کارمزد بیت کوین و راه های کاهش ان

1401/08/05
کارمزد بیت کوین و راه های کاهش ان

با سلام و عرض ادب خدمت همه ی مخاطبین صرافی ارز دیجیتال اینانس، بار دیگه در خدمت شما هستیم با یک مقاله بسیار جذاب دیگه تحت عنوان، کارمزد بیت کوین و راه های کاهش ان. ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی رو در مورد کارمزد تراکنش بیت کوین چقدر است؟ و چگونه کارمزد تراکنش های بیت کوین را کاهش دهیم؟ در اختیارتون قرار بدیم تا شاید در مورد خرید بیت کوین برای شما مفید باشه. بی‌شک بیت‌ کوین مهم ‌ترین ارز دیجیتالی هست که تا به حال معرفی شده، به همین دلیل شاهد آن هستیم که این ارز کاربردهای بسیار زیادی رو به خود اختصاص داده. هر روزه هزاران تراکنش بر روی بلاک ‌چین بیت‌ کوین صورت می‌ گیره که نشان‌ دهنده اهمیت بالای اون هستش. این ارز دیجیتال که ارزش زیادی داره، در اکثر مواقع قابل معامله نیست. به این معنی نیست که، نمی ‌تونین بیت کوین‌ هاتون رو معامله کنین، بلکه انجام معامله این رمزارز، ارزش چندانی برای شما نداره. توجه داشته باشین که،کارمزد تراکنش بیت‌ کوین یکی از عوامل مهمی هست که باید در تراکنش‌ ها به آن دقت کنین. 

برخی کاربران مبتدی برای یک تراکنش جزیی بیت کوین، کارمزدی بالاتر از مبلغ تراکنش می ‌پردازن و بعد فکر می‌ کنن که، این پول کجا رفته. کارمزد تراکنش بیت کوین به طور مکرر در نوسان هست، اما سرمایه‌گذاران می‌ تونن اقدامات خاصی رو برای کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین انجام بدن. لطفا به این نکته هم دقت کنین که، در بازار ارزهای دیجیتال، زمانی که ارزش توکن بیت کوین (BTC) افزایش پیدا می کنه، باعث افزایش کارمزدهای تراکنش ها در بیت کوین نیز می شه. زمانی که حجم معاملات در شبکه بیت کوین افزایش پیدا می کنه، سرعت انجام تراکنش ها کاهش یافته و در نتیجه هزینه ی کارمزد بیت کوین زیاد می شه. کاربران در این شبکه همواره به دنبال کاهش کارمزدها هستن. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ادامه مقاله با ما همراه باشین

کارمزد تراکنش بیت کوین چقدر است؟

کارمزد تراکنش بیت کوین چقدر است؟

در این قسمت از مقاله، کارمزد بیت کوین و راه های کاهش ان، قصد داریم در مورد کارمزد تراکنش بیت کوین چقدر است؟ صحبت کنیم و اطلاعاتی رو در اختیارتون قرار بدیم. بنابراین توجه داشته باشین که، به فعالیت هایی از قبیل؛ خرید و فروش، تنظیم قرارداد هوشمند، انجام معاملات دیجیتال و غیره در شبکه بیت کوین تراکنش گفته می شه. که برای ثبت هر تراکنش داخل لجر بیت کوین، هزینه مشخص و تعیین شده ای به ماینر ها پرداخت می شه. البته می تونین به دلخواه هزینه کارمزد بیشتری برای ماینر در نظر بگیرین تا تراکنش شما رو با سرعت بیشتری انجام بده. ماینر کامپیوتر قدرتمندی هست که، علاوه بر ایمن ‌سازی شبکه، به پردازش هر تراکنش می‌ پردازه. این کار به انرژی زیاد و قدرت محاسباتی قوی نیاز داره، که به ماینرها این اجازه رو میده تا در ازای خدماتی که ارائه می‌ کنن، پاداش دریافت کنن. به این پاداش، پاداش بلاک می گن.

مقاله پیشنهادی مرتبط: بیت کوین چیست؟

همانطور که گفتیم، کارمزد تراکنش بیت کوین نرخ مشخصی نداره و ممکنه از چند سنت تا ۱۰۰ دلار نیز متغیر باشه. دلیل این اختلاف قیمت این که، کارمزد بیت کوین هم به عرضه و هم به تقاضا یعنی میزان شلوغی شبکه در یک زمان معین و حجم تراکنش شما بستگی داره و به همین دلیل نمی ‌تونه میزان ثابتی باشه. پس در واقع، دو عامل اصلی که کارمزد تراکنش بیت کوین رو تعیین می ‌کنه، حجم داده تراکنش و سرعت مورد نظر کاربر برای تایید تراکنش هست. حجم تراکنش تحت تأثیر ورودی‌ ها قرار می ‌گیره، بنابراین اگر تراکنش شما ورودی‌ های زیادی داشته باشه، در نهایت فضای بلاک بیشتری رو به خودش اختصاص میده و طبیعتا کارمزد بیشتری رو نیز در خواست می کنه. 

کارمزد تراکنش های بیت کوین

 در ادامه مبحث، کارمزد تراکنش بیت کوین چقدر است؟ لازمه بدونین که، در حال حاضر، کارمزدهای بالا به عنوان راهی برای انجام سریع ‌تر تراکنش ‌ها، توسط ماینرها عمل می ‌کنه. ماینرها، از کارمزد شبکه بیت کوین به عنوان راهی برای اولویت ‌بندی تراکنش‌ ها استفاده می ‌کنه. کاربران برای ایجاد هر تراکنش مقداری کارمزد تعیین می ‌کنن. با توجه به این موضوع، تراکنش‌ هایی که کارمزد بالایی برای آن ها تعیین شده، اولویت بیشتری دارن و زودتر تایید می‌ شن. وقتی کارمزد یک تراکنش خیلی پایین باشه، تاخیر در تایید تراکنش می تونه تا حدی باشه که، هیچ‌گاه در بین تراکنش ‌های موجود، اولویت پیدا نکنه. پس از نظر تئوری یک تراکنش می ‌تونه به دلیل کارمزد بسیار پایینی که داره هیچ‌گاه تایید نشه. در حالت کلی، با افزایش تقاضا، تراکنش ‌هایی که در صف انتظار هستن تا توسط شبکه تایید بشن، به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کنه. هنگامی که بیت کوین در روند صعودی قرار می گیره، کاربران بیشتری برای استفاده از ارز دیجیتال اشتیاق پیدا می ‌کنن و در نتیجه کارمزد تراکنش‌ های بیت کوین بالا میره.

مقاله پیشنهادی: استخراج بیت کوین چیست؟

چگونه کارمزد تراکنش های بیت کوین را کاهش دهیم؟

چگونه کارمزد تراکنش های بیت کوین را کاهش دهیم؟

در این قسمت از مقاله، قصد داریم به این سوال که ممکنه براتون پیش اومده باشه که چگونه کارمزد تراکنش های بیت کوین را کاهش دهیم؟ به صورت کامل مورد بررسی قرار بدیم. همانطور که می دونین، در پی صعود قیمت بیت کوین و بالا رفتن ارزش آن، کارمزد تراکنش های این رمز ارز گران بها نیز افزایش یافته. با ازدیاد حجم معاملات در شبکه بیت کوین تراکنش ها به کندی انجام می گیره و چون تعداد تراکنش ها در هر ثانیه محدود هستش در نتیجه، به هزینه کارمزد اضافه می شه. یکی از مشکلاتی که کاربران ارز دیجیتال بیت کوین، هر روزه با آن روبرو می‌ شن همین کارمزد هست. در برخی شرایط کارمزد، آن ‌قدر زیاد می ‌شه که انجام معامله یا حتی انتقال به‌ صرفه نیست. در این شرایط سرمایه‌ گذاران یا تریدرها از کار خود دست می‌ کشن زیرا تقریباً سودی برای آن ‌ها وجود نداره. با این وجود روش‌ هایی برای کاهش کارمزد ارزدیجیتال بیت کوین وجود داره که در این مبحث به بررسی خواهیم پرداخت.

معاملات زمان بندی شده برای کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین

افراد باید معاملات خودشون رو در پلتفرم، به زمان هایی موکول کنن که، که ترافیک کمی بر روی آن وجود داره، سپس پردازش کنن. در زمان های خارج از اوج مصرف، نه تنها کارمزد تراکنش ها کمتر می شه، بلکه سرعت پردازش تراکنش ها نیز بیشتر می شه. بر همین اساس همواره سعی کنین تراکنش‌ های خودتونو در زمانی انجام بدین که، تعداد کمتری از کاربران در این محیط حضور دارن. نکته جالب این که، در ساعات خلوت، سرعت انجام تراکنش نیز بالاتر میره که، می ‌تونین از این امکان ویژه به نفع خود بهره ببرین. این نکته درباره کارمزد تراکنش بیت کوین نیز صدق می‌ کن و شما می‌ تونین از این راهکار ویژه به نفع خود استفاده کنین. 

مقاله پیشنهادی: هاوینگ بیت کوین چیست و چه تاثیری روی قیمت دارد؟

توجه داشته باشین که، ارزهای دیجیتال در سراسر جهان استفاده می ‌شه، با این حال اکثر کاربران این بازار در ایالات متحده هستن. در ضمن حجم تراکنش‌ های بیت کوین بر اساس مناطق مختلف ایالات متحده در صبح بالاترین میزان هست. با این حال، تراکنش‌ های کمتری در تعطیلات آخر هفته یعنی روزهای شنبه و یکشنبه انجام می گیره. طبق تحقیقات bitcoinfees.earn بهترین و مناسب ترین هزینه برای انجام تراکنش با نرخ 25 هزار دلار، 102 ساتوشی در هر بایت هست، مثلا اگر سرعت تراکنش رو روی نیم ساعت تنظیم کنین در این صورت، کارمزد پرداختی به ازای هر بایت، 83 ساتوشی خواهد بود. که این امکان، با انواع کیف پول نرم افزاری که، تنظیم دستی هزینه کارمزد را دارن فراهم می شه.

کاهش کارمزد بیت‌ کوین با شبکه لایتینگ

کاهش کارمزد بیت‌ کوین با شبکه لایتینگ

هنگامی که بیت کوین برای اولین بار تاسیس شد، مشکلاتی در مورد تاخیر پردازش وجود داشت. با افزایش تعداد کاربران شبکه، توسعه ‌دهندگان مدت‌ هاست که سناریوی افزایش کارمزد تراکنش‌ ها رو پیش ‌بینی می کنن. از این رو شبکه لایتنینگ برای سرعت بخشیدن به پرداخت ‌ها با استفاده از پروتکل لایه دوم معرفی شد. شبکه لایتینگ یک بلاک‌ چین جانبی هست که به ‌کمک اون می تونیم تراکنش ‌های مختلف رو انجام بدیم. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم در صورت امکان از آن استفاده کنین. زمانی که شما، تراکنشی رو در ابتدا در شبکه لایتینگ انجام میدین بخش زیادی از کارها صورت می‌ گیره که در انتها سبب کاهش کارمزدها در این بخش می ‌شه.

 به این صورت که، شما می تونین برای پردازش تراکنش ها از یک زنجیره جانبی استفاده کنین و سپس نتایج تراکنش رو به بلاک چین اصلی انتقال بدین. همچنین می ‌تونین رشته ‌ای از تراکنش ‌ها رو پردازش کرده و سپس آن ها رو در شبکه لایتنینگ ادغام کنین. بنابراین، کارمزد تراکنش‌ ها کاهش و همچنین سرعت پردازش تراکنش ‌ها افزایش پیدا می کنه و نتایج تراکنش‌ ها در دفتر کل بلاک چین ثبت می شه. برای استفاده از شبکه لایتنینگ، کاربر ابتدا هنگام راه‌ اندازی کانال باید هزینه ‌ای بپردازه. پس از آن، آن ها می ‌تونن هر تعداد تراکنش رو که دوست دارن، با کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین ارسال کنن. این بهترین راه حل برای کاربرانی هست که قصد دارن برای بلند مدت در آینده چندین تراکنش انجام بدن.

تأثیر نوع صرافی در کارمزد تراکنش بیت کوین

تأثیر نوع صرافی در کارمزد تراکنش بیت کوین

اکثر کاربران در فضای ارزهای دیجیتال، برای فعالیت در این عرصه، از صرافی ‌های معتبر و مختلفی استفاده می‌ کنن. در حال حاضر، صرافی ‌های ایرانی و خارجی زیادی وجود داره که می‌ تونین از آن ها برای فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال استفاده کنین. هر صرافی رمزنگاری یا ارائه‌ دهنده خدمات هزینه‌ های متفاوتی برای خدمات خود می گیره. مقایسه کارمزد ارائه‌ دهندگان خدمات مختلف، یک راه آسان برای سرمایه‌گذاران رمزارز برای کاهش کارمزد تراکنش بیت کوین هست. به‌ طورکلی هر صرافی کارمزد مشخصی رو برای خدمات خود اعلام می‌ کنه که باید به‌ درستی رعایت بشه. بر همین اساس شما باید بررسی ‌های مختلف رو انجام بدین تا براساس آن بهترین صرافی از نظر کارمزد پیدا کنین.

هنگام انتخاب ارائه دهندگان خدمات، معامله گران کریپتو باید عواملی مانند؛ ارزهای دیجیتال موجود، امنیت سایبری، سیاست‌ هایی که بر نقدینگی تأثیر میزاره و سایر جزئیاتی که بر نحوه انجام تراکنش‌ ها تأثیر گذار هست رو در نظر بگیرن. به‌طورکلی صحبت‌ های زیادی پیرامون بهترین صرافی وجود داره. با این حال هرکدام از صرافی‌ ها مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. براساس بررسی ‌هایی که تا به حال صورت گرفته، کارمزد تراکنش‌ های بیت‌ کوین در صرافی بایننس مناسب هست که همین مورد افراد زیادی را به سمت این صرافی جذب کرده. 

کم‌کردن کارمزد با ادغام تراکنش‌ها

کم‌کردن کارمزد با ادغام تراکنش‌ها

روی شبکه بلاک چین، زمانی که یک تراکنش رو ثبت می کنین، باید کارمزدی رو هم پرداخت کنین. اگر تراکنش ‌های مختلفی رو از ارزهای دیجیتال متفاوت پشت سر هم و با فاصله ثبت کنین، در این صورت مجبور هستین تا کارمزد تراکنش هرکدام رو به صورت جداگانه پرداخت کنین. بنابراین می تونین با ادغام کردن چند تراکنش کوچک و تبدیل آن به یک تراکنش بزرگ، کارمزد بیت کوین رو کاهش بدین و سپس آن رو به بلاک چین ارسال کنید. این نکته رو به یاد داشته باشین که، که هر تراکنش به‌ صورت جداگانه دارای کارمزد هست. حتی اگر حجم تراکنش شما بسیار پایین باشه نیز باید کارمزد مشخصی رو پرداخت کنین. بر همین اساس به شما توصیه می‌ کنیم تعداد تراکنش‌ هاتون رو با ادغام ‌کردن کاهش بدین. زمانی که تراکنش ‌هاتون رو با یکدیگر ادغام کردین و چند تراکنش رو با هم انجام دادین، در این صورت می تونین از شر کارمزدهای زیاد در امان باشین. ادغام تراکنش ‌ها و انجام تراکنش‌ های مختلف با یکدیگر روش خوبی برای کاهش کارمزد تراکنش ‌هاست. در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت ‌کوین از این روش برای خود استفاده می‌ کنن تا تراکنش ‌ها رو مدیریت کنن.

کاهش کارمزد تراکنش با سگویت SEGWIT

کاهش کارمزد تراکنش با سگویت SEGWIT

سگویت (SegWit) پروتکلی برای کاهش اندازه بسته داده ها ( تا 30 درصد) در انجام تراکنش های بیت کوین هست. این پروتوکل با فرمت های مختص به خود می تونه هزینه تراکنش ها را تا 30 درصد کاهش بده و قیمت کارمزد را حد المقدور کم کنه. شما به راحتی می تونین با فعال کردن بخش SegWit داخل کیف پول خود هزینه کارمزد رو تغییر داده و شامل 30 درصد کاهش قیمت بشین.

البته همه ی کیف پول ها و صرافی ها از پروتکل SegWit پشتیبانی نمی کنن و کیف پول هایی مانند لجر نانو اس، تراست ولت و کیف پول کوینومی از آن پشتیبانی می کنن. صرافی های جمینی (Gemini)، کراکن (Kraken)، لوکال ‌بیت‌کوینز (LocalBitcoins)، بیت ‌استمپ (Bitstamp)، بیتفینکس (Bitfinex)، بیتانیک (Bitonic) و هیت‌ بی ‌تی ‌سی (HitBTC) نیز از این پروتکل پشتیبانی می کنن. بسیاری از معامله‌گران بیت ‌کوین از این گزینه استفاده می ‌کنن و شما هم می ‌تونین این کار رو بکنین. محاسبه کارمزد تراکنش بیت‌ کوین نشان میده با استفاده از این پروتوکل ضمن کاهش کارمزد تراکنش ها، سرعت پردازش تراکنش ها رو نیز بالا ببرین.

جمع بندی و نتیجه گیری

در مقاله حاضر، تحت عنوان کارمزد بیت کوین و راه های کاهش ان. ما در مورد این که، کارمزد تراکنش بیت کوین چقدر است؟ و چگونه کارمزد تراکنش های بیت کوین را کاهش دهیم؟ به طور کامل صحبت کردیم. نتیجتا باید بگیم که، کارمزد تراکنش بیت‌ کوین یکی از مواردی هست که باید به آن دقت کافی داشته باشین. چنانچه شما تعداد تراکنش ‌های زیادی رو در شبکه بیت‌ کوین انجام میدین، باید هزینه زیادی بابت کارمزد پرداخت کنین. از همین رو بهتره از روش ‌های کاهش کارمزد تراکنش ‌های بیت ‌کوین استفاده کنین به عبارت دیگه، بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتالی ویژه و محبوب، نسبت به سایر ارزهای دیجیتالی از کارمزد بالاتری برای انجام تراکنش های خود درون شبکه ی بلاک چین برخورداره. عوامل بسیاری بر کارمزد تراکنش های بیت کوین تاثیر میزارن. با شناخت این عوامل و راه های کاهش کارمزد تراکنش های بیت کوین می تونیم با خیال آسوده تر و راحت تری به انجام معاملات خود بپردازیم. از این که مار و همراهی کردین از شما سپاسگزاریم، امیدواریم این مقاله مورد استفاده و مقبولیت شما عزیزان قرار گرفته باشه. موفق و پیروز باشین


نظرات کاربران در مورد کارمزد بیت کوین و راه های کاهش ان
سوال امنیتی :7+65 = ?