پشتیبانی صرافی بایننس، از استکینگ Terra (LUNA)

1401/01/17
پشتیبانی صرافی بایننس، از استکینگ Terra (LUNA)

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، اکنون امکان استکینگ استیبل کوین Terra’sUST را فراهم کرده است. بدین ترتیب امکان کسب 19.63 درصد بازده درصد سالانه ،APY از این استکینگ وجود خواهد داشت. راه اندازی DeFi Staking توسط صرافی ارزهای دیجیتال بایننس در آگوست 2020 آغاز شده است. در ابتدا، این صرافی به کاربران اجازه می داد Dai، استیبل کوین بومی پلتفرم MakerDAO را استیک کنند.
استکینگ ارز دیجیتال راهکار جایگزین فرایند استخراج، با مصرف منابع انرژی کمتر است. یکی از مهمترین مزیت ‌های استیک کردن در مقایسه با ماینینگ امکان ورود با سرمایه ‌های به مراتب کمتر می باشد که بدون نیاز به پرداخت هزینه ‌های زیاد راه ‌اندازی ارز دیجیتال به دست می آید.
وقتی اقدام به استیک کردن یک ارز دیجیتال می‌کنید، در واقع تبدیل به یک نود در شبکه بلاک چین آن می ‌شوید و به بررسی تراکنش‌ ها و اضافه کردن بلاک ‌های جدید می ‌پردازید، همان‌ کاری که دستگاه‌ های ماینر در کوین‌ هایی نظیر ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم انجام می ‌دهند. البته در استکینگ نودها به جای ماینر، ولیدیتور یا اعتبارسنج نامیده می شوند.
Staking این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا با قفل کردن دارایی های دیجیتال خود در یک قرارداد هوشمند، درآمد غیرفعال کسب کنند.
براساس گزارشU.Today، لونا، ارز دیجیتال بومی شبکه Terra، پس از پشتیبانی بایننس اکنون توانسته به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی 119.18 دلار برسد.
Terra’sUSTبزرگترین استیبل کوین غیرمتمرکز با ارزش بازار 16.6 میلیارد دلار است. برخلاف Tether’s USDT و Circle’s USDC ، اکنون توسط بخش های متمرکز کنترل می شود.

نحوه کار پروتکل TerraUSD  

پروتکل Terra’s Anchor نسبت به رقبای خود از جمله  Dai و USDC بازده درصد سالانه ،APY بسیار بالاتری را ارائه می دهد. با این حال، مشخص نیست که آیا این پروژه در بلندمدت پایدار خواهد بود یا خیر، زیرا بسیاری در مورد اینکه آیا این پروژه قدرت ماندگاری خواهد داشت یا خیر تردید دارند. استیبل کوین غیر متمرکز TerraUSD برای مدت کوتاهی در دسامبر 2020 ارزش خود را از دست داد و به 0.86 دلار کاهش یافت. همچنین در ماه مه سال گذشته به زیر 1 دلار سقوط کرد.
براساس گزارش U.Today ، بنیاد Luna Guard، نهادی که توسط Terraform Labs ایجاد شده است، شروع به انباشت بیت کوین برای کمک به پشتیبانی از ارزش TerraUSD در دوره های نوسان شدید بازار کرده است. با این حال، اگر قیمت بیت کوین کاهش شدیدی داشته باشد، احتمالا نمودار لونا به سمت نزولی پیش خواهد رفت.

صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس را برای خرید و فروش بیش از 500 ارز دیجیتال و 200 شت کوین و منبع کاملی از اطلاعات مرتبط با حوزه ارزهای دیجیتال انتخاب کنید

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پشتیبانی صرافی بایننس، از استکینگ Terra (LUNA)
سوال امنیتی :3+86 = ?