آن بیشتر از عرضه باشد.  با وجود رکود اقتصادی و مشکلات ژئوپلیتیک بوجود آمده تمایل جامعه به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال افزایش یافته است.
با توجه به افزایش علاقمندی جهانی به ارزهای دیجیتال در بازار نزولی امروز، لبنان با افزایش تقاضا برای استخراج  و معاملات ارزهای دیجیتال در لبنان روبرو شده است که بسیاری از مغازه‌ ها را در سراسر این کشور وادار به پذیرش پرداخت‌ در تتر کرده است. ارزش تتر یکسان با ارزش دلار آمریکا می باشد که تا حدودی توانسته است از سقوط کامل اقتصادی لبنان جلوگیری نماید.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پایین ترین نرخ مبادله پوند لبنان در برابر دلار امریکا
سوال امنیتی :1+32 = ?