چرا در معاملات باید استراتژی داشت؟

1401/06/09


ما سعی می کنیم در مقاله چرا در معاملات باید استراتژی داشت؟ اطلاعاتی در مورد استراتژی معاملات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به دلایل داشتن استراتژی در معاملات بپردازیم و نحوه استفاده از استراتژی معاملاتی رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بتونین با استفاده از استراتژی معاملاتی، سودهای زیادی از خرید و فروش ارزهای دیجیتال به دست بیارین.

امروزه افراد زیادی قصد سرمایه گذاری دارن و به دنبال روش های سرمایه گذاری با سود بالا هستن. بازار ارزهای دیجیتال نیز این فرصت رو برای معامله گران و سرمایه گذاران فراهم کرده تا با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال سود به دست بیارن.شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش رمز ارزها سود کسب کنین.

جالب اینجاست که بدونین بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره و همین نوسانات فرصت های کسب سود زیادی رو در اختیار معامله گران و تریدرها قرار میده و شما نیز می تونین از این فرصت ها و نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال استفاده کرده و سود به دست بیارین. البته به شرط اینکه بتونین بهترین نقاط خرید و فروش رو شناسایی کرده و در این نقاط معامله انجام بدین. برای این کار نیز باید تحلیل تکنیکال بلد باشین و بتونین وضعیت ارزهای دیجیتال رو بررسی کرده و قیمت رمز ارزها رو پیش بینی کنین.

همچنین برای اینکه در معامله ارزهای دیجیتال خودتون بیشترین سود و کمترین ضرر رو دریافت کنین، باید برای خودتون استراتژی معاملاتی داشته باشین و با اهداف مشخصی معاملات و خرید و فروش های خودتون رو انجام بدین.

استراتژی معاملاتی به شما کمک می کنه تا بهترین بازدهی رو از معامله ارزهای دیجیتال داشته باشین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله استراتژی چیست و چرا در معاملات باید استراتژی داشت؟ اطلاعاتی در مورد استراتژی معاملات ارزهای دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به دلایل داشتن استراتژی در معاملات بپردازیم و نحوه استفاده از استراتژی معاملاتی رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همچنین شما می تونین مقاله ای که در رابطه با آموزش استراتژی های معاملاتی هست رو بخونین تا اطلاعات بیتری بدست بیارین.

استراتژی معاملاتی چیست؟

استراتژی معاملاتی چیست؟

شاید برای شما نیز سوال پیش اومده باشه که استراتژی معاملاتی چیست؟ بهتره بدونین استراتژی در لغت به معنی مشخص کردن هدف و راهبری هست. در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی، معامله گران و سرمایه گذاران به استراتژی معاملاتی نیاز دارن. بنابراین، اگه شما نیز قصد سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیجیتال رو دارین، باید از استراتژی معاملاتی استفاده کنین.

همچنین منظور از استراتژی معاملاتی این هست که سرمایه گذاران و معامله گران باید بدونن سرمایه خودشون رو در کجا و چه زمان و چقدر هزینه کنند تا سود بیشتری به دست بیارن و سرمایه خودشون رو افزایش بدن و کمتر ضرر کنند. نکته قابل توجه این هست که بدونین مشخص کردن و تعیین استراتژی به راحتی توضیح دادن معنی اون نیست و باید آموزش های لازم رو فرا گرفت.

جالب اینجاست که بدونین استراتژی های معاملاتی که در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای سرمایه مورد استفاده معامله گران و سرمایه گذاران قرار می گیرن، شامل مجموعه ای از قوانین و نکاتی هستن که تعیین می کنند سرمایه گذار در هر شرایطی که اتفاق می افته، چه تصمیمی بگیره تا بازدهی خوبی داشته باشه.

همچنین استراتژی معاملاتی نحوه سرمایه گذاری و خرید و فروش رو برای معامله گران روشن می کنه. به عبارت دیگه، استراتژی های معاملاتی بر اساس دیدگاه و سرمایه شما به وجود میان و میزان نقدینگی شما و بازه زمانی که در نظر دارین در اون سود به دست بیارین، همه معنی استراتژی معاملاتی شما هستن.

استراتژی معاملاتی نوعی ابزار معاملاتی هست که به شما میگه کدوم دارایی یا ارز دیجیتال رو در چه قیمت و چه زمانی بخرین و در چه قیمت و زمانی اون رو بفروشین تا سود به دست بیارین. به عبارت دیگه، استراتژی معاملاتی نوعی برنامه از قبل مشخص شده هست که همه جزئیات معامله های یه معامله گر رو تعیین می کنه و سرمایه گذار فقط باید سفارش های خرید و فروش رو مشخص بکنه. با توجه به توضیحاتی که دادیم، میشه این نتیجه رو گرفت که استراتژی معاملاتی مهم ترین عامل موفقیت در بازارهای مالی هست.

دلایل داشتن استراتژی در معاملات چیست؟

دلایل داشتن استراتژی در معاملات

همونطور که گفتیم، استراتژی معاملاتی خوب مهم ترین عامل در معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های مالی هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله استراتژی چیست و چرا در معاملات باید استراتژی داشت؟ دلایل داشتن استراتژی در معاملات رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای معاملات خودتون بگیرین و همچنین توصیه میکنیم برای اینکه بدونین یک استراتژی خوب چه ویژگیهایی داره به مقاله ای که با همین عنوان در سایت اینانس موجود هست مراجعه کنین.

• یکی از دلایل داشتن استراتژی در معاملات که باعث میشه تا خیلی سرمایه گذاران و معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی برای خودشون استراتژی معاملاتی داشته باشن این هست که تمرکز اصلی خودشون رو بر روی معامله بیشتر کنند و تحت تاثیر احساسات و هیجانات بازار قرار نگیرین و بتونن سود زیادی به دست بیارین.

• یکی دیگه از دلایل داشتن استراتژی در معاملات این هست که بتونین بهترین عملکرد رو در شرایط مختلف بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای سرمایه از خودتون نشون بدین. برای مثال با داشتن استراتژی می تونین در زمان ریزش بازار، ضرر زیادی نکنین.

• یکی دیگه از دلایل داشتن استراتژی در معاملات این هست که شما می تونین با داشتن استراتژی معاملاتی در زمان فعالیت در بازارهای مالی و به خصوص بازار ارزهای دیجیتال، از تمامی فرصت های کسب سود به وجود اومده استفاده کنین و سود به دست بیارین.

• یکی دیگه از دلایل داشتن استراتژی در معاملات، کاهش ریسک در معاملات ارزهای دیجیتال هست. بهتره بدونین اگه از استراتژی معاملاتی استفاده کنین میزان ریسک کم میشه و می تونین عملکرد درستی انجام بدین و بیشترین سود و کمترین ضرر رو از معامله های خودتون داشته باشین.

انواع استراتژی های معاملاتی کدامند؟

نواع استراتژی های معاملاتی

جالب اینجاست که بدونین استراتژی های معاملاتی مختلفی وجود دارن که شما می تونین از هر کدوم از اون ها که خواستین استفاده کنین و سود به دست بیارین. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله استراتژی چیست و چرا در معاملات باید استراتژی داشت؟ انواع استراتژی معاملاتی رو برای شما معرفی کنیم تا با این استراتژی ها آشنا بشین و بتونین از اون ها استفاده کنین.

• ترید روزانه

یکی از انواع استراتژی های معاملاتی که یکی از پرکاربردترین استراتژی هاست، ترید روزانه ارزهای دیجیتال هست. این استراتژی شامل تعیین نقاط ورود به بازار و خروج از بازار در طی یک روز میشه. بهتره بدونین ترید روزانه در بازار ارزهای دیجیتال بسیار سودآور هست، چون ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی شدید و زیادی دارن و میشه از این نوسانات و فرصت های به وجود اومده سود به دست آورد.

• استراتژی هولد

یکی دیگه از انواع استراتژی های معاملاتی، استراتژی هولد هست. با این استراتژی ریسک ها و فرصت ها تمومی نداره و در زمان استفاده از این استراتژی نه چیزی رو از دست می دین و نه اینکه سودهای زیادی به دست بیارین. این استراتژی مناسب افرادی هست که مبتدی هستن و ترید کردن رو بلد نیستن.

• استراتژی رنج تریدینگ

یکی دیگه از انواع استراتژی های معاملاتی، استراتژی رنج تریدینگ هست. بهتره بدونین در بعضی مواقع ارز دیجیتال برای مدت طولانی در یه رنج یا محدوده ای نوسان قیمت مشخصی معامله میشه و با استفاده از این استراتژی، می تونین از رنج زدن بازار نیز سود به دست بیارین و بهترین عملکرد رو داشته باشین.

بهترین استراتژی معاملاتی برای کسب سود بیشتر:

بهترین استراتژی معاملاتی برای کسب سود

همونطور که گفتیم، استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال به شما کمک می کنه تا در شرایط و موقعیت های مختلف بهترین عملکرد رو از خودتون نشون بدین و بیشترین سود و کمترین ضرر رو از معامله های خودتون به دست بیارین. در بخش قبلی نیز انواع استراتژی های معاملاتی رو برای شما معرفی کردیم و هر کدوم رو توضیح دادیم و می تونین از اون ها استفاده کرده و خرید و فروش های خودتون رو انجام بدین.

نکته قابل توجه این هست که به ازای هر معامله گر و سرمایه گذار در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی، یه استراتژی معاملاتی وجود داره. به عبارت دیگه، هر کسی می تونه بر اساس سلیقه برای خودش استراتژی معاملاتی داشته باشه. به همین دلیل هست که گفته میشه استراتژی معاملاتی شخصی هست و هر کسی می تونه برای خودش استراتژی متفاوتی داشته باشه.

جالب اینجاست که بدونین استراتژی معاملاتی به میزان سرمایه، ریسک پذیری معامله گر و سرمایه گذار، اتفاقات بازار و.... بستگی داره. همچنین بهترین استراتژی معاملاتی، شخصی ترین استراتژی معاملاتی هست. یعنی برنامه ای که برای شخص معامله گر ایجاد شده. از طرف دیگه داشتن افق زمانی، شناخت ریسک های بازار، انتخاب زمان ورود و خروج به معامله، متنوع سازی سبد سرمایه گذاری، خرید صندوق های سرمایه گذاری و... از جمله مواردی هست که در مشخص کردن استراتژی معاملاتی برای کسب سود بیشتر می تونه مورد توجه قرار بگیرن. بنابراین، شما می تونین با انتخاب بهترین استراتژی معاملاتی برای خود، سودهای زیادی از معاملات به دست بیارین.

چگونه یک استراتژی معاملاتی خوب طراحی کنیم؟

یه معامله گر حرفه ای برای تغییرات و رفتارهای بازار، برنامه مشخص و از قبل تعیین شده ای داره و هر رفتار غیر قابل پیش بینی اون رو مدیریت می کنه. به عبارت ساده تر میشه گفت استراتژی های معاملاتی مجموعه قوانینی هستن که بر روش کلی تریدر در زمان معامله در بازارهای مالی نظارت می کنه و معامله گر به کمک اون به خرید و فروش دارایی مشغول میشه و سود به دست میاره.

مدیریت سرمایه را فراموش نکنید!

مدیریت سرمایه

نوبت این رسیده تا در این قسمت از مقاله استراتژی معاملاتی چیست؟ اطلاعاتی در مورد مدیریت سرمایه برای شما ارائه کنیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. بهتره بدونین کمتر کسی پیدا میشه که هدفش از ورود به بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی کسب سود نباشه. همچنین بدون مدیریت سرمایه نه تنها این هدف محقق نمیشه، بلکه ممکنه همه سرمایه شما از دست بره.

بنابراین، توصیه می کنیم تا هیچ وقت مدیریت سرمایه رو فراموش نکنین. برای این کار نیز باید قبل از ورود به پوزیشن معاملاتی تعیین کنین که می خواهین چه میزان از سرمایتون رو وارد یا درگیر کنین؟ تا چه میزان در هر معامله انتظار سود یا پذیرای ضرر هستین؟ آیا لوریجی که برای معامله خود انتخاب می کنین متناسب با سرمایه شما هست.

جالب اینجاست که بدونین جواب این سوال ها بخشی از استراتژی معاملاتی شما رو تعیین می کنه. همچنین رعایت حد سود و ضرر در معاملات باعث میشه تا سرمایه شما امن بشه و در معرض ریسک کمتری قرار بگیره. همچنین روش هایی مثل قانون دو درصد یا نسبت ثابت از سرمایه از جمله روش های مدیریت سرمایه محسوب میشن. در قانون دو درصد معامله گر با خودش قرار می ذاره که حد ریسک هر معامله رو که انجام میده، دو درصد باشه.

یعنی به محض اینکه معامله خودش وارد ضرر شد و اگه این ضرر به میزان دو درصد از کل سرمایش باشه، از اون معامله خارج بشه. با توجه به توضیحاتی که برای شما ارائه کردیم، میشه این نتیجه رو گرفت که مدیریت سرمایه نیز عامل مهم در کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی هست. بنابراین، توصیه می کنیم تا مدیریت سرمایه رو فراموش نکنین.

یکی از روش های خوب برای مدیریت سرمایه، استفاده از استراتژی های معاملاتی و خرید و فروش پله ای هست. خرید و فروش پله ای نیز نوعی استراتژی معاملاتی که هست که معامله گران و تریدرهای زیادی از این روش استفاده می کنند تا میانگین خرید خودشون رو پایین بیارن. برای مطالعه بیشتر میتونید مقاله ی باید و نباید های مهم برای تریدر های ارزهای دیجیتال رو هم مطالعه کنین.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله استراتژی معاملاتی چیست؟ اطلاعاتی در مورد استراتژی های معاملاتی برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل داشتن استراتژی در معاملات بپردازیم و نحوه استفاده از استراتژی های معاملاتی رو برای شما یاد بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، استراتژی در لغت به معنی مشخص کردن هدف و راهبری هست.

در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی، معامله گران و سرمایه گذاران به استراتژی معاملاتی نیاز دارن. همچنین گفتیم که اگه دوست دارین تا بیشترین سود و کمترین ضرر رو در معامله های خودتون داشته باشین، باید برای خودتون استراتژی معاملاتی تعیین کنین و معامله های خودتون رو بر اساس اون استراتژی انجام بدین.


نظرات کاربران در مورد چرا در معاملات باید استراتژی داشت؟
سوال امنیتی :2+65 = ?