پشتیبانی اکوسیستم سولانا از زبان برنامه نویسی Move در راستای توسعه اکوسیستم

1401/06/13
پشتیبانی اکوسیستم سولانا از زبان برنامه نویسی Move در راستای توسعه اکوسیستم

براساس بیانیه رسمی سولانا لبز، این اکوسیستم بزودی از زبان ‌های برنامه نویسی Move و Zig پشتیبانی خواهد نمود. بدین ترتیب توسعه‌ دهندگان سولانا امکان استفاده از این زبان ها را در توسعه شبکه خواهند داشت و می توانند از مزایای آن در نوشتن قراردادهای هوشمند استفاده کنند.

اکوسیستم سولانا هم اکنون از زبان ‌های برنامه‌ نویسیRust ،C و پایتون پشتیبانی می ‌کند و به تازگی بخش زبان برنامه نویسیMove  را به پلتفرم گیت ‌هاب خود اضافه نموده است. براساس تیم توسعه اکوسیستم سولانا، فراخوانی های متقابل ماژول در زبان برنامه نویسی Move نیازی به زمان اجرا نخواهند داشت و قراردهای هوشمند در زمان کمتری از دیگر برنامه ها قابل اجرا خواهند بود.

پیش از این شبکه‌ های آپتوس و سویی (Sui) از زبان Move استفاده کرده اند. اکوسیستم آپتوس یکی از رقبای اصلی اکوسیستم سولانا است که این زبان را در سیستم خود توسعه داده است. زبان Move در واقع زبان برنامه ‌نویسی ارتقا یافته Rust است که از آغاز تاکنون در اکوسیستم سولانا فعال بوده است.

به گفته شکاکان بازار؛ بعید نیست که سولانا لبز پشتیبانی از این زبان را به خاطر جذب توسعه ‌دهندگان آپتوس انجام داده باشد. همچنین زبان Moveدر مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی در مباحث امنیتی و اجرای قراردادهای هوشمند عملکرد بهتری نسبت به Rust دارد.

Aptos بلاک چین لایه 1 جدیدی است که سریع تر، ایمن تر و مقیاس پذیرتر از دیگر بلاک چین های لایه 1 فعال دیگر است. اکوسیستم آپتوس توسط مهندسان سابق متا ساخته شده است که زبان Move را نیز برای این بلاک چین توسعه داده اند. آپتوس قرار است شبکه اصلی خود را در سه ماهه سوم سال 2022 راه اندازی نماید.

تاثیر توسعه اکوسیستم سولانا بر قیمت دارایی

به گفته کارشناسان، یکی از دلایل اصلی که سولانا شاهد افزایش قیمتی طولانی مدت بوده اینست که NFT ها در سال 2021 نیز بسیار محبوب شدند. سولانا فرصتی را برای علاقه مندان به NFT ها فراهم کرد تا آنها را با قیمت های بسیار پایین تر و با کارمزد کمتر خریداری کنند.

سولانا در مقایسه تقریباً 1000 برابر سریعتر از بیت کوین و بیش از 3000 برابر سریعتر از اتریوم است و احتمالا رشد اکوسیستم قیمت سولانا را بشدت افزایش خواهد داد. هر واحد از سولانا هم اکنون با قیمت 31.24 دلار معامله می شود و در یکروز گذشته بیش از 2 افزایش یافته است.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پشتیبانی اکوسیستم سولانا از زبان برنامه نویسی Move در راستای توسعه اکوسیستم
سوال امنیتی :4+31 = ?