چالش های نگهداری تتر در صرافی ها و کیف پول ها چیست؟

1402/04/06


ما سعی می کنیم در مقاله چالش های نگهداری تتر در صرافی ها و کیف پول ها چیست؟ اطلاعاتی در مورد نحوه نگهداری تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع روش های نگهداری تتر بپردازیم و چالش های نگهداری تتر در صرافی ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای نگهداری USDT بگیرین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. همچنین شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

بازار کریپتوکارنسی ها شامل ارزهای دیجیتال و استیبل کوین های زیادی هست که هر کدوم از اون ها ویژگی ها و کاربردهای خاص خودشون رو دارن. تتر نیز یکی از استیبل کوین های موجود در بازار ارزهای دیجیتال هست که توسط موسسه Tether راه اندازی شده و به صورت متمرکز فعالیت می کنه. همچنین استیبل کوین تتر دارای قیمت ثابت و معادل یک دلار آمریکا هست، چون دلار آمریکا به عنوان پشتوانه تتر عمل می کنه و به ازای هر واحد ارز دیجیتال تتر که در بازار در حال گردش هست، یک دلار آمریکا در ذخایر مالی موسسه Tether نگهداری میشه. همین موضوع نیز باعث میشه تا تتر قیمتی ثابت داشته باشه.

یکی از چالش ها و دغدغه های کاربران در بازار، نگهداری ارز دیجیتال تتر هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چالش های نگهداری تر در صرافی ها و کیف پول ها چیست؟ اطلاعاتی در مورد نحوه نگهداری تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع روش های نگهداری تتر بپردازیم و چالش های نگهداری تتر در صرافی ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین.

امروزه در مورد نگهداری تتر در کشور ما نگرانی های زیادی وجود دارد. بطور مثال انتقال حجم بالای دارایی با تتر نمی تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین نگهداری تتر و هر ارز دیگه ای در صرافی نمیتواند کار معقولانه ای باشد. بنابراین حتما نحوه نصب کیف پول و انتقال ارز دیجیتال به آن را در بدو ورود به بازار ارز دیجیتال یاد بکیرید.

مقاله پیشنهادی: تتر چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال تتر:

چالش های نگهداری تتر در صرافی ها و کیف پول ها چیست؟

ارز دیجیتال تتر با نماد اختصاری usdt نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 67.57 میلیارد دلار و سهم 6.19 درصد از کل بازار در رتبه 3 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال تتر نوعی ارز دیجیتال رمزنگاری شده باثبات یا استیبل کوین هست که با نماد اختصاری USDT نمایش داده میشه. علاوه بر این، استیبل کوین تتر از جمله از ارزهای دیجیتال محبوب در دنیای کریپتوکارنسی هاست که پشتوانه هر واحد این استیبل کوین یک دلار آمریکا هست. در حال حاضر نیز تتر یکی از 3 ارز دیجیتال برتر جهان بوده که در صرافی های بزرگ جهان خرید و فروش میشه.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال ویژگی های زیادی داره که باعث میشه تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره. یکی از این ویژگی ها متمرکز بودن این ارز دیجیتال هست. بنابراین، این ارز دیجیتال تحت نظر موسسه Tether فعالیت می کنه. البته توجه داشته باشین که تراکنش های ارز دیجیتال تتر به صورت غیرمتمرکز بر روی بلاک چین انجام میشه و کسی به اون ها دسترسی نداره. به این ترتیب، با خیال راحت می تونین تراکنش های خودتون رو انجام بدین.

عملکرد تتر چگونه است؟

ارز دیجیتال تتر در ابتدا فقط بر بستر پلتفرم Omni پایه گذاری شده بود. این پلتفرم برای دارایی های دیجیتالی که به بلاک چین بیت کوین وصل بودن مورد استفاده قرار می گرفت. به دنبال بیت کوین، تترهای مبتنی بر اتریوم نیز مورد استقبال قرار گرفتن که در حال حاضر بیشترین استفاده رو داره. اون ها همین جا متوقف نشدن و اکنون ارز دیجیتال تتر بر بستر 11 بلاک چین از جمله ترون، اتریوم، سولانا و... معامله میشه.

نحوه نگهداری تتر چگونه است؟

چالش های نگهداری تتر در صرافی ها و کیف پول ها چیست؟

شاید بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد ارز دیجیتال تتر، دوست داشته باشین تا شما نیز اقدام به خرید تتر کنین. بنابراین، قبل از اینکه اقدام به خرید ارز دیجیتال تتر کنین، ابتدا نحوه نگهداری تتر رو یاد بگیرین و با انواع روش های نگهداری تتر آشنا بشین تا مشکلی در این زمینه نداشته باشین و بتونین به صورت امن ارز دیجیتال تتر خودتون رو به روش امن نگهداری کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله چالش های نگهداری تتر در صرافی ها و کیف پول ها، نحوه نگهداری تتر رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین امنیت تترهای خودتون رو تضمین کنین.

بهتره بدونین یکی از چالش ها و دغدغه های سرمایه گذاران و معامله گران بازار کریپتوکارنسی ها، نگهداری ارزهای دیجیتال خودشون هست. چون همونطور که می دونین نگهداری و ذخیره ارزهای دیجیتال در داخل صرافی ها کار درستی نیست و حتما باید رمز ارزهای خودتون رو به کیف پول رمزنگاری شده انتقال بدین. ارز دیجیتال تتر نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارندگان تتر نیز در نگهداری تترهای خودشون با چالش هایی روبرو هستن. به این ترتیب، اگه می خواهین امنیت تترهای خودتون رو تضمین کرده و اون ها رو به صورت امن نگهداری کنین، توصیه می کنیم تا از کیف پول های ارز دیجیتال استفاده کنین. به این منظور نیز می تونین از کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنین که هر کدوم سطح امنیت بالایی دارن.

کیف پول های سخت افزاری سطح امنیت بالایی نسبت به ولت های نرم افزاری دارن، ولی به دلیل هزینه بالای اون ها زیاد مورد استقبال قرار نمی گیرن. اما اگه تترهای زیادی در اختیار دارین، توصیه می کنیم تا از ولت های سخت افزاری استفاده کنین تا امنیت اون ها حفظ بشه. کیف پول های نرم افزاری نیز رابط کاربری ساده ای دارن و سطح امنیت اون ها نیز بالا هست و امنیت تترها و ارزهای دیجیتال شما تامین میشه.

انواع روش های نگهداری تتر کدامند؟

چالش های نگهداری تتر در صرافی ها و کیف پول ها چیست؟

جالب اینجاست که بدونین روش های مختلفی برای نگهداری و ذخیره ارز دیجیتال تتر وجود داره که هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. شما باید با این روش ها آشنا بشین و بهترین تصمیم رو برای نگهداری تتر بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله چالش های نگهداری تتر در صرافی ها و کیف پول ها، انواع روش های نگهداری تتر رو برای شما معرفی کنیم.

• نگهداری در صرافی

یکی از انواع روش های نگهداری تتر که معایب زیادی به همراه داره، نگهداری ارز دیجیتال تتر در داخل صرافی ها و کیف پول های اختصاصی صرافی هاست. بهتره بدونین برخی از صرافی های ارز دیجیتال در داخل خودشون کیف پول رمزنگاری شده دارن که شما می تونین بعد از خرید ارز دیجیتال، رمز ارزهای خودتون رو در داخل صرافی ها نگهداری و ذخیره کنین. در این صورت، امنیت دارایی های شما ضعیف بوده و هر لحظه ممکنه سرمایه یا تترهای خودتون رو از دست بدین. چون صرافی کلیدهای خصوصی شما رو در اختیار داره و می تونه تترها یا سایر ارزهای دیجیتال شما رو به آدرس دیگه ای انتقال بده و اون ها از چنگ شما در بیاره.

• نگهداری در کیف پول

یکی دیگه از انواع روش های نگهداری تتر که شما می تونین تترهای خودتون رو با استفاده از این روش نگهداری کنین، استفاده از کیف پول های رمزنگاری شده هست. از جمله از این کیف پول ها می تونیم به ولت های سخت افزاری و ولت های نرم افزاری اشاره کنیم. کیف پول لجر نمونه ای از کیف پول های سخت افزاری و تراست ولت و متامسک نیز نمونه ای از ولت های نرم افزاری هستن که می تونین از اون ها استفاده کنین.

چالش های نگهداری تتر در صرافی ها چیست؟

چالش های نگهداری تتر در صرافی ها و کیف پول ها چیست؟

همونطور که گفتیم، نگهداری تتر در داخل صرافی ها کار درستی نیست و معایب زیادی به همراه داره. بنابراین، اگه می خواهین تا امنیت دارایی های خودتون رو تامین کنین و مشکلی برای شما پیش نیاد و از سرقت ارزهای دیجیتال خود جلوگیری کنین، توصیه می کنیم تا تترهای خودتون رو در صرافی ها نگهداری نکنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله، چالش های نگهداری تتر در صرافی ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

• یکی از چالش های نگهداری تتر در صرافی ها که اکثر کاربران باهاش روبرو هستن، عدم مالکیت دارایی هاست. با اینکه می تونین رمز ارزهای خودتون رو در کیف پول صرافی ها ذخیره کنین، ولی در اصل مالک اون کیف پول نیستین و اگه اتفاقی به صرافی رخ بده، شما هیچ کنترلی بر دارایی ها یا ارزهای دیجیتال خودتون ندارین، چون ها در اختیار شما نیست.

• یکی دیگه از چالش های نگهداری تتر در صرافی ها، عدم نظارت قانونی هست. بهتره بدونین صرافی ها به صورت متمرکز هستن که این موضوع باعث ایجاد مسئله های مختلفی میشه. چون صرافی ها قوانینی دارن که ممکنه هر لحظه حساب کاربران رو مسدود کنند.

• یکی دیگه از چالش های نگهداری تتر در صرافی ها این هست که ممکنه صرافی هک بشه و دارایی ها و ارزهای دیجیتال خودتون رو از دست بدین. هک کردن صرافی کاری شابع هست و به دلیل عدم نظارت قانونی وقتی یه کوین توسط هکر دزدیده میشه، برای برگردوندن اون ها نمیشه کار کرد.

• یکی دیگه از چالش های نگهداری تتر در صرافی ها این هست که ممکنه صرافی حساب کاربری شما رو مسدود کنه و نتونین به دارایی های خودتون دسترسی داشته باشین. برای مثال صرافی بایننس وقتی ایرانی بودن شما رو تشخیص بده، حساب شما رو مسدود می کنه.

نگهداری تتر در کیف پول چگونه است؟

چالش های نگهداری تتر در صرافی ها و کیف پول ها چیست؟

شما می تونین تترها یا سایر ارزهای دیجیتال خودتون رو در کیف پول های رمزنگاری شده نیز نگهداری و ذخیره کنین. البته توجه داشته باشین که در زمان نگهداری ارزهای دیجیتال خود در کیف پول های رمزنگاری شده باید چند نکته رو مورد توجه قرار بدین تا با مشکلی مواجه نشین. همونطور که گفتیم، کیف پول ها به دو شکل نرم افزاری و سخت افزاری وجود دارن. بنابراین، اگه می خواهین از ولت های سخت افزاری استفاده کنین، ابتدا باید اقدام به خرید کیف پول سخت افزاری کرده و اون رو راه اندازی کنین. همچنین اگه می خواهین از ولت های نرم افزاری استفاده کنین، فقط کافیه تا برنامه کیف پول رو متناسب با سیستم عامل خودتون دانلود و نصب کنین.

توجه داشته باشین که کیف پول های نرم افزاری رو باید از منابع معتبر نصب کنین تا نسخه جعلی ولت رو دریافت نکنین. همچنین زمانی که کیف پول ارز دیجیتال چه سخت افزاری و چه نرم افزاری رو نصب و راه اندازی می کنین، کلمات کلیدی به شما داده میشه که باید این کلمات رو در جای امنی یادداشت کنین تا در مواقع لازم بتونین با استفاده از اون ها کیف پول یا دارایی های خودتون رو بازیابی کنین.

همچنین هر کسی این کلمات رو در اختیار داشته باشه، به عنوان صاحب ولت شناخته میشه. بنابراین، سعی کنین تا کلمات خصوصی خودتون رو در اختیار کسی قرار ندین و اون ها رو در جای امنی نگهداری کنین. به این ترتیب، با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، فهمدین که نگهداری ارزهای دیجیتال در داخل صرافی ها کار درستی نیست و امن ترین و مطمئن ترین روش برای ذخیره سازی تتر و نگهداری از اون، استفاده از کیف پول های رمزنگاری شده هست.

مقاله پیشنهادی: آموزش ساخت کیف پول تتر

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چالش های نگهداری تتر در صرافی ها و کیف پول ها چیست؟ اطلاعاتی در مورد نحوه نگهداری تتر برای شما ارائه کنیم و به بررسی انواع روش های نگهداری تتر بپردازیم و چالش های نگهداری تتر در صرافی ها رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای نگهداری USDT بگیرین. همونطور که گفتیم، روش های مختلفی برای نگهداری ارز دیجیتال تتر وجود داره که هر کدوم از این روش ها مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن.

برای مثال خود صرافی ها واسه خودشون کیف پول اختصاصی دارن که شما می تونین رمز ارزهای خودتون رو در این ولت ها نگهداری کنین که این روش معایب و چالش های زیادی داره و ممکنه تترها یا ارزهای دیجیتال خودتون رو از دست بدین. بنابراین، اگه می خواهین امنیت دارایی های خودتون رو تضمین کنین، می تونین از ولت های رمزنگاری شده شخصی استفاده کنین.

سوالات متداول

  • آیا نگهداری تتر در صرافی ها کار درستی به شمار می رود؟

با توجه به اینکه کلید خصوصی ارزهای دیجیتال شما نزد صرافی هست، این کار درست نیست. و بهترین کار این است که در یک کیف پول آن را نگهداری نمایید.

  • چه کیف پولی برای نگهداری تتر مناسب می باشد؟

کیف پول هایی مانند تراست ولت و یا متامسک به دلیل پشتیبانی از شبکه های با کارمزد پایین گزینه مناسبی به شمار می روند.

  • نگهداری چه مقدار تتر در صرافی جایز می باشد؟ 

بهتر است که به مقدار ترید روزانه ای که انجام می دهید، تتر در صرافی نگهداری نمایید. 


نظرات کاربران در مورد چالش های نگهداری تتر در صرافی ها و کیف پول ها چیست؟
  • بهترین راه اینه که تتر رو فقط اون مقدار که برای ترید لازمه تو صرافی نگهداری کنین همین

    بهترین و راحترین راه نگهداری توی کیف پول شخصیه

سوال امنیتی :4+31 = ?