پیشنهاد افزایش نرخ بنچمارک تا 75 واحد پایه توسط اقتصاددان JPMorgan

1401/03/24
پیشنهاد افزایش نرخ بنچمارک تا 75 واحد پایه توسط اقتصاددان JPMorgan

انتظار می رود فدرال رزرو ایالات متحده در جلسه بعدی خود در روز چهارشنبه، 15 ژوئن نرخ بهره فدرال را افزایش دهد و مایکل فروولی، اقتصاددان جی پی مورگان معتقد است که افزایش تورم، فدرال رزرو را به افزایش 75 واحد پایه (bps) سوق خواهد داد.

براساس داده های هفته گذشته CME، بازار با احتمال افزایش 95 درصدی قیمت گذاری خواهد شد و ایالات متحده شاهد افزایش 50 واحدی نرخ بهره در ماه ژوئن خواهد بود. طبق استدلال برخی از کارشناسان اقتصادی در صورت بدتر شدن بازارها احتمالا فدرال رزو ایالات متحده سیاست اگرسیو تری خواهد داشت.

بازارهای جهانی با تمرکز بر افزایش بعدی نرخ بهره فدرال رزرو با ترس سرمایه گذاران روبرو بوده است. اقتصاددان JPMorgan انتظار دارد که فدرال رزرو با کاهش بازارهای جهانی، نرخ بنچمارک را 75 واحد پایه افزایش دهد. نرخ مرجع معیار یا نرخ بنچمارک نرخ بهره ای است که سایر نرخ های بهره را تعیین می کند.

شاخص ‌های عمده سهام ایالات متحده و بازارهای ارزهای دیجیتال در روز 14 ژوئن به میزان قابل توجهی کاهش یافته اند، اسکات اشنیپر از CNBC روز دوشنبه 13 ژوئن اظهار داشت که S&P 500 اکنون در بازار رسمی نزولی قرار دارد.
قیمت فلزات گرانبها مانند طلا و نقره نیز کاهش یافته است، قیمت هر اونس طلا 2.67 درصد و نقره 3.58 درصد افت داشته است. بازار ارزهای دیجیتال نیز در طول روز سه شنبه، 14 ژوئن 18 درصد از دست داده است و بیت کوین به زیر 21 هزار دلار سقوط کرده است. در حال حاضر، بازار در انتظار انتشار نتایج نشست آتی کمیته بازار آزاد فدرال FOMC، می باشد.

اقتصاددانان گلدمن ساکس افزایش 75 واحد پایه را پیش‌ بینی کرده اند. مارکو کولانوویچ، استراتژیست جی ‌پی مورگان، معتقد است احتمالا غافلگیری بزرگی در راه است.

پیش بینی تحلیلگران گلدمن ساکس

اقتصاددانان گلدمن ساکس افزایش 75 واحد پایه را پیش‌ بینی کرده اند. مارکو کولانوویچ، استراتژیست جی ‌پی مورگان، معتقد است احتمالا غافلگیری بزرگی در راه است. طبق پیش‌ بینی تحلیلگران گلدمن ساکس، با دو افزایش دیگر در سال 2023 نرخ بهره به 3.75 تا 4 درصد افزایش خواهد یافت و پس از آن یک کاهش دیگر در 2024 نرخ بهره را به 3.5 تا 3.75 درصد خواهد رساند. 

همچنین به گفته تحلیلگران گلدمن ساکس احتمالا فدرال رزرو نرخ بهره را 50 واحد در سپتامبر امسال و دو نوبت دیگر در نوامبر و دسامبر تا 25 واحد افزایش خواهد داد و نرخ پایانی امسال بدون تغییر 3.25 تا 3.5 درصد خواهد بود. در همین حال، علیرغم پیش ‌بینی فروولی 75 واحد پایه، مارکو کولانوویچ از جی ‌پی مورگان به مطبوعات گفت که ایالات متحده احتمالاً از رکود اجتناب خواهد کرد و سیاست های مالی فدرال رزرو نیز احتمالا بسیار اگرسیو خواهد بود.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد پیشنهاد افزایش نرخ بنچمارک تا 75 واحد پایه توسط اقتصاددان JPMorgan
سوال امنیتی :5+92 = ?