پیش بینی یک افزایش بهره دیگر در ماه سپتامبر توسط جی پی مورگان

1401/06/02
پیش بینی یک افزایش بهره دیگر در ماه سپتامبر توسط جی پی مورگان

به گفته استراتژیست های جی پی مورگان، فدرال رزرو احتمالا یک افزایش فوق العاده دیگر نرخ بهره را در ماه سپتامبر ارائه خواهد کرد و احتمالا با ادامه روند کاهش تورم این افزایش آخرین افزایش نرخ بهره در سال جاری خواهد بود. استراتژیست های جی پی مورگان همچنین معتقدند با کاهش نرخ بهره در ماه های آینده، تنش های بین رشد اقتصادی و سیاست پولی بهبود خواهد یافت.

مقامات فدرال رزرو در دو جلسه پیشین، دو افزایش متوالی 75 واحدی را در ماه ژوئن و جولای داشته اند که سه برابر اندازه معمول بوده است. همچنین براساس ادعای مقامات فدرال، بسته به داده های اقتصادی یک افزایش دیگر در ماه سپتامبر روی میز خواهد بود. با این حال، برخی کارشناسان معتقدند که احتمال افزایش 50 واحد کمتر از جلسه پیشین نیز وجود خواهد داشت.

همچنین دقایقی از جلسه جولای فدرال رزرو در هفته گذشته منتشر شد که نشان می دهد که علیرغم امیدواری بازارهای مالی مبنی بر کاهش سرعت افزایش نرخ بهره، مقامات احتمالا به روند انقباضی خود ادامه خواهند داد. طبق اظهارات مقامات، با توجه به تاخیر در واکنش تورم به انقباض سیاست پولی و تعدیل فعالیت های اقتصادی، نرخ بهره برای مدتی پس از کاهش تورم نیز بالا خواهد ماند.

سرمایه گذاران امیدوار بودند که فدرال رزرو بتواند در ماه های آینده نرخ بهره را کاهش دهد که با اظهارات اخیر مقامات احتمالا نرخ بهره شاهد افزایش 75 درصدی دیگر توسط فدرال رزرو روبرو خواهد بود.

تاثیرات روند افزایشی نرخ بهره بر مارکت ارزهای دیجیتال

بدین ترتیب؛ طبق اظهارات کارشناسان جی پی مورگان، بازار بی ثبات و غیرقابل پیش بینی ارز دیجیتال باید منتظر نوسانات جدیدی در حین برنامه ریزی برای جلسه سپتامبر فدرال رزرو باشد. براساس داده های پیشین، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال همزمان با اعلام نرخ بهره تقریبا همیشه کاهش یافته است.

با این حال، با توجه به نزولی بودن احساسات مارکت دیجیتال در روند جلسات جولای، قیمت بیت کوین و اتریوم و دیگر آلت کوین های بازار در آن زمان بلافاصله پس از اعلام افزایش یافت. بیت کوین در آن زمان بالای 23000 دلار و قیمت اتریوم بالای 1700 دلار بوده که هر دو بیش از 10 درصد در 24 ساعت افزایش داشته اند.

با وجود واکنش مثبت مارکت دیجیتال پس از جلسات جولای؛ افزایش تهاجمی نرخ بهره با توجه به همبستگی سهام و بیت کوین برای مارکت دیجیتال مثبت نبوده و احتمالا تا زمان بلوغ بازار کریپتو ادامه خواهد داشت.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پیش بینی یک افزایش بهره دیگر در ماه سپتامبر توسط جی پی مورگان
سوال امنیتی :2+66 = ?