چین ارز دیجیتال ملی خودش را راه اندازی کرد

1401/02/04
چین ارز دیجیتال ملی خودش را راه اندازی کرد

پس از اجرای چندین برنامه برای آزمایش یوان دیجیتال، چین حالا به دنبال آن است یک برنامه آزمایشی بزرگتر را در مقیاس وسیع تر اجرا کند. چین توسعه ارز دیجیتال خود را در سراسر کشور برای استفاده در  بسیاری از امور دنیای واقعی آزمایش می کند و برخی از حوزه های کلیدی که از این ارز دیجیتال می توانند استفاده کنند شامل تولید، انرژی، اشتراک گذاری داده ها و خدمات دولتی، اجرای قانون ، مالیات ، محاکمه های جنایی، بازرسی و تامین مالی فرامرزی است. اداره فضای سایبری چین (CAC)  همکاری خود را برای ساخت و سرعت بخشیدن و نوآوری به این ارز دیجیتال ملی در 15 منطقه و 164 نهاد خبر داد. هدف این سرعت عمل را پیاده سازی فناوری ارز دیجیتال در بین مشاغل بزرگ و سازمان های دولتی در چین بیان داشته است.

دستورات CAC برای اجرا درآمدن ارز دیجیتال در کشور چین

CAC همراه با سایر مقامات دولتی به مقامات نظارتی دستور داد که طرحی برای متعادل ساختن زیر ساخت های فناوری ارز دیجیتال در چین ارائه دهند این اطلاعیه همچنین شامل فهرستی از شهرها، شرکت‌ها و سایر نهادها است که مستقیماً در آزمایش‌های ارز دیجیتال مشارکت خواهند داشت.

لیست اهداف CAC برای ارزهای دیجیتال

حوزه های کلیدی که ارزهای دیجیتال باید در آن فعالیت کنند شامل تولید، انرژی، به اشتراک گذاری داده های دولتی و خدمات، اجرای قانون، مالیات، محاکمات جنایی، بازرسی، کپی رایت، امور مدنی، جامعه انسانی، آموزش، مراقبت های بهداشتی، مالی تجارت، مدیریت کنترل ریسک، بازار سهام و. تامین مالی مرزی است. با توجه به موانعی که برای پذیرش ارز دیجیتال وجود دارد، دولت چین همچنان موضع خود را نسبت به دنیای ارز دیجیتال بیان داشته است و همچنین علاقه خود را نسبت به توکن های غیر قابل تعویض (NFT) بیان داشته است. اخیراً، شبکه خدمات مبتنی بر ارز دیجیتال (BSN)، یک پروژه تحت حمایت دولت، برای حمایت از مشاغل و افراد در ساختن پلتفرم ها و اپلیکیشن های متمرکز بر NFT راه اندازی کرده است،  که هدف این پروژه پشتیبانی از استقرار پلتفرم هایی است که قادر به تجارت NFT ها از طریق ارز فیات هستند.

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد چین ارز دیجیتال ملی خودش را راه اندازی کرد
سوال امنیتی :8+68 = ?