چگونه کوین های تقلبی را شناسایی کنیم؟

1401/06/10
چگونه کوین های تقلبی را شناسایی کنیم؟


چگونه کوین های تقلبی را شناسایی کنیم؟ هر روز ارز های دیجیتال جدید با اسامی مختلف ساخته میشن و بعد از ورود به بازار، مورد استقبال قرار می گیرن یا بعد از مدتی فراموش میشن. بعضی ها خیلی زود سودهای کلان میسازن و بعضی هم با پیش گرفتن ی روند ثابت، هیجان خاصی رو بین فعالین بازار ایجاد نمی کنن. اما در کل معامله گرها به امید رشدهای قدرتمندی که درباره بعضی تازه وارد ها، مثل دوج کوین و شیبا دیده بودیم، از کوین های جدید به راحتی نمی گذرن. اما چطور می تونیم کوین تقلبی رو از پروژه های اصیل تمیز بدیم؟ در ادامه متن سعی می کنیم یک راهنمایی مناسب برای معامله گرها در سطوح مختلف حرفه ای بودن مهیا کنیم. برای مطالعه بیشتر هم می تونین مقاله امنیت در خرید و فروش ارز های دیجیتال رو مطالعه کنید.

مشخصات کوین معتبر

برای اینکه سره از ناسره شناخته بشه، اول از همه باید مهمترین مشخصات جنس اصیل رو بشناسیم. مثلاً شما از کیفیت یک گوشی اپل اصل باخبرید و می دونید که باید چه ویژگی هایی رو داشته باشه. بعد از داشتن شناخت، میشه با یک مقایسه ساده به اصالت جنس مورد نظر پی ببرید. ما چند مورد از مهمترین روش ها برای تشخیص اصالت کوین اصل یا کوین تقلبی رو آوردیم.

چه مواردی را باید چک کنیم؟

چک لیست

وب سایت و مشخصات فنی پروژه

اول از همه سراغ وب سایت رسمی پروژه مورد نظر برید (پس حتماً در حد سایت رسمی داشتن باید بدونید از کوین مورد نظرتون). کوین تقلبی، پایگاه اینترنتی و حقیق مشخصی برای ارائه اطلاعات رو ندارن. بعد هم اگر از نظر برنامه نویسی بلاک چین به اندازه کافی تخصص دارید، برید سراغ مشخصات اصلی پروژه که با اسم Whitepaper معمولاً شناخته میشن. طبیعتاً کوین های تقلبی هیچ کدوم رو برای شما مهیا نمی کنن. در کاغذ سفید پروژه شما قادرید اطلاعات دقیقی از شبکه بلاک چین و تکنولوژی های مورد استفاده درشون پیدا کنید.

  • سازندگان را بشناسید

برای اینکه از کیفیت خانه مطمئن بشید، حتماً از سازنده و مهندس پروژه خبر بگیرید. برای کوین های دیجیتال هم باید اطلاعات مورد نظرتون رو از سازندگان پروژه دریافت کنید. سعی کنید که تا جای ممکن سرپرست پروژه، شرکت پشتیبانی کننده یا هر متخصص دیگری که در روند ایجاد کوین مورد نظر شرکت داشته بشناسید. کوین تقلبی توسط افرادی ساخته میشه که خودشون رو در معرض دید قرار نمیدن، خیلی ساده است. چرا، چون کلاهبردارند.

  • به نفوذی ها اعتماد نکنید

شاید در فروم های مجازی، کانال های تلگرامی یا صفحات اینستاگرام با جماعتی رو به رو شده باشید که به طرز خیلی عجیبی یک کوین رو حمایت می کنن. بدانید و آگاه باشید که در عرصه ی ارزهای دیجیتال، تمام مردم متخصص نیستند. بیشتر این افراد با دانسته های کم در جمع معامله گران شرکت می کنن. اما بعضی هم نه از سر سادگی، که اتفاقاً برای ایجاد یک موج اجتماعی شروع به حمایت های غیر منطقی از ارز خاصی می کنن.

سعی کنید به تمام افرادی که با عنوان مشاور و تحلیلگر در بازار حضور دارند اعتماد نکنید. به نوعی باید مراقب نفوذی هایی که به خاطر منافع خودشون از کوین تقلبی حمایت می کنن باشید.

  • طمع ره صد ساله در یک شب

کاملاً درسته که بعضی کوین ها در دو سه سال اخیر رشد شارپی داشتند. اما این روندهای عجیب کم کم دارند از بازار ارزهای دیجیتال حذف میشن. امروزه وعده رشد زیاد در زمان کم، بیشتر از واقعیت، به کلاهبرداری نزدیک هست. بسیاری از افراد با برانگیختن احساس طمع در وجود ما، دنبال مشتری برای کوین های تقلبی هستند.

رشد شارپی قیمت در بازار

اگر به روند قیمتی ارزهای معتبر دقت کنید، مخصوصاً بیت کوین، قابل دیدن هست که بازار در حال به دست آوردن نوعی روند منطقی تغییر قیمت، مخصوصا در بلند مدت هست. قیمت ها به اقتصاد واقعی جهان وابسته شدند. روندها در طولانی مدت، صعودی پیش بینی میشن، اما دیگه کسی انتظار 1000 درصد سود در سه ماه رو نداره، حداقل تحلیلگران معتبر چنین کاری نمی کنند.

خرید از صرافی معتبر

البته یک روش سریع و آسان هم برای تشخیص کوین تقلبی وجود داره. شما به هر حال برای معامله باید در صرافی ارز دیجیتال این کار رو انجام بدید. بیشتر افرادی که دچار مشکل با کوین تقلبی میشن، معامله خودشون رو در صرافی های خارجی ارز دیجیتال انجام میدن. با این حال اگر شما سراغ یک صرافی متعهد و مطمئن برید، گستره کوین های در دسترس شما به یک لیست کم شمارتر محدود میشه. در صرافی ارز دیجیتال ایران بایننس ما تمام تلاشمون رو می کنیم که کوین های تقلبی بازار ارز دیجیتال رو در معرض معامله قرار ندیم.

البته با اینکه به دلیل ماهیت این بازار، ماهیت غیرقابل تغییر کریپتوکارنسی ها، نمیشه تضمین صد در صدی برای کسی آورد، باز هم افزایش سطح احتیاط مهم هست. پیشنهاد می کنیم با آگاهی و ریسک پذیری درست در بازار کریپتو قدم بذارید. در این رابطه می تونین مقاله ای که در مورد استفاده از آی پی خارج از ایران هست رو مطالعه کنین.

سوالات متداول

  1. چگونه تقلبی بودن کوین را تشخیص دهیم؟
    برای این کار پیشنهاد می کنیم سایت رسمی، اطلاعات فنی پروژه، مشخصات توسعه دهندگان و پشتیبان های پروژه ارز دیجیتال را به خوبی پیگیری کنید.برای مطالعه بیشتر مقاله کلاه برداری ارزدیجیتال رو هم مطالعه کنین.
  2. آیا بازار ارزهای دیجیتال تضمینی است؟
    برای هر معامله گری در بازار کریپتوکارنسی ضروری می باشد که بداند، ماهیت این مارکت به گونه ایست که نباید انتظار اطمینان صد در صدی از هیچ کوین یا روندی داشته باشیم. سعی کنید با آگاهی و پذیرفتن ریسک آن درش قدم بگذارید.
  3. Whitepaper چیست؟
    معمولاً هر کوین اصیل در بازار ارزهای دیجیتال یک متن حاوی اطلاعات فنی از شبکه، کد نویسی و تکنولوژی های مورد استفاده در آن ارز دیجیتال، دارد. مقاله چگونه کوین های تقلبی را شناسایی کنیم؟ حتماً باید برای اعتبارسنجی پیش از معامله، مطالعه شود.


نظرات کاربران در مورد چگونه کوین های تقلبی را شناسایی کنیم؟
سوال امنیتی :4+46 = ?