کاهش ارزش 100 ارز دیجیتال برتر همزمان با کاهش لونا

1401/02/25
کاهش ارزش 100 ارز دیجیتال برتر همزمان با کاهش لونا

همزمان با کاهش ارزش لونا از 118 دلار به تقریبا صفر در یک ماه، اکثر  کوین های اصلی برای ششمین هفته متوالی کاهش یافته اند. هفته گذشته ارزهای دیجیتال شاهد کاهش حدود 200 میلیارد دلاری کل سرمایه بازار بوده است، بیت ‌کوین و اتریوم به پایین ‌ترین سطح خود از 2020 سقوط کرده اند و حرکات نهنگ‌ های نهادی مانند ایلان ماسک و مایکل سیلر را کاهش داده اند. علاوه بر آن، به گفته تحلیلگرانHuobi، بازار ارزهای دیجیتال هنوز به پایین ترین حد خود نرسیده است.
بیت کوین نسبت به هفته گذشته 20 درصد کاهش یافته است و با قیمت 28809 دلار معامله می شود و اتریوم با 27 درصد کاهش به 1968 دلار رسیده است. ارز دیجیتال لونا نیز هفته گذشته تقریبا به صفر رسیده است. لونا تنها در ماه گذشته بالاترین قیمت خود را 118.19 دلار ثبت کرد و اکنون کمتر از سنت معامله می شود.
بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، سقوط لونا ناشی از سقوط استیبل کوین اکوسیستم ترا،UST و از دست دادن پیوند آن با دلار بوده که در روز جمعه، 13 می به 13 سنت رسید و امروز، 15 می تا لحظه نگارش اندکی بهبود یافته و به 19 سنت رسیده است.
آلت کوین ها نیز بازار نزولی خود را ادامه داده اند، از جمله آنها کازماس با افت 43 درصدی به 9.68 دلار، الگوراند 43 درصد کاهش به 42 دلار، نیر پروتکل با 43 درصد کاهش به 6.05 دلار، پالیگان با 40 درصد کاهش به 0.62 دلار و آوالانچ با 48 درصد کاهش به 29.83 دلار رسیده اند.
میکر تنها ارز از میان 100 کوین برتر بوده که در این هفته افزایش یافته است، میکر، چهل و دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار با ارزش بازار 1.4 میلیارد دلار، 7.1 درصد افزایش یافته و به 1419 دلار رسیده است.

تنظیم قوانین استیبل کوین ها در ایالات متحده

تنظیم مقررات استیبل کوین ها که پیش از فروپاشی اکوسیستم ترا در جریان بوده است اکنون با خبر کاهش ارزش سومین استیبل کوین با ارزش، UST با شدت بیشتری اوج گرفته است. جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، از آغاز فروپاشی ترا، به تنظیم مقررات استیبل کوین‌ ها اشاره کرده و در طول چند روز گذشته پیشنهاداتی برای تنظیم مقررات به سنا ارائه داده است.
گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز انتقادات شدیدی را از صرافی ‌های ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ‌ها کرده است، وی صرافی ها را متهم  به اقدامات علیه کاربران خود کرده است. براساس اظهارات وی صرافی ها از سرمایه کاربران خود برای سرمایه گذاری نهادی بنفع خود استفاده می کنند و تنظیم مقررات استیبل کوین ها می تواند این نوع سوء استفاده ها را کاهش دهد

مطالعه اخبار ارزهای دیجیتال در بروز بودن در این مارکت بسیار مهم است. با آپدیت بودن اطلاعات شما در این بازار فرایند خرید ارز دیجیتال را میتوانید هوشمندانه انجام بدهید. مثلا با خرید تتر و نگهداری آن میتوانید در زمان مناسب خرید بیت کوین را از صرافی های خارجی انجام دهید و یا اینکه بصورت مستقیم از صرافی ارز دیجیتال ایرانی اینانس انجام دهید.


نظرات کاربران در مورد کاهش ارزش 100 ارز دیجیتال برتر همزمان با کاهش لونا
سوال امنیتی :2+65 = ?