چرا هولد HODL ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد؟

1401/09/10
چرا هولد HODL ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد؟

ما سعی می کنیم در مقاله چرا هولد ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد؟ اطلاعاتی در مورد هولد ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل خطرناک بودن هولد ارزهای دیجیتال بپردازیم و مدیریت ریسک در هولد کردن ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین و بهترین تصمیم رو برای هولد کردن ارزهای دیجیتال بگیرین. بازار ارزهای دیجیتال نوعی بازار نوپا و نوظهور هست که به دلیل رشدهای قیمتی زیادی که در سال های گذشته داشته، مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران زیادی قرار گرفته و تونسته به یکی از محبوب ترین بازارهای مالی با حجم بازار بزرگ تبدیل بشه. شما نیز می تونین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شده و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال سود زیادی به دست بیارین.

بازار ارزهای دیجیتال شامل اصطلاحات و مفاهیم زیادی هست که باید با اون ها آشنا بشین. یکی از پرکاربردترین و جالب ترین اصطلاحات در حوزه ارزهای دیجیتال هولد کردن هست که مزایا و خطرات زیادی داره که از این موارد مطلع بشین تا بتونین بهترین تصمیم رو برای هولد کردن ارزهای دیجیتال بگیرین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله چرا هولد ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد؟ اطلاعاتی در مورد هولد ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل خطرناک بودن هولد ارزهای دیجیتال بپردازیم و مدیریت ریسک در هولد کردن ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم.

ممکن است برایتان مفید باشد: سرمایه گذاری یا هولد ارزهای دیجیتال بهتر است یا ترید؟

منظور از هولد کردن ارز دیجیتال چیست؟

هولد کردن ارز دیجیتال چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال نوسانات قیمتی زیادی داره که همین نوسانات قیمتی فرصت های کسب سود زیادی رو برای معامله گران و کاربران فعال بازار کریپتوکارنسی ها فراهم می کنه. به این ترتیب زمانی که روند قیمت ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم صعودی میشه، افراد دوست ندارن تا خودشون رو درگیر پیچیدگی های خرید و فروش این رمز ارزها و تحلیل چارت های قیمتی اون ها کنند. در اصل اون ها فقط مقداری از ارزهای دیجیتال رو می خرن و سپس فقط و فقط منتظر می مونن تا قیمت اون ها بالا بره تا سود به دست بیارن. به این روش یعنی نگهداری ارزهای دیجیتال برای بازه زمانی طولانی مدت هولد ارز دیجیتال گفته میشه.

مقاله پیشنهادی: ویژگی های هولدر حرفه ای ارز دیجیتال

هولد کردن از کلمه انگلیسی HODL به معنی نگه داشتن گرفته شده و در بازار کریپتوکارنسی ها به معنی نگه داشتن ارزهای دیجیتال به جای فروختن اون هست. البته توجه داشته باشین که در حال حاضر هولد کردن به یکی از اصطلاحات رایج برای نگه داشتن همه ارزهای دیجیتال بازار تبدیل شده. معامله گران و تریدرها معمولا زمانی که بازار نوسانات قیمتی زیادی داره، به همدیگه پیشنهاد می کنند تا ارزهای دیجیتال رو هولد کنند و درگیر ترس نشن. علاوه بر این، به تازگی هولد نیز کاربرد زیادی پیدا کرده و افرادی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارن، خودشون رو هولدر معرفی می کنند.

مدیریت ریسک در هولد کردن ارز دیجیتال

مدیریت ریسک در هولد کردن ارز دیجیتال

اگه شما فردی هستین که قصد سرمایه گذاری بلند مدت رو بر روی یه ارز دیجیتال دارین، باید روانشناسی بازار رو بسیار خوب بدونین. در سرمایه گذاری بلن دمدت ممکنه ارز دیجیتال مورد نظر شما روند نزولی داشته باشه و قیمتش کاهش پیدا کنه. بنابراین، شما باید به خوبی وضعیت کلی بازار و ارز دیجیتال مورد نظر خودتون رو تجزیه و تحلیل کنین تا روند بازار رو شناسایی کنین و معامله های خودتون رو انجام بدین. به این ترتیب، اگه پیش بینی شما درست از آب در بیاد سود زیادی به دست میارین.

مقاله پیشنهادی: تفاوت عرضه ثابت و نامحدود در ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال یه عدد هست و ارزش اون رو بازار و عرضه و تقاضا مشخص می کنه. به این ترتیب، وقتی که روند قیمت ارز دیجیتال معکوس میشه، باید با ریسک مقابله کنیم. در بیشتر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین این حرکات توسط عرضه و تقاضا انجام میشه. سوالی که در این شرایط باید از خودمون بپرسیم این هست که آیا مطمئن هستیم که ارزش ارز دیجیتال مورد نظر ما صفر نمیشه و سرمایمون به باد نمیره؟ حتی با ارزش ترین ارزهای دیجیتال نیز اگه درجایی برای معامله نباشن، می تونن ارزش خودشون رو از دست بدن. به همین دلیل استراتژی مدیریت ریسک خودتون رو قبل از هولد کردن ارز دیجیتال برنامه ریزی کنین.

دلایل خطرناک بودن هولد ارزهای دیجیتال چیست؟

دلایل خطرناک بودن هولد ارزهای دیجیتال چیست؟

همونطور که گفتیم، هولد کردن از کلمه انگلیسی HODL به معنی نگه داشتن گرفته شده و در بازار کریپتوکارنسی ها به معنی نگه داشتن ارزهای دیجیتال به جای فروختن اون هست. البته توجه داشته باشین که در حال حاضر هولد کردن به یکی از اصطلاحات رایج برای نگه داشتن همه ارزهای دیجیتال بازار تبدیل شده. هولد کردن معایب و خطرات زیادی داره. به همین منظور ما سعی می کنیم در این قسمت از مقاله به بررسی دلایل خطرناک بودن هولد ارزهای دیجیتال بپردازیم تا با این خطرات آشنا بشین.

• آسیب رساندن به بلاک چین

یکی از دلایل خطرناک بودن هولد ارزهای دیجیتال، آسیب زدن به بلاک چین هست. بهتره بدونین بلاک چین چیزی هست که بستر اصلی معاملات ارزهای دیجیتال رو فعال نگه می داره و امنیت تراکنش ها رو تامین می کنه. زمانی که این بستر آسیب ببینه دیگه مشخص نیست که چه چیزی بر سر دارایی های دیجیتال میاد. بنابراین اگه کاربران برای سال های طولانی ارزهای دیجیتال خودشون رو نگه دارن، تراکنش ها در این شبکه کم کم از بین میرن. در این حالت فقط انتقالات مربوط به پاداش های استخراج در بلوک های جدید باقی می مونه و شبکه اصلی بلاک چین به مرور از بین میره. بنابراین، هولد کردن ارزهای دیجیتال باعث میشه تا بلاک چین آسیب ببینه.

• از بین رفتن ارزش واقعی ارزهای دیجیتال

یکی دیگه از دلایل خطرناک بودن هولد ارزهای دیجیتال، از بین رفتن ارزش واقعی ارزهای دیجیتال هست. در بازار رمز ارزها تناسب بین عرضه و تقاضا خیلی مهم و اگه تقاضایی برای اون نباشه، عملا اون پول دیجیتالی بدون ارزش میشه. هولد کردن ارزهای دیجیتال باعث میشه تا میزان تقاضاها برای اون ها در یه زمان رو به افزایش بره و بعدا به شدت ریزش پیدا کنه. بنابراین، این کار باعث میشه تا قیمت این رمز ارزها افت کنه و سرمایه هولدرها از بین بره.

• هولد می تواند باعث از دست رفتن سرمایه شما شود

یکی دیگه از دلایل خطرناک بودن هولد ارزهای دیجیتال این هست که هولد کردن می تونه باعث بشه تا کل سرمایه خودتون رو از دست بدین. بیشتر هولدرها به دلیل طمعی که گرفتار اون شدن اقدام به هولد ارزهای دیجیتال می کنند. در حقیقت، ممکنه خودشون یا یکی از دوستاشون سود زیادی به دست اورده باشه و اون ها به طمع همین موضوع پول زیادی وارد بازار کنند و در روند نزولی بازار گیر کنند. بهتره بدونین در بازار ارزهای دیجیتال هیچ تضمینی بر روی قیمت ها وجود نداره و همون اندازه که ممکنه قیمت ارز دیجیتال رشد کنه، همونقدر نیز امکان داره که قیمت ارز دیجیتال ریزش کنه و دارنده ها ضرر کنند.

جمع بندی و نتیجه:

ما سعی کردیم در مقاله چرا هولد ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد؟ اطلاعاتی در مورد هولد ارز دیجیتال برای شما ارائه کنیم و به بررسی دلایل خطرناک بودن هولد ارزهای دیجیتال بپردازیم و مدیریت ریسک در هولد کردن ارز دیجیتال رو برای شما مورد بررسی قرار بدیم تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشین. همونطور که گفتیم، هولد کردن از کلمه انگلیسی HODL به معنی نگه داشتن گرفته شده و در بازار کریپتوکارنسی ها به معنی نگه داشتن ارزهای دیجیتال به جای فروختن اون هست. البته توجه داشته باشین که در حال حاضر هولد کردن به یکی از اصطلاحات رایج برای نگه داشتن همه ارزهای دیجیتال بازار تبدیل شده. هولد کردن معایب و خطرات زیادی داره.


نظرات کاربران در مورد چرا هولد HODL ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد؟
سوال امنیتی :7+99 = ?