کاهش 57 درصدی قیمت GPUهمزمان با کاهش سود استخراج اتریوم

1401/04/14
کاهش 57 درصدی قیمت GPUهمزمان با کاهش سود استخراج اتریوم

داده ‌های منتشر شده از فروشگاه فن آوری Tom Hardware نشان می‌ دهد که قیمت کارت‌ های گرافیک در ماه ژوئن 14 درصد دیگر کاهش یافته است. در سال 2020 به دلیل عوامل متعددی مانند همه ‌گیری و کمبود عرضه تراشه، نسل جدید کارت‌ های گرافیکی با تعداد کم عرضه شدند و قیمت ‌ها را افزایش دادند.
سپس با ادامه روند صعودی ارزهای دیجیتال در سال 2021 استخراج اتریوم بسیار سودآور شد. ماینرها به میزان تقاضای GPU افزودند و کارت های Nvidia و AMD تا دو یا حتی سه برابر قیمت فروخته شدند.

افزایش قیمت ها در طول سال 2021 ادامه یافت. با این حال، از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال در چند ماه گذشته سقوط کرده است، تقاضا برای دریافت تجهیزات ماینینگ نیز کاهش یافته است. از ژانویه 2022، قیمت GPU به طور متوسط 57 درصد کاهش یافته است.

دلایل کاهش سود استخراج اتریوم

با کاهش هش ریت اتریوم و کاهش سود ماینرها، قیمت پردازنده ‌های گرافیکی استفاده شده در وب‌ سایت ‌هایی مانند Ebay نسبت به خرده ‌فروشان کاهش بسیاری یافته است. همچنین همزمان تعداد زیادی از ماینرهاGPU های خود را قطع و آنها را در وب سایت های فروش مجدد فروخته اند.

چند عامل اصلی منجر به از دست دادن سود بالای استخراج اتریوم از سال 2021 شده است. اولین و بارزترین آن نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال بوده است.
از آنجایی که ماینرها عموماً قبض برق و سایر هزینه های جاری خود را در فیات پرداخت می کنند، سود ماینرها به ارزش دلاری پاداش استخراج وابسته است. تنها در سال جاری، اتریوم 72 درصد از ارزش خود را از دست داده و درآمد ماینرها بیش از 70 درصد کاهش یافته است.

دلیل دیگر کاهش سود ماینرها، افزایش قیمت برق در سراسر جهان همزمان با مشکلات ژئوپلیتیکی بوده است. قبوض برق معمولاً بخش بزرگی از هزینه های روزانه ماینرها را تشکیل می دهد و افزایش قیمت برق منجر به سود خالص کمتری برای آنها شده است.

انتقال قریب الوقوع به سیستم اجماع اثبات سهام، PoS نیز عملیات ماینرها را در شبکه مبهم کرده است و آن به این معنیست که ماینرها برای از دست ندادن سود خود باید نرخ بازگشت سرمایه یا ROI خود را تغییر دهند.

استخراج‌ کنندگان در مناطقی با هزینه ‌های انرژی بالا احتمالا چاره ‌ای جز فروش پردازنده ‌های گرافیکی خود نخواهند داشت تا بخشی از سرمایه ‌گذاری خود را بازپرداخت کنند و ممکن است نتوانند قبل از راه اندازی PoS سودی کسب کنند.

 

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش 57 درصدی قیمت GPUهمزمان با کاهش سود استخراج اتریوم
سوال امنیتی :9+97 = ?